[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


nicolaem

nu ne agitam doar aici, sper ca veti face si voi sesizari in aces sens cu poze documntat.

am facut si eu cateva. o data mi s a raspuns pozitiv. cand era in lucru valea seaca. nu am fost sa vad daca s-a tinut cont.

poate ar fi o idee sa vedem si cu acel ONG ce parere au.

doodoo

Mergeti sa studiati si trotuarele de pe strada Rosetti.  :D  :p

qionescu1

#2583
E un pic mai complicat pentru ca e vorba de tot drumul nu numai de troutare. Si anume orice drum construit nou, care este ulterior caselor ce-l marginesc, se ridica in inaltime fie datorita fundatiei noi fie datorita straturilor de asfaltari succesive (chiar si in ipoteza reciclarii vreunui strat de asfalt).

Primariile nu urmaresc aceste aspecte fie din neglijenta/dezinteres fie datorita costurilor. Constructorii cu atat mai putin. Sa aduca nivelul drumului la nivelul unei strazi anterior constructiei drumului inseamna o fundatie la o adancime mai mare sau indepartarea straturilor de asfalt pana la fundatie. Deja e prea mare bataie de cap.

Si daca se ridica drumul, obligatoriu trotuarul trebuie sa fie si mai sus cu 10-15 cm minim. Doar ca daca s-ar duce cu nivelul asta uniform ar stanjeni sau bloca intrarile in/din curtile riveranilor. Alte costuri, alt deranj alte complicatii. Asa ca primaria se limiteaza a cere constructorilor, contractual evident, ca nivelul drumului/trotuarelor sa nu depaseasca sau sa fie construit pana la limita intrarilor la proprietati. Si constructorii respecta asta si apar valurile pe trotuare. Cu exceptiile de rigoare.


raulbogdan23

Daca se vrea se poate, nu cred ca e cazul sa le gasim scuze.

Daca faci caietul de sarcini corect, daca tu pentru fiecare constructie noua te asiguri din faza de autorizare ca virgula cotele sunt corecte si nu aduc o discrepanta intre trama stradala si ce se face sau ca pur si simplu la receptie daca nu respectat sa refuzi receptia.

alexV

@qionescu, e complicat sa faci trotuar drept pentru oameni, dar cateva pasaje denivelate prin oras sunf fezabile?

qionescu1

E mai complicat nu în sens tehnic ci în sensul limitării discuției la normative și muncitori. Adică motivele pentru care arată cum arată trotuarele nu sunt numai "normativele" care nu există și nici muncitorii care își fac de cap singuri - care e o exagerare.

Trebuie să pornim de la indolența administrației locale, de la contractele pe care le atribuie apoi să vedem motivele pentru care le încheie așa. E in legătură și cu riveranii cumva? Ii ascultă primăria numai pe ei? E prea simplist să aruncăm vină pe Dorei.

Deci nu e complicat să faci un trotuar drept, e complicat să îi împaci pe toți inclusiv bugetul. Nu țin partea primăriei, incerc doar să îmi explic și eu erorile astea. Și da, intersecțiile denivelate prin oraș sunt fezabile. Cu câteva trăim în oraș și sunt foarte utile dar ne facem că nu le vedem.

nicolaem

#2587
nu e complicat e f simplu.
riverani cer cand se fac lucrari acces usor in curtea lor cu masina. explicabil.
normativul exista, e in regula. prevede acces facil pt carucioare. doar ca unii (pt simplitate poate) le fac pe toate coborate.. ca e unitar. trebuie coborate doar la trecerile de pietoni (pt carucioare pe rotile) nu la acces auto in curte.
undeva a intrat in normalitate sa se faca asa. Repet, am observat pe valea seaca (dupa ce primaria mi-a raspuns ca va tine cont) ca au schimbat:



poza luata de pe ceva video.

pt executie e mai simplu sa le faci unitar. nu mai ai nevoie de un tip diferit de borduri late ca mai sus, si le faci pe toate asa:


acuma ce ma mir si mie ciuda e ca RADP le face asa, nu o firma care se uita mai mult la optimizari

doodoo

Problema principala la acest tip de lucrari este ca nivelul de baza al drumului se tot inalta de la o reasfaltare la alta, iar intrarile in curtile oamenilor raman tot mai jos.
Am vazut situatii absolut ridicole in toamna in Bontida unde se asfalta drumul spre Gadalin, unde unii oameni nu mai au cum sa scoata masina din curte.
Dar situatii de acest gen sunt si pe drumurile nationale de multe ori.
Cauza nu o cunosc, dar tine de aprobarea proiectelor, cei care o fac nu sunt curiosi de cotele de teren trecute acolo si astfel se nasc tot felul de aberatii care ulterior trebuie solutionate cu tot felul de solutii care mai de care mai ciudate de multe ori.

ijwtsh

Câteva poze cu lucrările de lângă Biblioteca Academiei Române care nu erau terminate când am fost ultima data, daca bine țin minte. Desigur, și parcul Caragiale.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader