News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

qionescu1

Câteva poze din parcul Armătura. Fără îndoială un mare pas înainte. Nu știu dacă s-a semnat sau nu recepția dar partea dinspre apă lasă de dorit. De la taluzări cu balastru la bălării foarte mari. Se vede că au fost plantate înspre apă tot felul de specii dar pur și simplu ajung să nu se mai vadă de bălăriile amintite mai sus.
Cred că se mai putea face un punct de ieșire la apă, cu sau fără balcon, sau măcar o alee până la vărsarea Nadasului in Someș. E un punct frumos, ar fi in aceeași logică arhitecturală chiar și cu acel stâlp de electricitate acolo.
Un mare minus mi se pare aleea principală care e atribuită pietonilor in proporție de cel mult 1/3 iar bicicliștilor in proporție de 2/3. Parcul e un loc de plimbare și relaxare intr-un spațiu deschis iar proporțiile aleii ar fi trebuit să fie exact invers. Pur și simplu nu ai loc dacă mergi cu 1/2 copii, prieteni sau familie. Ești obligat să mergi in sir indian sau strâmtorat ceea ce e foarte supărător și anulează ideea de spațiu iar dacă mai vine cineva și din față deja e aglomerat.
Bicicleta a devenit pt unii un cult, o nouă religie gălăgioasă și agresivă. Culmea e la fel și în proiectul malurilor Someșului din Grigorescu partea nordică. Mi se pare greșit. Dacă nici parcurile nu mai sunt spații pietonale prin excelență care or mai fi?











Powered by API/PUM imgur uploader

prom

Buna ziua,

Aveti idee cine construieste in Clug, vis a vis de Dedeman? Ce dezvoltator, sau cum se numeste proiectul? Ms anticipat!

LRadu

Vis-a-vis de dedeman, anume in vest, anume pe capat de strada Fabricii de chibrituri se face o cladire de birouri, relativ micuta, Nord Conforest o face.

Daca te referi Vis-a-vis, peste Nadas, acolo e un proiect mare cu 11 blocuri de locuit, o firma necunoscuta (nu ii mai retin numele) dar se zice ca ar fi in spate Goia si Ciorcila. Acesta nu este efectiv inceput, se lucreaza la infrastructura doar.


Cu privire la Armatura si mie mi s-a parut ca partea dinspre apa ar fi avut mai mult potential si putea fi amenajata ceva mai frumos. Exista zone unde nu e foarte mare inclinatia ar fi mers mult mai bine o zona cu gazon / iarba in loc de acele balarii, ar fi fost un loc frumos de stat pe iarba. Dar asta poate fi schimbat usor din mers.

Dar zona unde se varsa Nadasul in Somes ar fi putut fi punctul central al parcului, insa este fix invers, acel punct e ascuns si retras. Pacat.

Dar poate comparam cu promenada din Grigorescu care imi pare ca a iesit extraordinar si de aceea, totusi asa e, fata de ce era inainte in Parul Armatura este inzecit mai bine.

nicolaem

#2148
din pacate si in zon Grigorescu acceptul pe vegetatie nu e pus pe iarba ci pe "plante perene"
nu inteleg de ce proiectantul a pus zone atat de mari de buruieni pe zone plane intinse.
inca nu e gata, dar m-am uitat pe planse si is zone extinse. pacat ca daca vrei de pe alee de piatra sa treci in parc efectiv, nu poti ca is buruieni de juma de metru.
ramane speranta ca in timp se vor tunde.

asta e proiectul castigator ales de ceva juriu de arhitecti:
old vs new in zona restaurant sinaia. s-a renuntat doar la insula si pontonul din mijlocul apei (s-a opus Apele Romane)

alexV

Quote from: nicolaem on July 31, 2023, 11:08:18 AMsolutie de trotuar in trepte e chiar buna, pt persoane cu mici probleme de sanatate locomotorie si in varsta ar fi mai gre sa coboare pe un trotuar fara trepte acolo.

Oricine trage ceva pe roti va merge pe carosabil cu masinile. Deci se amesteca fluxul de masini cu cei vulnerabili, si asta e cel mai periculos. Exemple: Carucioare cu copii, persoane cu trollere, biciclete (impinse la deal de ex), triciclete, etc.


dragos76

^
De acord.
Se zicea că nu exista altă soluție tehnică ținând cont de pantă. Eu cred că sunt totuși destule alte străzi cu pantă similară, unde trotuarul nu e în trepte.

StefanCelMare

#2151
Referitor la soluția plante perene vs gazon, răspunsul este simplu: gazonul este greu de întreținut pe suprafețe mari.
Pur și simplu, ai avea probabil hectare (plural) de gazon, care trebuie udat în fiecare zi cu soare când nu plouă (pe bune, ai nevoie de multe duze pre-instalate, altfel se usucă), trebuie reînsămânțat pe zonele de tranzit intens, trebuie tuns (dacă ai sta lângă grădina botanică, ai auzi corul motocoaselor aproape zilnic), și poate mai nasol, trebuie ierbicidat. Ierbicidarea este un proces foarte nociv pentru polenizatori, atât direct (unele substanțe sunt toxice), cât și indirect - omoară orice plantă care are flori, deci polenizatorii mor de foame.
Nici în parcul central nu e gazon de exemplu. E iarbă normală, care apare în timp pe zonele des călcate (probabil ceva Lolium perenne).

nicolaem

#2152
discutia nu e gazon vs plante perene. asta o fac cei care vor sa apere solutia.

discutia (mea) e iarba care exista inainte si o stiu, crede-ma era 0 intretinere si arat excelent, se tundea de 3 ori pe an. si lumea se plimba pe ea.
vs buruieni de juma de metru.

Ce nu imi place la buruieni e ca limiteaza accesul. Din hectare de parc ramai cu niste trotuare

StefanCelMare

#2153
'Iarba' despre care vorbești sunt tot specii de gazon, doar unele mai rezistente la secetă.
Oricum iarba ne-îngrijită nu va arăta niciodată precum gazonul, adică perfect.
Probabil că cei care au implementat proiectul s-au temut să nu facă zona să arate cam cum arăta anii trecuți partea de peste Someș de sala sporturilor veche. Dacă dai cu semințe de Lolium, cam aia obții, o chestie care tunsă/cosită mai arată cum mai arată, dar lăsată un pic mai liber, pare tot paragină, dar una fără flori, adică mai rea.
E posibil să vedem și semințe de specii de gazon aruncate ulterior, tratamentul ăsta în pași distincți poate fi o soluție să mai limitezi dominanța totală a speciilor de gazon, care sunt foarte bune competitoare.

On another topic, am mers azi cu mașina prima dată pe strada 1 Decembrie, proaspăt asfaltată, peste Someș de stadion.
Surpriză, cred că e cel mai prost asfalt nou pus în Cluj vreodată.
Valuri, valuri, planeitate super proastă.

nicolaem

imi e plin telefonu de poze din zona... chiar am batut mult iarba asta de-aia ii duc acum dorul.
crede-ma ca nu era deloc intretinuta si era perfecta. tunsa destul de rar.
dar cum nu erau alei si lumea o calca, copii se jucatu etc (era si o zona de caini) nu crestea chiar ca pe campuri.
singurul mic inconvenient era ca terenul nu era "perfect plan" dar aia se putea repara usor.

TibiV

Orice fermier care se plictiseste (adica nu e la insamantare sau la recoltare) iti netezeste terenul ala in 2-3 ore. Arat si discuit (si mai este o procedura, de zici ca pune "stabilizat", dar nu mai stiu cum se numeste - insa la final poti planta si panselute, ca e terenul ca in palma...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Afânare sau grăpare se numește (se atașează o grapă de utilaj/atelaj, după discuire).

