[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zol21

Va fi si un mini parking.

QuoteClădirea nouă va avea o suprafaţă totală de 8.000 de metri pătrați, structurată pe opt niveluri, fiind compusă din două parcări subterane, demisol, parter și patru etaje. Înălţimea la stradă nu va depăşi înălţimea corpului existent al BCU. Proiectul inițial a suferit unele modificări, în sensul în care Primăria ne-a cerut două niveluri de parcare subterană, nu unul cum era prevăzut inițial. Din acest motiv, constructorul va trebui să sape la 12 metri sub pământ. Cele două parcări vor avea, în total, 52-54 de locuri, la demisol va fi o secție de împrumut generoasă, iar în rest va fi depozit de carte cu acces liber la sală sau la raft."

ariassis


qionescu1


StefanCelMare

Dacă sunt 50 de locuri de parcare acolo publice la subsol, ar trebui luat în considerare să se elimine parcările la bordură complet pe str Clinicilor. Ar merge făcute piste de biciclete și modernizată strada.

qionescu1

In constructie trotuare pe DN1C Jucu, după lărgirea la 4 benzi. Probabil și piste de biciclete după arată lucrările.







Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

inredibil si aici trotuarele se fac valurite pt acces facil auto in curti.
cum naiba normativul asta a ajuns national?
colegi de la cfdp, de ce se proiecteaza asa ceva in loc de trotuar drept si doar bordura inclinata pt auto?

alexV

Nu se proiecteaza. La trotuare e direct executia muncitorilor, adesea fara inginer macar. Executa lucrarea bazandu-se pe propria experienta, ba mai sunt si mandri de munca lor, ca la fiecare acces de proprietate "fac drept pentru masina".

E si la noi cultul masinii ca la americani. #visionzero

Liviu M

Au si altii trotuare de-alea, numai ca pe de o parte nu-s asa de inalte, pe de alta nu-s coborate chiar pana la nivelul asfaltului, asa ca nu deranjeaza chiar asa de tare.

nicolaem

deranjeaza la mers, mai ales la peroanele in varsta.
exista un normativ, pe care mi l-a fluturat primaria Cluj via RADP, deci asa se proiecteaza.
nici nu poti altfel ca is borduri diferite

Iceman

În acea zonă din poză cred că va fi o trecere de pietoni și din cauza aceea bordura este coborâtă la pas 0,iar înclinația din interior trebuie să aibă maxim 2%... ieșirile din capăt de trotuar la treceri de pietoni trebuie să aibă 5-8%... dacă execut un trotuar la același nivel trecerile de pietoni și capetele de trotuar depășesc 20% la intrare și ieșiri ceea ce nu este după normativ

alexV

@nicolaem, normativul de proiectare NP 051 din 2012 privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap

capitoul 4. Spatiul urban accesibil se refera la treceri de pietoni, la care face referire si @Iceman. O sa atasez mai jos 3 exemple din normativ.

RADP-ul ti l-a fluturat in fata sa se spele pe maini. Acel normativ nu are nimic de-a face cu accesul auto la parcele si proprietati. Postarea mea precedenta e o realitatea clujeana, cum mi-a fost relatata de cineva care uneori merge la receptiile lucrarilor, din partea unui ONG pentru persoane cu dizabilitati.

@nicolaem, chaiar acel normativ vechi face referire la "design univeral", adica un design bun pt toti oamenii, si unde nu e nevoie de o adaptare speciala pentru anumite categorii. Exemplul meu: trotuarul drept si continuu, unde masina (si nu pietonul) trebuie sa urce o mica rampa ca sa aiba acces la proprietate.

Trotuar normal, doar o parte are inclinare:



Trotuar ingust, tot trotuarul coboara:



Varianta optima pentru toti oamenii: largirea sau evazarea trotuarului in dreptul trecerii, care scurteaza distanta de traversat si asigura vizibilitate din parte soferilor.




alexV

@Iceman e vorba de prima poza din postarea lui @qionescu. Fereasca sfantu sa vopsesti o trecere de pietoni acolo, peste 4 benzi unde se circula cu 100. Ar fi capcana mortala in asteptarea victimelor.

O solutie poate fi sa avem acces la DRDP/primarie, pentru o prezentare a chestiunii din perspectiva pietonilor. Cu scopul sa schimbam paradigma, si a felului cum construiesc trotuarele. Avem exemple bune chiar din Cluj, unde s-au ocupat arhitectii nu drdp-ul.

ijwtsh


raulbogdan23

Va invit sa urcati la pas str. Eugen Ionesco, sus jos sus jos. De multe ori ai pante si pe lungimea trotuarului pentru fiecare intrare de curte si auto si si pe latime. Despre latimea lui nici nu mai vorbesc, abia daca incapi cu un carucior. Mizerabil

alexV

O stiu. Au configurat-o cu atata durere-n cotiera pentru pietoni... Daca-i intrebi, li se pare perfect normal. Se felicita ca au resusit benzi largi in cartier post-ceausist. Cireasa e coborarea "trotuarului" la fiecare poarta, "sa respecte normativul pentru handicapati".

Str. Ionescu e reprezentativa fiinca acu 3 mandate a fost ulita de pamant. Nici metroul nici centura nu vor aduce o imbunatatirea mobilitatii in cartiere. Lipseste echitatea impartirii spatiului public.

Dar ne agitam intre noi. Aceste comentarii ar trebui sa mearga pe o foaie cu antetul "Stimate domnule primar, stimati consilieri..."



ps. semnul cu limitarea la 30 e magistral. asa scrie in #visionzero