News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

qionescu1

Multumesc pentru studiu. Dar este doar un studiu nu o obligatie pentru primarie, lucrurile se pot schimba si in bine dar si in rau. Si m-am inselat, nu suntem la 14 ani de la prima pietonalizare ci la 17. Deci primaria s-a miscat foarte incet si temator, in nesiguranta, abia proiectul asta fiind unul de amplitudine. Dupa cum se vede in studiu cei de la Planwerk au imaginat mai putin decat exista azi. Explicabil in 2005, in contextul de atunci, asta ca sa arat ca si arhitectii opereaza in limitele societale. Astazi cei de la Planwerk, pe langa randarile cu pirande, nu au elemente de noutate. Exceleaza la reduceri de benzi si anulari de locuri de parcare nefiind in stare de un compromis optim.

Acum nu ca trebuie sa fii arhitect sa iti dai seama care zone ale CLujului s-ar incadra la pietonalizare, insa studiul pe care il postezi are o dimensiune unica nefiind insotit de solutii de trafic, reorganizari, optimizari, fluxuri. Ori asta e o prostie. Da mana libera Planwerkului si dupa 10 ani deseneaza pirande.

Ce s-ar fi intamplat daca dupa studiul Planwerk s-ar fi pietonalizat doar partial str. Iuliu Maniu, adica doar segmentul de strada in oglinda? Nu am fi avut iarasi o fundatura in care cei care intrau pe Iuliu Maniu fie ramaneau blocati, fie obligati ieseau prin zona pietonala de pe str. Janos Bolyai? Mai punea o bariera primaria, sau bolarzi sa blocheze si riveranii?

Nu cumva seamana teribil de mult cu ce avem azi? Asta pentru a incerca a nu stiu cata oara a mentine discutia la problemele punctuale din zona Universitatii. In ce priveste zonele pietonale trebuie sa fiu mai precis, nu exclud circulatia auto a celor amintiti de tine plus a riveranilor. Zona de care vorbim este una mare cu destul de multe case/institutii/comercianti etc. solutia cu bariera aruncata in strada este una rusinoasa, plus ca organizarea circulatiei in zona te face sa gresesti. Nu esti riveran dar intrii pe Avram Iancu... pe unde iesi? La fel pe IC Bratianu.

Deci nu e vorba de deziderate, de tendite, de modernitate, de rolul automobilului etc ci de o organizare proasta, o lipsa a unei viziuni care sa cuprinda in integralitate toate modificarile care s-au facut. Daca se poate inaintea proiectarii nu ca o reactie la ce s-a facut.

   

alexV

Locurile de parcare la suprafata sunt primele la reconversie in spatii dezirabile, in manualele de design urban.

In ideea ca spatiul fizic dintr-un centru urban e prea valoros sa fie folosit pt depozitarea unei masini particulare.



Imi impun o pauza fiindca ne invartim in cerc: cei cu masina vor infra de masini inainte de orice, cei cu "pe jos-ul" vrem trotuar continuu si cate-o zona pietonala. Nimic nou sub soare.

qionescu1

Se impun pauze cand nu abordam problemele concrete din ultima zona pietonalizata. Nu e vorba de pietonalizare versus automobil sau orice altceva e vorba de organizare, lege, capacitate administrativa. Asa cum am aratat, intri pe Avram Iancu sau Ion C Bratianu si nu mai poti iesi decat prin zonele pietonale. Deci ilegal sa continui, ilegal sa te intorci. Cum rezolva problema primaria, ca de atatia ani de cand se lucreaza la proiectul asta nu a putut anticipa niste chestiuni simple de organizare.

doodoo

Quote from: qionescu1 on July 11, 2024, 09:50:18 PMCum rezolva problema primaria, ca de atatia ani de cand se lucreaza la proiectul asta nu a putut anticipa niste chestiuni simple de organizare.
Pai se vede ca nu prea o sa rezolve, asta e inca o dovada in plus ca primaria nu are specialisti/experti in aceste domenii, desi la cum se lauda tov primar institutia are experti inclusiv pe parte de metrou, supervizare, etc  :lol:  :lol:  :lol: 
Sa fim realisti, realitatea e fix pe dos, ce auzim prin media sunt doar povesti frumoase SF (lipseste semnul cu P de la fiecare asemenea articol...)

StefanCelMare

Ei, e ilegal să întorci.
Nu e, ai posibilitatea legală în zona cimitirului central.





Powered by API/PUM imgur uploader

zol21

Cea mai simpla solutie ar fi ca toate cele 3 benzi sa fie cu sens unic spre Cipariu.

StefanCelMare

Asta ziceam și eu acum vreun an.
Doar că între timp chiar se pare că va apărea curând acel parking la Cimitirul Central.
Ar fi util să se poată intra la el dinspre Cipariu.

micutzu

Sau poate banda de bus pentru o line Zorilor -> Centru, cu o continuare spre Zorilor pe Calea Turzii sau spre Gheorgheni pe Dorobantiilor.




Powered by API/PUM imgur uploader

doodoo

Quote from: micutzu on July 12, 2024, 02:36:12 PMSau poate banda de bus pentru o line Zorilor -> Centru, cu o continuare spre Zorilor pe Calea Turzii sau spre Gheorgheni pe Dorobantii :o lor.
E imposibil pentru un autobuz sa ia acea curba de pe Republicii spre Avram Iancu si sa isi pastreze si banda auto (datorita gabaritului). Varianta asta pica din start.

qionescu1

Quote from: StefanCelMare on July 12, 2024, 10:34:41 AMEi, e ilegal să întorci.
Nu e, ai posibilitatea legală în zona cimitirului central.

Da, e o intoarcere de 5 stele.   :lol:

E cat se poate de evident ca marcajul e pt virajul la stanga nu intoarcere, apoi mai incolo e acoperit cu vopsea neagra in dreptul unei porti de acces, cu siguranta la solicitarea vreunui riveran si ulterior marcarii. Si daca te uiti bine marcajul anterior era continuu si in dreptul cimitirului (din prea multe stele).

Dar strada se infunda mai incolo cu vreo 75 de metri, iar semnele sunt chiar dupa colt! Ce faci cand le vezi? Dai cu spatele pana la marcajul de la cimitir "sa poti intoarce legal"?   

nicolaem

#2650
e irelevant ca vrei voi neaparat sa mergeti cu masina pe acolo.
e excelent ca e asa cum e acum. si ca o vedeti sau nu, ce s-a intamplat in centru e rezultatul unei strategii clar asumate.
Primaria a zis acum 10 ani citez " nu putem desfinta toate parcarile deodata.oamenii vor fi nemultumiti, dar o vom face pas cu pas"

Asta e noua zona zero a orasului si e un succes. Fix aici langa UBB parcam si eu pe vremuri, intrand de pe Avram Iancu. Acuma merg cu busu sau taxi.



Ce as mai face , as mai renunta la o banda de parcari de pe eroilor. Dar ii va veni randul si la aia. La urmatoarea reabilitare a strazii, rabdare 5-10 ani, pt ca inca strada rezista.

deasemenea degeaba invocati "centurile" cine vine aici in weekend la bere sau la munca la UBB, nu are nici o treaba cu ipotetica centura. tot cu busul va veni ca nu are ce cauta prin faget.
Iar cine tranziteaza e  avantajat fix de faptul ca nu exista viraje la stanga pe A Iancu.


LE
si sa nu mai aud nici aia cu "vrem parcari". de ceva vreme "spionez" vecinii care isi cumpara o a doua masina si cealalta ramane semiabandonata la bordura. Nu vor exista niciodata parcari pt cate masini de 2000 euro putem noi cumpara.
Sa fiu primar, nici o parcare supra sub etajata nu as mai face in oras. cel mult la capete cum e aia la aeroport.
Dreptul la parcare nu apare in nici o constitutie niciunde in lume.

qionescu1

Pentru a zecea oara, poate pricepe careva ca nu e vorba de parcari aici, sau de ceva contra altcuiva, ci doar de o organizare zonala defectuoasa la care nu s-a intervenit si nu a fost anticipata?

nicolaem

e defectoasa pt  cei care vor sa intre cu masina acolo. cum vrei tu. pt mine e ok cum e.
nu poti organiza ceva sa multumesti pe toata lumea, intelege si tu asta.
timpul si aglomeratia pietonala de acolo  arata ca e un succes.

StefanCelMare

Are și @qionescu1 dreptatea lui.
Banda de pe Avram Iancu care intră în Universității denotă că proiectul nu a fost conceput de la început cu zonă pietonală pe Universității.
E ciudat un pic să modifici acum ceva ce tocmai ai reabilitat, dar zona aceea ar trebui regândită.
Ar cam fi necesar un giratoriu mic la intrarea în cimitirul central. Astfel rezolvi atât accesul la viitorul parking  cât și întoarcerea de pe banda care vine spre centru. Dincolo de intersecția asta cu intrarea în parking, ar trebui desființate acele 5-6 locuri de parcare, deoarece nu mai ai cum întoarce.
Sau asta, sau faci giratoriu la intrarea pe Universității, și nu mai permiți intrarea spre cimitirul central dinspre piata Avram Iancu, decât prin girația asta.

nicolaem

nu e necesar pt ca rupi fluenta traficului spre cipariu.
e o banda acces riverani si atat.nu esti riveran nu ai cecauta acolo