[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

e o problema veche, cunoscuta local.
Proiectul de prelungire pista aeroport e facut dupa centura de est si din acest moment e nevoie de pod. doar ca acel pod deocamdata nu e finantat.

Bogdan_Cluj



Cred ca exista o confuzie...

Prelungirea Somesului s-ar putea (nu stiu) sa creeze probleme ACTUALEI centuri (DN 1N), cea care vine din josul imaginii (adica de la Sud) - in dreapta la "elipsa" ta facuta cu carioca verde. Acel drum ajunge intr-un giratoriu (cel de la benzinaria OMV) si de acolo se continua la dreapta (est) spre Apahida.

Proiectul propus (nou, prelungire Muncii), intr-adevar vine pe la nord de Somes (pe directia vest-est) si nu este afectat de prelungirea Somesului, doar drumul vechi care vine dinspre sud. La acel drum se poate spune ca s-au investit banii prost fara sa tina cont de prelungirea Somesului.

elphax

se vede destul de greu, traseul vechi e cu galben pe acest desen, cel nou va fi oarecul liniar pe langa aeroport
poate cineva din zona are cum sa obtina o plansa



ciprebbe

De unde traseu nou?
In plansa se vede amenajarea Somesului si relocarea paraului care ajunge acum in Somes dupa aeroport.
Trebuie doar un pod in zona OMV si cam atat. Eu nu stiu de nici un drum nou.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

elphax

scuze, am folosit "traseu" referindu-ma la cursul apei - corect, daca e sa ne luam dupa acea plansa, mai jos de giratoriul de la OMV trebuie facut un pod
dar se poate face din timp, cu impact minim, similar cu subtraversarea CF de pe DX de la Ganeasa ( intai pus pod si apoi sapat sub el)

dragos76

Oare are cineva idee de ce la reabilitările de străzi din centru soluția pentru trotuare este pavarea cu acele dale? Am fost azi pe 21 decembrie, în zona Orange, și mi se pare cam bătaie de joc pentru pietoni. O parte e clar dată și de execuție, pentru că lucrarea are enorm de multe denivelări și rosturi cu dimensiuni foarte variabile între plăci, dar mi se pare și că aceste plăci se usucă mult mai lent comparativ cu un trotuar asfaltat și sunt și mult mai puțin aderente, deci o să fie un disconfort în deplasare atât pe ploaie cât și acum, când e zăpadă umezită/înghețată.

E vreun motiv practic pentru care ar fi totuși mai bună soluția asta? Eu nici măcar un motiv estetic nu văd; chiar și trecând peste defectele astea de execuție nu mi se pare că arată prea bine cu aceste plăci.

vasile.silion

@dragos76, e mai mult un moft, eu așa văd pavarea asta a trotuarelor cu plăci. Ca multe alte mofturi de care e plină lumea, inclusiv cea românească...
Într-adevăr, zilele trecute când s-a pus poleiul ăla groaznic, pe plăcile alea de granit era foarte alunecos pentru pietoni, poate mai mult decât dacă ar fi fost asfalt.
Poate că o explicație ar fi că arata mai bine.
Altă explicație, ce ține de moft, e că ne luăm și noi după alții. Dacă în lumea civilizată avem străzile pietonalizate pavate cu piatră (mai ales cele istorice, adică vechi de sute de ani...), apăi de ce să n-avem și noi!
Legat de denivelările dintre plăci, în săptămâna câte tocmai s-a încheiat am văzut echipe de muncitori care însemnau, scoteau și rearanjau dalele cu probleme de "planeitate". Deci încă se lucrează la asta...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

StefanCelMare

Am fost și eu tentat să cred că sunt mai alunecoase plăcile... dar apoi am luat-o pe o străduță laterală și m-am lămurit... diferența este foarte mică.
Stând nu departe de 21 decembrie, merg relativ des pe acolo.
Nu chiar pe bucata din fața Orange ca să fiu corect.
Mie mi se pare mult mai OK față de ce era anterior pe acolo, la orice capitol vrei, planeitate, estetică, calitate.
O să trec când apuc de curiozitate să văd ce ți s-a părut așa groaznic la zona Orange.

