[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

#2310
pai adevarul e ca vor fi goale aceste piste pe calea turzii.
dar ne place sa cautam solutii perfecte cu pasaje ca si cand banii nu sunt o problema.

alexV

Quote from: resad23 on November 15, 2023, 05:44:10 PMnevoi asta de a face totul pentru biciclete, sa irosim bani pentru subtraversari pe bulevardele principale.

E exagerat ca facem totul pt biciclete. Cati bani sunt in infra de masini, si cati in infra velo? Filozofia Olandeza e sa cheltui zero cu pistele. In schimb o data la 30 de ani cand oricum refaci toata strada, sa faci o treaba ca lumea.
Mai multi biciclisti = mai putine masini in trafic, deci win-win. Ca tot oamenii astia suntem in oras. Nu vin biciclisti din Oradea sa se dea la noi.

Quote from: resad23 on November 15, 2023, 05:44:10 PMIn Germania sa cheltuit enorm pe piste de biciclete si a dus la un backlash enorm. In Berlin [...]
Auzisem de situatia din Berlin, am citit articolul tau. M-am amuzat la partea unde doamna care a dat in judecata primaria a cerut sa se rereschida FriederichStrasse, fiindca are un business pe alta strada, unde a crescut traficul rutier si ii dauneaza businesului. Deci tot cu masinile are problema doamna. Intr-adevar trebuie ratiune cand iei decizii de pietonalizare. La CLuj nu e cazul.

Quote from: resad23 on November 15, 2023, 05:44:10 PMObservatorului si Calea Turzi nu sunt strazi centrale in care traficul pietonal si de bicilete poate fi favorizat.
Calea Turzii are dezirabilitatea scazuta intr-adevar. Cu totul altceva e Observatorului. Am pus video si poze. Doar siguranta lipseste din proiect, care ar fi fost atinsa prin rocada pista-scuar. Raman toate benzile auto. Finanatarea e PNRR.

O sa ma opresc aici cu tema asta. Multumesc pentru discutii. Mai trimit un mesaj administratiei si consilierilor sa cer dezbateri in viitor.

StefanCelMare

Pe Turzii la coborâre ar avea o logică bandă de biciclete.
În sus, cred că 35-ul mai are suport de biciclete uneori.
Pe de altă parte, presupunând că ești cu bicicleta în oraș coborând din Zorilor, trebuie să urci cumva.
Dacă este spațiu de linie de biciclete, nu văd de ce să nu faci așa ceva chiar și pe Turzii.
Chiar dacă vor merge pe lângă bicicletă, nu-i bai.
Decât pe trotuar, unde încurcă pietonii, mai bine pe o linie dedicată, repet, dacă e spațiu.

pasadia

Dar la voi in Cluj nu exista biciclete electrice? Zic si eu, nu de alta dar panta aia e o nimica toata daca ai fi pe o electrica.

StefanCelMare

Sunt, să nu mai zic de trotinete electrice.
Și alea încurcă în trafic, și pot trece pe pistele de biciclete.

qionescu1


nicolaem

^^ pe forumuri exista de toate. pe strazi mai putin.

iar sa bagi acum milioane de euro  in pasaje subterane in idea ca in viitor o sa fie multe biciclete electrice....

pasadia

Eu doar vă zic că argumentul cu  "e panta mare, nu sunt bicicliști din cauza asta" nu ține. Mai departe, dacă vreți pasaje sau giratorii sau numai trafic auto, e treaba voastră. Dar nu folosiți argumentele greșite, atâta tot.

nicolaem

#2318
in cazul meu a tinut. am facut zorilor centru cu bicicleata la birou cateva zile. si mi-a ajuns.
poate in cazul tau e altceva.

asta e reteaua existenta de piste in oras. a  crescut mult in ultimii ani, inca nu are conectivitate f buna. dar dincolo de grupurile de net is cam goale. s-au aglomerat usor de cand a crescut numarul de livratori de mancare imigranti.



mai jos cu galbui e planul pt 2027. scuzati grafica dar asta e ce am gasit public :



probabil ca trotinetele vor fi beneficiarele pistelor "de biciclete"

klax187

Stai ca nu inteleg.
Daca esti livrator de mancare, imigrant, sau ambele, nu meriti sa fi protejat in trafic?
La fel se aplica si daca esti pe trotineta/bicicleta electrica?

Care e logica ta?

qionescu1

Primul argument gresit e ca bicicletele electrice sunt biciclete.

nicolaem

ziceam doar ca nu se justifica pasaj subteren pt biciclete la acel sens giratoriu. atat.
costuri enorme, deranj imens pt construite si utilizare inexistenta.
in rest pistele astea de conexiune cu centrul is binevenite

klax187

#2322
Quote from: qionescu1 on November 16, 2023, 05:46:20 PMPrimul argument gresit e ca bicicletele electrice sunt biciclete.

Ma gandeac ca esti constient de conceptul de bicicleta electrica, si intelegi ca acel motor doar asista biciclistul la pedalare.
In rest bicicleta circula cu aceleasi viteze, si are aceeasi dinamica ca o bicicleta ne-motorizata.
Nu vorbesti de mobre, biciclete modificate, scutere, etc, nu?

Daca e sa intram in polemici, da, nu ai putea concura la o competitie de ciclism cu un e-bike, pt ca nu ar fi drept pt ceilalti concurenti, dar in contextul in care discutam noi, nu e absolut nici o diferenta intre cele doua tipuri.



Deci mai intreb o data:
Daca esti livrator, trotinetist sau pe bicicleta electrica nu contezi pt siguranta traficului?
Cand numaram participantii la trafic ii excludem pe astia?

nicolaem

#2323
ii numeri pe toti evident, eu doar iti zic ca pistele in zorilor sunt ( o sa fie ) goale cu exceptia catorva livratori. e vb strict de numar si de faptul ca "lumea va merge la job" cu bicicleta nu functioneaza in zorilor.

Si o zic ca unul care a mers cu bicicleta la job cativa ani, dar nu cand am stat in cartierul ala. si nu din cauza lipsei pistelor ca pe atunci nu erau pe niciunde.

daca insisti insist si eu, tu vrei pasaj subteran acolo?

qionescu1

Asupra strazii Uzinei Electrice s-a intervenit numai in jumatatea ei sudica, cealata jumatate ramanand neschimbata. Faptul ca pe jumatatea pe care nu s-a intervenit este de multe ori aglomerata, vine nu numai din evenimentele care au loc la Polivalenta (aici nu ai ce face) dar si dintr-o organizare proasta a intersectiei de la podul Garibaldi.

Mai exact din cele 3 benzi de pe Uzinei Electrice, doua sunt cu sens inspre sud ceea ce e prea mult pentru ca nu primesc trafic decat de pe o banda din restul directiilor conform unei semaforizari simple. Doua benzi spre sud nu se justifica in actuala configuratie cu atat mai mult cu cat in sens opus exista doar o singura banda pt 3 directii (inaite, stanga si dreapta). Asadar pana sa cerem largirea la 4 benzi, daca o fi posibila, intersectia se poate reconfigura printr-o simpla remarcare la capatul dinspre podul Garibaldi si anume: str. Uzinei Electrice va avea o banda spre sud si doua spre nord (plus est-dreapta si vest-stanga). Cred ca se pliaza mai bine pe nevoile actuale si pe cerintele de trafic din intersectie.

 




Powered by API/PUM imgur uploader