[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

De curios, au amenajat trotuarul fără bordură la intersecția Coșbuc-Splai, ca să permită trecerea ușoară a bicicletelor de pe pista din parc către partea cu stadionul?

nicolaem

merci vasile.
ma bucur ca nu e valurit. is satul de trotuare valurite prin cartiere. toate au in comun faptul ca is facute de RADP in ultimii ani, in general in zone de case.

RaduG

Frumoase amenajările, dar am remarcat câteva greșeli potențial fatale pentru acei pomi:
1. S-a lăsat extrem de puțin spațiu liber pentru nutriția rădăcinilor, de obicei diametrul rădăcinilor este mai mult sau mai puțin egal cu cel al coroanei. Lăsând doar 1 m condamni pomul la subdezvoltare.
2. Dacă nu-ți permite spațiul decât 1-2m, atunci nu pune asfalt până lângă pom, mai lasă 1-2 m cu pavele înierbate sau alt sistem din dale care să permită trecerea apei și astfel dezvoltarea rădăcinilor.

ciprebbe

Atata tot discutati de trecerea apei pentru copaci dar voi uitati ca ei sunt udati permanent din cisterne.
Se prefera pomi subdezvoltati decat sa te trezesti in 3-4 ani ca iti ridica asfaltul.
Cred totusi ca peisagistii care se ocupa de proiect s-au gandit la mai multe aspecte decat dezbatem noi aici.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

klax187

De asemenea, cam peste tot pe unde s-a renovat au adaugat sisteme de irigatie la radacina arborilor.
(nu stiu daca si la aceasta lucrare e cazul, dar m-as mira sa se omita asa ceva)

dr4qul4

Sa nu va mirati cand vor cadea la prima vijelie. Oricata apa i-ai turna la radacina, la 50 cm distanta pamantul va fi uscat si radacinile nu se vor dezvolta.
Asfaltul nu are ce cauta pe trotuar, decat daca este folosit si ca pista de biciclete.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

calino

Nu e ca si cum arborii astia sunt ceva experiment nemaifacut si nemaiauzit. Au mai plantat asa arbori si in alte parti a orasului in ultimii zece ani iar mare parte din ei s-au dezvoltat frumos.

vasile.silion

@dragos76, da, la intersecția Coșbuc - Splai, trotuarul nou e coborât pentru a facilita traversarea străzii Coșbuc pe bicicletă, dinspre parc spre stadion și invers.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

kitsune

Quote from: RaduG on May 05, 2021, 10:32:32 AM
Frumoase amenajările, dar am remarcat câteva greșeli potențial fatale pentru acei pomi:
1. S-a lăsat extrem de puțin spațiu liber pentru nutriția rădăcinilor, de obicei diametrul rădăcinilor este mai mult sau mai puțin egal cu cel al coroanei. Lăsând doar 1 m condamni pomul la subdezvoltare.
2. Dacă nu-ți permite spațiul decât 1-2m, atunci nu pune asfalt până lângă pom, mai lasă 1-2 m cu pavele înierbate sau alt sistem din dale care să permită trecerea apei și astfel dezvoltarea rădăcinilor.

Las' că e mult mai bine ca la Bucale:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

diferenta e ca dalele sunt permeabile, asa ca pamantul de sub ele nu se usuca la fel de rau.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

kitsune

Eu mă refeream la asfaltul ăla portocaliu și la gaura de 10 cm lăsată pentru pom. Dalele da, în principiu sunt permeabile, dar tare mi-e teamă că dedesubt e beton
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Iceman

Quote from: dragos76 on May 05, 2021, 08:10:48 AM
De curios, au amenajat trotuarul fără bordură la intersecția Coșbuc-Splai, ca să permită trecerea ușoară a bicicletelor de pe pista din parc către partea cu stadionul?

Peste tot au fost coborâte trotuarele la treceri de pietoni și capetele de trotuar la nivelul carosabilului pentru a facilita accesul pietonal inclusiv și pentru persoanele cu dizabilități în scaun rulant. Totul va fi executat la pas( 0 cm)... nu doar la pistele de biciclete

dr4qul4

asfaltul ala portocaliu e ceva special, extrem de permeabil. parca hidromedia se numeste. Am vazut cu ochii mei cum absoarbe apa.
Sub dale avem nisip, nu beton.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

kitsune

Zău de nu mă duc mâine și vărs o sticlă de apă pe el  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kumar