News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

csebi24

Ce as face eu pe A. Iancu la intersectia cu Universitatii e un sens giratoriu mic, astfel cei care intra pe A.Iancu din Cipariu sa poata intoarce si merge la parcare si practic sa ramana o strada infundata, dar cu access la toata lumea. Nu cred ca trebuie create fluxuri noi de trafic.

qionescu1

Pai nu asta spun de nu știu câte postări? Un punct de întoarcere, un sens giratoriu, că altfel banda spre centru de pe Avram Iancu își pierde utilitatea?

StefanCelMare

#2672
Da, Napoca este din nefericire una din străzile care va fi foarte greu de închis, dacă nu imposibil.
E simultan și una din străzile care ar deveni instant o zonă aglomerată dacă se închide, fiind multe restaurante acolo care ar ieși în stradă în secunda 2.
Dar probabil, e o fantezie, cred că și cu metrou gata nu se poate închide.

PS - am văzut ieri și situație de care vorbește @qionescu1 pe Universității.
Șir de 3 mașini care au intrat toate pe Universității pe trecerea de pietoni dintre cele două bretele de acces din Avram Iancu.
Au venit dinspre piața Avram Iancu pe acea bretea ce se termină brusc.
Mașina din față, de la salubritate (o dacie logan), a intrat cum am descris eu, a ocolit gardul cu semnul acces interzis, a intrat pe contra-sens pe trecerea de pietoni, și s-a băgat pe pietonala Universității.
Mașina din spate, a ezitat puțin dar s-a băgat și ea. Avea numere de București, o văzut localnicul că intră ocolind semnul de acces interzis, s-a băgat și el.
Ăla al treilea nici nu a mai ezitat. Și el cu numere de București.
Deci este o problemă reală acolo.

zol21

#2673


O soluție pentru zonele shared space ar putea fi montarea de semne ca in Italia, pt zone cu trafic limitat, cu specificarea excepțiilor

csebi24




Powered by API/PUM imgur uploader

Cam așa as vedea eu configurarea in zona. Renunțat la banda de făcut stanga din dreptul facultăți de drept si facut pista de biciclete/trotuar mai mare acolo.
Un sens giratoriu une e insula curenta.

Accessul dinspre Cipariu trebuie sa ramana, acolo sunt facultati, este hotel, cimitir etc, o sa fie parcare curand. Solutia asta nu cred ca încurca pe nimeni, nu schimba niciun flux prezent acum.

Ce s-ar mai putea face, pentru ca si-a cam pierdut utilitatea, este un sens unic pe Republicii in sus pana la Oncologie si asta ar face si mai 'usor' de digerat de catre oameni pietonalizarea Unirii Est.

Voicu

Off-topic: mă tot întrebam de ce revine în discuții Facultatea de drept pe Avram Iancu până am văzut poza de mai sus... Măi băieți, tare bătrân cred că am ajuns... Acolo eu știam că e căminul studențesc!  :lol:

qionescu1

Quote from: StefanCelMare on July 17, 2024, 11:45:53 AMDa, Napoca este din nefericire una din străzile care va fi foarte greu de închis, dacă nu imposibil.


Dimpotriva. Str. Napoca este acum mult mai usor de inchis decat inainte. Reducerea ei de la 3 la 2 benzi, pietonalizarea P-tei Unirii, pietonalizarea str. Universitatii (care face latura de est a P-tei Unirii putin utilizata deci se impune inchiderea). Rolul laturii de est a P-tei Unirii poate fi inlocuit in mare masura de str. Gheorghe Sincai care poate fi un punct de intoarcere spre Manastur pt cei ce vin de pe Babes/Clinicilor.

Doua benzi are Napoca, doua are si Avram Iancu, sunt paralele si distanta dintre ele e mica. Deci volumul de trafic nu poate fi mai mare pe Napoca, doar ne iluzionam noi. Capacitatea maxima este identica, se impune doar o alta temporizare a semafoarelor in P-ta Lucian Blaga.

gicu

Dacă închizi Napoca, trebuie să închizi și Eroilor. Avram Iancu este plină și blocată la orele de vârf în principal din cauza școlilor. Dacă se închide Napoca vom avea cozi până în Florești la orele când iau părinții copiii de la școală. Iar la ce Poliție Locală avem, nu mi-aș face mari speranțe că poate ajuta.

micutzu

Este destul de evident ca inchiderea si pietonalizarea strazilor Napoca, Eroilor,P-ta Unirii Est, Ferdinand si M. Viteazul Sud este urmatorul pas...Pas de 5 sau 10 ani, ramane de vazut. La care se adauga modernizarea zonei pietei Avram Iancu  / Cuza Voda. Demararea timida a proiectului de la Balcescu si zonele limitrofe ar confirma asta.   

csebi24

Ce as vrea eu sa vad modernizat, sub o forma e tot canalul morii, zona de langa complexul leu si dupa arata ingrozitor. E de departe ce mai urata zona centrala dupa parerea mea. Cu niste mici expropieri ai putea face pe canalul morii in zona centrala o zona pietonala/biciclete foarte frumoasa.

raulbogdan23

@csebi24 e un proiect in lucru pentru zona respectiva, urmeaza sa se demoleze toate baracile de acolo

csebi24

Ieri intr-o alergare pe canicula am facut cateva poze in skate park si parcul de la teatrul national. Suprinzator intr-o zi de sambata se lucra cu destui oameni pe Baritiu.


In parcul Stefan cel Mare se repara dale, o lucrare de mare mantuiala facuta de antreprenor.

(GPS)


Acum cateva imagini de pe Baritiu

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)

mihai1

mi se pare ca pietonalizarea centrului se bazeaza pe existenta centurii metropolitane. daca se construieste centura se pot face multe alte proiecte printre care eroilor si napoca pietonala, latura est unirii pietonala, banda dedicata bus manastur-ira

nicolaem

Nu se pot. Nu are sens sa avem in minte ceva imposibil.
Daca stai in Mănăștur și lucrezi in Mărăști nu ai nici întreabă cu centura.

ftraian

De ce nu se vorbeste de pasaje subterane in Cluj? Napoca-Piata Unirii-Eroilor ar putea fi usor pietonalizate cu un pasaj subteran executat cu cut&cover. Traficul acolo e de tranzit, nu are ce cauta la suprafata.