[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVlad

Parerea mea e ca nicaieri intr-o zona deja construita, cu o retea stradala ce nu poate fi modificata, nu ar trebui permisa cresterea densitatii de locuire. In vremea comunismului era altceva, nu se punea problema opozitiei cetatenesti, a calitatii locuintei sau a transportului individual si au putut densifica dupa bunul plac. Astazi, daca nu putem indrepta greseala, macar sa nu o repetam.

nicolaem

#2386
parerea mea e fix invers.
binenteles, rezonabil nu tre sa faci 10 etaje intre case.
dar in loc de cladiri vechi de 100 de ani cu 2etaje ca pe constanta, prefer chestii moderne de 4 etaje.

daca cresti densitatea in periferia oraselor (Floresti sau Voluntari) poate avea impact negativ ib trafic si aglomeratie.
oamenii aia tot in centru vin la baute si la job.

de ce as vrea ca oras sa pastrez jegul doar ca are 100 de ani iin loc sa incurajez dezvoltarea.

str Enstein in Cluj:



practic in centru

LE am uitat sa zic ca in ultimii ani primaria emite mult mai greu AC. dar cerere de locuinte noi exista si se reflecta direct in preturi. Greu de zis cat dar deja satim toti ca e scump la Cluj

RobertH

Nu faptul ca se demoleaza si se construieste ceva nou ar trebui sa fie bai ci ce se pune in loc. Decat casute fara valoare arhitecturala care ori is goale ori is magazine, mai bine ceva ce readuce mai multa lumea in centru care nu vor mai folosii masina.

Se poate construii si ceva ce mentine specificul orasului. Problema e cand comisia urbanistica nu cere ceva mai mult de la dezvoltatori si ii lasa sa vina cu modele de blocuri din anii 2000.

De exemplu diferenta dintre cele doua cladiri. Da, una e rezidentiala cu comert la parter iar cealalta e cladire de birouri dar aspectul e la alt nivel :





Powered by API/PUM imgur uploader


nicolaem

chiar stie cineva despre dicutii de un nou PUG?
un mod normal se reactualizeaza la 10 ani.

florin74

^^ diferenta intre ele e de vreo 20 de ani.... Atata se putea atunci. Proiectant, benediciar, primarie.

nicolaem

ziua de cluj m-a dus cu gandul la discutia noastra cu "cresterea densitatii de locuire"

Cum ar fi aratat azi str Dorobantilor..


https://zcj.ro/life-and-style/recunoaste-zona-e-din-cluj-napoca-in-anii-80--257078.html


sebip

Eu astept sa intre in demolare/constructie zona de pe Calea Motilor, peste drum de spitalul de copii. O serie de constructii parter intr-o stare avansata de degradare.

StefanCelMare

Zonă de trafic, claxoane, noxe... zona Calea Moților.
Rezidențial nu prea mai merge, chiar dacă e super central.
Au crescut pretențiile, cine dă peste juma de milion de euro să stea în vânzoleala aia auto (bonus mai urlă și ambulanțele fest, că pe acolo sunt spitalele).
Office sau business poate ar merge, dar pentru alea ar trebui să se înțeleagă proprietari mai mulți, să vândă împreună, ai nevoie de amprentă la sol mai mare.

gicu

Zona respectivă se pretează tot mai mult la imobile cu funcțiuni medicale, deja sunt câteva proiecte în proces de autorizare.

alexV

Trafic si claxoane pana vine metroul :)

Ulterior darii in folosinta a acestuia cred ca trebuie restrictionat maxim accesul auto pe axa est-vest ca sa creezi cerere fortata la metrou. Eu as converti peste 15-20 de ani tot bulevardul ala Memo/Motilor in bus si urgente exclusiv, deci majoritar pietonal. Pe modelul blv Anspach din Bruxel.






Blv ultra-central Anspach din Bruxel, inainte si dupa conversia lui in pietonal. Vederea e din acelasi punct Google Maps, in ani diferiti. Pe aecl shared space trece busul.


RobertH

O fi un vis dar e unul bun. Chiar si fara metrou, acolo ne indreptam pentru ca Clujul nu are unde sa tot extinda infrastructura rutiera.

Noxe, claxoane, trafic is chestii ce se pot rezolva in timp daca se vrea.
Noxele le elimini prin interzicerea de masini vechi prin centru si treptat in tot orasul, pana ce peste inca 10-20 de ani ai numai masini electrice.
Traficul poti sa-l mentii doar pentru cei care prefera masina, pentru restu sa ai servicii rapide de tranzit public cu benzi dedicate. Pentru pietoni si biciclisti, sa pietonalizezi cat mai mult strarile laturalnice care acum is folosite ca parcari ilegale.
Claxone? Aici e amuzant. Cluju nu are problema asta.

Referitor la ce cladiri se autorizeaza in centru, poate ar fi bine sa preluam si de la altii niste idei bune care aduc un plus orasului si il infrumuseteaza reparand din dezastrul urbanistic din anii "de glorie" si haosul post-decembrist.


StefanCelMare

Dacă e un oraș să aibă nevoie de metrou la noi în afara Bucureștiului, ăla e Clujul.
Inclusiv după realizarea centurii, traficul va rămâne ridicat, posibil va crește.
Configurația văii pe zona centrală gâtuie tot traficul.
Acuma, că se face acum sau se amână, aia rămâne de văzut.
Dar e inevitabil la un moment dat zic eu.

balint

Personal cred ca introducerea tramvaiului in centru era o solutie mult mai ieftina.
Exemplu de ruta: vine din Floresti, merge unde merge si acum, iar in zona BT Arena/Cluj Arena merge spre dreapta, ori pe Uzinei electrice, ori pe George Cosbuc, ajunge pe calea Motilor si de acolo drept inainte pana in Marasti, sau chiar mai departe pana Someseni si Aeroport.


RobertH

Deja intram in alte discutii si ne va trage Ionut de urechi.

Daca vrei sa continui discutia, scrie pe topicul "infrastructura feroviara urbana" si vino te rog cu un desen cum bagi tu tramvaiu pe Calea Motilor intre Clinicilor si Petru Maior. Sa fie peste tot separat de trafic pentru ca altfel nu aduci nimic in plus fata de ce avem acum prin autobuz si troleibuz.