[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ijwtsh

Nu mai știu dacă ăsta e thread-ul corect pentru asta, dar s-a început asfaltarea la ieșirea din Cluj către Jucu (lărgirea la 2+2). Am și poze din bus dar mi-ar lua mult să le uploadez de pe telefon și nu voi fi lângă laptop până luni.

raulbogdan23


qionescu1

#1967
Miercuri s-au turnat primii aprox. 100 metri de asfalt dinspre sensul giratoriu de la intrarea pe centura Apahida spre Jucu. Astăzi au ajuns până la fabrica Panemar. Stergeti postarea, o pun la largirea la 2+2 DN

MMarius

Stadiul lucrărilor la Străpungerea Calea Mănăștur - Strada Uzinei Electrice, poze realizate vineri 15 iulie.
Lângă Platinia Shopping Center:







Vedere peste canalul Morii de pe strada Oțetului:




Strada Uzinei Electrice, vedere spre Platinia:




qionescu1


qionescu1

O veste bună! La doi ani de la propunere intersecția de lângă Emerson a fost în sfârșit modificată, fiind lărgită puțin și creat un buzunar de stocaj pt virajul la stânga spre Someșeni dinspre Emerson. Era o mizerie de intersecție pt un oraș de talia Clujului care bloca intrarea în oraș când cineva voia să vireze stânga.

Propunerile erau mai multe (sunt aici pe forum) @alexV venind și el cu o soluție și implicandu-se in problemă. S-a ales soluția cea mai simplă, poate vor mai fi probleme, a durat mai mult decât la propunerea implementată la intersecția de lângă aeroport dar e ceva și rezolvă niste probleme care erau extrem de frustrante. Să fie într-un ceas bun!




Powered by API/PUM imgur uploader

Anonymity

Salut

Ma gandeam sa va propun crearea unui nou topic in care sa venim cu propuneri care sa aiba ca obiective:

- cresterea sigurantei pe drumurile publice pentru toti participantii (pietoni, biciclisti, trotinete, motociclisti, autovehicule)
- fluidizarea traficului si eliminarea punctelor de "gatuire"

in Cluj si regiunea metropolitana (Floresti, Apahida, Feleacu, Baciu etc.).

Stiu ca suferim la nivel macro si ca sunt vitale proiecte precum centura metropolitana, legatura A10-DN1 din Tureni, dar proiectele mari am vazut ca au durata foarte lunga de realizare din diferite motive: costuri, finantare, proiectare si studii incomplete sau facute in birou, neprofesionalism in instutii, frica de a semna acte, aprobari care treneaza cu lunile, coruptie, furt, stampile si am putea continua la nesfarsit.

Cred ca am putea incerca in parelel si o abordare mai "targetata", cu schimbari relativ mici, dar care sa aiba un impact vizibil si care sa poata fi finantate/implementate in cea mai mare parte la nivel local (primarii, consiliu judetean); asa numitele quick wins.

Ideea e inspirata partial de bugetarea participativa, dar si de faptul ca propuneri bune de pe forum s-au materializat. Ca exemple deja realizate, imi vin in minte la largirile giratoriilor de la aeroport spre Apahida sau cel spre Luna dintre Floresti si Gilau; probabil sunt multe altele care acum imi scapa.

Ca nivel de complexitate eu ma gandeam la proiecte precum:

- linii noi de transport in comun sau imbunatatirea celor existente
- asfaltare sau modernizare drumuri care pot servi ca alternativa la rutele aglomerate
- reconfigurare intersectii
- sensuri unice
- interzis parcarea pe banda 1 in zonele aglomerate
- banda pentru biciclete reala intre Floresti si Cluj la urmatoarea modernizare a DN1
etc.

Fiecare din noi stie cel mai bine ce "pain points" are in zonele pe care le parcurge des si sper ca unii au si variante pentru rezolvarea lor.

Asadar, propun sa creem un topic dedicat unde sa adunam si sa dezbatem idei asa incat sa putem venii cu solutii si sa punem presiune pe autoritati pentru realizarea lor.

ijwtsh

In ideea de quick fix, ce m-ar ajuta pe mine personal, fiind din zona asta, e sa vad mai multe treceri pe Decebal/Caii Ferate si Traian.



Aici sunt trecerile acum. E o nebunie totala, ar mai trebui macar una pe Traian si doua pe Decebal/Caii Ferate.
La x-ul de pe Decebal colt cu Traian nu poti sa ajungi pe partea cu gara.

csebi24

In intersecita Str. Traian Vuia - str Branului, unde in directia Someseni erau 2 benzi una de Stanga si una de Inainte s-au facut 3 benzi. 1 stanga si doua inainte. O chestie super buna.




Apare si pe Google Street View.

qionescu1

Idei bune au mai fost si s-au mai implementat, cred ca e nevoie de organizare, promovare si presiunea care se poate pune pe autoritati. La Cluj functioneaza bine dar putea si mai bine. Oricum cine are un pic de vechime pe aici si o varsta un pic mai inaintata, poate sa confirme ca majoritatea proiectelor mai mari sau mici sunt fie preluate de la vechile proiecte comuniste sau de la societatea civila sa-i spunem asa.
Prea putin de la admnistratia locala oricat s-ar lauda. Deci problema e cum ne organizam, ce promovam cum sustinem si cu cine... Initial propusesem un fel API local, pe zona Cluj sau NV dar misiunea nu e deloc usoara.E greu cu asocierea la romani.

ronaldo99

de trenul metropolitan ce noutati mai stiti? Intelegem ca la metrou e mult de lucru dar la liniile existente pe iesirile/intrarile in oras stim ca s-a intervenit cel putin spre Gherla. Se sta in coloane de km pe DN pe intrari si trenul nu-l foloseste nimeni deoarece proiectul treneaza de o gramada de timp

razvam

@ronaldo99 uite aici topicul pe Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

TL;dr inca este in licitatie.

ijwtsh







Powered by API/PUM imgur uploader

In aceasta intersectie e raschetat asfaltul si pare ca vor sa instaleze un semafor. Idee buna, zic eu; e nasol sa te asiguri cand vii de pe strada Intre Lacuri.

qionescu1

#1978
Semafoarele sunt necesare doar în intersecții cu trafic foarte mare. Dacă nu avem trafic atunci semafoarele mai mult încurcă decât descurcă. Nu cred că aici se impunea semafor...

Legat de intersecția de langă Emerson, pe lângă buzunarul de stocaj nou creat au și semaforizat-o. Clar are trafic acea ieșire din Cluj dar totuși acum coada e mai mare la unele ore. Deci nu cred că se impunea semaforizarea, care acum la orele de trafic aproape că anulează utilitatea acelui buzunar de stocaj.

Nu numai că nu se impunea semaforizarea dar acolo s-au limitat strict la propunere adică doar la crearea buzunarului de stocaj pentru cei care vor sa intre în CLuj. Ori când nu merg semafoarele cei care vin de pe Georgescu-Kiriak spre Bd Muncii, nu numai că au un viraj la stânga, periculos în sine și sursa multor accidente, dar intră și pe 2 benzi fără a avea spațiu dedicat de intrare pe bulevard măcar pt 50-100 metri. Sau măcar linie continuă pt cei ce intră în Cluj pe banda 1.

O soluție acolo era interzicerea virajului la stânga de pe Georgescu Kiriac, întoarcerea făcându-se la sensul giratoriu de la Emerson la doar aprox. 150 metri și astfel cred că se putea evita semaforizarea inclusiv acea bandă nr. 2 dedicată. E extrem de frustrant când vezi că efectiv trebuie să corectezi ditamai instituția/compania. Poate preia și media9 subiectul că tot folosește din plin forumul.

StefanCelMare

După lupte seculare, se pare că proiectul de pe centrul Clujului se extinde spre suprafața sa totală.
Încă nu a debutat pe str. Universității și str. Baba Novac.

De pe pagina de Facebook a lui Dan Tarcea:
"Restricții de circulație pe străzile Iuliu Maniu și Bolyai Janos
Începând de azi, 10.08.2022 vor fi demarate lucrările de modernizare pe străzile Bolyai Janos și Iuliu Maniu.
În acest sens, atât pe strada Iuliu Maniu, cât și pe strada Bolyai Janos circulația auto va fi restricționată, fiind permis doar accesul riveranilor. Circulația pietonilor se va realiza pe culoare pietonale delimitate și asigurate de către firma executantă.
Lucrările vor fi executate de către SC Astor Com SRL în colaborare cu RADP Cluj-Napoca."