[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#2685
Quote from: mihai1 on July 21, 2024, 12:20:33 PMmi se pare ca pietonalizarea centrului se bazeaza pe existenta centurii metropolitane. daca se construieste centura se pot face multe alte proiecte printre care eroilor si napoca pietonala, latura est unirii pietonala, banda dedicata bus manastur-ira

Nu au legatura oricat de neplauzibil ar suna. E nevoie doar de o reorganzizare in zona centrala, reorganizare deja inceputa mai mult sau mai putin constient. Zona istorica centrala poate fi ocolita foarte usor:
1. prin nordul ei pe Iuliu Hossu-Pta Mihai Viteazu-Pta Avram Iancu
2. prin sudul ei pe Clinicilor-str Avram Iancu-Pta Cipariu

In momentul de fata Iuliu Hossu e pregatita pt preluarea traficului pe doua benzi cu sens unic iar str. Avram Iancu la fel, strada care de altfel este folosita in prezent mult sub capacitatea ei.

Mai e nevoie doar de Motilor cu sens unic pana la strada Cosbuc si schimbarea sensului strazii Ghe. Sincai pt a fi un punct de intoarcere mai apropiat fara nevoia de a ocoli intreaga zona centrala ( pt cei ce vin dinspre Manastur) dar mai ales pt a conecta str. Victor Babes (Zorilor) de restul cartierelor din partea de nord a orasului (Grigorescu est, Gruia, zona garii).

Deci vorbim doar de o simpla reorganizare cu costuri minime si o diminuare mica a volumelor de trafic (scadere pe care o anticipez din inaccesibilitatea zonei centrale cu masina si nicidecum din scaderea capacitatii strazilor care teoretic ramane aprox. aceeasi pe directiile importante si pe fluxurile de trafic. 

gsimon

Quote from: nicolaem on July 21, 2024, 12:26:44 PMNu se pot. Nu are sens sa avem in minte ceva imposibil.
Daca stai in Mănăștur și lucrezi in Mărăști nu ai nici întreabă cu centura.

Ai dreptate, nici nu ar trebui sa ai treaba cu centura in cazul asta, dar ar trebui sa ai treaba cu transportul in comun, mai ales ca ai linii directe Manastur-Marasti.
Asa ca dupa mine, in cazul dat pietonalizarea Napoca e ultimul lucru pe a le plange de mila navetistilor Manastur-Marasti care ar alege masina, in detrimentul transportului in comun. 

andrei.benea

Buna ziua.

Nu stiu daca este locul potrivit pentru postare dar incerc aici.

Ce se mai stie de pasajul de pe DN 1C dinre JUC si RASCRUCI la intrarea in parcul industrial Tetarom III?

zol21

#2688
Conform SEAP este castigator desemnat din data de 21.05.2024, insa contractul nu s-a mai atribuit. (Poate sunt ceva probleme si se va anula licitatia, nu stiu). Oricum e cam aiurea ce se intampla cu proiectele mari de infrastructura, nici de pasajul de la Taietura Turcului nu s-a mai auzit nimic.

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100250331/

qionescu1

Alt exemplu de cum se investesc banii publici cu prioritate pentru beneficiul unor investitii private. Nu ca strada nu ar trebui reabilitata, ca si multe de altfel, dar s-a facut exact la timp ca "investitorul" sa se poate ocupa de un cartier de case pe 18 hectare. Inca o coincidenta?

https://media9.ro/un-magnat-oradean-intentioneaza-sa-construiasca-la-cluj-un-hotel-si-un-cartier-de-case-pe-18-hectare/

https://media9.ro/lucrarile-de-modernizare-a-strazii-giusseppe-verdi-finalizate-inainte-de-termen-au-fost-realizate-trotuare-piste-de-biciclete-alveole-si-montati-stalpi-de-iluminat-noi/

nicolaem

Că la radio Erevan e adevărat dar e fix invers.
Toate străzile alea is pline de dezvoltări care așteaptă și fac presiuni sa se facă drumurile.

sebip

Mie mi se pare chiar de bun simt, ca in cazul în care într-o zona apare un investitor privat care investește, tu ca administrație publica sa asiguri infrastructură (drumuri și utilități).

nicolaem

Din păcate creste în oraș sentimentul ăla că dacă construiești sigur ești mafiot șpăgar etc. problema e în oraș că se construiește prea puțin și din cauza asta avem preturi mari. Dar ne place sa dam vina pe agenți imobiliari că umfla preturile sau pe constructori.

StefanCelMare

Mai întâi ar trebui rezolvată intersecția de la Auchan (prin pasaj preferabil).
Faci acolo sute sau mii de case, care dau in aceeași mizerie de pseudo-giratie.

LRadu

Strada aceea ar fi trebuit sa fie realizata acum 10 ani daca nu 20, si e in beneficiul a foarte multor oameni, iar proiectul de dezvoltare a ei e de ceva vreme.

Deci e probabil o foarte mare specula. Si chiar daca nu ar fi, asa cum spunea si un coleg mai sus, daca se dezvolta un cartier atat de mare vor fi multi oameni in el, nu e de bun simt ca si primaria sa isi rezolve problemele de infrastructura din zona, e pana la urma de datoria ei pe domeniul public nu ?

De altfel drumul si utilitatile au fost principala problema pentru care acea zona nu s-a dezvoltat, era un puz facut prin 2007 2010 cred, care a fost blocat din lipsa de utilitati si era pacat pentru ca e chiar frumoasa si accesibila pozitia. Da, se ajunge tot in sensul de la Auchan, dar nu e ca si cum miile de case din Chinteni si dezvoltarile de acolo nu dau in sensul de la Auchan. Si e iarasi aceea idee stupida blocam o zona din ceva motiv, dar nu e ca si cum oamenii nu mai vor case, asa ca daca nu e aici ei sunt nevoiti sa mearga mai departe (chinteni).

StefanCelMare

#2695
Că vorbim despre țări civilizate.
În țările civilizate nu s-ar putea construi cartiere noi înainte să se rezolve accesul.
Faptul că intri în oraș într-o intersecție prost gândită și deja supra-aglomerată ar trebui să se traducă în interdicția de a construi până se rezolvă acea problemă.
Mă uimește cu câtă lejeritate lumea în România împinge orice proiect imobiliar.
Și ne mirăm apoi cum arată orașele noastre.
Da, e nevoie de apartamente, dar dacă asta înseamnă să creăm noi aglomerații gen Florești sau Baciu, nu mai bine gândim înainte să facem?
Și zona de la Auchan spre nord e mai prost legată la oraș atât ca Florești cât și ca Baciu.
Net mai prost. Florești are drumul european pe două benzi plus un drum îngust cum e, dar drum, la nord de Someș.
Baciu are atât intrare în Cluj spre gară, dar și pe tăietura Turcului.
Chinteni intră tot pe o singură bandă într-o intersecție ciudată.
Parcă nu am învățat nimic în 30 de ani de la revoluție.
Tot cu "noi muncim, nu gândim" suntem.

LRadu

Quote from: StefanCelMare on July 26, 2024, 10:05:31 AM(...)
Faptul că intri în oraș într-o intersecție prost gândită și deja supra-aglomerată ar trebui să se traducă în interdicția de a construi până se rezolvă acea problemă.
Mă uimește cu câtă lejeritate lumea în România împinge orice proiect imobiliar.
(...)
In mare parte este perfect normnal si logic ce spui tu. Insa, ce spuneam mai sus si o spun de o vreme este ca nu poti sa te opui dezvoltarii oarsului si dorintei oamenilor de a creea cerere, e doar o iluzie. Asa cum o spui si tu, prin oras e o conceptie ca "Boc da drumu si dezvoltatorii rai fac proiecte imobiliare" si se aglomereaza orasul ceste cat se poate de gresit.

Daca oamenii vor sa se mute la Cluj se vor muta. Daca Clujul este blocat (vezi exemplul zonei de la care a pornit discutia) nu e ca si cum oamenii nu se vor muta, ba se vor muta, dar vor merge unde se poate - anume Floresti, Chinteni etc. iar iluzia noastra ca ce fain e ca s-a blocat dezvoltarea pe dealul de deasupra la Auchan (doar un exemplu) si nu ne aglomeram e doar atat, anume o iuluzie, ca oamenii s-au dus de fapt in Chinteni si Muncii/Dezmir, ceea ce e mai rau ca de acolo au nevoie neaparat de masina (e nasol cu busul si magazine / alte necesitati in zona) si ce sa vezi, vin cu masina tot in oras unde o aglomereaza. Poate daca stateau deasupra la Auchan mai luau tramvaiul, veneau pe jos la Auchan si nu aglomerau asa tare.

Si atunci concluzia mea este ca noi nu putem opri cererea, si nici nu e normal, insa ceea ce este normal e ca primaria impreuna cu cine dezvolta sa creeze conditiile pentru dezvoltare, dezvoltatorii in mare parte acum sunt obligati sa faca tot felul de investitii (si asa e normal! ceea ce tine de ei trebuie facut la un standard inalt pe partea de infrastructura si nu numai) dar trebuie si primaria sa tina ritmul, ca dar nu o sa faca dezvoltatorii centura si pasajul de la Auchan, asta e treaba primariei.

Cel mai bun exemplu posibil la asta este cartierul Borhanci, hai sa il blocam dupa ce l-am reglementat pe PUG pentru ca noi nu suntem in stare sa facem un sens giratoriu si/sau o centura. Sau pe dealul de la steluta s-a lasat extravilan o vreme luna pana se dezvolta infrastructura, luma a stat o vreme intelegatorae si si-a bagat piciorul apoi si a construit ilegal.
Este absolut necesar asa cum spui tu sa se gandeasca in perspectiva si sa dezvolte infrastructura inainte, insa asta tine cel mai si cel mai mult de primarie!!

nicolaem

Problema e că lumea cere blocarea tot mai mult. Și Boc că un populist ce este asta și face și se și lauda cu asta. Acuma nu e la fel de radical că ND, dar totuși sunt zeci de proiecte mari care reapar in presa la autorizare la câțiva ani. Și lumea are aceași reacția. Au trecut alegerile se dau autorizației. Când de fapt isnaceleasi proiecte redesenare de ani de zile. Zona Birhanci, Buna ziua, gara e plin de astfel de proiecte

sebip

Par pregătiți ca în noaptea asta/weekend sa asfalteze prima banda pe Baritiu. Interesanta abordarea de amenajare a canalului!

qionescu1

Postarea nu era despre cum ar trebui sa se dezvolte un oras, nici despre pasajul de langa Auchan, nici despre cerere sau eforta, preturi sau cum ar trebui sa arate unele proiecte imobiliare.

Postarea era despre o schema de CORUPTIE prin care un "investitor" primeste un avantaj (utilitati si drum de acces) care ii faciliteaza investitia, o face mai putin costisitoare, mai atractiva, iar profitul evident este unul multa mai mare in aceste conditii.

Bineinteles ca primaria trebuia sa construiasca strada aia acum 10 ani si cu siguranta a avut si zeci de cereri. De ce nu a facut-o? Are cereri de peste tot dar intervine cu prioritate numai unde vrea. Si tiparul actiunilor de arata coincidente intre investitiile publice si cele private.

Sa nu uitam cel mai clar exemplu a ceea ce vorbesc: str. Mos Ion Roata. In 12 ani primaria nu a fost in stare, si nici nu a fost interesata, sa construiasca vreo 4 km de drum din Sopor pana la centura de est (VOCE) cu beneficii reale pt zeci de mii de clujeni si nu numai dar are bani/timp/implicare pt o strada de 1 km pe care nu circula nimeni, duce la un cimitir gol, dar are standarde de DN si coincidenta duce la proiectul Elenei Udrei si a acolitilor.

Dar votantii lui Boc cred ca deciziile astea au in spate strategii si sunt asumate de consiliul local etc etc. Ei, puterea reala e in mana unui grup restrans de oameni iar consiliul local s-a transformat intr-un automat de ridicat mana. Ei vad coruptia doar cand Boc ar fi prins cu o servieta cu euro si aia doar daca ar fi marcati cu mita. Atata e puterea lor de intelegere si pur si simplu nu pot sa conceapa scheme mai sofisticate de coruptie.