News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

zol21

#2205
Pasajul din Marasti nu mai e in planuri de ceva timp...
Pasaj sub/suprateran fabricii de chibrituri?! Cred ca ai vrut sa zici fabricii de zahar.

klax187

Aceasta situatie din P Marasti nu face decat sa intareasca mesajul meu...
Se lanseaza o data la cateva luni cate o petarda dinasta (care in fond ar fi excelent daca ar fi implementata) dar primaria ori se face ca ploua, ori gaseste motive "justificate", ori paseaza problema la alta institutie cand vede ca e nevoie de implicare pt realizare.

Efectul? Impresia generala in urbe este ca "Se lucreaza in primarie dom'le... avem o gramada de minti crete, si noi facem tot ce putem, dar din motive necunoscute de noi, nu se pot implementa toate ideeile astea minunate".

klax187

Quote from: klax187 on September 08, 2023, 09:45:51 AMSe plangea cineva (pe buna dreptate) ca stratul de asfalt de pe 1 Decembrie 1918 intre Hotel Napoca si str G. Muzicescu este foarte prost asternut.
Am trecut astazi pe acolo si se decoperta stratul de uzura pe toata portiunea.


Nu imi vine sa cred ca s-a realizat performanta de a asterne DIN NOU asfaltul intr-un mod excrecabil...

alexV

Quote from: qionescu1 on September 18, 2023, 04:56:37 PMAu apărut randarile pt una din cele mai aglomerate și mai urâte intersecții din Cluj.


1) Traficul pietonal rezolvat deficitar, fiindca una din cele 4 artere nu are trecere de pietoni. Deci plimba pietonul minute bune sa treaca drumul.
2) Traficul velo e rezolvat deficitar, nu poti face rondul. Olandezii ar face inel velo cu sau fara prioritate.
3) Transportul public e destul de mediocru rezolvat. Ok, cu o semaforizare inteligenta si prioritara, poti misca tramvaiele eficient. Dar accesul calatorilor in statie prin capatul indepartat nu va functiona cum isi imagineaza unii. Oamenii iau calea cea mai scurta, mai ales cand vad tramvaiul lor ca e in statie.
4) Traficul auto: maxim posibil.

Sper ca nu urmeaza greenwashing-ul cu randari cu biciclisti si tineri joviali jucand badmington in timp ce se apropie tramvaiul, totul inconjurat de coroanele bogate ale copacilor virtuali.

AIci e clar pt masini, nu oameni. Sa isi asume asta in dezbatearea publica.
Voua cum vi se pare ?

qionescu1

Da corect, nu e soluție perfectă. Dar care ar fi remediile soluției alese adică propunerile concrete?

Eu cred că s-ar putea forța încă o trecere de pietoni pe partea vestică a intersectiei dar asta ar putea anula girația și ne-ar pune in fața unei intersecții clasice in cruce, full semaforizate. Asta ar rezolva aproape toate problemele amintite dar cu un cost de traversare, in timp, mai mare. Nu știu dacă ar fi soluția cea mai bună dar optimizată corespunzător pe cea mai aglomerată relație/relații ar putea fi o soluție.

Argumentul ăsta cu olandezii ar face un inel velo nu este nici real nici corect. Poate in Amsterdam printre canale sau in alte locații asemănătoare dar și olandezii au drumuri și în Olanda se transportă mărfuri (in mod sigur nu cu bicicleta) și olandezii fac naveta cu la distanță cu automobilul nu cu bicicleta. La noi ar fi vorba de Valea Chintalului și comuna Chinteni care sunt in plină dezvoltare iar intersecția asta e poarta lor de intrare în Cluj.






alexV

Quote from: qionescu1 on September 27, 2023, 05:54:02 PMDa corect, nu e soluție perfectă. Dar care ar fi remediile soluției alese adică propunerile concrete?
Daca faci pasaj subteran pt masini si suprafata o lasi tot pt masini, e fail, pe bani.

Quote from: qionescu1 on September 27, 2023, 05:54:02 PMArgumentul ăsta cu olandezii ar face un inel velo nu este nici real nici corect.
E foarte real si foarte corect. Se cheama intersectie protejata.
Reiau: daca faci pasaj subteran, si deasupra nu faci o intersectie protejata pt pietoni si velo, e fail.



Quote from: qionescu1 on September 27, 2023, 05:54:02 PMși în Olanda se transportă mărfuri (in mod sigur nu cu bicicleta) și olandezii fac naveta la distanță cu automobilul nu cu bicicleta

Da, se trasnporta marfuri in Olanda. Naveta e mai mult cu trenul acolo, si cu bicicleta. Revenind la subiect, observ grija maxima pt masini in acest proiect de la Cluj, in detrimentul vadit al oamenilor care locuiesc acolo.

qionescu1

Interesant, dar noi avem o situatie concretă. Este posibilă o astfel de intersecție în dimensiunile de acolo? De ce e fail ca doar o parte din pasaj sa fie subteran? E posibil trecerea în subteran a întregului flux est-vest sau nord -sud după părerea ta? Care ar fi soluțiile optime?

ariassis

Mi se pare periculos sa cadem in extrema in care absolut toate intersectiile si lucrarile de infrastructura trebuie sa prioritizeze pietonul/bicicleta. Sunt perfect de acord in 90% din cazuri, dar nu si aici. Vorbim de actuala "centura" de nord a orasului, exact la marginea orasului. E un blocaj acolo momentan care blocheaza bulevardul muncii si oasului aproape permanent. Sunt perfect de acord ca drumurile centrale pe Est-Vest trebuie sa prioritizeze transportul public si alternativ, dar fara centura trebuie sa acorzi si macar un culoar de mobilitate pe aceasi axa. Chiar si cu TR35, ramane de vazut cat anume din traficul pe Nord va fi preluat, stim toti ca e o problema acolo. Oricat de idealist ar fi, zona nu e una in care prea curand sa bati la picior orasul pana in centru sau la locul de munca. Eventual in vreo 20 de ani cand eventual se schimba toata zona. Important acolo e sa fie acces facil pentru transportul in comun, respectiv prioritizat transportul in comun. Lucruri care par a se intampla.
Cat despre pistele de biciclete, sunt doar marcaje. Realist vorbind, atata vreme cat e doar o intersectie cu piste care duce nicaieri, sunt exceptii cei care le folosesc. Atunci cand vor fi piste macar pe oasului si bd muncii, respectiv cand exista un context favorabil si sigur pentru a folosi bicicleta, se pot reface pistele in stilul olandez. Proiectul permmite reconfigurarea. Despre supratraversari pentru pietoni, aici eu le vad sensul acolo unde e o traversare a unui bulevard pe care se circula in viteza, nu un sens giratoriu permanent blocat.

alexV

Dar nu e extrema. Olanda are infrastructura velo pe care o are fiindca a construit-o in 30 de ani, cate o intersectie si cate o strada la rand, pe masura ce le venea randul la renovat. Similar, intersectia clujeana cu pasaj subteran ce vor sa o faca acum va ramane neschimbata pe urmatorii minim 30 de ani.

Daca azi nu sunt biciclisti acolo inseamna ca traficul auto nu e obstructionat de acestia.

Si tot mai ramane de rezolvat statia de tramvai cu acces doar in capatul indepartat. Si lipsa trecerii pietonale pe una din cele 4 iesiri din giratoriu.

nicolaem

tot impuneti comparatia asta cu olanda dar e lipsita de valoare. Clima diferita, dealuri, etc.

e plin deja Clujul de piste fata de ce era acum 15 ani. poti merge lejer din zona grigorescu, plopilo, gara, marasti,  dorobantilor dar totusi pistele astea is goale.


sigur vor spune unii ca is goale pt ca nu is perfecte...

cred ca am mai intrebat, avem undeva o harta cu toate bucatelele de piste din oras? 

MMarius

Stadiul lucrărilor pe șantierul Oțetului-Platinia-Mărginașă, vineri 29.09.2023. În mare parte trotuarele sunt finalizate, s-au trasat marcajele rutiere, gardurile de protecție au fost instalate pe Canalul Morii, pe trotuarul paralel cu Platinia, iar în zona străzii Mărginașe se pare că s-a finalizat aproape tot, s-a instalat și acolo gardul de protecție.










qionescu1

#2216
Lucrarile la zi in centru. Strazii Herman Obert i s-a schimbat sensul, cateva tufe salvate de Dohotaru/Giurgiu si compania plus un copac nou plantat pt comparatie. Din aceasta cauza proiectul va suferi din cauza nerespectarii aliniamentelor copacilor a speciilor si a simetriei generale. Calitatea lucrarilor incepe a semana cu parcul Stefan cel Mare, la asezarea dalelor e o diferenta pe alocuri si de 1 cm sau mai mult, unele sunt crapate deja iar in privinta culorii sunt si unele mai albicioase (nu stiu daca asa sunt prevazute sau nu).
































Powered by API/PUM imgur uploader

gsimon

https://zcj.ro/administratie/boc-despre-semaforizarea-de-pe-calea-motilor-calea-manastur-nici-macar-un-telefon-nu-a-primit-pentru-a-face-ajustari--254203.html

Trecand peste titlul malitios, cei care ati fost prin zona dupa semaforizare, cum e feelingul?
Cred ca depinde mult si de ora de tranzit in zona, dar totusi poate aveti un feedback

sebip

Am trecut pe acolo venind dinspre Manastur spre centru. Un buldo pe prima banda in fata la Agronomie strica tot feng-shuiul! :D

StefanCelMare

Are cineva idee aici cum va fi iluminatul public?
Pare că ar rămâne sus cum e acum, fără stâlpi.
Un pic ciudat, restul străzii va avea stâlpi, doar zona în oglindă ar rămâne așa.
Soluția pare inferioară celei cu stâlpi.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader