[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

klax187

Eu planul primariei "pe termenl lung" il vad la modul: "Toate strazile pe care le refacem, vor avea piste de biciclete".

In functie de cum permite solutia, bine-inteles. Pe str Mamaia, nu vad cum ar putea sa faca si trotuar de 2 m si pista de 2 m si banda de circulatie pt riverani de 4 m, si cateva parcari sa nu ii supere chiar de tot. Totusi, acolo va fi piatra cubica deci traficul calmat, deci cu prioritate catre pietoni/biciclisti. Nu mi-as face probleme prea mari de siguranta in trafic. Clar e mai okey decat pistele de pe 21 Dec.

Ce vad ca si imbunatatire, la podurile Garibaldi si sper ca si la Napoca, intersectiile cu benzile de biciclete si traficul motorizat vor fi semaforizate. Nu va mai fi nevoie sa coboram de pe bicicleta. Solutia asta nu am mai vazut-o aplicata pe nici un alt proiect mare.

klax187

@StefanCelMare minunat reportaj. Iti multumesc pentru poze.

Eu m-am entuziasmat tare cand am vazut ca se revigoreaza malurile Somesului, dar am ramas destul de dezamagit de cum evolueaza finisajele acestui proiect.

Pe langa ca merge foarte incet (termenul este Iunie 2023 din cate imi amintesc), unele aspecte sunt acoperite de solutii foarte ieftine sau nepractice:

 - Pietricelele acela albe ornamelntale de-a lungul scarilor si in jurul arborilor vor fi imprastiate peste tot in max 2 luni de la darea in folosinta. Inclusiv pe terenurile de sport. Lucru bun, pentru ca sunt urate cu spume, lucru rau pentru ca va fi plin parcul de ele.
 - Balustrada insiruita de-a lungul proiectului e de doi bani. Arata extrem de ieftin, fara forma, fara design, are rol strict de siguranta. Balustrada din fier forjat initiala arata mult mai bine, chiar daca si aceea era asa cum era...
 - Ma bucur ca aleeile si scarile sunt din lemn, dar s-a ales sa se foloseasca lemn de esenta moale la grinzi, iar acesta va putrezi in 2-3 ani. Or fi grinzile tratate dar taieturile la capete facute in santier nu sunt tratate.
 - Bancile de granit fara scanduri vor fi ori prea fierbinti ori prea reci pentru a te aseza pe ele. Pentru cele acoperite cu scanduri, se foloseste scandura rindeluita grosier, folosita si la scari/aleei. Plus ca sunt insurubate in granit cu suruburi ordinare, la vedere. Pe langa ca sunt urate, ne vom si rupe pantalonii in aschii.
 - A mai spus un coleg, sper sa se ia in considerare o solutie pentru podul pietonal in arc, pentru ca in perioadele inghetate va fi o distracte teribila sa il traversezi.

Mai e o precizare, S-au facut o serie de foraje orizontale pe sub bulevard care au ridicat asfaltul si e plin de trambuline acum. Ma gandesc ca iarna viitoare va crapa tot asfaltul in zonele acelea.

In rest, ma bucur foarte mult ca se revigoreaza zona. E exact ceea ce are nevoie un oras.

nicolaem

lucrarea va intarzia mult asta fara discutie. e o criza enorma de muncitori de orice fel in zona, stiti si voi.

asta cu materiale ieftine depinde pe cine intrebi. eu ieri vb cu cineva care era nemultumit ca is prea scumpe si prea multi bani bagati in aceasta amenajare. granit, lemn, gazon, pietricele, culori, alei pavate etc.

la grinzile de brand chiar ma gandeam si eu ca vor putrezi rapid. vad ca is puse cumva suspendat sa nu stea in pamant, dar oricum...



StefanCelMare

Pietricelele albe par puse ca să evite tasarea gazonului la limita cu aleile (evident, zona de contact este și ea adesea supusă călcării repetat). Estetic arată ca naiba. Se puteau găsi pietre normale poate? Oricum, clar că se vor împrăștia peste tot în timp.
Balustradele par alese pe criteriul grosimii, să fie subțiri, să lase senzația că ești aproape de apă. Asta și prețul probabil. Orice ar fi fost estetic ar fi costat sensibil în plus, sunt kilometri buni de balustrade.
Despre lemn, dacă nu intră în contact direct cu solul, nu ar trebui să putrezească ușor. Asta fiind spus, e clar un proiect cu o durată de viață limitată folosind lemn. Prefer asta betonului și metalului totuși, pentru o administrație normală ar trebui să fie un cost relativ acceptabil să le schimbe periodic (la un deceniu de exemplu, ca și băncile de lemn de prin parcuri).
Podul modern va fi patinoar iarna clar. Nisip și sare vor trebui mereu acolo.
La băncile de granit scopul e și să nu rămâi pe ele prea mult. Cumva se pun în zone de tranzit. Oricum cine vine de plăcere, la plimbare, poate aduce o pernă sau ceva. Not great not terrible. Ca durată de viață, ar trebui să fie net superioara lemnului.
Mie mi-ar fi plăcut să se facă fie zona dintre baraj și sala Sporturilor navigabilă pentru turiști sau sportivi (caiac), fie să se mai facă și alte căi de acces (poduri). Se puteau face chestii, poduri în zigzag, insulițe, ceva interacțiune cu apa când treci. Nivelul apei se poate controla teoretic destul de mult. În fine.
De asemenea, în zona de peste Someș de sala Sporturilor, la cât spațiu este, mergea și ceva amenajat mai complex, poate o zonă cu mese de șah, fântână arteziană ceva.
Bașca peste tot prin parcul nou ar merge sculpturi mai moderne. Suntem în epoca de aur cu busturile clasice sau vechi conducători pe cal. Rar sculpturi noi.

RobertH

#2059
Vor fi amenajate platforme plutitoare de ambele maluri in zona Salii Sporturilor.

Legat de pista de biciclete, v-am zis si pe topicul centurii metropolitane. Ce se amenajeaza aici pe malul Somesului e mai mult de conectare la restu retelei din oras si nu o ruta est-vest de la Gilau spre Apahida. Nu e gandit sa fie o banda dedicata biciclistilor, separata de trafic si lume, cu viteze mari. In special pentru ca dupa ce intrii pe stradutele Muzicescu-Mamaia nici nu au loc unde sa faca asa ceva. Acolo va fi shared space.

Pe malul cu Cluj Arena ar trebui sa intervina. Cel putin asa arata plansele, ca e in zona proiectului doar ca vor fi interventii minimale.






klax187

Quotemergea și ceva amenajat mai complex, poate o zonă cu mese de șah

Eu locuiesc in zona noului pod pietonal si exista o mica revolta la nivelul locatarilor in varsta.
Ei sunt chiar un pic anarhisti  :lol: pentru ca si-au scris doleantele cu markerul pe panourile temporare.
("Club 70+, Remi, Sah?" sau ceva de genul)

Le dau dreptate, batraneii aveau un foisor unde in serile de vara petreceau mult timp, socializand.
Din pacate nimeni nu a observat acest amanunt in momentul documentarii proiectului.

nicolaem

foisorul ala s-a mutat in zona podului din aval. sunt batranei acolo, nu stiu daca altii sau aceasi.

podul ala arcuit l-am criticat ei eu... va fi alunecos, facuta asa sa fie frumos. cred ca e o scapare a arhitectului spaniol care nu stie clima de aici.

legat de chestii plutitoare. cat mai putin cu atat mai bine. in apa statuta se dezvolta alge si put de numa orice ai face. de cand s-a coborat barajul la Garibaldi si apa curge, nu au mai fost probleme cu asta.
eu zic ca nu e ok sa inghesuim de toate, deja proiectul e f inghesuit sa multumeasca pe toata lumea.

alexV

Linia de electricitate aeriana care care conform Open Stree Map e 110 kV cu dublu circuit trebuie / trebuia ingropata. Conform EMF Portal se poate ingropa la 2-3 m sub pamant fara probleme.

Arata ca dracu, ca podul ala pietonal cu doua picioare diferite, pe care l-au carpit in loc de demolat/reconstruit.

In urma cu cativa ani, la primaria CLuj, parca Alin Tise ne zicea ceva de genul ca n-au ce face cu linia aia ca asa o lasat-o ceausescu. Problema pare de mentalitate. Daca primaria cerea ingroparea ei, se putea.

Mersi de poze. Cred ca multi din cei de pe forum am fost duminica la plimbare pe acolo. Pozele tale arata mai bine ca realitatea :))

nicolaem

#2063
dupa ce ai scris "Alin Tise zicea..." nu am mai citit.
nu are nici o valoare orice ar fi zis.

la cablu subterean e bine sa stii exact unde e, sa nu stai fix deasupra lui la plaja:


frunzeti

Exista pe forum plansele tehnice ale malurilor? Ar fi interesant de inspectat. Nu am reusit sa le gasesc.

alexV

Da, RobertH face o treaba cat un departament platit, si centralizeaza plansele proiectelor pe acest server cu acces public

frunzeti

#2066
Apreciez! :cheers:

Eram curios de pistele de biciclete si din pacate am observat ca in unele zone pistele vor fi pe dale de granit. Probabil se adauga vopsea antiaderenta, dar tot mi se pare nepotrivit. Inteleg ca e un fel de shared space, dar pacat...

LE: O solutie asemanatoare e in Piata Unirii pe latura estica. Este denivelata, nu as zice ca e prea estetica si nicidecum nu vad sensul de a avea granit sub vopsea. In plus, cred ca o sa si sara vopseaua in zona rosturilor.

MMarius

Stadiul lucrărilor pe străzile Mărginașă și Oțetului, poze realizate vineri 24 martie. Văd ca au demolat gardul de la USAMV și l-au mutat pentru a face loc pentru stația de autobuze?













razvam

Personal schimbarea placilor de granit mari in baghete de granit mici, mi se pare o decizie foarte proasta, pe langa faptul ca si calitatea bagetelor de granit este foarte slaba si in maxim 2 ani o sa vedem balti si gropi.

alexV