[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ijwtsh

Oameni buni, eu cred că ne înțelegem ca turcii. Eu n-am treabă cu ce s-a făcut pietonal. Am fost pe acolo și îmi place ce se întâmplă. Eu vorbesc să poată lumea continua pe Avram Iancu. Să poți veni dinspre Cipariu și să poți face stânga pe Republicii în capăt. Pentru asta trebuie sa scapi de triunghiul din mijloc, din poza de mai sus.

qionescu1

Sa poata continua pe Avram Iancu presupune o reconfigurare a circulatiei pe intreaga zona ceea ce nu s-a intamplat. Si nici nu a fost anticipata.

Str. Ion C Bratianu e infundata, Herman Oberth numai zona pietonala nu mai e, se circula intens si e folosita drept iesire pt cei ce intra pe IC Bratianu. Pe Baba Novac la fel, se intra fara retineri. Sa mergi pe Avram Iancu dinspre Cipariu te blochezi trebuie sa iesi pe str. Universitatii. Ca primaria de 5 stele nu a prevazut asta, sau le-a gandit cu acces auto se vede din indicatoarele montate.

Accesul auto nu este si nu a fost restrictionat (nici macar la riverani), gardurile alea mobile sunt o gluma buna. Atata poate face primaria Cluj, altii le fac proiectele (pe bani) ei intervin cu bariere mobile pe care culmea unii le considera indicatoare fara sa vada ansamblul problematicii. Ma intreb ce fac riveranii acelor strazi? Se dau jos din masina trag bariera, pornesc apoi se opresc din nou sa puna la loc bariera?

raulbogdan23

Nu o sa vezi niciodata str. Avram Iancu cu dublu sens pana la intersectia cu str. Republicii.

Daca s-ar face ar distruge complet traficul pe axa V-E, mai ales in perioada cand sunt evenimente in Piata Unirii si sunt inchise strazi.

ijwtsh

De ce sa distruga traficul cand sunt evenimente? Da, stiu ca atunci cand inchid Unirii e plin pe Avram Iancu, dar banda de sens opus ramane de sens opus si atunci, si in 99% din timp e goala acum. Deci n-ar afecta cu nimic.

alexV

Quote from: ijwtsh on July 09, 2024, 09:16:38 AMOameni buni, eu cred că ne înțelegem ca turcii.

 :D acum imi dau seama ca vorbeam de strazi diferite.

ariassis

Avram Iancu cu Republicii e deja semaforizat. Pe verde la pietoni s-ar putea face stanga fara sa incurce prea mult. Schimbare mare ar fi sa faca republicii cu sens dublu intre Avram Iancu si Napoca si sa permita asa intrarea in centru dinspre est traversand Avram Iancu. Pentru asta e clar nevoie de studii de trafic si toate cele

StefanCelMare

#2616
Ceea ce discutați voi despre trafic spre vest complet pe Avram Iancu spre Republicii e ciudat, pentru că sensul unic este deja vechi acolo.
De aia nici nu s-au prins colegii de forum și credeau că discutați despre altă zonă.
De altfel traficul deja s-a ajustat, au trecut cred peste 10 ani de când e așa, poate 15-20 de ani.
PS ar afecta sigur traficul existent, prin adăugarea unui timp la semaforul dintre Avram Iancu și Republicii. Deci ar aglomera adițional piața Lucian Blaga.

klax187

Visul meu umed legat de traficul din Cluj:
Napoca si Eroilor pietonal si rutat traficul prin Avram Iancu.

Daca faci A. Iancu cu dublu sens, ai dat peste cap orice "tentativa" de organizare a traficului inceputa de primarie acum +20 ani.

StefanCelMare

#2618
Complicat să închizi Napoca pe moment, poate dacă ar fi metrou.
Mai realist ar fi latura estică a pieței Unirii pietonală (cu acces taxi), plus poate poate Ferdinand pietonală, cu acces transport public.
Dar și aici nu e perfectă soluția, deoarece traficul de autobuze pe Ferdinand poate fi chiar mare.
Ce ar fi WOW la Cluj ar fi pe lângă Ferdinand și latura estică a Unirii, pietonalizare 21 Decembrie între prefectură și primărie, tot la fel, cu acces transport public.
Dar e greu de pus în practică. Ar trebui deviat tot traficul spre Piața Mihai Viteazu.
E drept că PMV ar deveni ceva mai fluidă prin reducere timpi semafor (input de pe Ferdinand va fi mai scurt), dar tot e super complicat. Ar trebui făcut sens unic poate Barițiu de exemplu, ca să mai reduci numărul de timpi la semafor. Ar merge integrată vechea tenativă din fostul PMUD, cu sensuri unice pe malurile Someșului. Dacă aduci traficul spre centru pe lângă Someș (sens unic) - Barițiu (sens unic) - PMV și îl duci spre Mănăștur / Grigo pe direcția PMV - Dacia (sens unic) - Dragalina (sens unic), poate poate prin reducerea conflictelor de trafic (sensuri ce se intersectează), poți fluidiza, dar e un mare dacă, nu vei afla cu nicio simulare până pui în operă, și poate pușcă (adică se blochează tot orașul complet). Plus ai avea nevoie de podul de la Opera Maghiară, că altfel vine toată Horea fix în Piața Mihai Viteazu. Oricum o dai e aiurea, că ai duce flux și mai mare pe străzi înguste gen Emil Isac sau pe malul Someșului care ar trebui să fie o zonă de relaxare teoretic. Complicat pe toată linia.

