[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

dragos76

Sincer eu sunt bucuros să văd niște soluții alternative, chiar și experimentale, la betonarea cu granit și andezit. Care, în condițiile unei combinații cu amenajarea vegetală total nepotrivite (părere personală), și a verilor tot mai caniculare în ultimii ani să ducă la un efect de cuptor. Am fost vara trecută pe Eroilor, în niște zile nici măcar extrem de caniculare, și nu a fost deloc plăcut.

Acuma nu știu dacă asta a fost și intenția proiectanților aici.

balint

Acum mi-am amintit, ca a fost ceva similar si in Piata Unirii, in jurul statuii lui Matia, inainte de reamenajarea pietei, dar parca nu era atat de gri.

Light

Primăria Cluj-Napoca a lansat, în urmă cu câteva zile, licitația pentru ,,Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pista de biciclete pe Calea Turzii – str. Observatorului". Contractul este estimate la 4.661.580 lei, bani proveniți din fonduri europene, prin Planul National de Redresare și Reziliență – PNRR. Criteriul de atribuire a contractului îl reprezintă prețul cel mai scăzut. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 5 februarie 2024. Investiția a fost inclusă și în proiectul de buget al municipiului Cluj-Napoca pe anul acesta.

Pistele de biciclete vor avea o lungime de 3,6 km și vor favoriza mijloacele de transport alternativ, fără a afecta circulația. Amenajarea pistelor de bicicletă pe cele câteva artere din oraș, cu scopul de a favoriza mijloacele de transport alternativ, dar fără a afecta circulația, va contribui la realizarea unei conexiuni mai bune între cartiere. Potrivit proiectului, trama stradală pe străzile Observatorului și Calea Turzii vor fi reconfigurate. Pistele de biciclete vor fi adiacente părții carosabile. În luna noiembrie 2023, Primăria a emis autorizația de construire pentru acest obiectiv.

Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 12 luni de la data începerii efective, situație în care perioada de valabilitate a autorizaţiei se extinde pe întreaga durată de execuţie a lucrărilor autorizate. Anterior, consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat proiectele de hotărâre privind amenajarea de piste de biciclete în oraș, atât pe Calea Turzii-str. Observatorului, cât și pe strada Drumul Sfântul Ion.

Potrivit municipalității, dezideratul pentru 2027 este ca fiecare cartier major să dețină o legătură velo directă cu centrul orașului (mai ales Mănăștur, Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Grigorescu).


Sursă: monitorulcj.ro

klax187

Tare asta cu "mai ales"  :lol:

Un fel de "normal ca nu va fi FIECARE cartier... Dar incercam macar cu astea, ca practic a ramas doar Zorilor"

utopium

Quote from: StefanCelMare on January 17, 2024, 09:34:24 AMPodul Nemților va fi reconstruit...
Fiind pietonal și păzit în permanență de soldații din garnizoana imperială, Podul Nemților a fost primul și singurul pod acoperit.
Eu sunt curios ce inseamna "reconstruit" ... adica faci un pod acoperit, ca si cel de atunci? :D Sau faci un pod pietonal modern.

alexV

Quote from: StefanCelMare on January 17, 2024, 08:37:31 PMPraf, mizerie, noroi când plouă.


Powered by API/PUM imgur uploader

Uite o comparatie cu parcul central din Bruxel, la doar 4-5 ore dupa ploaie. Aceeasi solutie permeabila de balast. Culoarele sunt practicabile de abslut toti pietonii si de ciclisti.










StefanCelMare

Arată mai bine ca la noi cumva.
Poate datorită amestecului și cu zonă verde / gazon?
Nu văd pietriș mai mare acolo.
De asemenea, acelea par zone exclusiv pietonale.
Poate și la noi dacă blochează fizic accesul auto și refac un pic compactarea, ar mai fi cumva.
Dacă pun bănci mai multe de exemplu care să obtureze căile auto.

nicolaem

#2482
arata mai bine decat ce?
ca sa comparam mere cu mere...
Daca compari parcuri centrale sunt deacord. e mai ok la ei, arata mai aerisit decat parcul nostru central caruia ii lipsesc cum am mai zis exact zonele astea deschise fara copaci.

daca te referi la pietris.... nu imi dau seama din poze va trebui sa asteptam ploile de primavara

StefanCelMare

Aș mai remarca și faptul că au ales un nisip de culoare diferită de pavaj.
Cred că ajută estetic, decât gri peste tot.
Plus, după cum spuneam, lipsesc și pietrele complet și e pietonal 100%.
O idee ar fi dacă ar pune petece de gazon în jurul arborilor la noi și în rest nisip mai gălbui fără pietre și totul să fie 100% pietonal.

Light

Licitația pentru amenajarea de piste de biciclete pe Calea Turzii și pe strada Observatorului a fost anulată. Nicio ofertă nu a fost depusă până la termenul limită.
Contractul, estimat la 4,6 milioane de lei și finanțat cu bani din PNRR, a fost lansat în licitație luna trecută de Primăria Cluj-Napoca. Până luni, 5 februarie, la data limită pentru depunerea ofertelor, nicio ofertă nu a fost înregistrată, licitația fiind automat anulată. Investiția a fost inclusă și în proiectul de buget al municipiului Cluj-Napoca pe anul acesta.
Anterior, consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat proiectele de hotărâre privind amenajarea de piste de biciclete în oraș, atât pe Calea Turzii-str. Observatorului, cât și pe strada Drumul Sfântul Ion.

monitorulcj.ro

StefanCelMare

O plimbare de dimineață în centru, 4 povești:
- se sparge strada Octavian Petrovici
- se va sparge strada Emil Zola (și altele) pietonale recent reabilitate (ce făcuși Gigele? - PS oricum arată mediocru pavajul cubic perfect neted, o să arate și mai rău curând)
- se săpa ceva in parcarea din spatele catedralei (lucrări metrou?)
- și nu în ultimul rând, în sfârșit ceva care arată binișor - bolarzii din fața bisericii Piariștilor.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

alexV

Da, e studiu geo pt metrou. De 3 zile foreaza in Unirii.
 
Despre pavaj, am ajuns la concluzia ca functia trebuie sa bata forma. Nu e ok sa faci pavaj ca-n evul mediu, fiindca acum doamnele au tocuri, bebelusii ii plimbi in carucior cu rotile, iar bagajele au si ele tot rotile. Piatra cubica a la Sighisoara e iubita doar de muzeografi si geologi. Majoritatea vrem ceva destul de neted cat sa nu incomodeze.

StefanCelMare

#2487
Nu e nicio problemă să pui granit la nivel.
Modelul folosit mult timp la Cluj era OK. Adică granit plăci mari unde e pietonal, cu pavaj cubic stil vechi pe margini sau pe zone de tip parcări.
Oferă ce e mai bun din ambele lumi ca să zic așa.
Deși recunosc, stilul clasic mi se pare cel mai reușit estetic în zonele vechi. Ai tocuri sau cărucior sau bagaj mergi pe zona netedă. Dar, estetic ai zona auto cu pavaj istoric.
Deci nu e nicio problemă să faci culoare de genul trotuarelor la nivel perfect, dar eu continui să zic că ar trebui să ai și zonele cu pavaj clasic, oferă nu doar autenticitate ci și variație estetic, nu e totul monoton ca acum:




Powered by API/PUM imgur uploader

Ce este pe Zola este cvasi nul estetic... Se putea menține o bandă de 1.5 metri pavată cubic stil clasic pe centrul străzii, iar restul spre clădiri, se putea face la nivel pentru ce roți și tocuri se dorea.

nicolaem

pare ca in sfarsit merg toate luminile din zona babes:








Powered by API/PUM imgur uploader

doodoo

#2489
Merg becurile, dar nu toate...ci asa ca dintii babei, vezi mai atent in pozele tale... :D

Se pare ca se ard /consuma foarte rapid corpurile alea de iluminat, e cam dubios, nu ?

PS - ai avut noroc de lumina, de regula nu e aprins tot iluminatul pe acel tronson amonte de Garibaldi pana la baraj Manastur...