News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

klax187

#1485
Din proiectul tehnic nu reiese ca se renunta la spatiul verde. E o zona verde si ar trebui sa ramana verde. As putea sa spun chiar ca zona ar trebui sa devina mult mai verde si aleeile acelea supradimensionate, betonate si neatractive ar trebui sa dispara.

Tot proiectul se regaseste aici daca esti mai curios: https://files.primariaclujnapoca.ro/hotarare_consiliu/2020/02/17/62.pdf





Powered by API/PUM imgur uploader

Cu "partea gresita" am gresit, am crezut ca sunt vizate lucrari doar pe malul drept.
Legat de pista de biciclete,  faptul ca e plina de pietoni demonstreaza ca nu e corect integrata/pozitionata. Practic imparte traficul pietonal in doua, taie accesul pe pod, intrarea se face gresit, etc etc etc.

Sunt multe de povestit despre ce e gresit momentan...

dragos76

Total de acord cu problema pistei de biciclete. Deși, paradoxal, poate sunt pistele care iasă cel mai mult în evidență, în afara celor de pe străzile recent reabilitate, dar modul cum sunt realizate e departe de un standard ok. Eu aș mai adăuga că prin poziționarea ei (pe malul Someșului, nu e adiacentă cu șosele, se poate prelungi fain prin parcul mare până în centru) o face ideală pentru naveta Grigorescu-centru, pe viitor chiar Florești-centru.

Deci ce se face în privința asta acolo ar trebui să ia în calcul că peste câțiva ani traficul de biciclete (și trotinete) o să fie de câteva ori mai mare. Nu o să fie vorba doar de promenadă la sfârșit de săptămână ci efectiv dacă nu se face ceva ca lumea se poate ajunge (păstrând proporțiile, bineînteles) la a muta ambuteiajul de pe Calea Florești aici :)

elphax

avem si in Timisoara de multi ani amenajate malurile Begai cu piste de biciclete si alei de promenada si terase din loc in loc . destul de des se intampla ca pietonii sa ignore pistele si sa provoace incidente. am vazut vreo 2 urate si cu copii pierduti din vedere de parinti.
deci, cred ca daca se fac piste, ar trebui sa nu fie lipite de trotuare si alei pietonale.

LRadu

https://media9.ro/propunerea-expertilor-bancii-mondiale-trei-centuri-de-nord-ale-clujului/

QuoteCentura metropolitană ar urma să fie construită pe partea de sud a municipiului, iar nordul părea să fie uitat. Iată că specialiștii au venit cu o triplă propunere, inelele Nord I, II și III.

    Construcție variantă de ocolire Baciu – Lomb – Chinteni – Apahida (Inel Nord I – continuare la drumul de legătura din centură care leagă Florești de Baciu)
    Construcție variantă de ocolire Câmpenești – Chinteni – Nădășelu (Inel Nord II)
    Construcție variantă de ocolire DN 1F – Așchileu (Inel Nord III – continuare cu DJ 109 până la Răscruci)

Să observăm că municipiul avea un plan de mobilitate urbană pentru perioada 2013-2020, în care apărea o centură de nord, rămasă doar în faza de studiu.

Experții Băncii Mondiale vin și cu alte idei. Știm că unul dintre proiectele Primăriei (AICI) este să lege rutier gara de IRA și aeroport. Propunerea de astăzi este însă mai vastă: construcție drum de legătură Nădășelu – Baciu – Tetarom I / Pasaj Tăietura Turcului – Gară – Pod Orașului – Răsăritului – Clujana – Pod Fabricii – Pasaj Fabricii de Zahăr – Pod IRA – Calea Someșeni – Centura Vâlcele Apahida

Sper ca discutiile cu privire la centurile de pe Nord sa nu se sfarseasca aici, si chiar daca ma indoiesc ca in 2030 asa cum se spune in articol, vom avea 3 centuri + acel drum de legatura, sper ca macar una din ele sa fie finalizata, sa nu ajungem in aceeasi situatie cu centura metropolitana de pe Sud la care incep lucrarile cam in momentul cand ar fi nevoie ca ea sa fie finalizata deja. Nordul se dezvolta intens, fara cateva centuri si drumuri de legatura in cativa ani se va bloca destul de tare.

mateisn

Se decoperteaza trotuarele de pe George Cosbuc, partea cu AJOFM si de pe Iuliu Hossu, partea de langa Canalul Morii. Pentru moment nu se poate parca in zona.
Am observat ca muncitorii sunt de la RADP Cluj.













Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

#1490
Revin, poate initial nu am postat pe topicul potrivit dar acum se discuta si centura de nord si inelele metropolitane. PATJ va fi corelat cu PMUD Cluj, cum e si normal. Deci propunerile sunt astea de pe harta, nu sunt stabilite inca si se pot face si alte propuneri.