Referitor la pietonalizarea de pe Universității, presimt că locul unde sunt acum acele garduri cu acces interzis cu aspect temporar, se va bloca fizic curând prin ceva bolarzi sau ceva.
Cred asta deoarece nu văd o blocare fizică a părții dinspre piața Unirii, și cred că primăria știe destul de bine că o zonă pietonală trebuie să nu aibă culoar ne-blocat fizic pe 2-3 părți, pentru că pur și simplu se vor găsi șmecheri sau proști să scurteze trasee pe acolo.

qionescu1

Problema e ca primaria nu stie ce face si ce vrea. Bajbaie, altfel nu ar fi creat problemele astea si ar fi lucrat mai cu cap. Inca o data, mizerii cu garduri puse in mijlocul drumului nu sunt solutii si nici bolarzi in locul gardurilor.

Chiar nu putem intelege ca Avram Iancu e o strada infundata acum precum Ion C Bratianu? Bolarzii vor salva situatia? Pe bune, ne trebuie schita sa vedem ca vii pe Avram Iancu si te blochezi in garduri, sau ma rog bolarzi? Pe Herman Oberth nu vede nimeni ce se intampla? Avram Iancu sensul inspre vest nu mai poate fi folosita decat de riverani. Jumatate din IC Bratianu la fel, iar cealalta jumatate, impreuna cu traficul de tranzit in zona, coteste pe Herman Oberth unde nu mai ai loc de masini.

In momentul de fata primaria nu trebuie decat sa puna un indicator pe strazile astea cu accesul interzis (cu exceptia riveranilor) si sa creeze un punct de intoarece la intersectia Avram Iancu cu Universitatii. Atat. Minimum minimorum. Sa mai salveze din stelele alea multe cu care se lauda si din situatiile pe care le creaza singura.

alexV

@ariassis, e de dorit sa scoatem traficul auto de tranzit din centru, nu sa cream culoare noi pt masini personale.

La gogoasa asta, no comment: "Pe verde la pietoni s-ar putea face stanga fara sa incurce prea mult".

nicolaem

in zona centrala chiar stie ce face primaria. acuma ca la unii place la unii nu e altceva.
dar de vreo 10 ani e clar ca se chinuie sa scoata traficul, creaza sensuri unice pe zonele "ocolitoare" (A Iancu, Pavlov). pietonalizeaza strazi si au disparut cam toate parcarile la bordura mai putin pe Eroilor.
e o strategie clara, publica si cred eu buna.

acuma e drept ca asta ar fi mers la comun cu centura, dar vreo 10 ani de aici incolo mare lucru un se va mai schimba.

StefanCelMare

#2622
@qionescu1
După deschiderea parkingului din zona cimitirului central, banda aia spre vest de pe Avram Iancu va avea mai mult sens.
Dacă nu mă înșel, oricum banda aceea este acum semnalizată ca drum înfundat chiar la intrare din piața Cipariu.
@ariassis
Referitor la intersecția Avram Iancu-Republicii, acum am realizat că ai scris că vrei verde pentru mașini și pietoni simultan. Băi nene, imposibil. Ar trebui desființate și restul care sunt deja cu verde simultan, d-apoi să mai creăm unul într-o zonă super circulată! De altfel Republicii ar trebui să fie sens unic urcare cu două benzi până la Oncologie, iar coborârea să fie pe bisericii Ortodoxe. Trotuarele acelea de pe Republicii sunt o glumă, mult prea înguste, iar o singură bandă urcare s-a încercat și bloca complet piața Blaga. Asta e una dintre puținele optimizări care s-ar mai putea face pe centru.

alexV

@StefanCelMare incearca sa separi ideile in paragrafe, scrie mai concis, si evita dubla negatie (e.g. "să nu aibă culoar ne-blocat"). As paria pe-o bere ca n-a citit nimeni  O:-)

StefanCelMare

Da, uneori am mai mult timp și le separ in paragrafe, plus mai corectez textul.
Din nefericire, mai adesea nu am timp și scriu destul de nefiltrat.
Ideile se înțeleg sper.
Pietonalizarea extinsă ar trebui să fie scopul final al oricărei administrații locale la Cluj.
Se poate realiza după ce am avea centură, metrou și tren metropolitan.
Nu e absolut SF.
Atunci și-ar cam atinge Clujul potențialul maxim.
Bine, e posibil să ia mult realizarea celor de mai sus, toate. Poate va fi enorm, dar la un moment dat, s-ar putea.