[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


alexV

Pe 13 octombrie Primaria Cluj a eliberat avizul pentru pasajul Taitura Turcului, pentru un proiect care e bataie de joc.

Ce ne dorim in schimb pentru Clujeni? Ceva normal cum se face in Europa:
Eliminarea trecerii la nivel cu calea ferata, inclusiv instalarea de garduri ori panouri fonoabsorbante.
Pasaj inferior pentru oameni proiectat ergonomic, sa deserveasca tranzitrul pietonal si calatorii cu trenul. Acolo va fi o statie noua a trenului metropolitan.
Si bineinteles, un pasaj auto sub- sau supra- teran care sa rezolve toate relatiile de trafic.

Mai jos cateva planse si explicatii de ce e o greseala actualul proiect, cu consecinte grave pentru viitor.

A) Primaria Cluj avea un studiu de fezabilitate fuserit dar platit, de la Aduro. Alti specialisti au identificat erori majore de proiectare. Primaria a maritat apoi proiectul la CFR, in speranta unei finantari Europene. Mai jos SF-ul maculatura al primariei:



Greseli capitale:
1) giratoriul sudic e neconstruibil din cauza pantei naturale a terenului.
2) carosabilul prea ingust pentru acea raza de curba.
3) trotuare mai inguste decat minimul din normativ
4) trei bretele se desprind din pasajul principal fara banda de decelerare.
5) exproprieri nerationale, inclusiv cladirile de la podul peste Nadas, sa faca loc unui pod mult mai lat.

B) CFR Infarstructura e preocupat de calea ferata CLuj-Oradea, prea putin de un pasaj. Si oricum au atribuit un contract de tipul design-and-build catre consortiul Railworks. Adica privatul isi face singur proiectul si il construieste, intr-o suma fixa bani cu care a castigat licitatie.

Railworks speculeaza maxim erorile din SF, si propune fara scrupule urmatorul lucru:



1) elimina complet cele 3 bretele care nu au banda de decelerare. vezi cu X rosu. nu mai ai problema de trafic daca nu mai ai bretea deloc.
2) scoate trotuarele de pe pasaj, directioneaza toti pietonii sa treaca sinele. asta "rezolva" chestiunea pasajului ingust.
3) pastreaza trecerea la nivel pentru toate directiile, ba ii adauga si doua peroane la stanga si la dreapta barierei, pentru statia metropolitanului
4) pastreaza exproprierile aiurea.
5) muta giratoriul mai jos sa fie construibil. fara obiectii aici.

C) Concluzii: Picam in cea mai periculoasa capcana a tipului asta de contract: cand lasam antreprenorul sa isi proiecteze ce e mai ieftin ca sa-si maximizeze profitul. Iar primaria, care ar trebui sa tina partea oamenilor cand avizeaza, e complice.

Doar un pasaj pe sub linie pentru pietoni poate preveni viitoarele accidente mortale de la Taietura Turcului.


dragos76

Obiecțiile astea au ajuns (în o formă oficială sau "off the record") și la primărie? Și dacă da, au fost ceva reacții sau semne că da-de da-de s-ar putea corecta lucrurile?

qionescu1

#2284
Presa locala a preluat cate ceva din alte surse dar postarea asta trebuia sa apara si pe pagina proinfrastructura. Sa vada si clujenii ce face primaria de 5 stele si poate putin mai explicit.
Imi place solutia prezentata, e accesibila fara a presupune (probabil) costurile preconizate. Imaginez si eu o solutie a unui pasaj subteran, dar din cate inteleg nu de solutii ducem lipsa ci problema mare e "optimizarea" pe care o incearca constructorul si primaria o accepta cu bucurie (poate ajunge si pe la partid).



Powered by API/PUM imgur uploader
- cu rosu pasajul subteran (care adiacent poate include si spatiu de traversare pietoni/biciclisti (clarificare: galerie separata/invecinata) - daca nu, separat in alta locatie pe modelul prezentat)
- cu verde relatii noi
- cu galben giratii de acces
E o idee doar, se poate adapta.


klax187

Nu poti baga pietonii si biciclistii intr-un tunel cu automobilele, daca prin "adiacent" te referi la aceasta situatie.
1. din cauza noxelor
2. din cauza pericolului de accidente grave

misiekwas

Eu am înțeles ca este vorba ori de galeria separata paralela cu tunel rutier, ori de trecere pe trotuar suficient de ridicat ca să protejeze pietoni și bicicliști. Din acest punct de vedere cred ca ar fi fezabil.

Light

Am dat astăzi peste acest articol. Oare are cineva planșe cu proiectul?
QuoteRecent, administrația locală a emis autorizația de construire pentru ,,Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pistă de biciclete pe strada Calea Turzii și Observatorului în municipiul Cluj-Napoca", cu o valabilitate de un an, pentru implementarea proiectului pistelor velo.
Investiția este estimată la suma de 5.338.206.77 Lei.
Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 12 luni de la data începerii efective, situație în care perioada de valabilitate a autorizaţiei se extinde pe întreaga durată de execuţie a lucrărilor autorizate.
Luna trecută, consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat două proiecte de hotărâre privind amenajarea de piste de biciclete în oraș, pentru: 
asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pistă de biciclete pe Calea Turzii-str. Observatorului în municipiul Cluj-Napoca
asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pistă de biciclete pe strada Drumul Sfântul Ion în municipiul Cluj-Napoca
Cele două proiecte vor fi finanțate prin PNRR.
Potrivit proiectului, trama stradală pe străzile Observatorului și Calea Turzii vor fi reconfigurate. Pistele de biciclete vor fi adiacente părții carosabile.Potrivit administrației locale, cartierele Clujului, precum Mănăștur, Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Grigorescu, urmează să dețină o legătură velo directă cu centrul orașului.
Sursă: monitorulcj.ro

gicu

Acum aud prima dată de idee, dar e foarte bună. Ambele străzi au benzi auto mai largi decât necesarul. Numai să nu fie un proiect de vopsit asfaltul doar. Poate reconfigurează și trotuarul de aici unde nu pot trece 2 oameni unul pe lângă celălalt.


nicolaem

#2290
e multa documentatie si nu am inteles mare lucru.
e ceva poza la final care ma face sa inteleg ca e vb de tronsonul de la Faget -sens Observator - sens giratoriu Recuperae:




ot din documentatie la nivel propus 2027 apare calea turzii pana jos in Cipariu:


alexV

Aici e proiectul tehnic obtinut de la primarie:
https://we.tl/t-7akTfi3m69

Link-ul de Wetransfer expira pe 21 Noiembrie.

alexV

E o ocazie ratata pentru bulevardul Observatorului.

Proiectantul e ArhiBox din Cluj-Napoca, firma condusa de doi profesori universitari ai Facultati de Arhitectura. Au fost mult prea sensibili la unele voci publice, si interpreteaza conceptul "do no significant harm" din PNRR prea strict.

Am studiat proiectul, am luat "la pas" ambele bulevarde cu ruleta (laser) in mana, am discutat cu proiectantii, si pot concluziona urmatoarele:

1) Zero dezbatere publica cu primaria. Deja a iesit autorizatia de construire. Vicele stie cel mai bine ce nevoi are comunitatea. Totul facut "la secret" si aprobat in sedinta de consiliu la final, ca se prinda PNRR-ul. Consilierii nu stiau ce voteaza, in afara de dl. Tarcea.
2) Cele doua bulevarde sunt foarte diferite. Daca pe Calea Turzii nu se prea poate mai mult, fiind panta mare, trafic in viteza, si spatiu relativ ingust, pe blv Observatorului e complet alta situatie.
3) Observatorului e larg, cu multiple randuri de copaci, si spatiu pentru piste, trotuar, scuar si 4 benzi auto. Practic se putea face ceva sigur, placut, separat de trafic, unde si copiii se pot bucura de piste. Au proiectat:
 trotuar > scuar > banda velo > drum.
  in loc de:
 trotuar > pista velo > scuar > drum.



ariassis

Pentru asta ar fi fost nevoiti sa "mute" copacii. Ar fi fost un nou proiect cu scandal imens si grupul civic lua foc iar. Fiind implementarea in an electoral.

alexV

Uite, mentalitatea asta am vazut-o si la proiectant. Imi pare rau, eu nu pot sa o accept, dupa ce am vazut in Vest ca se poate mai bine.

Avem ocazia sa facem ceva bun in comunitate, pentru oameni de toate varstele, pe bani europeni, dar hai sa nu provocam orgolii cu dezbaterea publica, sa nu zgandarim apatia oamenilor. Proiectantul si beneficiarul sunt multumiti ca banda pare ok pentru barbati "in putere" pe bicicleta electrica. Astia sunt temerarii. Dar pentru copii, doamne si domnisoare, pentru varstnici, pentru cupluri care vor o plimbare recreativa side-by-side? Pe Observatorului s-ar fi putut.

Copacii mari cat 4 etaje sunt toti in exteriorul bulevardului, si raman acolo. Copacii afectati sunt mici, din aceia toaletati la zero an de an. Se pot ori muta ori pune altii in loc.




Sunt fix 2 copaci cu coroana mare ce ar putea fi afectati:




 
Stii cand o sa se schimbe abordarea? Cand vom avea primul accident grav de tipul roadkill pe aceste benzi vopsite.