News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertH

Ai dreptate, am uitat ca au mutat statia pentru 30. Bine ca mi-ai amintit, sa sterg si din OSM. Nu stiu de ce si pe Google inca a ramas.

nicolaem

e avsolut necesar a doua banda aici:



ideal ar fi pana in alea stadion.
dar sa lasi o banda cu 3 directii ca acum e absurd.

gicu

Nu e nevoie de 2 benzi pe sensul opus. Pentru că pe stradă intră mașini doar de pe o bandă, indiferent din direcția din care vin.

raulbogdan23

^
S-ar putea renunta la una dintre benzile de iesire din parcarea de la Polivalenta. Cand nu sunt evenimente o banda e mai mult decat suficienta, iar cand sunt evenimente se poate colabora cu Politia Locala ca sa faca iesirea mai usoara. In cazul acesta s-ar putea adauga inca 1 banda de cirulatie pe acel sens.

neobluenet

@gicu de ceva vreme de pe Garibaldi poti merge inainte sau la dreapta de pe prima banda, iar a doua e inainte sau la stanga, deci e nevoie de 2 benzi. Ideal ar fi sa se faca 2 benzi in zona Polivalentei cu modificarea iesirii din parcare, iar cand va fi facuta licitatia pentru refacerea podului Garibaldi sa se faca si acolo 2 benzi pe sens.

"Multumita" lui Dohotaru & co nu avem dublu sens si tramvai separat de trafic pe Splaiul Independentei, ca au facut scandal cand s-au apucat de amenajat malul pentru ca dispare "spatiul de promenadada". Atunci Boc a dat inapoi si avem podul Napoca cu 2 benzi pe sens, o capacitate imensa in raport cu utilizarea lui.

gicu

"Spațiul de promenadă"  :lol:  :lol:  :lol:
Probabil în top 10 trotuare goale din Cluj. Toată lumea merge prin parc în zona respectivă.

neobluenet

"Spatiu de promenada" nu este trotuarul, acolo mai apare ca un om din greseala. In viziunea lor spatiul de promenada era rableul dintre trotuar si apa, un spatiu lat de vreo 3-4m cu o panta de cel putin 25%. Pe acolo se plimba doar masinile, pentru scurt timp, cand aterizeaza in Somes :lol:.

Revenind la santierul de pe strada Uzinei Electrice, oare dupa deschiderea traficului traseul autobuzului 30 se va muta pe aici? Ar fi un castig de timp si de uzura pentru autobuze.

StefanCelMare

#2122
Ei, acuma sunteți cârcotași.
Vouă chiar v-ar fi plăcut să intre cu șina de tramvai în parc?
Mie recunosc că nu!
Mai logic acolo era să ducă șina spre centru pe partea cealaltă a parcului, pe lângă canalul Morii.
Atunci se putea face proiectul cu sensuri unice, rămânea o șină doar pe Splai, spre Mănăștur, era toată lumea mulțumită.
PS - malul Someșului acolo cu copaci e net superior unui mal betonat complet. Estetic, funcțional, cum vreți voi.

nicolaem

#2123
nu cred ca sti proiectul.
extinderea era intre opera maghiara si pod napoca inspre Nord.

S-ar fi pierdut cateva salcii si acel spatiu verde in panta care acum nu se poate folosi.
ramanea poate mai urat (drum pana in dig, dig ridicat)
s-au legat aia de copaci (aceasi cu astia de pe universitatii acum) si boc s-a muiat si a lasat dupa ei , desi era proiect aprobat pe fonduri ue.

ce m-a enervat atunci e ca dezbaterea era pierdem 10 copaci dar avem banda dedica tramvai, aia insistau pe "gasisi alta solutie". nu suport protestele cu "sa se gaseasca alta solutie".

LE
Media9 l-a provocat pe cunoscutul arhitect clujean Șerban Țigănaș, fost președinte al Ordinului Arhitecților din România, să comenteze această obsesie a clujenilor, de pe rețelele de socializare, că orașul se betonează.

https://media9.ro/serban-tiganas-nu-clujul-nu-se-betoneaza-centrele-istorice-nu-se-paveaza-cu-peluze/
Centrele istorice nu se ,,pavează" cu peluze și nici bisericile nu se înconjoară cu brazi de douăzeci de metri la maturitate. Dealurile din Cluj și din jurul său nu ar trebui să fie construite, dacă vrem oraș verde.


klax187

Comparam mere cu pere!
O perdea verde de-a lungul unui bulevard cu siguranta nu se poate compara cu niste copaci obositi care trebuie relocati pentru ca nu mai dau bine in aliniamentul unei strazi semi-pietonale.

Faptul ca a ramas acel dig verde, flancand Splaiul Independentei, consider ca e cea mai buna decizie din proiectul modernizarii liniei de tramvai. Contrar parerii unora, nu rolul de trotuar e esential acolo, ci rolul de a reduce zgomotul, praful si caldura din zona. Si asta in detrimentul unei benzi suplimentare de circulatie.

loris

Pe mine nu ma deranja sa treaca tramvaiul "prin" parc, adica lipit de marginea parcului. Discomfortul creat era minim, plus ca era placut sa trec cu tramvaiul prin parc.
Intradevar cea ma buna solutie, propabil si mai scumpa era sa treca tramvaiul cum a zis StefanCelMare sau sa treaca pe straduta aceea pietruita de la facultatea de chimie.
Daca chiar era critica inca o banda, mai bine taiau 3m din parc decat sa betoneze malul.

