[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

nu cred ca vom avea vreodata alea toate 3.
sau daca le vom avea va fi dupa 2050. la anii aia eu nu mai am chef de bere pe terasa si pietonale.

qionescu1

Ai pierde cu berea. Dar greseala nu e una gramaticala sau de inteles ci de fond. O zona pietonala nu exclude circulatia auto deci blocarile alea pe toate partile reprezinta doar o opinie incorecta.

Intre timp se mai insinueaza ca as fi contra zonelor pietonale si ca primaria stie ce face.  :lol: Nimic mai fals. Primaria a inceput cu pasi marunti si cu prudenta maxima la pietonalizari. Totusi suntem la 14 ani distanta fata de reamenajarea Pietei Unirii, care s-a realizat in doua etape si inca nu e gata. Are primaria vreun plan de reconfigurare a circulatiei in zona centrala in urma pietonalizarilor sau tot dam vina pe lipsa centurii si mai asteptam inca 10 ani sa vedem ce iese? Sau macar stie ce strazi va mai pietonaliza?   

Dar deviem de la subiect, primaria stabileste ceva, pune indicatoare rutiere ca atare si apoi blocheaza strada. Deci bajbaie. Nici nu o intereseaza de restul problemelor, cum au acces riveranii in zona, ce fac cei de prin alte parti care intra pe Avram Iancu si se blocheaza, cum devin inutile doua strazi si de ce se circula pe Herman Oberth atat de intens. Astea sunt problemele punctuale de azi nu altceva.

StefanCelMare

#2627
La Cluj, pe zona centrală se mai pot moderniza următoarele într-un time-frame pe care să-l mai prindem și noi la o bere :D
- latura estică piața Unirii (pietonalizare, poate cu acces taxi)
- posibil Regele Ferdinand (pietonalizare dacă se închide latura estică a pieței Unirii, practic se taie fluxul auto spre această stradă) - cu acces bus/troleu
- zona cetățuie cu podul pietonal peste Someș
- modernizare zona ultra-centrală pietonalizată acum 20 de ani de Boc (primele zone de pavaj, care cu tot dragul chiar nu mai corespund, plus ai încă rețeaua electrică pe cablu suspedat, cu aspect estetic oribil! - dar aici mă aștept la proteste de la comunitatea maghiară, care de exemplu a protestat și pe str Aranyi Ianos pe lângă parcul central când s-a propus eliminarea pavajului istoric).
Cu chinuri adiționale:
- modificări la zona piața Mihai Viteazu (pe planurile vechi cu sensuri unice pe lângă Someș, se discuta de închiderea lateralei sudice și pietonalizare cu acces trolee/busuri cred) - chin deoarece e hub major de transport public, orice regândești acolo poate fi foarte neplăcut.
- sensuri unice pe lângă Someș cu pod nou auto la Opera Maghiară
În rest, vrem nu vrem să recunoaștem, Clujul a progresat enorm de prin 2004 de când s-a terminat mandatul Funar.


alexV

STUDIU DE PIETONALIZARE
Cluj. 2005

https://planwerkcluj.org/portfolio/studiu-de-pietonalizare/


@qionescu1, "O zona pietonala nu exclude circulatia auto". O zona pietonala exclude posibilitatea de tranzitare auto (en. through traffic), si absolut exclude masinile personale. Raman cel mult transport public, servicii publice si servicii comerciale, care nu tranziteaza ci intra si ies prin acelasi punct.

E greu de acceptat in societatea noastra ca masina nu merge chiar oriunde, dar este totusi dezideratul modern spre care mergem.


@StefanCelMare "Se poate realiza după ce am avea centură, metrou și tren metropolitan." Iar eu zic in acelasi timp. E injust sa ceri oamenilor sa indure lipsa trotuarelor si absenta transportului public in cartier "pana ce e gata centura". Sau mai rau, metroul. Se poate incepe cu pietonalizare in zona scolilor. Continuat cu asigurarea unui trotuar continuu in centru si in cartiere. Parkingurile nou finaliate sa vina la pachet cu interzicerea parcarii la bordura pe o oarecare raza in jur.

StefanCelMare

În cartiere, se poate încerca și de acum.
Eu ziceam de zona centrală că trebuie să se termine centura, metroul, etc.
În cartiere nu prea s-a făcut nimic de genul pietonalizare.
Sau oricum, s-a făcut prea puțin. Acolo ar fi spațiu de manevră - și nevoie.

doodoo

Nu cred ca pietonalizarea in cartiere ar fi ceva ok...e de ajuns in centrul orasului, unde are un sens turistic in special, dar in cartiere nu se justifica deloc.

sebip


klax187


doodoo

Astea doua cazuri se pot numi oricum, dar numai succese nu sunt... :lol:

alexV

Quote from: doodoo on July 10, 2024, 02:20:58 PMNu cred ca pietonalizarea in cartiere ar fi ceva ok

Normal ca nu-i ok, si esti primul care mentioneaza asta.
 
Era vorba de trotuare continue in cartiere, fiindca acum majoritatea sunt intrerupte, dispar din senin, sunt folosite ca parcari, etc. Ia un carucior si da o tura intr-un cartier la alegere, fara sa il ridici de la sol. O sa intelegi si perspectiva "looserilor fara masina".

Nu zice nimeni pietonalizari de strazi auto in cartiere, doar in centru.

csebi24

Nu stiu ce sa zic, dar zona din Grigo (str. Gavril Muzicescu) e un real success, mult mai multi pietoni/biciclisti, fata de o strada unde inainte erau parcate masini si se folosea strict pentru transit.

Eu zic ca sunt multe zone in cartier care se pot face pietonale cu access la riverani si care ar putea avea un real success.

zol21

Quote from: doodoo on July 10, 2024, 03:26:35 PMAstea doua cazuri se pot numi oricum, dar numai succese nu sunt... :lol:
De fiecare data cand trec prin zona strazii F-zahar, pe "strada smart" e plin de oameni. Deci care sunt argumentele tale ca nu ar fi un succes?

dragos76

Eu cred că e obligatoriu să se abordeze mult mai energic și sistematic problema traficului pietonal în cartiere. Mai ales că multe din zonele nou construite au pornit din start cu stângul (trotuare de 60 de cm lățime, întrerupte etc).

Degeaba introduci transport public dacă în cele 5-10 minute în care mergi până la stația de autobuz te chinui să mergi printre mașini parcate, pe trotuare înguste și vălurite etc. Ca să nu mai adaug lipsa copacilor de pe margine, care să mai facă umbră.
Dar aici primăria nici măcar la capitolul mentenanță nu face mai nimic, ce pretenții să ai la idei de reamenajare: de doi ani de zile am tot făcut sesizări ca să se replanteze copaci în scuare deja existente, unde vechii "locatari" au dispărut din cauze de bătrânețe (în zona Andrei Mureșanu). Ca de obicei, răspunsul a fost că "o să". Rezultatul, după cum se vede.

doodoo

Quote from: csebi24 on July 10, 2024, 09:51:33 PMNu stiu ce sa zic, dar zona din Grigo (str. Gavril Muzicescu) e un real success, mult mai multi pietoni/biciclisti, fata de o strada unde inainte erau parcate masini si se folosea strict pentru transit.
Aici vorbim de o strada care e plasata fix langa cursul Somesului Mic, e cu totul alta poveste. E o strada care se preteaza la asa ceva, mult mai ofertanta pentru public, nu se compara cu o strada banala de cartier care are un alt scop si functionalitate.

StefanCelMare

Mai sunt ici colo zone ce pot fi extinse pietonal.
14 iulie ați menționat, mai e și parcul Primăverii din Mănăștur alt exemplu.
Probabil dacă ne mai gândim, mai găsim.
Mie nici zona Piața Zorilor nu-mi place în mod deosebit cum arată.
Mai bine ar face un parking supra-etajat acolo parte din acel spațiu, și restul să facă piață pietonală.