StefanCelMare

Hm. Partea dinspre centru arată bine.
Partea dinspre CEC ar trebui refăcută.
Ai tot ce nu trebuie acolo.
Linii strâmbe, denivelări nejustificate, spații inegale între dale.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

Și pe trotuarul opus din păcate sunt multe zone cu spații inegale între plăci. Planeitatea totuși e ceva mai bună acolo decât în zona Orange-CEC.

Iceman

Aceeași problemă de planeitate există și între zonă Sora până la intersecția cu strada Regele Ferdinand... se vede că au lucrat în grabă iar pe lângă asta și mașinile urcau pe trotuar în timpul lucrărilor denivelănd multe zone... lucrările de pe strada Regele Ferdinand sunt mult mai bine executate planeitatea este mult mai bună plăcile de granit sunt mult mai bine așezate și compactate

RobertH

https://zcj.ro/administratie/unda-verde-pentru-complexul-educational-sportiv-si-medical-din-borhanci--227883.html

QuoteÎn cadrul ședinței de astăzi a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism (CTATU) Cluj-Napoca, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru realizarea hub-ului educațional și de sănătate din cartierul Borhanci. Acesta va cuprinde unități de învățământ (creșă, grădiniță, școală, liceu), un Centru de excelență pentru protonoterapie, bazin de înot, bază sportivă și pădure-parc. Suprafața totală a viitorului hub este de peste 70 ha din care:

- 7,52 ha pentru instituții și servicii publice
- 5,91 ha pentru zona verde cu rol de complex sportiv
- 54,12 ha pentru zona verde: pădure-parc, scuaruri, grădini, parcuri cu acces public nelimitat

Câteva detalii despre obiectivele care vor fi realizate în cadrul proiectului:
- În privința unităților de învățământ, creșa și grădinița se vor organiza cu un număr minim de 8 grupe pentru fiecare, școala cu un număr minim de 27 săli de clasă, iar liceul, minim 12 clase. De asemenea, se vor construi și săli de sport, precum și teren în exterior;
- Centrul de protonoterapie se va organiza pe o suprafață de cca 3000 mp;
- Bazinul de înot va fi acoperit, cu dimensiuni olimpice, având toate dotările pentru inițiere, antrenament și competiție;
- Baza sportivă va avea facilități pentru toate vârstele, fiind amenajate diverse terenuri pentru activități sportive atât în interior, cât și în exterior: tenis de câmp, baschet, fotbal, volei, tenis de masă, perete de escaladă, yoga etc. De asemenea, vor fi amenajate piste de alergare și pentru biciclete, zone de fitness, zone de parkour, zone de recreere pentru seniori ș.a.;
- Pentru încurajarea utilizării mijloacelor de transport verzi, în vederea reducerii emisiilor de carbon, se va amenaja infrastructura necesară: piste de biciclete, stații de încărcare a bicicletelor, trotinetelor și autovehiculelor electrice, parcări auto și rastele pentru biciclete;
- Pădurea-parc va fi amenajată astfel încât să satisfacă cerințele unui nivel ridicat al calității vieții locuitorilor din cartierul Borhanci și va cuprinde atât zone de recreere, cât și trasee pentru biciclete, tiroliana, zonă pentru plimbatul câinilor etc.






Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

Diferentele de buget in 2022 intre 2 orase din judetul Cluj:

Cluj Napoca - buget de investitii de 181 mil euro (41%)
330k loc     - buget de functionare de 253,4 mil euro (59%)
Gherla         - buget de investitii de 10 mil euro (60%)
  22k loc      - buget de functionare de 6.7 mil euro (40%)

klax187

#1858
E irelevanta comparatia.

Ar trebui mult mai multe detalii pe langa nr de locuitori pentru
pentru a compara bugetul de functionare a doua localitati.
Cati km de intravilan au fiecare din localitatile comparate;
Cate institutii de invatamant are in subordine o localitate si cate are cealalta;
Cate parcari are una sau cealalta;
Cate puncte medicale si de ce calibru sunt ele;
Km de drum asfaltat si/sau iluminat, km de conducte in intretinere, centrale termice de cartier, etc.
Starea transportului public;
Asta e o mica lista pe langa tot ce trebuie luat in calcul la o asemenea comparatie.

Procentele pot merge si sus si jos in functie de multi factori.
Administratia e un pic mai complicata decat tindem sa creden.

ijwtsh

Nord Conforest s-a apucat de lucru in Parcul Feroviarilor:







"In vecini" se lucra la Podul Rasaritului: