[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

@gsimon
Da, este loc acolo lăsat pentru statuie.
Toată piațeta e gândită în jurul statuii.
Urmează curând să fie pusă presimt.





Powered by API/PUM imgur uploader

alexV

Are fundatia de soclu pregatita. O sa vina si statuia. Probabil la final de santier. E risc mare sa o instaleze azi. De exemplu, am vazut 3 stalpi noi de iluminat indoiti cu excavatorul, de santieristi.

StefanCelMare

Lucrează destul de neglijent, asta pot să confirm.
Sparg dale, îndoaie stâlpi, fac pete de ulei, mai nou am văzut și rădăcinile de la copaci tăiate brutal.
Și poate că cel mai aiurea e că au un ritm de melc, adică una e un șantier care mișcă și problemele nu rămân timp de săptămâni vizibile, alta e când ai chiar luni de zile cu stâlpul rămas îndoit acolo, de te gândești că așa rămâne pe vecie.

alexV

Quote from: nicolaem on October 29, 2023, 10:36:17 AM@alexV am vazut pe topicul feroviar ca ramanem fara pasaj la Taietura Turcului.
care e faza?

Se incearca marea cu degetul. Asocierea Railworks care a castigat lucrarile de CF pe lotul 1 Cluj Oradea are proiectare si executie. Deci sunt liberi sa reproiecteze Taietura Turcului cat mai ieftin cu putinta, ca le ramane lor profit. Prosti sa fie sa nu incerce.

Insa, proiectul tehnic vine la avizat la primarie. Cred ca la toate UAT-urile pe unde trece. Si nu cred ca primesc autorizatie pe asa ceva. Boc promite pasaj aici de 10 ani. Ar fi culmea.

Anticipez intrebarea: "Ce se intampla cu SF-ul pt Taietura Turcului platit deja de primarie, si receptionat in 2019" ? E maculatura, zero absolut, bani direct la cos. E neconstruibil, nu respecta normative in vigoare. Pe zvonuri, Aduro intentionat a livrat asa, sa nu aiba vreo raspundere in viitor, ca oricum nu va construi. Easy money, ca la primarie nu a existat verificator de proiect, si nici serviciu externalizat. Deci se leaga: SF-ul lui Boc (Aduro) oricum nu se poate, atunci Railworks propune ceva ieftinache care respecta normativele, dar e de nivel Banglades. Sunt destul de sigur ca nu se va aviza. Si totusi, la viitoarele propuneri de design, pare ca interesul pietonului e ultimul luat in calcul.

Am vazut ce a propus Railworks, si m-a pufnit rasul, fiindca unde e azi bariera vor fi si peroane pt statie noua de tren, cu peroane de halta. Si daca pietonul vrea sa traverseze de la un peron la altul, se va asigura din nu mai putin de 6 (sase) sensuri. Din 4 sensuri posibi sa vina masini, si din 2 sensuri posibil sa treaca trenul. Daca isi cara si un troller peste sine... De-asta zic ca in opinia mea Railworks nu va primi avize pe mizerie.

nicolaem

bun, ca sf ala e prost stiam deja, dar din ce zici vor fi doar intarzieri si un ping pong cu proiectantul.

pana la urma proiectantul cu sau fara SF are voie sa isi proiecteze propia solutie de pasaj.
oricum de urmarit......

qionescu1

Statuia a fost luata din spatele bisericii Sf Petru. Este in pregatire pt instalare.

balint

De fapt o copie va fi amplasata acolo. Statuia care a fost luata din spatele bisericii Sf. Petru e in stare avansata de degradare si va fi pusa in muzeu. Mesterii din Vistea au facut o copie fidela si aceea va fi amplasata pe strada Universitatii.

alexV

Ai o sursa verificabila? Din curiozitate intreb.
 
Online am gasit ca intr-adevar statuia a fost dusa la Vistea, dar pt restaurare.

In trecut vazusem un video pe care nu il mai gasesc, un interviu cu specialist care vorbea - avand statuia in fundal - despre demineralizarea pietrei, un proces natural, in timp, care a lasat statuia friabila. Si vag tin minte ca exista tratament pt piatra sa-si recapete duritatea.

balint

Sursa: Pagina de Facebook Radio Cluj (limba maghiara)
"Lucrările de renovare a Columnei Sfânta Maria din Cluj-Napoca sunt în plină desfășurare. Coloana barocă, cunoscută ca fiind cea mai veche sculptură publică din Cluj-Napoca, va fi restaurată și așezată într-un cavou de piatră, iar o replică exactă va fi ridicată în locația sa originală, la intersecția străzilor Kogalniceanu și Universității. De asemenea, piața este în curs de renovare, iar data instalării statuii nu este încă cunoscută.
Zoltán Kiss, sculptor și restaurator de piatră, și echipa sa ne-au întâmpinat în atelierul din Vistea, unde se restaurează părți din vechea coloană și se sculptează replica."

Originalul va fi amplasat in Lapidariul Medieval din incinta Muzeului National de Istorie, care a fost redeschis ieri, dupa 30 de ani.

alexV


StefanCelMare

Cumva, parcă se pierde totuși ceva prin instalarea unei copii, oricât de fidele ar fi.
Chiar și imperfectă, cred că statuia originală ar fi fost mult mai bine pusă în valoare în centrul orașului decât într-un muzeu.
Păcat, o veste proastă sincer pentru mine.

florin74

Din pacate, asta e. Mediul extern afecteaza obiectele de arta. Vezi si cu David la FLorenta, au bagat o copie langa Palazzo Vecchio, si au pus originalul in Academica. Bine, comparatia e fortata, dar se opteaza din ce in ce mai mult pe solutiile astea.


Vladul

Dupa parerea mea, benzile dedicate de facut dreapta evitend sensul giratoriu nu au rostul ca sa nu mai zic ca vor duce cel mai probabil la accident cu biciclisti  :( . Alte tari incearca acum se le elimine. Nu de mult am vazut un videoclip pe YT unde explicau de ce sunt atat de pacatoase si nu au ce cauta - mai ales in oras.

nicolaem

nu stiu ce sa zic, acolo ele exista si acum. si sensul marasti e de departe cel mai fluid din oras
poti cumpara cu sensul de la cora unde desi era loc de benzi suplimentare, nu s-au facut si capacitatea lui e mai mica.