[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexV

 :jawdrop: giratoriu velo la noi in urbe!? insule de protectie?! sa vezi si sa nu crezi

Vladul are dreptate, apropo. Folosind insule de protectie si giratoriu velo retras, intersectiile(conflictele) de trafic auto-velo sunt cam la 90 de grade, iar asta e cat se poate de sigur fiindca ofera sansa de contact vizual intre cei mentionati. Tot ce am scris se anuleaza in momentul cand faci benzi de taiat curba la dreapta. Dintr-odata ai conflict de trafic in unghi ascutit, unde soferul se asigura instinctiv din stanga, avand in dreapta biciclist... Fiind banda de taiat prin dreapta, nici macar cu semafor nu se poate corecta.




Si fiindca avem cate doua benzi pe sens, mergea turbo-giratie, un plus 15% - 20% pt capacitate.
Din aceste mootive sunt sceptic ca va fi construita ca in poza.

StefanCelMare

Nu era vorba că se face pasaj acolo?
Chiar nu mai țin minte.

gsimon

Asa stiu si eu ca era, dar probabil pe considerente de cost a iesit din discutie asa ceva.
Oricum dupa ce s-a pus semafoare la pietoni, parca s-a mai imbunatatit fluiditatea in sens.

nicolaem

era vb de pasaj acum multi ani.
dar s-a renuntat odata cu schimbarea mai generala in oras de descurajare a traficului auto. vezi si discutia cu parcarile desfiintate in centru.

qionescu1

#2254
Pasajul a murit odata cu metroul din pacate. Era prea mult pt primaria de 5 stele sa le coreleze.
Este cea mai aglomerata intersectie din oras. Fara benzile dedicate pt viraj la dreapta se blocheaza totul. Se pot gasi solutii de siguranta care sa diminueze mult pericolele pt biciclisti. O parte se poate rezolva prin semaforizare sau corelarea semaforizarilor, bumper pt viteza excesiva si de ce nu prin simpla prioritate de stanga. De multumit nu poate fi multumita toata lumea in procent de 100%.

gicu

Din păcate, fără pasaj denivelat, va rămâne mereu o intersecție blocată, indiferent de câte benzi fac și cum le dispun. E matematică, nu ai cum să treci toate mașinile prin același punct în timp scurt.

Mi se pare stupid și îngust la minte să ai un flux principal de circulație (est-vest) și să nu îl prioritizezi pe sub intersecție.

zol21

https://www.monitorulcj.ro/monitorul-cartierelor/114239-inca-un-pas-pentru-descongestionarea-traficului-din-zona-de-nord-a-clujului-proiectul-pasajului-de-pe-bulevardul-muncii-adoptat-fara-aviz-de-mediu

Quote,,Agenția pentru Protecția Mediului Cluj anunță publicul interesat că ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate și P.U.Z." conform Legii nr. 350/2001 actualizată pentru obiectivul de investiții ,,Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului în municipiul Cluj-Napoca", amplasat în municipiul Cluj-Napoca, str. B-dul Muncii intersecție cu str. Oașului, județul Cluj, nu necesită evaluare de mediu, planul urmând a fi supus procedurii de adoptare fără aviz de mediu", informează APM Cluj.

RobertH

https://media9.ro/proiectul-din-zona-platinia-se-deschide-podul-peste-canalul-morii/

A fost deschisa circulatia pe podul care face legatura dintre str. Otetului si str. Uzinei Electrice. Pacat ca in articol nu au pus imagini asa ca am luat cateva de la dl. primar de pe fb.



















2












Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

#2258
arata super bine. o problema imensa care nu apare in pozele tale e asta:

Aici trebuia conform proiectului sa fie 4 benzi. au ramas doar 3 si e gatuita aiurea circulatia. e si gardul ala comunist. deci daca "se dorea" putea fi exproproat 1m acolo si sa se continue cu 4 benzi inclusiv pe nou pod Garbaldi - prevazut la 4 benzi.






