News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

doodoo

Quote from: qionescu1 on July 30, 2024, 12:21:40 PMAre cereri de peste tot dar intervine cu prioritate numai unde vrea.
Alt exemplu e strada Vantului din ultracentralul cartier Gruia, o stradaa cu vile, dar fara dram de asfalt...doar promisiuni desarte...

qionescu1

#2701
Trotuare Jucu.






Powered by API/PUM imgur uploader




qionescu1

Bugetarea participativă nu funcționează cum trebuie. Plante deasupra stațiilor de autobuz (cu acoperis de sticlă) nu era o idee care să funcționeze. Plus că necesită întreținere. Bani risipiți.



Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

#2706
Administrarea parkingului de pe Dorobanților - P-ta Mărăști, construit in parteneriat public privat a trecut la Studium green se pare. Deja se mișcă altfel lucrurile, a apărut 18gym în clădire și Jysk și s-a renovat intrarea, holul, exteriorul etc. Dar în fața parkingului se parca ilegal și nu puteai trece pe trotuarul din fața lui de multe ori fiind obligat să ocolești prin stradă. Toate sesizările au fost inutile, poliția locală susținând că nu poate da nicio amendă pt că spațiul din fața parkingului este privat... Astăzi s-a mai îmbunătățit situația, doar din bunul simț al celor de la Studium green dar în continuare se ocolesc acei bolarzi sau se blochează accesul chiar lângă rampa de acces în parking. Abia poți trece că pieton, dacă ai cărucior sau bicicleta n-ai cum sa treci și trebuie să te întorci să ocolești prin stradă sau să le iei in spate să treci un zid de vreo 20-50 cm înălțime. Și primăria din nou spune că nu poate face nimic.






Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

^ nu are cum sa functioneze ceva populist. vezi bugetare participativa , as mai adauga si vinerea verde. sunt doar niste resurse aruncate pt ca erau oarecum cerute de o parte din localnici.
evident ca ar putea spune fix cei care au cerut aceste proiecte ca acele spatii ar pute fi intretinute. intrebarea e daca merita sa aloci atatia bani sa uzi acoperisul ala. sau cine stie, sa il si umbresti.

dragos76

Bugetarea participativă nu e o inițiativă rea în sine, pentru că lasă loc și destulor idei bune. Problema e mai degrabă în criteriile de filtrare a acelor proiecte, de implementare ținând cont de o droaie de aspecte practice care în mod cert nu au cum fi (toate) descrise și analizate de cei care fac propunerile.

StefanCelMare

Decât acoperișul acela transparent din unele stații, mai bine vegetație moartă  :D

Pe alt subiect, reînvie pasajul Auchan Iris.

https://media9.ro/pasajul-subteran-de-la-auchan-iris-construit-cu-bani-europeni/

GML

Autobuzele scolare faceau parte din bugetare participativa, ce era o idee buna.

nicolaem

probabil, nu retin asta  dar nu e ca si cand nu erau cerute pe alte canale si inainte. si nici nu sunt o descoperire a clujenilor.

sunt destule canale oficiale de cerut lucruri unei administratii. efortul pt un spectacol deasta populist mi se pare un cost mult prea mare.
sunt convins ca sunt acolo propuneri bune, doar ca idee nu mi se pare ok felul asta de guvernare cu mobilizat voturi pt chestii.

StefanCelMare

#2712
Multe dintre ideile de la bugetarea participativă sunt preluate de pe net din alte părți. Și idei bune, și idei mai puțin bune.

Ce este pozitiv la bugetarea participativă este că stimulează oamenii să ceară schimbări de la administrația publică. Implică un pic mai mult cetățenii în viața orașului. Asta nu este niciodată rău.

Desigur, și administrația publică câștigă vizibilitate și imagine. E un win win in general.

Apropo, nu există în niciun domeniu doar idei bune. Adesea trebuie să treci prin ele efectiv să vezi care prind și care nu prind, e un proces normal. Chiar și proiecte care trec printr-un proces de selecție, o parte din ele pur și simplu nu dau roadele așteptate. E normal.

La ce e bine să te uiți e raportul beneficii per total raportat la sumele cheltuite, pe perioade ceva mai mari, 5-10 ani. Apoi poți trage concluzii, dacă un tip de proiecte nu dau roadele dorite, renunți la ele și gata.

qionescu1

Propunerile beneficiaza de o analiza tehnica din partea serviciilor primariei. Cum a analizat primaria oportunitatea rolelor de vegetatie de pe acoperisul statiilor in conditiile in care este evidenta lipsa sursei de apa si a temperaturilor inalte?

Cum au fost alese autobuzele scolare cand ele depasesc limita bugetului proiectelor bugetarii paricipative, sau parcul de est, sau alte proiecte? Cat de util e sa ingramadesti un skate park de dimensiuni destul de mari in micutul parc rozelor? Apoi sa il extinzi. Cum crezi ca poti multumi pe toata lumea in peticul ala de verdeata si asa obtinut foarte greu? Cat de reprezentativ e votul ala? Au votat si bunicii sau parintii care se inghesuie pe o singura alee ce inconjoara parcul?

Deci exista in mod clar o problema a reprezentativitatii. Nu e o ideea rea bugetarea participativa insa pe alocuri procesul e manipulat populist. Alt rezultat e ca se arunca niste firimituri cetatenilor iar asupra problemelor mari nu sunt consultati si nici cooptati la decizie in mod real. Asa cum se zice, toate ideile si propunerile, de multe ori bune, sunt trimise primariei pe canale oficiale altele decat bugetarea participativa, deci cunoscute dar ignorate.

StefanCelMare

#2714
Probabil că referitor la rolele de vegetație, ei au încercat când curăță la bordură cu furtunul să ude și sus rolele alea de vegetație. Poate toamna, iarna, primăvara, o fi mers. E posibil și să fi ajuns la concluzia că oricum nimeni nu vede că a murit gazonul sus, și fie că e mort sau viu tot umbră face.

Referitor la skate park, de când e închis parcul Caragiale, skaterii merg in colțul reabilitat recent de la hotel Napoca. Există o cerere suficient de mare pentru skate park.
In Rozelor acum e parcul unit cu parcul de pe marginile Someșului. Eu zic că e OK, este loc pentru toată lumea. Au prins și arborii dinspre podul vechi pietonal peste Someș (este umbră acum acolo). Este și pod nou, poți trece ușor dincolo, unde ai plaja.

Autobuzele școlare rezolva parțial o problemă nasoală. Traficul de dimineață. Mulți părinți mergeau cu mașina distante relativ mici (in cartier) spre scoli și aglomerau traficul. Cred că programul este unul bun la Cluj, și merită un buget mărit.