News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

micutzu

#2190
Curat murdar , coane Fanica...

"Se va circulă pe 2 benzi pe sens, până la finalizarea studiului de trafic pentru metrou"

https://zcj.ro/administratie/ce-se-intampla-cu-benzile-dedicate-de-autobuz-pe-calea-motilor-calea-manastur--252878.html

nicolaem

nu e fizic posibil altfel.
mai demult se spunea ca va ramana asa pana la finalizarea centurii, pentru a avea alternativa de tranzit.

e imposibil sa lasi 1 banda pt cea mai aglomerata ruta. sau o poti face daca vrei sa muti traficul in grigorescu, si sa faci tranzitul si mai lung, deci poluare mai multa.

alexV


ijwtsh

Numai mie mi se pare ca avanseaza foarte incet la pietonalizarea strazilor de pe langa UBB din centru?

Intrebare: ce se va intampla cu sensul care acum e inchis de pe strada Avram Iancu? Mie mi s-ar parea ca de la Facultatea de Drept pana la intersectia cu Republicii sa nu fie sens unic (nu e nevoie de 2 benzi acolo, ca si asa vor fi 2 benzi putin mai incolo, dupa noua parcare, acolo sunt necesare) si sa fie un semafor ca sa poti face stanga pe Republicii.

StefanCelMare

#2194
Eu mă cam tem de intersecția de la Platinia. Dacă va fi cu 4 timpi, va bloca axa est-vest.
Patru timpi înseamnă că toate direcțiile pot face stânga.
Din ce văd dinspre centru nu se poate face stânga spre Zorilor. Aia e bine. Probabil stânga dinspre Mănăștur spre Platinia va fi foarte scurt, că altfel blochezi adițional sensul dinspre centru. Asta va putea cauza aglomerație pe banda aia. Pur teoretic eu aș zice că acolo nu trebuia lăsat stânga. Vrei încolo, o iei pe la Calvaria pe Plopilor.
De văzut dacă pe axa nord-sud, direcțiile Zorilor/Grigorescu se va putea face stânga spre centru/Mănăștur. Orice viraj stânga în acea intersecție înseamnă un timp in plus la semafor.
Tradus, dacă nu se face stânga deloc, poți da drumul la flux din ambele direcții opuse simultan, și o intersecție cu 4 intrări devine una cu doi timpi de semafor, doar că la virajul la dreapta ai verde intermitent.
În doi timpi intersecția aia ar fi un mare win pentru oraș, deoarece și anterior avea tot doi timpi, era semafor la USAMV, era cam tot aia.
Cu cât mai ai mai mulți timpi, ai omorât axa est-vest.

micutzu

Cum arată ASTĂZI șantierul Maniu - Kogălniceanu - Universității și străzile adiacente. Are termen de finalizare anul acesta.
Reporterii ZIUA de CLUJ au făcut o plimbare pe șantierul din cadrul proiectului de modernizare ,,Lucrări de amenajare urbană strada Mihail Kogălniceanu, strada Universității și străzile adiacente".

https://zcj.ro/administratie/cum-arata-santierul-maniu-kogalniceanu-universitatii-si-strazile-adiacente-are-termen-de-finalizare-anul-acesta--253124.html

ijwtsh

Ceva ce n-am vazut discutat, dar ma enerveaza destul de tare: podul de pe Oasului. Mergand spre centru, mi se pare ca sunt trase de par acele 3 benzi. Sunt inguste si e naspa cand cineva vrea sa faca stanga pe Traian, pentru ca e folosita una dintre benzile care duc in fata.

Mai bine ai putea sa faci doar stanga pe pod si nu pe Traian. Oricum poti sa faci stanga mai in fata, pe Decebal.

Si vorba lui StefanCelMare cu semafoare in toate directiile, e naspa ca e putin verde pe drumul principal. Se face coada pe degeaba, cand pe pod abia e circulatie.

nicolaem

#2197
Din pacate un proiect ratat zic eu, Platina.
Am zis si eu asta vad ca  o zice si Tiganas:


Scopurile inițiale ale proiectului de la Platinia au fost cam așa, pe scurt:

    strada Mărginașă să poată fi folosită de șoferii din Zorilor, ca să nu mai aglomereze Victor Babeș – scop neatins, Mărginașă a rămas extrem de îngustă în partea sa superioară
    lărgirea străzii Calea Mănăștur la cinci benzi – neîndeplinit, au rămas patru benzi
    străpungerea spre strada Uzinei Electrice, peste Canalul Morii – scop atins
    strada Uzinei Electrice pe patru benzi – nu s-au făcut decât trei
    introducerea de benzi dedicate pentru mijloacele de transport – iar acesta a fost un scop major și nu s-a realizat


Tiganas nu zice cauza, o zic eu. Populismul lui Boc de a chema activisti in sedinte la primaria si a lua decizii in functie de cat de agresivi is ei in a susptine puncte de vedere. Aici in spatiu existent "s-a votat" pt piste de biciclete. asadar proiectul initial nu va mai fi respectat in dauna acestot piste. Va fi bine sau rau... vom vedea.
Fizic nu era spatiu destul sa fie si piste de biciclete si culoare dedicate de bus

micutzu

Ba se poate face...scopul generic e mobilitatea. Si nu mobilitatea autoturismelor in zona pericentrala. Taiat in carne vie: sens unic pe Motilor, benzi unice pt transport public Motilor, Calea Manastur si Calea Floresti. Campului (tronsonul "vechi") sens unic + banda de bus. Islazului banda de bus pe sensul spre Zorilor. Si nu de cand va fi centura (cu cat pare proiectul mai avansat cu atat finalizarea lui pare mai departe), ci de maine. Largiri de numar de benzi auto sper sa nu mai fie in Cluj.

nicolaem

stiu ce zici, dar Tiganas are dreptate. Proiectul e ratat, si s-a transformat doar in reasfaltare si pus borduri noi.

uite ce trebuia sa fie:

https://zcj.ro/administratie/5-benzi-pe-calea-manastur-si-banda-de-bus-hai-la-dezbaterea-publica-si-spune-ti-parerea--186059.html

Ce prevede proiectul? Lărgirea străzii Calea Mănăştur la cinci benzi, acolo avem trotuare generoase de 5-7 m care pot fi restrânse la 3 m lăţime şi astfel câştigăm o bandă de circulaţie auto în plus. De asemenea, este prevăzută lărgirea străzii Mărginaşă, aici vor fi exproprietate câteva case, şi o străpungere de pe Calea Mănăştur înspre strada Uzinei Electrice. Această lărgire ne va ajuta să continuăm banda dedicată pentru mijloacele de transport în comun şi să facem o legătură bună între cartierele Grigorescu şi Zorilor. Vom decongestiona inclusiv traficul din Piaţa Lucian Blaga", declara viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, la început de 2019.



Pt mobilitate acum Din zorilor spre dambul rotund nu ai cum merge cu transport in comun. deci aglomerezi orasul de masini.

Cum ar fi fost sa se respecte proiectul si sa avem busurile astea mai mici electrice pe aici, partial cu banda dedicata de la Platinia - Garibaldi:




StefanCelMare

#2200
Autobuz prin cartier Zorilor?
Ce obscen, nu cred că vom vedea vreodată, compania de transport e complet obtuză la idee.
Ar fi absolut necesară, dar atât se poate la ei, nu caută soluții, l-au luat în brațe pe nu se poate.
Am zis-o de n ori, CTP ocolește Zorilor și se laudă că au transport public în cartier. Între Frunzișului, Moților, Memo, Calea Turzii, Observatorului, nu circulă nimic, absolut nimic. Un spațiu cât Gherla, ocolit de CTP.
Au mai avut și tupeul acum 2-3 ani să dea vina pe studenți că e trafic în centru. Da' nu văd că pe străduțele din spatele grădinii botanice e parcat full mereu. Sunt o grămadă de sedii de firme pe acolo, clinici medicale, spitale, campusuri universitare (două). Transport public zero barat. Mai e și deal, nu poți merge pe jos chiar ușor, transpiri, miroși la lucru.
PS. Dacă ar băga rută pe acolo, ar rămâne rutele de pe calea Turzii cvasi-goale secunda doi. De asta e greu să vii cu minibus doar. Cred că cererea ar fi atât de mare, că nu ar face față.

qionescu1

Au apărut randarile pt una din cele mai aglomerate și mai urâte intersecții din Cluj.

















Powered by API/PUM imgur uploader

gicu

Ar fi prima intersecție denivelată din mandatul Boc. E drept, sunt doar 19 ani, nu a avut timp.

nicolaem


klax187

#2204
Am sa fiu eu haterul de serviciu de data asta:

Si se va implementa proiectul concomitent sau imediat dupa terminarea urmatoarelor proiecte?
  • centura metropolitana
  • trenul metropolitan
  • metroul
  • pasajului de pe calea Baciului
  • pasajul din P Marasti
  • pasajul peste/sub calea ferata pe Fabricii de chibrituri Zahar
  • largirea podului Garibaldi
  • etc.

Domn primar, hai sa facem o intersectie denivelata. Una! Inainte sa mai lansam idei bune prin presa...