[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

doodoo

Quote from: nicolaem on August 23, 2023, 04:06:02 PMnu iti va explica nimic, din pacate doodoo troleaza aiurea si nu e prima data.
Lasa speculatiile false, te rog...

Treaba e foarte simpla, in special daca frecventezi zilnic zona la orele de varf (7-9 dimineata).
Dimineata foarte mare parte din trafic curge dinspre Floresti si Manastur peste cartierul Gruia spre nordul orasului, implicit prin nodul 14 iulie.

Una din strazile pe directie vest - est este strada 14 iulie, care automat preia un numar foarte mare de masini.
Ei bine, interzicand circulatia auto pe aici (nerezultand practic nici un avantaj major la schimb...) tot traficul se va muta pe alte strazi adiacente, deja aglomerate, rezultand ambuteiaje mari la orele critice.
Evident ca circulandu-se cu viteze mici, cu porniri si opriri repetate, va creste poluarea in zona (e simpla logica totusi). Faptele ma vor confirma.

PS - zona aceea e 100% de case, nu vad logica sa faci acel spatiu pietonal acolo unde locatarii au cam toti gradini si curti...in plus, la 2 pasi e parcul central, stadionul, malul somesului etc....

Mie mi se pare o cheltuire fara sens a banului public, asta in timp ce strazile din cartierele Grigorescu si Gruia sunt sub orice critica, dar nu ii pasa nimanui din primarie !!!

klax187

#2176
"Fiecare moare cu dreptatea sa in gura"

  • Faptul ca o zona nu e atractiva din pricina traficului motorizat, e un motiv suficient pentru o "corectie" de genul acesta. In special daca vorbim despre perimetrul central sau intr-un cartier rezidential.
  • Faptul ca nu exista alternative viabile la traficul din Piata 14 Iulie, nu e un argument suficient in a lasa zona respectiva sufocata de autoturisme.
  • In nici un caz o zona centrala, rezidentiala, sau o piata de cartier nu ar trebui sa fie un punct de tranzit motorizat pentru traficul extra-urban. Nici macar pt cel din alte cartiere.

Argumentul tau din Post Scriptum am sa il ignor. Nu raspund la astfel de ineptii.

Pe deasupra, nici unul din argumentele tale nu explica cum se va creea poluare masiva. Situatia pe care ai explicat-o se intampla deja in Piata 14 Iulie!
(Prin poluare masiva inteleg poluare mai masiva decat ceea ce e acum in zona cu pricina)

nicolaem

doodoo, is 2 variante, trolezi cum am zis, sau nu cunosti zona.

hai sa admintem varianta 2, asa ca iti desenez.
unde e o linie rosie se circula acum pe un sens si restul strazii e ocupat de parcari semi-ilegale.

cine vine din Garibaldi acum spre Vlahuta face un ocol inutil la dreapta apoi iara stanga.
proiectul nou largeste la 4 benzi partea vestica a pietei. traficul va fi exact la fel ca inainte ca numar de benzi utile. nu se muta nimic pe strazi adiacente cum zici tu, se muta un fir din dreapta, in sudul pietei pe vestul pietei. adica 30m mai la stanga.

ce se castiga e spatiu pietonal din parcarile eliminate.

klax187

Am participat la dezbaterile organizate de catre Primarie. Problema nu e ca se reconfigureaza Piata 14 Iulie. Problema e ca se va descuraja traficul pe doua strazi utile celor care fac tranzit catre
si dinspre Baciu: str Traian Grozavescu si str George Enescu.

Colac peste pupaza, comenteaza si riveranii ca li se vor reduce numarul de parcari din fata portii.

nicolaem

cum adica se va descuraja? acum se circula pe o banda sens unic, va ramane tot cate o banda sens unic.
doar ca vor arata mai bine si din nou, vor diparea parcari.



doodoo

Mda, se vede ca nu prea frecventezi zona.
Nu mai are sens sa continuam discuția la nesfârșit, mai ales ca vii cu acuze aiurea.
argumentele tale nu ma conving deloc, grosul de trafic nu vine de pe garibaldi oricum, ci de pe Sinaia, Donath și Vlahuță și se scurge spre Rosetti ca o pâlnie ... În fine...
Probabil ai un partipris la subiectul asta... Din moment ce susții această inepție cu zona pietonală acolo...
Eu în schimb recunosc ca sunt subiectiv, fiind zilnic pe acest traseu... De asta ma pronunț contra acestei idei, ca mulți alții.

PS - am impresia ca se șterg unele postari...

alexV

Un echilibru al alocarii spatiului de pe strazi intre transport public, pietoni, velo si auto e de dorit. Traficul auto inca e favorizat in oras. Si nu functioneaza asta. Apreciez proiectele de pietonalizare.



In centrul e mini-parcul asta, 14 Iulie - incercuit albastru. Latura lui sudica va fi pietonalizata (cu linie verde). La fel si str. Muzicescu de pe malul Somesului, precum si parte din str. Toduta (perpendiculara pe Somes) - ambele cu verde in imagine.

Vad intentia proiectantului de a lega aceste spatii. Sa poata fi folosite nestingherit de catre pietoni de toate varstele, fara conflict de trafic cu fluxurile auto. Asta e un lucru bun.

Ma intreb ce planuri sunt pt segmentul din str. Toduta indicata de sageata rosie. E discontinuitate pt pietoni.

klax187

#2182
Si acea portiune din str Sigismund Toduta va fi pietonalizata:







Powered by API/PUM imgur uploader

Quotecum adica se va descuraja? acum se circula pe o banda sens unic, va ramane tot cate o banda sens unic.
doar ca vor arata mai bine si din nou, vor diparea parcari.
Se va descuraja prin prisma faptului ca se ingusteaza benzile, apar piste biciclete, si foarte probabil vor fi limite de viteze + limitatoare de viteze.

De asemenea, intrarea pe Grozavescu se va face cu viraj la Stanga, ceea ce mie mi se pare mai inconfortabil.
Sunt aproape sigur ca se va schimba obiceiul soferilor care frecventeaza zona.

doodoo

QuoteSunt aproape sigur ca se va schimba obiceiul soferilor care frecventeaza zona.
Bun, ai vreo propunere alternativa pentru soferi ca sa evite zona ? Nu ai :( 
Orasul nu e doar pentru spatii de recreere (din pacate nu se poate face asa ceva), e vorba sa ii pastrezi si functionalitatea.

klax187

#2184
Mai repet o data.
Functionalitatea unui cartier nu este de a prelua traficul rutier din zonele limitrofe ale orasului sau din alte cartiere. Deci despre ce functionalitate vorbim aici? Cea pe care o condamni cu desavarsire?

Faptul ca nu avem o centura nu trebuie sa condamne locuitorii orasului la poluare. (a aerului, fonica, luminoasa, etc)

neobluenet

@doodoo eu inteleg ca esti suparat ca vei face mai mult din punctul A in punctul B pentru ca "scurtatura" nu mai exista sau devine "lungitura", insa trebuie sa te pui in pielea celor care locuiesc pe acele strazi. Crezi ca lor le place sa treaca foarte multe masini pe straduta linistita unde si-au luat casa? Tie ti-ar place? Apoi trebuie sa intelegi ca un oras are strazi mai mari facute pentru tranzit si strazi mai inguste facute sa alimenteze acele strazi mari. Din pacate acum cateva zeci de ani nu au existat bani pentru un tunel pe sub Hoia care sa lege nodul N de o strada paralela cu calea ferata sau chiar mai departe pana in Baciu. Nici nu stiu sa fi existat vreun plan in acest sens, iar costurile sunt atat de mari pentru un astfel de proiect ca nici acum nu a fost planificat (vezi legatura cu Baciu din centura).

Quote from: doodoo on August 25, 2023, 01:47:12 PMOrasul nu e doar pentru spatii de recreere (din pacate nu se poate face asa ceva), e vorba sa ii pastrezi si functionalitatea.
Orasul trebuie sa asigure ambele tipuri de spatii, in egala masura. Ceea ce se face acum este o indreptare a balantei.

LRadu

Eu nu prea inteleg problema, poate imi scapa ceva. Din cate imi dau eu seama nu se pierde absolut nimic pentru trafic, si este un castig pentru pietoni. Sa ma corectati dar chiar, nu vad nici un dezavantaj.

Sa o luam babeste:
- Est Vest si respectiv Vest Est: Nu se schimba absolut nimic  :o
- Nord-Sud (anume dinspre Taietura spre Garibaldi) iarasi, nu se schimba nimic. - cu verde pa harta
- Sud-Nord (anume dinsptre Garibaldi, spre Taietura / Rosetti ) cu albastru pe harta, se doar reconfigureaza putin, respectiv nu vei mai face dreapta la sens prin partea de sud a parului, ci faci dreapta dupa parc, si ulterior stanga pe Grozavescu, la fel ca inainte, doar ca putin mai convenabil ca nu trebuie sa treci doua benzi ci faci stanga.




Nu stiu, imi scapa mie ceva ca sa fiu daca imi dau seama care e problema  :lol:

nicolaem

absolut nici una, ai inteles perfect.

de fapt ar fi una, ca nu inteleg de ce nu incep lucrarile.

MMarius

Stadiul lucrărilor în zona Uzinei Electrice-Platinia-Calea Mănăștur, poze realizate vineri 25.08.2023. Sunt curios dacă se va face recepția pe Calea Mănăștur în 1 Septembrie, așa cum era programat, mai ales că încă nu au mutat stația de autobuze/trolee în noua locație. În rest, puține schimbări față de luna anterioară.










klax187

Se plangea cineva (pe buna dreptate) ca stratul de asfalt de pe 1 Decembrie 1918 intre Hotel Napoca si str G. Muzicescu este foarte prost asternut.
Am trecut astazi pe acolo si se decoperta stratul de uzura pe toata portiunea.