Light

Noutăți despre lucrările de pe Calea Mănăștur:
Quote,,Până la data de 1 septembrie va fi realizat în integralitate carosabilul, chiar astăzi au început lucrări de turnare a ultimului strat de asfalt, a stratului de uzură. Până duminică va trebui să fie gata stratul de uzură pe strada Calea Mănăștur până la intersecția cu strada George Coșbuc, intersecția de la Coșbuc urmează să fie realizată până la sfârșitul lunii septembrie. Se va circula pe trei benzi, ne cerem scuze celor care sunt în trafic și care trebuie să aștepte acolo, dar discutăm de peste 500 de tone necesare pe o bandă și sunt patru benzi. Va fi, în următoarele zile, o mobilizare majoră acolo. Sunt niște etape procedurale care trebuie făcute. Mă bucur că reușim să facem aceste lucrări pe perioada lunii august, când traficul pe acest tronson este mai redus față de luna septembrie sau octombrie, când traficul devine mai intens în această zonă. Ca termen de finalizare a tuturor lucrărilor este data de 31 decembrie 2023, este termenul stabilit prin contract. Lucrările merg bine, nu sunt întârzieri", a declarat viceprimarul Dan Tarcea la un post local de radio.
Artera Moților-Mănăștur este prinsă într-un amplu proiect de modernizare. Mai exact este vorba de regenerarea urbană a zonei străzilor Calea Mănăștur, Calea Moților, Uzinei Electrice, Oțetului și Mărginașă. Lucrările în teren la Calea Mănăștur au început la finalul lunii iulie 2022.
Obiectivul acestui proiect vizează creșterea mobilității urbane durabile și accesibile, precum și creșterea calității vieții clujene. Aceste lucrări sunt o parte din proiectul municipalității clujene, care vizează modernizarea coridorului pe axa Est – Vest prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând 4 benzi de circulație cu gabarit redus, 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulația rutieră (lățime de 3m).
Calea Moților - segmentul dintre str. Mărginașă și str. Clinicilor – va avea aceeași configurație cu cea de pe Calea Mănăștur.
Patru benzi de circulație pe Calea Mănăștur, cu o lățime de trei metri liniari, iar la intersecția cu strada Mărginașă se vor realiza cinci benzi de circulație;
Trei benzi de circulație pe strada Mărginașă cu o lățime de 2,90 ml;
Patru benzi de circulație pe strada Oțetului cu o lățime de 3 ml, iar la intersecția cu Calea Moților se vor realiza cinci benzi de circulație;
Patru benzi de circulație pe tronsonul Calea Moților – între strada Mărginașă și strada Moldovei, cu o lățime de 3 ml;
Trotuare pe ambele părți ale carosabilului cu lățimi între 2 și 5 ml;
Piste de biciclete în ambele sensuri pe Calea Mănăștur, Calea Moților și strada Oțetului cu o lățime de 2 ml.
Durata totală a implementării contractului este de 18 luni, din care, 3 luni au fost alocate proiectării.  Lucrările sunt derulate de constructorul ARL Cluj SA și au termen de finalizare sfârșitul anului 2023.
Contractul pentru realizarea lucrărilor în cadrul obiectivului ,,Modernizare Calea Moților - Calea Mănăștur - Strada Uzinei Electrice - Strada Oțetului - Strada Mărginașă" este de 27.826.835 de lei, bani proveniți din fonduri bugetare.




Și câteva informații despre lucrările de pe străzile Giuseppe Verdi, Valea Seacă și Valea Chinteni:
Quote,,Discutăm de un proiect de 123 milioane de lei, aproape 23 de milioane de euro. Se lucrează intens, termenul de finalizare pentru aceste străzi este anul 2024, sunt lucrări complexe. De exemplu, pe strada Giuseppe Verdi, discutăm de 1,5 kilometri, o investiție de 16,3 milioane de lei. Aici am așteptat Compania de Apă să își facă investițiile. De asemenea, pe Valea Chintăului este un proiect complex, dicutăm de o investiție de 68,3 milioane de lei. Acolo sunt făcute lucrări de consolidare cu ziduri de sprijin, refăcută canalizarea pluvială, sunt relocate în subteran rețelele electrice, este o rețea nouă de iluminat public, vor fi și piste de biciclete, stații de autobuz ale Comapniei de Transport Public. Practic, se lucrează intens și în această zonă. Lucrările se vor încadra în termenul anunțat, pentru că discutăm de o lucrare a RADP, compania la care Primăria Cluj-Napoca este unic acționar și nu au fost până în acest moment termene pe care RADP-ul să le depășească. Se și vede că se lucrează acolo în două schimburi, lcurările sunt în toi. De asemenea, și pe strada Valea Seacă, acolo discutăm de lucrări pe 2,1 kilometri, sunt cam aceleași tipuri de lucrări ca și pe Valea Chinteni. Vor apărea și trotuare, tot ce este suprateran va firelocat în subteran, pentru ca la final să putem elimina praful și să putem crește calitatea vieții oamenilor care locuiesc pe aceste străzi", a mai menționat Dan Tarcea.
Sursă informații și poze: monitorulcj.ro

endre.kemenes

Oare stiti la ce s-a referit aici?
Quoteintersecția de la Coșbuc urmează să fie realizată până la sfârșitul lunii septembrie

Ce anume trebuie realizata acolo?

Light

Pe Calea Moților între străzile Clinicilor și George Coșbuc va fi sens unic pe direcția spre Calea Mănăștur. Pentru transportul public în comun nu va fi valabil sensul unic, vor fi benzi special destinate de BUS. Deci vor trebui să reconfigureze acea intersecție: marcaje, indicatoare etc.