LE

o linie de bus e necesara pe acesata noua ruta. pt a descuraja traficul auto.


qionescu1

#2259
1. Proiectul pt str. Uzinei elctrice e cu 3 benzi
2. O largire de 1 m prin expropriere nu era suficienta acolo
3. Ce zici tu ne e posibil, largirea ar trebui sa fie mult mai mare si ar da peste iesirea din Polivalenta
4. Gardul ala e proprietate privata

Momentan e suficient, mai ales ca spre Zorilor nu exista continuitate. Foarte probabil va fi o solutie pt viitor.

nicolaem

#2260
vorbesti aiurea, proiectul era de 4 benzi dar nu l-au respectat:

https://media9.ro/nu-au-respectat-proiectul-3-benzi-in-loc-de-4/

au expropiat si daramat vreo 5 case sa faca 4 benzi pe otetului  si 3 pe marginasa si nu au mai expropiat 1metru ( fie 2 metri daca vrei tu) pe Uzinei electrice.
Care e logica? si de e au aruncat banii sa darame casele la oamenii aia daca 3 benzi erau destule?

Uzinei electrice avea 4 benzi inainte de reabilitare, s-a pierdut una pt pista de biciclete.

sa nu mai zic ca tot traficul asta e blocat cand iasa cineva din parcare de la polivalenta. de rasul curcilor.

Daca CTP nu introduce o linie de bus pe aici proiectul e ratat. o asfaltare, arata frumos, dar impact 0.



StefanCelMare

Problema e sus pe Mărginașă.
Nu știu cum poate trece autobuzul in curba cu Hașdeu.
Ar fi posibil dacă s-ar interzice parcările pe Hașdeu, mai ales că s-au făcut și parking în campus.
Ar merita incercat ceva.

klax187

Autobuzul poate urca/cobora in curba cu Hasdeu. Problema e in capatul de sus la Marginasa, intersectie cu Prunilor (in principal), Pajistii, Colibita si ce mai e pe acolo.
Pt a creea o legatura serioasa cu strada Zorilor de exemplu e nevoie de exproprieri si o "indreptare" a caii de acces.

nicolaem

#2263
nu pe marginasa.
pe Frunzisului il vad. sunt 2 zone mari de oras ce nu pot fi accesate decat printr-un mare ocol si cu schimb de 2-3 autobuze.
adica peste 1h.... cand cu masina faci 20 minute

qionescu1

Trimiti un link in care Media9 ne arata ca un cititor de al lor pe nume "domnul Ioan"  afirma ca nu s-a respectat proiectul.  Dar un proiect e doar un proiect, nu e ceva final, nu pleca cu iluzia ca a fost si aprobat asa. Apoi poate fi modificat. Ce se arata acolo e varianta ce a fost in dezbatere publica.

Pe Uzinei electrice nu exista spatiu pt toate cerintele de mobilitate, sau si daca se reorganizeaza e la limita ceea ce nu ar aduce confort niciunuia. In actuala configuratie e dificila o organizare la 4 benzi pt felul in care a fost construita prima pista de biciclete dinspre pod si a iesirii din parcarea de la Polivalenta. Deci preusupunea cheltuieli mari si rezultate nesigure (in masura in care era posibila).

Apoi mai e problema podului Garibaldi care e la 3 benzi... Plus faptul ca linia de tramvai inspre centru se doreste a ramane una dedicata dinspre parc, asadar directia centru ramane in aer pt banda de virare la dreapta. Facem inca o banda sa ne putem invarti mai rapid in jurul stadionului?

Ideea nu e rea pana la urma dar sunt mult mai multe chestiuni care trebuie corelate. Hai sa vedem cum functioneaza asa si apoi mai vedem. Nu vad gresita abordarea primariei iar cu transportul public eu m-as duce mai departe, legatura se poate face intre Grigorescu-Europa-Buna Ziua. Se poate incepe cu autobuze mici si cu rezolvarea problemelor de conectivitate in Zorilor.