[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

klax187

Cumva sunt de acord cu afirmatia: " Cine vrea neapărat mașină să se mute în locuri unde au posibilitate de parcare"

DAR

1. In momentul de fata nu poti solicita loc de parcare decat daca locuiesti in zona respectiva.
Asta se traduce ca eu nu pot afla daca imi pot parca masina in zona unde intentionez sa ma mut decat DUPA ce ma mut.

2. Daca locuiesc deja oriunde in oras, nu pot solicita loc de parcare decat daca am deja masina inmatriculata.
Asta se traduce ca eu nu pot afla daca imi pot parca masina in zona decat DUPA ce imi cumpar masina.

Eu deduc cumva din ambele situatii ca pentru a-mi parca masina regulamentar in municipiu, trebuie sa parchez masina pe banda 1, trotuar sau pe unde e iarba mai scurt taiata, cel putin pana in Iulie-August anul urmator cand se redistribuie locurile de parcare.

klax187

Sunt multe orase unde la inmatriculare sau inregistrare in oras trebuie sa demonstrezi ca ai un loc de parcare pt masina ta.

Dar daca ne raportam strict la urbea noastra, e o gluma nesarata sa crezi ca poti implementa asa ceva in Romania chiar.

prd.marius

^^^si sa fie toate masinile in acelasi loc, in "blocurile noi"?
poate nu e ok cum vad eu lucrurile, dar nu sunt de acord cu asta.

Sa dea lumea tot atatia bani pe locurile de parcare cat da si pe o masina noua?
De aia exista si Dacia Logan la 14000 de Euro, ca sa isi poata permite si oamenii cu mai putini banii. Care poate nu-si permit, sau nu vor sa se mute intr-un bloc nou cu parcare deja construita. Insa blocurile vechi, de bine de rau cele construite in comunism, nu sunt asa de apropiate sa dai mana pe balcon cu vecinul.
De aceea cred ca solutia e sa se construiasca parcari subterane, peste tot pe unde se poate face acest lucru in incinta "curtilor" blocurilor vechi.

neobluenet

@dragos76: Locuiesc intr-un bloc relativ vechi, dat in folosinta in iulie 1990, aproape de centru si de una din scolile din top 5. Daca ar fi sa cumpar acum apartamentul, desi locuiesc aici de cand s-a facut blocul, as avea de ales intre a nu avea unde imi parca masina pentru ca nu sunt destule locuri de parcare cat apartamente, fie sa ma mut fie intr-un ansamblu rezidential nou, unde nu am scoala aproape si voi contribui si eu la traficul infernal. Astazi sunt blocate toate strazile din jurul scolii respective, astatea masini care stau nu am mai vazut niciodata. Dimineata este nebunie pana pe la 8:10, dar astazi de dinainte de 16 a inceput si inca e coada de masini in ambele directii pe strada din fata blocului.

Comunistii nu isi imaginau ca oamenii vor avea o masina pe apartament. Nu isi imaginau ca au nevoie de curent, caldura, mancare chiar si loc in autobuz. Erorile astea trebuie corectate de catre Primarie pentru ca si eu platesc taxe la fel ca oricare alt cetatean. Sa daramam cate un bloc vechi pentru a face parcare nu e o solutie, cum nu e o solutie sa daramam tot si sa reconstruim. Apartamentul meu are 94m2, are 4 camere decomandate, spatii ample de depozitare, spalatorie, camara, zona de zi e separata de zona de noapte. Are chiar unghiuri drepte peste tot (lux :lol:), nu ca in blocurile noi care majoritatea au cel putin o camera trapezoidala pentru ca asa era terenul. Spatiul dintre blocuri este suficient de mare cat sa nu dau mana cu vecinul de vizavi sau sa nu imi schimbe canalele televizorului meu. In momentul de fata apartamentul acesta, chiar daca e vechi, are mai multe avantaje fata de un apartament din Grand Park Residence, Buna Ziua, Europa, Iris.

Solutia este locuri de parcare subterane cu zona verde / parc deasupra. In spatele blocului meu e un parc micut si vin copii de la 4 blocuri distanta pentru ca nu au unde sa se joace.

RobertH

Le parcam in ceva parcari mai frumoase ca cea din Ion Mester. Ne gandim sa le parcam in subteran. Sa facem ceva sa le ascundem sa nu mai fie pe trotuare.

Dar intrebarea e: cand omu scoate masina din parcarea frumoasa si scumpa, are infrastructura pentru a nu sta cu orele in trafic? Raspunsu de la an la an incepe sa fie categoric nu. In special dupa realizarea centurii si eliminarea a mai multe benzi auto din centru.

Nu stiu daca ati observat, dar Cluju a pierdut razboiu cu traficul auto privat si nici nu avea o sansa din cauza ca e un fost oras medieval cu majoritatea strazilor inguste, situat intr-o vale, cu cartiere noi pe dealuri cu strazi in zig-zag. Hai ca de parcari mai ai solutii chiar si daca mai is scumpe dar traficul care trebuie sustinut pe unde va ganditi sa fie bagat ? 

Diferenta dintre ce crezi ca vrei si de ce ai nevoie e diferita. Oamenii cer locuri de parcare cand defapt au nevoie de servicii, scoala si transport in comun in imediata apropiere. Banii acolo ar trebui intai investiti si apoi mai vedem daca oamenii au nevoie de loc de parcare .

klax187

Lucreaza ACI Cluj la Parcul din Grigorescu si la malurile Somesului de zici ca e un mic UMB al Transilvaniei :lol:




(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

De asemenea, daca va intrebati de ce nu este apa pe canalul Morii, au fost deschise "portile" de la barajul din Grigorescu si a scazut foarte mult nivelul apei in amonte de baraj.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#1776
Noutăți de pe șantierul 21 Decembrie.
Asfaltul este complet de la un capăt la altul. Au asfaltat benzile lipsa pe jumătatea sudică spre The Office.
Chiar și așa, mai au de asfaltat intersecțiile cu străzile laterale, care sunt majoritatea denivelate (21 Decembrie este acum mai sus cu 2-3 cm) + ici colo stâlpi vechi rămași pe zone care vor fi circulabile.
Marcaje pe asfalt sunt doar de la Piața Avram Iancu spre piața Unirii. In rest se circulă cam haotic fără ele.
Trotuarul nordic este gata ca pavaj granit mare.
Trotuarul sudic mai are zone unde lipsește granitul - vis a vis de The Office, vis a vis de Sora și de intersecția cu Federic Joliot Curie (in total maxim 1-200 metri, deci puțin mai lipsește).
Pe toate trotuarele lipsesc finisajele și mobilierul urban.
Stâlpii noi, deși toți pe poziție, spre surprinderea mea, nu au toți lampă LED pusă sus. Partea sudică de vis-a-vis de Hilton până la The Office nu are leduri.
Pe partea nordică, între The office și str. Paris, deja au fost dați jos stâlpii vechi.
Cam astea au fost observațiile mele de ieri.
Bonus, părerea mea, în unele zone nu știu ce proiectanți au avut. A se vedea stâlpii din intersecția Piața Avram Iancu. Prea mulți. Motivul - un stâlp extra acolo pentru ancorare rețea de contact troleibuzele. Estetic, arată rău, deși era probabil necesar.
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

Și un update scurt pe 21 Decembrie spre Piața Unirii.
Cablurile de pe vechii stâlpi au dispărut cam toate.
Rețeaua de contact pentru troleibuze este deja pe noii stâlpi.
Cred că în curând se vor scoate stâlpii vechi.
Azi se lucra la trotuare (!), deși e ziua națională.

GML

Nu stiti oare cand vor fi asfaltate partile mici din strazile laterale?
Pana acuma era un hop cand ai intrat pe 21 Decembrie, dar acuma au pregatit deja terenul pt. asfaltul nou, si tre sa incetinesti de 2 ori sa ajungi de pe Cuza Voda pe str. Avram Iancu.

neobluenet

In Piata Avram Iancu, la semaforul cu banda de autobus care vine din Gheorgheni au frezat o bucata de vreo 5m latime. Probabil ca au facut asta noaptea trecuta, insa ce nu inteleg eu e de ce trebuie sa lasi ditaimai craterul nu stiu cate ore pe o artera atat de circulata. Logic ar fi fost pe aceste zone relativ scurte sa se lucreze la foc automat, decoperteaza intr-un loc, vine imediat cisterna cu emulsie, apoi finisorul si basculanta cu asfalt si compactoarele. Intr-o noapte cred ca puteau face toate intersectiile daca isi dadeau interesul.

La intersectia cu strada Paris lipeste o bucata lata de 1m si evident ca toata lumea incetineste cand urca pe stratul de uzura, drept urmare se face o coloana chiar si in zilele libere pentru ca pot trece maxim 5 masini in timpul in care semaforul e verde. Asta e cel putin din data de 13 noiembrie.

Pe strada Victor Babes lucrau de zor pe la ora 14 la asfaltarea zonelor unde au fost cele 2 limitatoare de viteza. Erau scoase si se reasfaltau cele 2 zone.

dragos76

Partea asta cu decalajul între lucrări care implică decopertare (că sunt reabilitări ca cea din cauza asta, lucrări urgente la utilități subterane, gropi în carosabil care se repară etc) și asfaltare propriu zisă e un mega mister și pentru mine. Atât în ce privește lucrările din orașe, dar și cele de pe DN/DJ-uri.

Pe oriunde am umblat în lumea civilizată nu am văzut așa situații, în bătaia de joc a celor ce folosesc transportul rutier (și aici nu sunt doar șoferii de autoturisme personale afectați, ci și cei ce folosesc transportul public sau marfa). În orașele mari, cu care tot îi place onor primarului nostru să se compare, vedeam deseori (mai ales seara) situații cu mașinile de intervenție care spărgeau asfaltul ca să lucreze la utilități subterane, și la 10m mai încolo era parcat și utilajul cu bitum fierbinte, așteptând ca să se finalizeze reparațiile. Dacă treceai dimineața prin zonă nici nu aveai habar că peste noapte a fost acolo o astfel de intervenție.


StefanCelMare

Culmea că am văzut asta chiar în Cluj.
Pe Moților spre intrare Clinicilor, pe partea nordică (sens spre Mănăștur).
Văzută de mine înainte de Untold.
Avarie apă, spart o bandă, imediat după remediere, asfaltat. Stătea acolo utilajul de asfaltat, aștepta remedierea.
Șantierul 21 Decembrie tine de constructorul care a câștigat licitația, nu de primărie.

Manodragon

Eram în trecere și am profitat. Progresul de la podul Răsăritului







Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

Interesantă abordarea alternativă. FB Mobilitate Cluj Napoca

QuoteMobilitate Cluj Napoca is thinking about doing something different.

Pentru majoritatea oamenilor, două miliarde de euro este o sumă greu de pus în context. Poate fi comparată cu bugetul anual al unei municipalități, poate fi exprimată în procente din pib, dar acestea rămân în continuare comparații abstracte. "Două miliarde de euro pentru o linie de metrou" aduce lucrurile în sfera materială, însă nu răspunde la două întrebări esențiale: "este oportună această investiție?" și "poate fi utilizată mai eficient această sumă?"
Pentru a ilustra uriașa capacitate transformațională pe care o are această sumă la scara unui oraș de mărimea Clujului, am întocmit o listă alternativă de investiții în mobilitatea durabilă ce ar schimba radical fața transportului public din zona metropolitană Cluj-Napoca, ar răspunde la toate necesitățile locale în acest domeniu pentru următoarele decenii și ar face din oraș un veritabil exemplu de bună practică la nivel global.
În balanță sunt două drumuri spre viitor: un proiect major cu impact limitat și utilitate contestabilă sau un ansamblu de proiecte interdependente, complementare, care ar propulsa întreaga zonă metropolitană spre o nouă eră a sustenabilității și dezvoltării durabile.
*Notă: costurile investițiilor propuse sunt estimate pornind de la exemple similare din Uniunea Europeană, accentul fiind pus pe calitate, nu pe cel mai mic preț.
Listă propuneri și prezentare grafică: arh. Gabi Buhus, ing. Tudor Măcicăşan






































































Powered by API/PUM imgur uploader


neobluenet

Asta cu transportul de suprafata nu functioneaza nici cand orasul este gol, daramite cand e putin trafic. Astazi a fost vinerea verde, deci gratis cu transportul comun in oras. Am avut ceva treaba si a trebuit sa merg cu autobuzul 30 de la The Office, pana in Piata 14 Iulie, apoi pana la Sora, inapoi in Grigorescu si apoi iar la The Office. Desi am fost tentat sa merg cu masina pana in Grigorescu, apoi drumul centru si retur sa il fac cu autobuzul pentru ca e greu de gasit loc de parcare si apoi sa ma intorc cu masina, am zis sa dau o sansa transportului in comun. A fost o mare greseala. Totul a durat de la 10:30 pana la 13, 2 ore si jumatate, din care am stat cel putin 1h 45m fie asteptand autobuzul, fie in autobuz. Am prins un autobuz vechi Agora L, din al treilea lot primit in care mirosea a motorina arsa si trosnea din toate incheieturile. Am mersi cu un Solaris, un Mercedes lung si unul scurt. Toate au avut aceiasi viteza de melc turbat, cand mergeau, pentru ca mai mult au stat. Deja dupa 12 toate autobuzele au fost pline, nu chiar pana la refuz, insa se statea in picioare.

Inteleg ca unii au o frica de necunoscut, insa in Cluj-Napoca nu incap benzi dedicate, tramvai cu cale separata si celelalte lucruri enuntate in document. Trebuie reconfigurate strazile, unele largite prin demolari si nici atunci nu e sigur ca se poate ajunge la o viteza comerciala competitiva.