Si daca nu se plimba nimeni pe malul acela, orice petec de apa trebuia sa aiba o zona de tampon cu verdeata sau copaci sau trotuar/pavaj, orice dar nu masini.
Acum hai cu exemplele din alte orase care au facut prostia asta, sa ne luam dupa ei.

StefanCelMare

#2126
@nicolaem
Știu proiectul, sigur că-l știu.
Prevedea ca în acea zonă o linie de tramvai (sau ambele?) să fie mutată ÎN parc.
E frumos în tramvai cum ziceți, dar când ești prin parc cu piciorul nu mai e la fel de frumos.
Bonus, exact cum au zis și alții, proiectul mai prevedea o bandă fix până în apă (betonare mal).
Proiectul pe care se baza este unul mai vechi, de a face sensuri unice de-a lungul Someșului, un proiect BUN.
Parțial e implementat și acum, minus Dragalina și zona cu o bandă tramvai invers pe Splai.
Mai era în acel proiect și un pod nou la opera Maghiară... Chestii. Și ăla ar fi fost bun.

PS - ideal acolo la parc ar fi să se ajungă la apă, să fie conectat parcul cu Someșul.
Asta ar presupune ceva investiție serioasă, cu pasaj subteran auto pe zona Splai.
Vise.
Ar arăta extraordinar, dar să recunoaștem că raportul cost/beneficiu ar indica ușor... moft. La banii ăia. Sigur ar costa fiind aproape de râu, ar fi infiltrații.

StefanCelMare

#2127
Ca să nu scriu al doilea PS, gândiți-vă că aveți acolo 3 zone cu potențial pietonal ce sunt fragmentate de drum.
Ai parcul central, Someșul și dealul Cetățuii.
Dacă nu era linia aia de tensiune peste Someș, acolo ar fi mers o pasarelă făcută din parc până direct în cetățuie cumva (bază deal, nu vă gândiți sus, nu ai cum).
Se putea face relativ lină panta, că nu trebuia nu știu ce înălțime peste drum, 3m sau așa. Și nu mai aveai treabă cu semafoare, cu nimic, coborai de pe Cetățuie direct în parc, puteai conecta și cu Mamaia care e semi-pietonală...
Dar cum ziceam, vise.

nicolaem

#2128
cred ca ai retinut un pic gresit atunci din cauza ca asa promoveaza "civicii" protestele lor.
nu trecea nimic prin parc.
acum strada are 3 benzi in total din care 2 comune tramvai-masini.
proiectul presupunea largirea ei cu inca o banda inspre somes, era o banda de 3 metri in total pt ca tramvaiul sa aibe 2 benzi dedivate, iar 2 sa ramana exclusiv auto.
acesti 3 m se luat in mare parte conform pozei mele de mai sus. daca se muta bordura juma de metru si inspre parc nu retin, e posibil, dar e falsa sa zici tramvaiul mergea prin parc.

acuma ca orice proiect, are si dezavantaje. unele vizibile, acei 10 copaci.
cele invizibile sunt gatuire trafic, cozi mai mari, tramvai blocat intrafic etc.
e greu de cuantificat care solutie e mai buna.
Tousi in PMUD s-a prevazut asta in urma unor studii. Aleg oricand acel studiu facut serios in dauna a 10 insi care strga "salvati 10 copaci"

StefanCelMare

#2129
Original proiectul prevedea trecere prin parcul central a tramvaiului, îți spun 100%.
În comisii s-a schimbat în ce spui tu, cu lărgire spre Someș pentru a nu intra în Parc. Deci varianta finală, proiectul aprobat, da, nu mai intra în parc.
Apoi și asta a picat pentru că au fost proteste.
Fiecare e liber să aibă păreri că e bine că e rău că au rămas acei arbori.
Eu mă bucur sincer că nu i-au tăiat, vezi același mal pe partea cu strada Mamaia, arată dezolant fără vegetație. Mergi ziua vara pe acolo, nu știi cum să scapi. Pățit de mine adică, nu povești. Prea cald, zero umbră.
Eu zic că se puteau menține beneficiile proiectului mutând o șină pe partea cu Cardinal Iuliu Hossu. Rămâneau cele 2 benzi + 1 tramvai, nu 2.
Dar, când au apărut protestele, primăria a cedat total, nu a mai căutat soluții.
Apropo, PMUD nu spunea că soluția e 4 benzi pe Splai cu eliminarea vegetației. Asta, e adăugarea ta.
Oricum, PMUD are multe prevederi mai necesare, complet ignorate de Primărie. Extinderea tramvaiului spre Florești ar fi făcut inutil metroul de exemplu. Dar dacă culoarul s-a construit complet în Florești... Atât s-a putut. Multe ratări din PMUD. Alt exemplu era aducerea tramvaiului pe 21 Decembrie in centru. Și podul de la Opera Maghiară. Mai nimic din PMUD nu s-a făcut.