[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

endre.kemenes

^
Pe Dima se face o parcare care o sa ajute situatia masinilor parcate aiurea.

Iar in legatura cu turismul: de acord, sa fie al clujenilor. Dar mult mai bine, daca clujenii au bani din turism sa fie al clujenilor, dar cu mai multi bani la dispozitie.  :p

vladioan_bv

^^ sunt curios ce modernizari s-au facut in centrul (vechi ) al Brasovului...

qionescu1

Inca PRul primarului prinde foarte bine la publicul larg la fel si sloganele, cum ar fi de exemplu "orasul de 5 stele"...  Nu numai haosul urbanistic, lipsa unei strategii reale si de calitate(nu peticelile de pana acum) dar si lipsa actiunilor simple, cum spune @dragos76, apropiate si imediat necesare cetatenului si orasului fac ca orice zice asta mic sa nu mai fie credibil. Pe partea de infrastructura rutiera se vede poate cel mai bine, 2 bretele la sensul giratoriu din Marasti, un sens giratoriu pe Campului, Bd Muncii, in rest Dumnezeu cu mila si centura aruncata aiurea pe harta. Acum s-a prins ca lumea vrea parcuri si zone verzi si cu greu se face ca salveaza ce inainte era sacrificat pt profit.

Strada Rasaritului asteapta inchiderea inelului de nord, pe langa linia ferata si legatura cu gara etc. Singura investitie extrem de accesibila dar cu efecte maxime se impiedica de un pod (pe care Bolojan il face intr-un an) de doua garaje si cateva curti de zarzavaturi de cel putin 2 decenii... Dar zice ca n-are timp si ca el e prins cu strategia orasului pe termen lung...


LRadu

^ Am tot sperat ca nu aceasta sa fie varianta finala la podul Rasaritului. Varianta aceasta limiteaza foarte mult utilitatea pe viitor a podului, e foarte bine venit acum ca legatura, dar pe PUG si ca perspectiva acolo ar trebui sa fie o artera, paralela cu calea ferata si care sa mearga pana undeva pe la podul din Someseni, si poate chiar sa faca o conexiune cu metropolitana.

Dar, din pacate, in varianta actuala, din cauza capatului Estic al podului, care da in acea cladire (scoala cred), nu se poate face o conexiune buna.
In primul rand e acel viraj de 90 de grade si pe langa asta nici macar nu cred ca se poate extinde la 4 benzi actuala strada Parcul Feroviarilor in acel loc. Rasaritului in schimb s-ar putea largi, de altfel si str. Parcul Feroviarilor are loc sa fie largita, dar pana la vreo 20-30 m de unde se preconizeaza a fi acest pod. Si atunci ai un pod nou, frumos, de 4 benzi, care da intr-o straduta cu 2 benzi fara capacitate de largire la 4 (ca nu cred ca demoleaza cineva scoala aceea)....

Chiar nu inteleg de ce nu s-a facut un efort sa se mute partea Estica mai inspre calea ferata, probabil asa e cel mai scurt drum (podul fiind perpendicular pe Somes)... mi se pare o lipsa totala de viziune.

raul.olaru

daca-mi amintesc bine, cei de la CFR nu au lasat mai aproape de podul lor (n-am idee de ce)

LRadu

Citisem si eu pe undeva ca exista o zona de protectie fata de calea ferata, dar asta nu justifica orientarea podului in forma prezentata in proiect, deoarece latura Vestica e mult mai aproape de CF fata de latura Estica.

Daca il duceau paralel cu podul de CF, in Est ar fi iesit exact in capatul acelui mic scuar (parc) la acea intersectie, unde ar fi fost mult mai facila o continuare a strazii spre Rasaritului si o eventuala largire la 4 benzi. Acum Rasaritului are profil de aprox 16m (atentie, asfaltati!) deci ar fi fost nevoie de o largire doar pe vreo 30-40de m si am fi avut gata o artera cu 4 benzi, cel putin pana la intersectia cu Paris.

Am schitat cu Verde unde aproximez ca este propus podul, si cu Galben cum ar putea arata daca ar fi paralel cu CF.


De altfel solutia perfecta ar fi cea propusa de PUG, anume o continuare directa a strazii Rasaritului. Nu cunosc restrictiile fata de podul de CF, cat snt de stricte, dar cred ca s-ar putea obtine avizele de la CFR, de altfel exista o situatie similara putin mai la VEST, la pasajul peste str. Fabricii unde podul de cale ferata este flancat foarte aproape de alte 2 poduri rutiere.

Extras din PUG, cu galben sunt podurile propuse de PUG.




neobluenet

@LRadu sunt de acord cu tine si am scris asta cu cateva pagini in urma, insa @ciprebbe spunea ca e nevoie de acceptul CFR. Inteleg partea de siguranta feroviara, insa aici e vorba de continuarea unui drum aflat in paralel cu calea ferata. Mi se pare ca traim in povestea cu drobul de sare, pentru ca cei de la CFR se gandesc ca daca deraiaza un tren si cade de pe podul feroviar pe cel auto. Asta se poate intampla si mai incolo pe strada si ma mir ca nu vin cu ideea sa inchida strada ca s-ar putea intampla ceva. Daca ar repara podul si calea ferata din jurul lui, sansele unui accident ar scade. Acum pe pod e limitata viteza la 15 km/h parca, trenurile abia se taraie pe acolo.

Oare Primaria sau proiectantul a cerut acordul celor de la CFR? Sau au mers pe ideea sa nu ceara ca oricum nu primesc? Sper ca acest pod sa nu se construiasca oblic pentru ca ar fi o sicana pe o viitoare axa foarte importanta pentru traficul din Cluj-Napoca.

qionescu1

Da, topicul corect e poduri si pasaje in Cluj Napoca...  O veste trista cu podul asta, toata lumea isi punea sperante ca va fi un fel de inel nordic al zonei centrale. Din cate vad se pierde ocazia de a uni direct strada Caii Ferate cu Rasaritului legatura pe care o cere chiar harta.  Nu stiu cum nu e mai posibila acum cand era gandita exact asa, adica legatura directa, inclusiv din perioada comunista. 

zol21

QuoteNV Construct a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, plan urbanistic zonal (PUZ), documentaţie pentru autorizarea lucrărilor de construcţii şi proiect tehnic pentru culoarul de mobilitate Nord – Pod Oaşului – Răsăritului – străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii – Pod IRA.
Valoarea contractului este de 3,25 milioane de lei, iar durata de execuție este de un an de zile.

sursa: https://cluj24.ro/nv-construct-va-amenaja-noul-bulevard-gara-ira-din-cluj-napoca-73063.html?fbclid=IwAR1zRCZxmldpauVZXhOxcEwexnBxo1vRBCUO1RFzSieSHXhFsK5uxtQvJ3Q

QuoteNord Conforest și Costin și Vlad Birou de Proiectare au început deja să lucreze la modernizarea Platoului  Sălii Sporturilor din Cluj. Primăria a semnat la finalul lunii iunie contractul de proiectare și execuție la valoarea de 12.998.021 lei. Anul acesta va fi dedicat proiectării, urmând ca șantierul să demareze în 2022. Termenul de contract este de 18 luni.

sursa: https://actualdecluj.ro/modernizarea-platoului-salii-sporturilor-costa-aproape-13-milioane-lei/

frunzeti

Sub platoul sălii sporturilor trebuia făcută o mega parcare subterană de 1000 de locuri înainte de modernizare. Parcarea stadionului și parcarea sălii polivalente nu fac fata în timpul evenimentelor, care de altfel nu sunt rare...

Păcat într-un fel ca s-a ratat șansa.

nicolaem

nu sunt de aceasi parere. data find locatia si configuratia orasului cele 1000 de masini in plus ar bloca complet traficul in Plopilor si Grigorescu.
e plin de evenimente la ora 7 cea ce inseamna blocaj pentru cei care se intorc de la job dupa 6.
in schimb cu bus/tramvai poti ajunge usor cam de oriunde.

frunzeti

Ma gandesc de exemplu cate festivitati se fac la Sala Sporturilor la fiecare final de an universitar unde majoritatea oamenilor (parinti, bunici, etc.) vin din alte judete cu masini. 60 de locuri nu vor fi de ajuns in niciun caz.
Eu sunt fan mijloace de transport in comun sau bicicleta, pe care le si folosesc, dar gandidu-ma cat era de plina parcarea aia mereu si cate blocuri din zona nu au parcari, ar fi fost utila. Poate am exagerat cu 1000, dar macar un nivel subteran se putea lua in calcul.

LRadu

Se pare ca s-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate, precum si proiectare si PT pentru zona strazii Rasaritului. Deci se pare ca nu mai e mult pana cand vom afla raspunsul la discutia anterioara, respectiv cum se va integra noul pod Rasaritului cu strada Rasaritului.

DIn articol:
QuoteDin punct de vedere tehnic, proiectul presupune:
- modernizarea intersecțiilor, amenajarea străzilor Răsăritului și Câmpul Pâinii la un profil de culoar cale ferată (16/21 ml) cu benzi de circulație, piste de biciclete, aliniamente de arbori și mobilier urban.
- modernizarea rețelei de iluminat public stradal și a sistemului de semaforizare
- instalarea unui sistem de management al traficului
- se vor amenaja suprafețe în vederea delimitării locurilor de parcare.

https://zcj.ro/administratie/ce-presupun-lucrarile-la-noul-culoar-de-mobilitate-pe-langa-calea-ferata-pod-oasului-pod-ira--220333.html

qionescu1

#1664
Doar din 1960 il asteapta clujenii.