[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1575
Nu puteau proiecta un giratoriu pe strada Tudor Vladimirescu in locul cladirii "Auto Shift"?

https://goo.gl/maps/YWVJ2NyecV68v7DB6

Pasajul si strazile din zona puteau fi conectate in acest giratoriu, ceea ce asigura acces la pasaj din toate strazile si sensurile, fara acele bretele uriase care trec peste cladirile din zona, care si asa e inghesuita...

Nu iese panta coborarii nordice de pe pasaj in giratie? Ce inaltime e necesara pt CF electrificata? Sunt 130m de la CF pana la acea cladire pe Tudor Vladimirescu... 30m ar fi luati de giratie. Raman 100... Hm. Prea putin...

cristi5

#1576
Intre timp am aflat alta aberatie

Inaltimea unui stalp de catenara e 5,5m. Dar CFR cere inaltimea pasajului de 8,1m, si 8,5m pt 160km/h. Asta inseamna 10m de la sistemul rutier la sina...

De ce? Pt ca CFR nu vrea sa lege catenara de pasaj si daca e stalp sub pod vrea sa-l poata schimba.

Fiecare metru de inaltime inseamna 25m de panta de urcare/coborare, adica 50m in plus de pasaj. Cam toate pasajele au in jur de 500m. Noroc cu partea sudica la Taietura Turcului ca e pe deal...

Probabil multe treceri la nivel nu sunt eliminate ca nu e loc de pasaj. Sau se ajunge la structuri alambicate ca cea de la Taietura Turcului. Bani aruncati.

RaduG

Așa este, faimoasele instrucțiuni 328, gabaritul lucrărilor de artă, planșa nr. 3 http://www.afer.ro/legislatie_nationala/Ordin%20nr.%20103%20din%202008%20-%20include%20anexele.pdf

M-am izbit și eu de ea la pasajul Drajna, am întrebat un feroviar care este logica din spatele normei, și mi-a spus că este o măsură de precauție dacă se rupe catenara sau pantograful are o defecțiune catastrofică, locomotiva să poată trece cu pantograful complet extins fără să provoace stricăciuni structurii sau locomotivei însăși sau accidente pe pasajul de deasupra.

Nu știu dacă e răspunsul corect, dar mie mi s-a părut logic. Un ansamblu de câteva zeci de kg care circulă cu 160 km/h poate face ceva stricăciuni și unele elemente ale lui ar trece ușor printre parapeții zincați ai unui pasaj, sau dacă ar lovi lucrarea de artă ar putea ricoșa imprevizibil producând alte daune.

cristi5

Multumesc de explicatii @RaduG. Problema e ca pentru precautia asta pasajul rutier devine cu 150m mai lung.

Oricum la multe treceri la nivel existente probabil ca solutia este subtraversarea tocmai pt ca gabaritul rutier e mai "scund"

razvam

https://media9.ro/cinci-benzi-pe-calea-manastur-apare-podul-otetului-planul-detaliat-al-primariei-pentru-zona-platinia/

QuoteCinci benzi pe Calea Mănăștur, apare podul ,,Oțetului". Planul detaliat al Primăriei pentru zona Platinia

Primăria a pus în consultare publică proiectul de modernizare a zonei din preajma fostei fabrici de bere. Este ultima etapă înainte de promovarea unei hotărâri de Consiliu Local.

Planul prevede lărgirea Căii Mănăștur și a Căii Moților la cinci benzi auto, pe anumite segmente; vor apărea piste de biciclete și arbori pe marginea drumului. De asemenea, strada Mărginașă va avea trei benzi înainte de intersecție; din păcate, Primăria a renunțat să lărgească această arteră până în Zorilor, așa cum anunțase inițial. Strada Mărginașă ar urma să ajungă la 9,7 metri lățime (benzi auto de 2,9 metri), cu o deschidere de peste 12 metri înainte de intersecție.


