[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

endre.kemenes

Am inteles. Mersi @Light. Am uitat de acest detaliu. Deci intre Cosbuc si Clinicilor o sa avem 4 benzi: 1 spre centru pentru transportul in comun si 3 spre Manastur in configuratie de 2 pentru trafic normal si 1 de autobuze? Asta ar insemna ca tot traficul din Manastur spre centru va trebui sa se duca pe Clinicilor? O sa fie interesant. :)

Light

@endre.kemenes Da, va fi exact cum ai zis tu. 4 benzi de circulație cu gabarit redus: 2 benzi dedicate pentru transportul public (o bandă spre Mănăștur și una spre centru) și 2 benzi pentru circulație rutieră (ambele spre Mănăștur) cu lățime de 3m.

Light

Și că tot a venit moda sensurilor unice în Cluj, avem noutăți pe această temă și în cartierul Grigorescu:

QuoteNoile reglementări de circulație au fost puse în funcțiune începând de joi, 17 august 2023, astfel:
pe str. Ion Ghica sensul de unic circulație este dinspre Bulevardul 1 Decembrie 1918 spre str. General Eremia Grigorescu
pe str. Țebei sensul unic de circulație este dinspre str. General Eremia Grigorescu spre Bulevardul 1 Decembrie 1918

Pe cele două străzi viteza de circulație a fost limitată la 30 km/h. Pe partea stângă a sensului de deplasare, pe ambele străzi, vor fi amenajate locuri de parcare. De asemenea, pe partea dreapta a sensului de deplasare, pe ambele străzi, va fi amenajată câte o bandă de biciclete.
,,Măsurile implementate au fost semnalizate prin indicatoare rutiere care în perioada următoare vor fi completate și cu marcaje rutiere corespunzătoare", informează, joi, Primăria municipiului Cluj-Napoca.
Sursă monitorulcj.ro

dragos76

Cuvântul "modă" poate fi interpretat cu o notă peiorativă. Eu văd inițiativa de a pune sensuri unice pe străzile secundare ca una eficientă și ieftină și care rezolvă la pachet multe probleme. Din păcate în zona Andrei Mureșanu administrația a schimbat cu 180 de grade abordarea, și nu mai promovează o politică prin care ea să impună această sistematizare, ci o face doar în cazuri punctuale unde riveranii să solicite acest lucru. (conform unor răspunsuri primite la niște sesizări pe care le-am trimis în ultimele luni).

Light

@dragos76 Nu sunt împotriva instituirii acestor sensuri unice, am folosit cuvântul "modă" doar pentru a sublinia faptul că administrația locală a început în ultimul timp mai multe demersuri în acest sens.

Am și eu o neclaritate, știe cineva dacă taximetriștii vor putea ignora viitorul sens unic de pe Calea Moților între străzile Clinicii și George Coșbuc fiindcă au voie să circule pe benzile de BUS?

nicolaem

uzinei electrice avea 4 benzi inainte de reabilitare, avea 4 benzi + pista de biciclete in proiect,

au ramas doar 3.
oare de ce nu au respectat proiectul?

alexV

Interesanta observatie. Poate pt ca proiectul a avut santuri vopsite pe post de benzi velo, de 0.5m fiecare. Trotuare intre 1m si 2,5m in fuctie de cat ramane dupa cele patru venzi auto de 3m fiecare (inclusiv marcajele).

Ca fapt divers, necesarul unei benzi velo e 0,75m per biciclist, la care se adauga margine protectoare de 0,5m spre partea cu risc de trafic ori usi deschise. Cf. Olanda, institutul de cercetare CROW.



Inca o data se vede cat e de important sa ajungi la proiect si schitele din SF. Cand se traseaza liniile pe asfalt e tardiv.

doodoo

Ampriza drum = 14m , asta era batut in cuie !

Latime banda = 3m * 4 benzi => 12m (ar fi ramas doar cate 1m pt biciclete, ceea ce nu s-a dorit de catre primarie) => s-a renuntat la o banda auto pentru a avea 2 benzi de biciclete de 1,5m latime

PS - latimea benzilor auto in acel sector e undeva la 3,5-3,6m :) oricum si dupa intersectia cu Str Stadionului tot 3 benzi sunt...

Nu imi dau seama ce e cu acei stalpisori in intersectie acolo...

nicolaem

partea proasta e ca si si alea 3 benzi de care zici pana la Garibaldi is o gatuire la 3 benzi.
pt ca dUpa vom avea pod Garibaldi 4 benzi si str Garibaldi 4 benzi.

prost proiect. iar pe hartia aia pusa de alex is 2 semnaturi olografe. baietii aia sa isi arunce diploma la gunoi.
au facut proiectul din bucuresti si l-au trimis prin posta.

klax187

Nu caut scuze, dar parca si Str Graibaldi trece la 3 benzi? Conform proiectului din 14 Iulie. Dar nu sunt sigur, si nu pot verifica acum.

nicolaem

#2170
nu trece. podul trece de la 3 la 4 si partea estica a pietei 14 iulie devine pietonala.

cum am mai zis, primaria se lauda chiar cu o axa rapida de acces zorilor - grigorescu dupa incheierea celor 3 lucrari majore. Platinia, 14 Iulie si ultima podul.

Iceman

Podul Garibaldi va fi scos la licitație din nou și proiectat3+1 plus piste de biciclete pe ambele sensuri

doodoo

Da, un alt proiect cu o gramada de erori, cea mai mare fiind inchiderea totala a traficului auto pe strada 14 iulie, care va crea dopuri majore si poluare masiva in cartierul Grigorescu.

Iar de lucrari la podul Garibaldi inca nu se pune deloc problema...

klax187

Explica-mi te rog cum se creeaza poluare masiva prin pietonalizarea unei strazi?

nicolaem

#2174
nu iti va explica nimic, din pacate doodoo troleaza aiurea si nu e prima data.

proiectul de la 14 Iulie cred ca e de departe cel mia bun facut in Cluj in ultimii ani. pietonalizare unor strazi mici, disparietie parcari si in locul lor pista de biciclete. etc.

acum sa vedem daca se si materializeaza. Am oarecare ingrijorari pt executie din parte firmei care a castigat licitatia. nu stiu de ce nu incep lucrarile desi parcul e destul de avansat, doar ca acolo lucreaza partenerul local (Nord Conforest), lideri de asoiere is altii.


Latura estica va arata asa: