News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Fluența e și în prezent ruptă de trecerea de pietoni...


qionescu1

In primul rand incep cu o observatie la care m-am tot abtinut. Nimeni care a comentat pe aici nu cunoaste legea si anume faptul ca zona pietonala asa cum e definita ea permite accesul auto al riveranilor si utilitatilor. De aici alegatiile cu blocarea cu zonelor pietonale cu bariere bolarzi etc. sau alte interventii pe aproape. In rest doar generalitati cum ca zona pietonala e buna (doar la picior) masinile e rele. Altul, pierdut in nu stiu ce rationamente, daca pot fi numite asa, ma acuza direct ca sunt impotriva zonelor pietonale si acuza ca eu vreau sa intru cu masina direct acolo  :lol:  Atata se poate.

Dar postarea era despre haosul creat de o semnalizare necorespunzatoare care vine in detrimentul zonei pietonale si la care primaria a raspuns prost. Acum daca va uitati la prima mea poza de la intrarea pe Universitatii, la indicatoarele de acolo primaria a adaugat altele imediat sub ele. Sub indicatorul de zona pietonala a pus indicatoare cu exceptiile de la accesul in zona pietonala! Foarte bine, trebuia sa faca asta de la inceput nu din mers si asta a favorizat acces ilegale caci nimeni nu cunoaste indicatorul zona pietonala incpand cu primaria ca altfel cu ar fi aruncat bariere care sa ii impiedice pe toti sa intre aici.

Din pacate o organizare proasta face ca cei ce vin de pe Avram Iancu sa nu aiba de ales decat sa tranziteze zona pietonala pt ca acum nu pot intoarce pe Avram Iancu. Musai sa se creeze un punct de intoarecere sau un sens giratoriu mic la intrarea in zona pietonala astfel incat accesul spre vest pe Avram Iancu sa raman util. Va ajuta si parkingul nou construit. Altfel trebuie reorganizata toata zona. Asta cu ruperea fluentei traficului nici nu merita mentionata. Culmea ca pe partea dinspre Facultatea de Drept a aparut indicatorul.

Apoi la capatul strazii Universitatii apare indicatorul interzis la dreapta. Ma gandesc ca nu e pt pietoni...

Alta problema de organizare e pe IC Bratianu, sens unic, unde la intersectia cu Herman Oberth avem indicatorul obligatoriu la dreapta. Tot asa strada nu e inchisa riveranilor ci permite accesul tuturor iar primaria ii obliga sa traverseze zona pietonala de pe Herman Oberth. Deci numai zona pietonala nu mai e. In poze se vad la capatul strazii 8 masini ce asteapta sa intre pe Eroilor, asta intr-un Cluj gol pe perioada concediilor.

Alta minune, in acceeasi intersectie a aparut un semn (nou) de strada infundata (la jum lui IC Bratianu). Doar ca e infundata doar cu o baliza de plastic la capat langa Biseria Piaristilor. Din poze se vede ca desi ai semnul de obligatoriu la dreapta in intersectie nimeni nu il respecta, strada fiind in continuare plina de masini parcate in a doua jumatate a ei. Din partea asta de strada daca in sensul contrar sensului unic vezi obligatoriu la stanga in intersectie, in totala contradictie cu marcajul de pe drum cu obligatoriu inainte. Deci in a doua jumatate a strazii avem circulatie in ambele sensuri, deduc dupa unele semne (nu dupa toate) si ma intreb cum se poate realiza asta cand prima jumatate a strazii are obligatoriu la dreapta (deci exclude accesul in a doua jumatate a strazii) iar a doua jumatate a strazii este inchisa pe toate partile si nu are cine o accesa decat ocolind Filarmonica, evident tot prin zona pietonala.



StefanCelMare

#2658
Semnalizările sunt deficitare, asta e clar.
Merg des pe zona asta pietonală.

Am văzut adesea riverani care intră de pe str. Avram Iancu pe Universității și fac dreapta spre UBB.
Mai ales dimineața, angajați ai UBB sau de pe la liceul Bathory, care intră în gangurile de la clădiri pe partea aceea.
Nu rar vezi mașini croșetând printre băncile alea pietonale și prin spatele statuii...
Semnul acela interzis dreapta li se adresează.
Probabil acei riverani ar trebui să intre spre clădirile lor via Baba Novac - IC Brătianu - Herman Oberth (direcția spre biblioteca academiei).

De pe Avram Iancu pe Universității, din ce văd, se acceptă intrarea doar pentru mașini de aprovizionare pentru strada Universității.
Și autobuze elevi pentru școala Bathory care e pe Universității (nu liceul care e vis-a-vis de UBB).
Și bicicliști (asta include și motoscutere, atenție).
Cred că asta încearcă să aplice acolo primăria.

Iar când spui că traficul de pe Avram Iancu este dus în zona pietonală, omiți că totuși este un semn mare cu accesul interzis acolo. E pe gard, nu pe stâlp, dar nu ai cum să-l ratezi. E drept că nu ai voie nici stânga conform marcajului, dar dintre cele două opțiuni, eu aș încălca marcajul, sau aș da cu spatele până în zona cimitir central, unde aș întoarce. Din ce știu eu, ai voie să dai cu spatele pe sens unic, 50 de metri parcă. Nu cred că e mai mult acolo.
În niciun caz nu m-aș apuca să încalc semnul de circulație "accesul interzis".

Despre Herman Oberth, e destul de evident că NU este o stradă pietonală, ci este o stradă destinată traficului auto.
Mai există la Cluj ceva similar, strada Tipografiei, tot așa reabilitată cu dale de granit, dar se circulă pe ea.
Dacă are complet granit, nu înseamnă automat că este o stradă pietonală, e conceptul de shared space.

Fundătura de pe IC Brătianu, este un pic ciudată, datorită semnului obligatoriu dreapta pe Herman Oberth.
Acolo sub semn ar trebui puse excepții (de ex., cu excepția riveranilor).
Atunci devine clar, parcările din zona fundăturii devin parcări disponibile doar riveranilor.
Și da, pe zone de tip fundătură, se poate circula dublu sens pe sens unic, deoarece traficul auto ar trebui să fie foarte scăzut.

RobertH

Toate semnalizarile astea aiurea is din cauza ca initial zona trebuia sa fie shared space, cu Universitatii lasata pentru masini in trecere.

A decis primarul sa ramana zona pietonala dar fara sa ceara modificarea proiectului. Trebuia sa mearga pana la final si sa pietonalizeze si Baba Novac-Bratianu-Hermann pentru ca fara Universitatii, nu are nici un sens. Ruta nu ajuta cu nimic sa se reduca din traficul prin Cipariu iar la schimb a ramas o zona de trafic si parcare fix in mijlocul zonei pietonale. Aceasi prostie ca pe Octavian Petrovici unde pastreaza traficul doar pentru parcari.


StefanCelMare

Poate poate după ce se deschide parkingul de la cimitirul central, s-ar putea discuta despre pietonalizare mai extinsă.
IC Brătianu se poate pietonaliza pe idee de shared space după intersecția cu Herman Oberth spre UBB, dar atenție, e nevoie să rămână acces auto acolo, fiind acces auto nu doar pentru UBB ci și pentru trezoreria Cluj.

Eu nu aș închide complet Baba Novac și IC Brătianu.
Parcările acelea, câte or fi și ele, sunt absolut necesare zonei centrale.
Și vă zic asta în calitate de adept al pietonalizării extinse.
Dar stau în centru și vă pot spune că este totuși absurd să elimini complet parcările. Mai stau oameni în zona centrală, nu e ca și cum sunt numai afaceri.

Ai nevoie de parcări, inclusiv pentru cei care vin din alte localități, și au treabă la instituții pe zona centrală. Încă nu avem un concept de park&ride implementat pentru toate direcțiile la Cluj.
Poate doar dinspre Florești dacă lași mașina la Vivo în parcare.

RobertH

Pietonalizare nu inseamna 0 acces pentru masini, riveranii sau masinile de aprovizionare/urgenta tot pot intra. De ce sa pastrezi trafic de tranzit pe Bratianu pana la Hermann? Fara parcari, nu are nici un sens.

Asta cu parcarile in zona centrala care is absolut necesare o tot aud de cand s-a inceput pietonalizarea prin centru. La fiecare strada e aceasi discutie, fara parcarile alea nu se poate. Trec 1-2 ani si lumea se obisnuieste/adapteaza sa parcheze mai departe sau pur si simplu descopera ca pot trai si fara masina in centru.

Se va finaliza park&ride-ul de la aeroport cel mai probabil anu asta, undeva la 800 locuri. Plus parcarea asta de langa cimitir, undeva la 300 locuri. Cat timp nu elimini din parcari din centru, parcarile alea se vor umple de altii care au vazut ca acum au rost sa-si ia o masina.

StefanCelMare

#2662
Măi, eu nu vreau să fiu rău, dar tu vorbești complet din cărți, eu vorbesc și din punctul de vedere al cuiva care locuiește în centru.
De când s-a închis zona UBB pentru șantier, a devenit imposibil să mai găsesc parcare lângă bloc.
Degeaba am abonament, e complet inutil, am renunțat la el.
Pe centru șanse minime să găsești parcare la unele ore (accidental, de obicei ora la care revii de la job e una din acele ore).

Efectiv, dacă am nevoie de cărat ceva cu mașina, trebuie să planific pe duminică dimineață, dar atenție, nici măcar atunci nu e sigur că găsesc loc de parcare aproape, dar atunci e mai lejer traficul și dacă las mașina pe avarii undeva 5-10 minute, nu mi-o ridică.

Îmi permit să îți recomand să îți măsori cuvintele.
Gândește-te că vine cineva și zice că trebuie reduse parcările la tine la bloc.
Ce dacă nu o să mai ai unde parca, problema ta.
Parchează în alt cartier.
Ți-ar conveni?
Așa teorie pură putem face și pe zona unde trăiești tu, să vedem cum te simți.

PS - După (repet după!) ce vom avea park and ride pe toate direcțiile principale, se pot pune în discuție și alte măsuri.
Dar pe lângă park and ride, ai nevoie și de promovarea park and ride.
Panouri mari, eventual chiar aplicarea amenzilor pentru staționare pe zona 1 mai mult de 2h.
Pentru că acum avem regula, dar nu se respectă deloc.
Apropo, mulți din cei care nu o respectă, sunt riverani, care chiar au voie să staționeze acolo prelungit.
Ar trebui și ăia verificați, câți din ei chiar locuiesc acolo?
Sau au doar buletin pe centru, ca să poată parca.

RobertH

Nu ma cunosti sa stii ce m-ar deranja sau nu. Asa te-ai aprins zici ca te-am atacat personal. 

Cat e spatiu public, iti asumi ca va fi folosit cum vrea publicul din care faci parte dar nu esti singur.   
 

qionescu1

@StefanCelMare
Ma bucur ca ai inteles problemele. Mai ramane intrarea de pe Avram Iancu unde trebuie sa intelegi ca un semn de circulatie pe o bariera mobila aruncata acolo nu e ceea ce pare. In primul rand exclude accesul auto al riveranilor ceea ce e ilegal. Apoi eu ieri am vazut trasa bariera deoparte pe trotuar, s-o fi saturat si riveranii de tampeniile primariei.

Daca dinspre Facultatea de Drept accesul s-a interzis pe Universitatii prin montarea foarte recenta a unui indicator interzis la stanga cu exceptia riveranilor. Foarte bun semnul pt ca nimeni nu cunoaste, inclusiv pe aici, ce implica indicatorul zona pietonala. Asa ca a fost intarita interdictia cu semnul interzis la stanga. Pe cealalta parte insa circulatia pe Avram Iancu ramane deschisa pana ce se blocheaza in zona pietonala. Abia acum s-au montat exceptiile. Astea cu datul 50 de metri inapoi sau trecutul peste linia continua nu sunt solutii. Daca ai pe cineva in spate? Dati amnadoi cu spatele? Si daca ai 2 riverani care nu vor sa dea inapoi ce faci?

Str. Herman Oberth este zona pietonala se poate vedea foarte clar din indicatoarele in doua poze de mai sus. Din pacate in momentul de fata nu se mai incadreaza aici pentru ca se circula intens pe ea si evident ilegal pt ca nu o fac riveranii ci o face traficul de tranzit! Da, IC Bratianu fiind neinchisa riveranilor aduce o gramada de trafic de tranzit revarsat integral in Herman Oberth!

Eu sustin pietonalizarea IC Bratianu pe modelul Iuliu Maniu, fara locuri de parcare sau cu locuri de parcare putine. Cei care au masini in centru le pot parca in curte nu pe strada. Faptul ca IC Bratianu nu s-a pietonalizat e probabil pt ca a fost recent modernizata pe fonduri si nu se poate interveni asupra ei (probabil). Apropo pe Iuliu Maniu zona pietonala e foarte bine marcata, la capatul dinspre pta Avram Iancu fiind indicatorul zona pietonala intarit cu indicatorul accesul interzis tuturor autovehiculele.

Dar problema acum e si la primarie se pare ca nu intelege zona pietonala cum trebuie altfel nu ar reactiona cu interdictii si cu semnalizari haotice dar si la extremistii care sustin solutii care mai de care ca asa le place lor. Sunt cel putin cateva sute de locuinte in zona institutii etc nu le poti interzice accesul auto doar ca asa vrei tu.

Apoi daca e sa ajung si eu la discutii extinse in momentul de fata primaria poate pietonaliza stra. Napoca si Eroilor dar si latura de est a Ptei Unirii deviind circulatia pe Avram Iancu care ar permite inconjurarea centrului fara prea mari probleme.

StefanCelMare

#2665
Mai degrabă ce lipsește la Cluj este pietonalizare străzi mari, precum Napoca sau Ferdinand.
Nu cred că mai are vreun efect IC Brătianu ca shared space sincer.
Shared space e și Tipografiei, și Herman Oberth.
Vedeți pe cele două vreun boost adus business-urilor de acolo?
Folosesc cetățenii străzile respective pentru relaxare, cum o fac pe Universității de exemplu?
Prea puțin.
Spre deosebire de străduțe, pe străzile mari ai într-adevăr comercianți care ar beneficia, și ar beneficia și orașul prin amplificarea ideii / aspectului de zonă turistică serioasă.

PS - mie IC Brătianu mi se pare un exemplu pozitiv, estetic, de reabilitare a unei străzi centrale.
Maxim ce aș pietonaliza mai extins ar fi zona între Herman Oberth și Universității.
Arată bine așa cum este, și are și rol de parcare, ceea ce vrem nu vrem este necesar.

StefanCelMare

O stradă pe care ar merge shared space ar fi David Ferenc.
Adică parcarea interzisă dar acces auto permis.
Acolo la fel, s-a făcut shared space Tipografiei, care putea fi lăsată cu parcări mai multe. In schimb, David Ferenc care are demult nevoie de eliminare parcări, e cu parcări.

nicolaem

#2667
decat sa umpli pagini inutile cu aceasi cerere subiectiva, iti recomand un calcul.

cat de costa detinere unei masini pe 10 ani. luata SH si tinuta pana la valoare 0 sau luata noua si vanduta la 10 ani vechime.

vs
inchiriat o masina de 2 ori pe an pt un concediu si vreo 4 curse de taxi pe saptamana.
in rest mergi pe jos ca stai in centru.

iar la parcari in fata blocului in cartiere as vrea ca primaria sa linieze 1 parcare per apartament. tot ce e a doua masina a familiei si nu ai loc privat de parcare se ridica.

am o problema cu vecinii care isi lasa a 2-a 3, masina abandonata pe aici. sau dube lasate cu zilele la bordura.

qionescu1

Quote from: StefanCelMare on July 16, 2024, 05:57:40 PMMai degrabă ce lipsește la Cluj este pietonalizare străzi mari, precum Napoca sau Ferdinand.


Ce parea ieri imposibil astazi se poate realiza fara mari batai de cap. Napoca, chiar si Gheorghe Sincai, pot fi pietonalizate rolul lor putand fi preluat de str. Avram Iancu si de Petru Maior. Si daca s-ar pitonaliza Napoca ar urma negresit sau deodata Eroilor si latura est a Ptei Universitatii unde dupa inchiderea str. Universitatii si-a diminuat semnificativ rolul.

La pachet s-ar impune sens unic spre Manastur pe Motilor si cam atat. Nu ar fi amre deranjul. Str. Avram Iancu ar prelua trafic de pe Petru Maior (Emil Isac), Republicii, Clinicilor. Nu e nevoie de cat de reprogramare a semafoarelor.

nicolaem

aveti o strategie incredibila.
citesc de la voi ca vreti Avram iancu dublu sens cu viraje la stanga dreapta etc, si criticati mici pietonalizari.
apoi propii inchiderea uneia din cele mai importante strazi de tranzic, Napoca, si mutati pe aceasi avram iancu.

nah e si vine mea ca am mai citit...