Proiectul închipuie o stradă a Oțetului largă, cu un pod peste Canalul Morii și joncțiune cu strada Uzinei Electrice. Un bulevard de-a dreptul, de la Calea Mănăștur la Podul Garibaldi. Odată cu apariția acestei intersecții, vom avea bandă bus din Mărăști până în Mănăștur. Calea Mănăștur este complet regândită: trotuarele se îngustează, apar două piste de biciclete, două benzi pentru mijloace de transport în comun și rămâne doar câte o bandă pe sens pentru automobile.

Străzile Oțetului și Uzinei Electrice vor avea 21 de metri lățime, cu trotuare de cel puțin 1,9 metri, cu piste de biciclete de 2 metri lățime, cu benzi auto de 2,9, respectiv 3 metri.

Pe Moților și pe Ilie Măcelaru se expropriază 3.155 de metri pătrați. 1.205 mp construiți, pe Moților, respectiv 558 de metri pătrați, din care 263 construiți, pe Ilie Măcelaru.



Daca stie careva pe unde este publicat pe site-ul primariei, ca asa prost este gandit ca nu poti gasi nimic in site-ul ala.





qionescu1

Cred ca azi s-a turnat primul strat de asfalt pe 21 dec.

vasile.silion

S-au reluat lucrările la podul de lângă Petrom de pe Calea Baciului, pentru că lucrarea era doar pe jumătate executată. Astăzi au armat cu fier-beton o jumătate de pod. Sper că vor face in cele din urmă o lucrare cu cap, astfel încât să nu rămână niciun fel de denivelări la nivelul carosabilului pe pod.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

Nu mai știu dacă aici sau în altă parte am discutat și despre giratoriul in construcție de pe Frunzișului. Am găsit câteva date interesante, cu relevanță mai ales pentru specialiști, legat de cantitatea de lucrări și de costurile unui giratoriu (nesuspendat!). O fi mult, o fi puțin? Iată aici, de pe pagina de Facebook a lui George Trif (inclusiv niște aserțiuni ale dânsului):

"Ca să înțelegem de ce sunt imobiliarele atât de scumpe în Cluj-Napoca e suficient să ne uităm la cum se face cel mai nou sens giratoriu de pe domeniul public, pe str. Frunzișului:

- 212 piloni forați,
- 100.000 de tone excavate,
- 2 milioane de euro cost estimat.

E considerat cel mai scump sens giratoriu din Cluj!

Deși e o lucrare de infrastructură pe domeniul public, costul și realizarea lui e suportată integral de investorul privat, care realizează blocurile din zonă.

Mai bine spus, sensul giratoriu e plătit de cumpărătorii celor 228 de apartamente din blocurile ce nu vor fi recepționate fără realizarea lui.

Sper că nu își imaginează cineva că investitorii privați fac treaba administrației și construiesc infrastructură rutieră pe domeniul public gratuit, fără să își recupereze banii de undeva. E normal să își recupereze banii investiți!

Exemplele pot continua, dar e important să înțelegem că prețul pe metru pătrat nu e influențat doar de ,,calitatea vieții" așa cum se declară prin presă, ci, în principiu, de cerere și ofertă, și implicit modul în care e controlată oferta pentru a satisface cererea."

Și linkul cu câteva poze: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3957472384336250&id=100002205835158
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

prd.marius

^ Greu sensul asta. Mersi de informatii vasile.silion.

Chiar azi am trecut (nevoit fiind) pe acolo, si pare ca nu s-a intamplat nimic cu el in ultimele luni.
O fi o lucrare complexa, dar...

qionescu1

Inca se mai lucreaza pe Calea Baciului? Parca licitatia a fost castigata in mai anul trecut si avea termen de executie pt pod de 4 luni...

bacovia

Imobiliarele din Cluj sunt scumpe pentru ca lumea are bani sa le cumpere. Pretul e reglat de cerere si oferta. Bazele economiei, materia din anu I de facultate.