Powered by API/PUM imgur uploader

zol21

#1491
QuotePrimaria Cluj-Napoca a lansat licitatia publica privind ''studiul de fezabilitate, plan urbanistic zonal, documentatie pentru autorizarea lucrarilor de constructii si proiect tehnic, detalii de executie si asistenta tehnica din partea proiectantului pentru obiectivul de investitii: Culoar de mobilitate Nord-Pod Oasului-Rasaritului-strazile Rasaritului-Campul Painii-Pod Ira''. Valoarea contractului 3.250.000 lei, fonduri bugetare. Data limita de depunere a ofertelor este 05.04.2021.

https://zcj.ro/administratie/licitatie-pentru-noul-bulevard-gara-ira-pe-partea-de-nord-a-clujului--213171.html?fbclid=IwAR1r1LMV1zMv65K9BR-EJSFygDna4iu5v1OzSkoVS1-BFcdLI1sCoFriJuE

alexV

Am avut placuta surpriza ca asociatia sa fie contactata de arh. Claudiu Salanta, pentru feedback pentru proiectul Planului de Amenajare a Teritoriului Județului Cluj (PATJ)
Link: https://www.patjcluj.ro/

qionescu1 a pus o harta mai sus.

L-am invitat sa isi faca cont pe forum, unde putem dezbate idei.

Sintetizez ce am discutat cu florin74, si cipprebe, in asociatie. In PATJ e prins:
- Construcția unui aeroport cargo în zona Câmpia Turzii, inclusiv a unui terminal intermodal de mărfuri cu rol de deservire regională
- pe rutier pare ca e prins tot: Finalizarea tronsonului Câmpia Turzii-Chețani din Autostrada Transilvania, Construcția subsecțiunilor 3A2 Nădășelu-Mihăiești și 3B1 Mihăiești- Zimbor din Autostrada Transilvania, Construcția drumului expres DN1- A3 (Tureni), Construcție drum expres "Someș Expres" Turda-Dej, inclusiv varianta
de ocolire Dej, Reabilitarea DN 75, DN 1G, DN 1R, DN 18B. Construcție Drum TransRegio "Feleac" (centura metropolitană) Cluj-Napoca, Construcția variantei de ocolire Huedin. Construcția drumului de legătură Gilău Vest - Florești Sud – Cluj Napoca. Construcția drumului de legătura Cluj Napoca – Baciu. Elaborare documentații tehnicoeconomice pentru stabilirea traseului optim al construcția variantei de ocolire Cluj Napoca Nord (de ex. aliniamentul Răscruci – Borșa – Vultureni – Mihăiești)   --- asta ultima e spre deliciul lui qionescu :)

Asta e un plan, nu un proiect. Eu sincer nu inteleg prea bine care e utilitatea PATJ. Sa tina loc de studiu pre-fezabilitate in viitor?

Dar apreciez deschiderea autoritatilor catre societatea civila. Am reusit cu unii proiectanti, am reusit partial cu DRDP.

qionescu1

@AlexV
Se pare ca interesul clujenilor e grozav vizavi de ce se contureaza a fi inele metropolitate...  desi ar fi destule lucruri interesante care se discuta si printre ele e si legatura Rascruci-Mihaesti. Asa cum am mai spus legatura e foarte importanta si  se pare ca acest lucru se intelege tot mai mult. Ramane de promovat in continuare cu prioritate alaturi de DX Apahida-Dej - ca sa nu spun DX Turda-Halmeu ca iar iau cativa foc :)

calino

Daca CJ Cluj are macar o minima seriozitate trebuie sa inceapa documentatia pentru Apahida-Dej din Turda-Halmeu asa cum o face Bolojan la Bihor. E foarte important sa avem blocate PUZ-urile pe traseu ca sa nu ajungem la costuri astronomice la expropieri sau sa fim nevoiti sa mergem pe culmile dealurilor.

alexV

Quote from: qionescu1 on March 20, 2021, 05:06:53 PM
Se pare ca interesul clujenilor e grozav vizavi de ce se contureaza a fi inele metropolitate

Vad, si intuiesc si de ce: Nu sunt proiecte concrete, cu finantare. Sunt planuri / masterplanuri / studii de pre-fezabilitate. Si e bine ca sunt. Abordare unitara, date de calitate, accesibil online, etc. Insa doar pe baza PATJ nu se va infaptui nimic.

Da, in DRDP Cluj este un interes sa prelungeasca DX-ul ala. Sunt oameni care lucreaza in aceasta directie. Primul pas: gaseste finantarea.

qionescu1

Cu atat mai mult  cu cat sunt proiecte, acum e dezbaterea, acum se stabilesc si se bat in cuie traseele cel putin pentru partea de nord si est. Apoi urmeaza finantarea, care e o chestiune de prioritizare a investitiilor si apoi pozele de santier... Eu cred ca momentul asta e mult mai important. Dezamagitor oricum.... Vizavi de legatura Campenesti-Chinteni-Sanpaul deja sunt niste planuri, ce-i drept parca ale Primariei Chinteni cu participare CNAIR pare se. In DRDP nu ne putem pune nicio baza, mai degraba am vazut solicitari din partea USR pentru studiu de fezabilitate Apahida-Dej.


prd.marius

Multumim zol21 pentru aceasta sinteza.

Dar nu pot sa nu o zic... asta cu "Anul cartierelor".... e de noaptea mintii. (nu vreau sa intru in nicio polemica pe acest subiect, e doar o parere personala)

StefanCelMare

Dat fiind că sunt puține rapoarte foto despre șantierul de pe străzile Cardinal Hossu, Coșbuc, Sindicatelor și Alexandri, voi documenta eu puțin acest șantier cu poze.
Începem pe Cardinal Hossu.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader