[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Asadav

Se pare ca si a doua licitatie pentru modernizarea strazilor Kogalniceanu si Universitatii risca sa fie anulata.

QuoteNoi probleme pentru o investiţie importantă din centrul Clujului. După ce DIFERIT a fost descalificată, deşi a fost singura ofertantă, licitaţia pentru modernizarea străzilor Kogălniceanu, Universităţii şi a celor adiacente se loveşte de un nou obstacol. Firma lider a asocierii care a depus noua ofertă pentru realizarea lucrărilor este condusă de un condamnat penal, lucru interzis în legea achiziţiilor publice.

Aşdar, asocierea ASTOR COM (Leader),DE CONSTRUCT PROJECT CONSULT este singura ofertantă pentru realizarea lucrărilor de amenajare urbană pentru strada Mihail Kogălniceanu, strada Universităţii şi străzile adiacente. Firma lider - ASTOR COM - este din Târgu Mureş şi este condusă de Petrică Mihai Sala, om de afaceri cu probleme legele.

Culme e că, în asocierea pentru lucrările de la Cluj-Napoca subcontractanţi sunt MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE A TRANSILVANIEI, dar şi REGIA AUTONOMA A DOMENIULUI PUBLIC CLUJ-NAPOCA. Oferta se află în etapa evaluării şi calificării tehnice. Verdictul va fi anunţat abia la final de august 2021. Contractul este în valoare de 38.594.076 lei, fonduri europene.

ASTOR COM (Târgu Mureş) - Firma este piaţă din 1993 şi efectuează lucrări în domeniul drumurilor şi a bazelor sportive, productie si comercializare de agregate naturale pentru constructii (piatra, pietris, nisip) şi fabricare de mixturilor asfaltice.

La prima licitaţie, singura interesată de revitalizarea străzii M. Kogălniceanu a fost asocierea condusă de Diferit SRL, firma de construcții care a realizat recent modernizarea Pieţei Lucian Blaga şi a străzii Regele Ferdinand şi se pregăteşte de şantierul pentru Bd. 21 Decembrie 1989, însă a fost descalificată.

Proiectul de modernizare a fost întocmit de societatea Mossfern Arhitectură, care a câștigat în 2018 un concurs de soluții. Pentru străzile în cauză există încă din 27 mai 2020 autorizaţie de construire. Durata de execuție stabilită este de cel mult 24 de luni. Zona studiată are o suprafaţă de 26.026 mp şi cuprinde străzile Mihail Kogălniceanu, Universităţii, Emmanuel de Martonne, Bolyai Janos, Hermann Oberth, Kovacs Dezso, Gaal Gabor, Baba Novac (între strada I.C. Brătianu şi  Avram Iancu), Baba Novac nr. 35. Durata de execuţie a lucrărilor este de 20 de luni.

sursa: https://zcj.ro/administratie/kogalniceanu-si-universitatii-mai-asteapta-firma-condusa-de-un-condamnat-penal-singura-ofera-legea-achizitiilor-publice-interzice--214396.html

ciprebbe

"Dacă unii pot, toți pot! Încă un bloc de pe Mihali propus să vină până la trotuar.

Vineri dimineața are loc ședința Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) a municipiului Cluj-Napoca, iar pe ordinea de zi se află planul urbanistic de detaliu pentru nou bloc împins până pe trotuar, pe Teodor Mihali.

"Se propune alinierea construcției propuse la cornișa de 21 m și înălțimea maximă de 25 m"
"Construirea imobilui propus presupune realizarea unui nou pas în conturarea viitoarei zone a străzii Teodor Mihali. Corpul respectă direcția de dezvoltare a zonei, cu imobile în aliniament care să formeze cvartale cu fronturi închise, cu funcțiuni mixte de tip subcentral și spații de interes public la nivelul parterului" "

https://media9.ro/daca-unii-pot-toti-pot-inca-un-bloc-de-pe-mihali-propus-sa-vina-pana-la-trotuar/
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

StefanCelMare

Un update scurt de pe șantierul Alecsandri - Cardinal Hossu.
Pe Alecsandri a apărut bordura. Trotuarele sunt lărgite bine. Va dispărea parcarea pe această stradă cel mai probabil.
Pe Hossu s-a pornit montarea dalelor pe trotuarul nordic. S-a spart si trotuarul de lângă parc. Spre intersecția cu Coșbuc se conturează o viitoare delimitare fizica intre parcarea la bordură și banda de făcut dreapta spre Stadion și Polivalentă.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Iceman

Va fi pistă de biciclete pe strada Cardinal Hossu?

StefanCelMare

La cum arată acum, nu pare.
2 benzi, una pe fiecare direcție, și parcarea la bordură.
Dar vedem când e gata.
Proiectul nu a fost publicat niciunde din ce știu.

nicolaem

#1520
nu. cred ca au mers pe ideea ca poti merge prin parc cu bicicleta. nici nu ar fizic loc doar daca ar renunta la parcari.

ce nu imi place pe Cosbuc e ca pastreaza denivelarile din trotuare pt acces masini in curti. As prefera trotuar plan pe care sa poti merge linistit, nu in valuri.
si ceva neclar, ramane doar 1x1 in loc de 2x2 pe Cosbuc?



nenea_hartia

^ Fostul primar a mutilat orașul meu natal cu acele trotuare în valuri, pe care e aproape imposibil să mai mergi ca pieton, cu un troller, un căruț pentru copii sau un cărucior pentru persoane cu dizabilități, etc. Atât l-a dus capul pe proiectant, deși trotuarele vechi erau un exemplu pe care ar fi putut să-l copieze ușor: denivelarea pentru accesul mașinii era făcută doar pe margine, pe linia bordurilor. Acum mulți ani am avut ocazia să particip la o predare de amplasament la Sinaia, iar pe strada respectivă urma să fie aplicată aceeași soluție prostească precum în orașul meu, trotuar în valuri. Proiectul era deja avizat și bătut în cuie, constructorul în teren, nimeni nu mai putea schimba nimic, dar mi-am zis totuși să-i spun amical proiectantei cât de greșit e proiectul ei. Mi-a fost teamă că se va supăra, dar a avut o reacție care m-a blocat: nu înțelegea! Oricâte argumente am adus, le-a respins pe toate și nu m-a crezut o secundă că nu se poate merge pe jos pe trotuarele ei (mi-a tot repetat: ,,nu mai sunt anii '70, lumea își duce copiii cu mașina la școală și tot cu mașina face piața, pe trotuar n-ai ce căuta decât dacă te duci să-ți iei o pâine de la colț, o mică denivelare n-are cum deranja. Iar acum există mașini scumpe, unele foarte joase, și nimeni nu-și dorește să și le rupă în niște trotuare înalte."). Am vrut să-i spun că oricât de joase ar fi mașinile, proprietarii lor tot reușeau să le cocoațe și să le parcheze fix pe trotuare, în loc să și le bage în curte, dar am abandonat...

StefanCelMare

Sincer, sunt surprins.
Pe Coșbuc, trotuarul spre Moților va fi asfaltat.
Deci fără granit.
Spre parc, pe partea cu parcul e granit, pe cea cu Hotel Sport/Radisson asfalt.

(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

^ in Cluj sunt foarte multe "renovate" asa. In special de regia primariei. deci proiectantul ala e greu de scos din joc.
Pe Cosbuc, sper sa ma insel. asa mi s-a parut de la distanta.
Am facut in urma cu 2 ani o sesizare pe tema asta la alta lucrare dar probabil nu a trecut de secretara.
Pe strazi mici cu trafic putin din cartiere vad de multe ori seara ca oamenii prefera sa se plimbe pe carosabil si sa evite trotuarul.

dr4qul4

Copacii aia cu 0,25m2 de pamant sunt condamnati. In sectorul 3 trotuarele sunt pavate cu dale, care permit apei sa patrunda printre ele si sa ajunga la radacinile copacilor.
Asfaltul este cea mai proasta solutie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RobertH

Avocatu diavolului aici. Exact la fel a fost si inainte si copacii par sa se fi descurcat. Chiar crezi ca aia de acolo isi trag apa din ce ploua in aia 0,25 m2 ?

Vlad94

Quote,,nu mai sunt anii '70, lumea își duce copiii cu mașina la școală și tot cu mașina face piața, pe trotuar n-ai ce căuta decât dacă te duci să-ți iei o pâine de la colț, o mică denivelare n-are cum deranja. Iar acum există mașini scumpe, unele foarte joase, și nimeni nu-și dorește să și le rupă în niște trotuare înalte."
Proiectanți de 2 lei, gândire de 2 lei, proiecte de 2 lei și bani aruncați aiurea. Niciunde în lumea civilizată nu mai primează cultura centrată pe autoturisme (poate doar în SUA). Nu înțelegeam cum de proiectele de trotuare din România sunt preponderent proaste, dar acum am înțeles. Dacă tu ca și proiectant stai numai cu fundul în mașină, normal că așa vei și proiecta spațiul. Vai și amar! Scuze de off-topic.

dragos76

Problema cea mai mare e că de foarte multe ori nu se fac publice aceste proiecte în o fază incipientă, când se mai pot face observații și ajustări. Sau și dacă vin aceste observații nu se iau în considerare.

dr4qul4

@robertH, cu siguranta nu-si trag apa din spatiul minuscul ramas. De asta era nevoie de un trotuar permeabil, nu unul asfaltat.
Pamantul de sub asfalt se va usca complet. Chiar daca au radacini mai lungi, zona de langa trunchi, unde au cele mai multe radacini, va fi cea mai afectata.
Si dupa ce se vor usca, nu au nici o sansa sa puna copaci mai mici in loc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzeti

Ideea cu trotuarul asfaltat, in contextul actual, nu mi se pare buna, insa nici cu ideea ca acei arbori isi trag apa din acel metru patrat, sau mai putin, nu sunt de acord. Sistemul de radacini e suficient de dezvoltat si ramificat astfel incat sa isi traga apa din zonele "libere". Dupa cum se vede arborii sunt la jumatate de metru de spatiul verde din parc. Plus ca in zona, panza freatica e destul de sus.