News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#2370
Quote from: endre.kemenes on December 09, 2023, 01:19:13 PMMai este aici un aspect despre care nu ați scris: str. Soporului e drum de legatura la centura metropolitana si lărgirea si asfaltarea unei parti de la 17 incolo (nu stiu exact pana unde) face parte din proiectul centurii, care stim cu toții ce repede merge. Stiu ca mai mulți cetățeni au făcut reclamatii/cereri la primarie pentru a asfalta strada macar pana la Soporului 29, dar mereu a fost același raspunsul: face parte din proiectul centurii.

Da, face parte din proiectul centurii dar doar partial ca drum de legatura. Adica intersectia cu centura metropolitana si putin dupa, cred ca vreo 2 km. Dupa care se opreste. Deci, de departe nu are utilitatea preconizata in lipsa conexiunii la VOCE. Conexiune pentru care, in afara a ceea ce e prins in proiectul metropolitanei, pare a nu se face nimic desi e prinsa in PMUD 2021-2030 la prioritati.

Dar nu am auzit nici de stabilire a traseului pt restul portiunii, sau alte etape si pregatiri necesare pt segmentul lipsă. Segment care ar fi doar un pic mai lung decat strada Mos Ioan Roata, strada adusa acum la un nivel de DN si pe care nu circula nimeni.   

LRadu

@qionescu1 doar pentru ca pari foarte sigur si ferm pe afirmatiile gresite pe care le faci, nu inseamna ca sunt si adevarate.

Afirmi ca strada s-a facut cu dedicatie fara pic de informatie doar prin supozitii si legaturi (cu Mos Ion Roata). Nu e nevoie sa ai "inregistrari" gasesti o gramada de infromaii publice daca chiar cauti. Si uite ca "naivul" de mine a si cautat. 

Hai sa analizam putin Soporului 19.
Acesta este documentul oficial, HCL de aprobare PUZ Soporului nr. 19: https://files.primariaclujnapoca.ro/2020/05/21/HCL-248-din-12.05.2020.pdf

Atrag atentia mai ales la aceasta parte:


Si ca sa stim de care strazi e vorba aici este planul:


Iar aici este hotararea de preluare de catra Primarie a strazilor B si C, precum si bucata de largire a strazii Sopor, cu titlu gratuit, dupa ce ele au fost asfaltate de catre investitor: https://files.primariaclujnapoca.ro/2022/05/31/11.pdf
Se gasesc pe acolo si CF-uri, PV receptie etc.

Deci dupa cum se vede si din document, realizarea strazilor pe investitia lor a fost conditie de eliberare AC.
Iar pentru eliberare edificare este conditie realizare cresa si cedare la primarie + modernizare sens giratoriu din capat de la Unirii (am scris in postul trecut gresit ca trebuie sa faca o bucata din soporului, de fapt trebuie sa faca aceasta bretea de acces. greseala mea ca am scris din memorie si nu am verificat inainte sa scriu).

Este evident ca nu ai dat "cu capul" de modul de lucuru a primariei Cluj, respectiv "noi nu te obligam sa faci strada si sa o cedezi" dar daca nu o faci nu iti dam PUZ-ul :)). Care apropo, in pofida a ceea ce se crede colectiv, este printre cele mai stricte si chiar impune conditii care pot fi considerate absurde ca sa poti sa iti autorizezi/urbanizezi ceva. Si asta este in mare parte din cauza ca se vehiculeaza fara baza prin popor ca "la cluj se autorizeaza prea mult"

Nu ca mi-ar fi mie dragi SDC, sau primaria Cluj, dar am alergie la stilul acesta de a ajunge la concluzii pe stilul "las ca stim noi"
La discutia cu str. Mos Ion Roata se poate in schimb sa fie mai multa baza.

nicolaem

felicitari LRadu pt timpul investit.
remarca cu "la cluj se autorizeaza prea mult" deja nu mai are nici o acoperire. in ultimii ani se intampla fix opusul, primaria cere de multe ori de pe pozitii de forta dezvoltatorilor tot felul de concesii. ce ai aratat tu sunt cateva.
Similar se intampla si pe Buna Ziua si prin Borhanci.
Reamintsc si obligarea Lidl de a construi sensuri giratorii Pe Vaiva Voievod si pe Frunzisului.

Lucru remarcat aici si de Tiganas (decan la arhitectura)

https://media9.ro/arhitectul-serban-tiganas-intre-mita-legala-si-negociere-urbanistica-inclin-sa-cred-ca-o-taxa-ar-fi-solutia-cea-mai-buna/

qionescu1

Felicitari @LGradu pentru faptul ca macar cazul strazii Mos Ioan Roata iti ridica niste intrebari de cum se folosesc investitiile publice pt interese private. In cazul parcului din Zorilor sper sa fie si mai clar. Altii in schimb nu au nicio sansa sa inteleaga. Ii dribleaza astia cum vor. Nu e de mirare ca iese Boc mereu primar.

In ceea ce priveste strada de langa Becas construita de SDC cred ca nu ai citit tot ce am scris:
- beneficiarul poate primi derogari la conditiile de construire in schimbul unor investitii publice. Toate derogarile astea se materializeaza in bani! De exemplu pt investitia in strada aia este posibil ca SDC sa fi primit un etaj in plus la constructie. Daca nu stim cum s-a negociat in astfel de trocuri nu stim care parte e mai avantajata. Pana acum era patentata teapa cu gradinitile/cresele acum s-a trecut la alt nivel.
 - practica prin care primaria Cluj conditioneaza anumite cedari sau investitii acordarea autorizatiilor constructie este nelegala. Si nu e greu de ghicit de ce. Exista si o decizie a ICCJ impotriva acestei practici deci nimic nu impiedica SDC sa realizeze investitia pe banii ei iar apoi sa o recupereze in instanta cu tot cu dobanzi legale. Cauzele astea sunt pierdute din start mai ales daca primaria vine si cu o aparare slaba (poate fi si intentionat asa). Dar cine mai urmareste procesele si despagubirile pe care le plateste primaria? Nimeni.

https://www.clujust.ro/iccj-a-decis-ca-primariile-nu-pot-conditiona-emiterea-autorizatiei-de-construire-de-cedarea-unei-parti-din-teren/

danvoicu

Eu propun ca sa lipeasca cladirile intre ele spre deliciul si profitul maxim al "dezvoltatorilor"(ce pretentios suna).Pe langa titlul asta academic, eu mai propun si ca definirea cuvantului ticalos sa fie inlocuita cu afacerist, dezvoltator, ca prea se face confuzie. In acest fel haosul imobilar, disconfortul urban si iadul deplasarilor si parcarilor este desavarsit si justificat.Avem nevoie si de spatii de locuit, dar am impresia ca renuntam la cele de trait in favoarea primelor. Chiar suntem dusi? Sa fim seriosi. Cel mai bun mod de spalare a banilor sunt imobiliarele.

alexV

Am cerut de la Centrul de Inovare si Imaginatie Cluj cele 3 prezentari de la cele 3 dezbateri pentru Somesul metropolitan, culoar velo - pietonal. Am participat online la cea din Floresti.

Mai jos sunt pdf-urile. Se dezbate conceptul, inainte de studiu de fezabilitate. In vacanta de iarna e timp de aprofundat cele 150+ slideuri.

- prima dezbatre din data de 19.10.2023 - https://files.primariaclujnapoca.ro/2023/10/19/prezentare-Cluj.pdf ;
- 29.11.2023 – Someșul metropolitan – tronson Gilău - https://files.primariaclujnapoca.ro/2023/12/09/20231129-prezentare-Gilau.pdf ;
- 08.12.2023 – Someșul metropolitan – tronson Florești - https://files.primariaclujnapoca.ro/2023/12/09/20231208-prezentare-Floresti.pdf.

RobertH


TVlad

Ma amestec si eu un pic in discutie ca sa va spun cum se vede Clujul prin ochii unui bucurestean :) Incepind din 2004 am venit de citeva ori pe an in vizita la Cluj. Prima impresie a fost asa-si-asa: un oras cu cladiri vechi foarte frumoase dar cam ponosite si cu strazi pline de jeg, un noroi omniprezent. Cam ca la noi...Lucrurile au inceput incet-incet sa se imbunatateasca, au inceput lucrari de restaurare, renovare, e  incomparabil mai curat, liniile de tramvai sint modernizate, sistemele electronice de plata si afisaj functioneaza dar...ce nu pot sa trec cu vederea e golania imobiliara ingrozitoare in urma careia e desfigurata structura urbana care da personalitate orasului. Observ ca se poarta si aici demolarea unor case vechi (nu neaparat monumente istorice propriu-zise dar avind farmecul lor) pentru a construi imobile mult mai inalte si cu o arhitectura stearpa, complet straina locului (exemple pe str. Constanta, str. Somesului, str. Constantin Brincusi, celebrul hotel sarcofag de pe Avram Iancu, etc.).

Incet-incet nu mai ramine nimic din specificul urban ardelenesc al orasului. Sint mîhnit sa constat ca orasul pe care il stiam eu dispare putin cîte putin.

In Bucuresti fenomenul a fost oarecum domolit in ultimii ani prin alegerea ca primar a lui Nicusor Dan. In Cluj nu inteleg cum de nu sanctioneaza cetatenii astfel de practici.

PS: prin 2003 discutam cu cineva din Cluj si a venit vorba despre primar. I-am zis ca al lor e cam intr-o ureche... Replica a venit prompt: "lasa ca nici al vostru nu e mai breaz!" Am ris, ca nu ma gindisem la varianta asta si avea dreptate.

MMarius

Stadiul șantierului ansamblului rezidențial dintre Dedeman/strada Fabricii de chibrituri și strada Maramureșului, poze realizate vineri 08.12.2023.

Deși pe pancartă scrie că lucrările ar trebui să fie gata în mai anul viitor, mă îndoiesc că în 5 luni de zile va fi gata tot, de la drumuri la blocuri, având în vedere că blocul de lângă ICPIAF se construiește de la începutul anului, și încă nu e terminat.

P.S. Aici o filmare din dronă nu ar fi o idee rea, zona e destul de mare și de la sol nu se poate cuprinde tot.
















sebip

Pai de pe panou înțeleg ca se face referire doar la drum și parcare. Fără nici o legătură cu blocul!

gicu

Panoul de șantier și termenul se referă la drum. Blocurile încă nu sunt autorizate, se vor autoriza după recepția drumului.


StefanCelMare

@TVlad Păi au comentat oamenii, mai ales la sarcofag. Fără prea multe consecințe.
Există unele zone evident sacrificate, cum ar fi partea aceea dinspre Constanței, Someșului, unde dacă au făcut turnuri Bosch și NTT Data, s-a cam terminat cu ideea de case în zonă.
Dar dat fiind că vorbim despre zona aia, acolo e un proiect blocat de mulți ani, al unui constructor chiar serios - Hexagon. Nu mai rețin numele ansamblului, ceva detalii aici:
https://ziardecluj.ro/blocul-intens-contestat-al-celor-de-la-hexagon-city-a-fost-pus-in-consultare-publica/
În principiu, oamenii din zonă s-au plâns de umbrire.
Problema spinoasă e că chiar comuniștii au deschis acolo cutia pandorei, deoarece sunt blocuri de 10 etaje acolo, deci regimul de înălțime din PUZ nu mai poate fi coborât.

endre.kemenes

Quote from: TVlad on December 11, 2023, 11:23:29 PMIn Bucuresti fenomenul a fost oarecum domolit in ultimii ani prin alegerea ca primar a lui Nicusor Dan. In Cluj nu inteleg cum de nu sanctioneaza cetatenii astfel de practici.
Da si nu :) Ca de obicei, depinde la ce te uiti. Clujenii (dupa parerea mea) nu sanctioneaza destul aceste practici, pentru ca sunt altele care inclina balanta in mod pozitiv, carora li se face un marketing de 5 stele si unii zic din cauza asta ca e bine ca macar se intampla ceva la noi. Altii, cu asteptari si mai mari, vad ca nu e bine. Cum ai mentionat si tu sunt multe aspecte si practici care nu sunt chiar bune sau ar putea fi imbunatatie. Dar neavand alternative pana acum la alegerile locale (hai sa fim seriosi, Liviu Alexa? :D), mergeai cu ala care e partial bine. Speranta mea ar fi sa se prezinte la alegerile din anul viitor o alternativa viabila din partea USR, daca o sa vina cu candidatul cu care ma astept eu sa vina si atunci clujenii s-ar putea exprima daca e bine asa cum e sau vrem mai mult, dar aici intram deja pe latura politica.

nicolaem

TVlad, deacord cu ce spui, cu o mica observatie.
Casele care dispar (spre deosebire de Bucuresti) nu prea au nici o valoare arhitecturala. or fi exceptii nu zic nu dar in mare sunt case vechi si atat.

personal eu ma bucur ca dispar si vad asta o modernizare necesara. Clujul e totusi un oras mic, si in afara vechiului centru istoric, unde cladirile se pastreaza, restul au doar valoare cel mult sentimentala.

PUGul nou de dupa 2015 permite cladiri mai inalte in zona str Constanta, Paris, Decebal de exemplu dar parca limitate la 6 etaje, cea ce e bine. Avem si exemple negative (turnurile NTT) de 10 etaje construite aberant acolo.