News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

qionescu1

4 benzi doar pe o parte a caii ferate se pare ca e exclus din lipsa de spatiu iar PUGul prevede drumuri de o parte si de alta a caii ferate in logica asta apar declaratiile privind mutarea bisericii care e pe str. Campul Painii si asta ne-o arata si pasajul de pe Fabricii.  Deci podul de pe Rasaritului legatura cu Traian va fi doar primul mai urmeaza un al doilea dincolo de cel de cale ferata, plus pasaj pe Fabricii de Zahar, iar conectivitatea acestor drumuri e gandita cu Calea Someseni si in continuare cu Dezmirului fara a neglija conexiunea cu noul cartier Sopor si dezvoltarea zonei de S/SE. Aceasta prima etapa (pod Traian-str. Rasaritului-IRA era la indemana si se putea face cu costuri mici de cel putin 10 ani (solutia fiind cunoscuta si gandita de 50) cu efecte extrem de benefice.

RobertH

Ce prevede PUG-ul nu prea tine . S-au schimbat foarte multe din 2014. Ia vezi unde zicea PUG-ul sa se faca pod spre gara.

Oare ce prevede reabilitarea Cluj-Teius si proiectul trenului metropolitan (de asta aproape am uitat) sa modifice la linia de CF. Poate se muta mai spre sud. Sper sa fie inclus un pasaj la Fabrica de zahar.


klax187

Imi cer scuze de off-topic, dar poate sa ma lamureasca cineva cu urmatoarea intrebare:

In cazul trecerilor la nivel cu calea ferata, nu e interesul administratorului de drum sa deniveleze trecerea? Adica, ce interes are administratorul caii ferate sa faca o intersectie denivelata daca trenul are prioritate intr-un conflict de genul acesta?

Intreb pt ca si la Taietura Turcului, s-a propus ca pasajul sa intre in proiectul modernizarii caii ferate.
Aceeasi "speranta" o vad si un post mai sus legat de str. Fabricii de Zahar.
Interesul e al primariei de a decongestiona traficului nu al CFRului. Teoretic CFR nu beneficiaza de un avantaj direct.

alexV

Raspuins probabil: banii.

Taietura turcului e inclusa in proiectul de CFR fiindca asa o plateste UE. Primaria a facut studiul si proiectul, dar nu a avut cu ce bani sa faca pasajul, si a pasat tot ce a avut CFR-ului.

Urmareste bugetul clujului pentru o perspectiva mai buna. Desi e mare, vreo 70% e cheltuit pe functionarea administratiei. Din ce ramane se imparte in toate partile, de la gradinite, la parkinguri, cofinantari, etc etc. Astfel ca un singur proiect cu valoare relativ mare are slabe sanse sa fie prins in buget. Eventual unul multi-anual.

klax187

Da, acesta e motivul primariei. (nu e prost cine cere)
Dar care e justificarea CFR-ului de a cheltui un buget atat de mare pe o opera de arta de care nu beneficiaza? (e prost ala care da?)

Proiectul european are nevoie de o motivare. Se accepta un conflict de trafic rutier pt un proiect feroviar? E vorba de expropieri, foraje, grinzi, etc la zeci de metrii distanta de calea ferata.

RobertH

Cum sa nu beneficieze? Crezi ca e mai interesant pentru ei daca au treceri la nivel in orase unde tot timpu pot fi accidente ? De exemplu cum e la Blaj unde au refacut linia de la 0 dar nu au vrut sa renunte la trecere la nivel ... chiar anu trecut a fost un accident cu o masina prinsa intre bariere.

As mai adauga si un beneficiu . Faptul ca vin mai multe firme si unele chiar serioase la licitatii CFR pe proiecte mari fata daca ar fi scos primaria la licitatie.

Asadav

Licitatia pentru amenajarea parcului feroviarilor a ajuns in faza de evaluare a ofertelor:


QuoteModernizarae și introducerea în circuitul verde din Cluj-Napoca a parcului Feroviarilor (5,3 hectare) ar putea începe anul acesta. Licitația pentru punerea în operă a proiectului pregătit în urma unui concurs de soluții de către Asiza, biroul de proiectare al arhitectul Vlad Rudu, a intrat în faza de evaluare a celor 5 oferte care s-au depus.

Contractul depășește 8,4  milioane de euro, iar lucrările cuprind, pe lângă reabilitarea efectivă a parcului, reabilitarea arterei Parcul Feroviarilor, amenajarea ambelor maluri ale Someșului în zona parcului, construirea a două pasarele pietonale peste Someș, dar și dotări. Este cel mai bun și mai detaliat proiect pentru amenajarea unui spațiu public din Cluj, după cum a explicat în cadrul unei dezbateri publice arhitectul Vlad Rusu de la Asiza.

Licitația pentru revitalizarea și activarea parcului Feroviarilor a fost lansată anul trecut, a avut ca dată limită ziua de 18 decembrie, apoi s-a decalat pentru luna februarie. Contractul este estimat la peste 43.280.000 lei (peste 8,4 milioane euro). Criteriul de execuție este prețul ofertei (90%) și componenta de mediu (10%). Va întruni punctaj în cazul componentei de mediu cine va prezenta un program de realizare a lucrărilor orientat pe reducerea consumului de energie, folosirea de energie regenerabilă, materiale și produse ecologice, consumuri reduse de apă, management pentru deșeurile de pe șantier. Termenul de execuție este estimat la aproape doi ani de zile – 20 de luni.

De contract sunt interesate 5 firme sau asocieri de firme. Au depus oferte Tehnodomus, Electro Grup dar și firmele care deja sunt printre ofertanții la celelalte licitațiia de modernizare a unor zone verzi din Cluj-Napoca (Armătura, parcul I.L Caragiale) – ACI Cluj, Nord Conforest sau De Construct Project Consult cu Garden Center Grup.
roiectul Parcului Feroviarilor a fost contractat de Primăria Cluj prin concurs de soluții, la peste 550.000 lei, câștigător fiind biroul de proiectare al arhitectului Vlad Rusu.

Lucrările de modernizare includ pe lângă grădina de 5,3 hectare și reabilitarea arterei Parcul Feroviarilor, amenajarea ambelor maluri ale Someșului în zona parcului, construirea a două pasarele pietonale peste Someș, dar și dotări.

În parc vor fi amenajate 2 lacuri artificiale, platforme de relaxare, se vor construi un pavilion și 2 amfiteatre, se va defini un circuit coerent de alei, se vor face corecții de vegetație, se va monta un sistem modern de iluminat, dar și unul de irigații etc. Se vor monta bănci din lemn cu metal și beton aparent, rasteluri pentru biciclete, se va crea un loc de joacă și unul pentru fitness în aer liber, se vor monta coșuri de gunoi, dar și cișmele de apă.

Strada Parcul Feroviarilor va fi reamenajată cu benzi pentru biciclete separate de vegetație joasă, trotuare cu jardiniere, borduri cu senzori de colectare a apelor pluviale ca pe strada Regele Ferdinand, plantații de tei argintiu pe ambele trotuare. Malurile Someșului, cel spre strada Traian și celălalt spre parc vor fi reamenajate natural cu alei din lespezi de piatră, amenajări peisagere și corecții de vegetație prin toaletări adecvate, mobilier urban, bolovani rotunjiți.

Cele două pasarele pietonale și velo se vor amenaja una spre strada Iuliu Coroianu, iar cealaltă spre strada Spitalului, urmând să creeze noi trasee de traversare a zonei spre Piața Gării.

Sursa: https://actualdecluj.ro/modernizarea-parcului-feroviarilor-se-apropie-comisia-primariei-evalueaza-cele-5-oferte-depuse-la-licitatie/


Asadav

Si licitatia pentru executie a proiectului de reamenajare a malurilor Somesului din zona Sala Sporturilor, cat si reamenajarea platoului salii sporturilor e tot in faza de evaluare a ofertelor:

QuotePatru oferte a primit Primăria la licitația pentru modernizarea platoului Sălii Sporturilor din Cluj-Napoca, proiect cu bani europeni din pachetul de trei proiecte inițiate de municipalitate pentru transformarea malurilor Someșului care beneficiază de 35 de milioane de euro, finanțare din bani europeni. Deja e în evaluare licitația pentru modernizarea parcului Armătura și urmează să se lanseze cea pentru transformarea malurilor pe sectorul Parcul Rozelor – Garibaldi – Strada Muzicescu.

De contractul de peste 16 milioane lei pentru transformarea zonei Sala Sporturilor sunt interesate asocierile Dacia Faber cu NV Construct și Elis Pavaje, Nord Conforest cu Costin și Vlad Birou de Proiectare, De Construct Project Consult cu Ro Verde Landscaping cu Garden Center Grup și cu Proiect Construct Regiunea Transilvania dar și Construct Mapcom cu CML RO. Este vorba despre firme care concurează și la celelalte licitații lansate de Primărie pentru transformarea Parcului Armătura sau a părculețului I.L. Caragiale sau de firme care deja lucrează cu Primăria din Cluj.

Prin proiectul de modernizare licitat de Primărie în cazul malurilor Someșului de la Sala Sporturilor, o zonă de peste 1,4 hectare cu o capacitate de parcare în prezent de 340 de mașini urmează să se transforme total cu o investiție de peste 16 milioane de lei. Peste 60 de parcări din totalul de 340, câte există pe platoul Sălii Sporturilor, vor fi păstrate după reamenajarea și modernizarea pregătită de Primărie. Accesul se va face cu stâlpișori retractabili. Platoul actual din fața Sălii Sporturilor va fi ocupat de o piațetă care va putea fi folosită pentru târguri, evenimente sau chiar pentru un patinoar și un Târg de Crăciun. Se vor planta copaci, se vor amenaja trasee velo și un sistem de gradene spre Someș. Vor fi făcute stații de încărcare pentru mașini electrice, pentru biciclete și trotinete electrice, vor fi montate bănci de granit, coșuri de gunoi noi sau rasteluri pentru biciclete.

Proiectul dedicat Someșului asumat de Primărie ieste împărțit în trei: zona Parcului Rozelor – zona Garibaldi și cea a străzii Muzicescu, parcul Armătura și platoul Sălii Sporturilor. El este susținut din bani europeni, Primăria semnând deja toate contractele de finanțare pentru cele trei părți ale proiectului, circa 35 de milioane de euro.  Deja este în derulare licitația pentru modernizarea parcului Armătura și acum cea pentru platoul Sălii Sporturilor. Urmează să fie lansată și licitația pentru zona Parcul Rozelor-strada Muzicescu- Garibaldi.

Toate proiectele din acest pachet se fac potrivit conceptelor de amenajare făcute de biroul Practica din Spania, împreună cu clujenii de la Planwerk, cei care se ocupă de Masterplanul Someșului în urma unui concurs de soluții lansat de Primărie, pe care l-au câștigat.

Generic, proiectele cu bani europeni pentru transformarea malurilor Someșului au fost numite:

Revitalizarea culoarului de mobilitate nemotorizată aferent Someşului, modernizarea şi extinderea infrastructurii pietonale şi ciclisticile pe malurile râului, zona I – Lunca Someşului Mic: valoarea totală este de 123.696.371 de lei, din care contribuţia  Primăriei Cluj-Napoca este de 34.038.247 de lei, restul fiind fonduri europene

– Revitalizarea culoarului de mobilitate aferent Someşului, modernizarea şi extinderea infrastructurii pietonale şi ciclistice pe malurile râului,  zona II – Parcul Armătura şi zona III – platoul Sălii Sporturilor: valoarea totală este de 44.242.722 de lei, din care contribuția Primăriei este de 4.199.883 de lei, restul fiind bani europeni.

sursa: https://actualdecluj.ro/a-doua-licitatie-din-proiectul-somesului-cea-pentru-reamenajarea-platoului-salii-sporturilor-a-intrat-in-faza-de-evaluare-a-ofertelor/

nicolaem

parcarea salii sporturilor are nevoie de renovare.
malurile in zona au multa iarba. nu inteleg ce vor sa faca acolo si de ce. in poze apar tot felu de constructii inutile mai putin un nou pod pietonal

Asadav

^Nici eu nu intaleg ce vor sa faca la partea cu malul Somesului, care eu cred ca e ok si acum. Cred ca ar fi bine sa puna mai multe banci pe partea betonata, chiar langa apa.

klax187

la partea cu malul Somesului, exact asta se urmareste. Spargerea acelor betoane care aduc mai mult a "alee spre fabrica" decat a zona de agrement, Indulcirea malurilor pentru a putea interactiona cu apa, si mobilier urban (banci).
Momentan aleea de langa somes, aceea care e pe partea de jos a digului e intrerupta de niste canale colectoare iar balustrada aceea urata cu spume e rupta in unele locuri.

De asemenea, se renunta la gardul din Parcul Rozelor si din cate stiu (sper sa se concretizeze) un pod pietonal intre Parcul de Copii de pe 1 Decembrie si Parcul Rozelor.

Eu personal vad cu ochi foarte buni o revitalizare a zonei. Momentan e amenajata "din birou" si nu are nici o logica.

csebi24

Eu sincer as spera sa vad o zona cum s-a facut in Oradea, mi se pare ca arata foarte bine. Alerg des prin zona aia, ce as mai face as integra putin mai bine zona ingradita a parcului babes in toata zona respectiva. Este foarte ciudat tu sa alergi pe malul somesului si sa vezi alt om ca aleraga in babes despartit de un gard. Inteleg ca nu e parcul primariei si tine de UBB si n-am nicio problema cu taxa de intrare, dar cred/sper ca sunt solutii mai bune decat un gard actual. Recunosc ca nu am solutii.

nicolaem

#1482
in presa a aparut asta:
nu stiu daca e final dar eu nu vad nimic frumos in pozele alea. frumosul e subiectiv inteleg.
renuntarea la gard parcul rozelor si schimbarea balustradei, da sunt necesare. dar malul are are farmec tocmai ca e zona larga cu iarba (intretinuta corespunzator). digurile in cluj sunt f mici nu sun "ziduri de betoane"



versus:




klax187

nicolaem, sper sa nu te superi pe mine, dar ai ales o poza de pe partea gresita si o poza stilizata, probabil de pe la vreo campanie de la ceva...

In realitate, pista de biciclete e plina de pietoni, podul "aviatorilor" nu are alee de acces bine definita, sunt niste statui, elemente decorative, ce or i acelea puse acolo ca si cum nu a stiut primaria unde sa le arunce, iar cum am zis in postul initial, exista cel putin 3 intreruperi in aleea din partea de jos a digului. una e "rezolvata" de Somes Delivery cu lemn de esenta moale si netratat, una presupune sa te umplii de noroi si una presupune sa urci scarile apoi sa le cobori din nou. Cum am spus, nu e amenajat pt a fi o zona de promenada... e o amenajare "din birou", ieftina si pe principiul (las' ca merge si asa)...

Da, definitia frumosului e subiectiva. In schimb, functionalitatea, alaturi de bunul gust ar trebui sa fie obiective.

nicolaem

nu inteleg ce vrei sa zici cu:
- partea gresita. poza din posibilul proiect arata modificari pe ambele parti. nu inteleg care e gresita.
- poza stilizata. cum adica stilizata? e ce am gasit pe net, dar asa arata zona, circul pe acolo. Ca e is si pe pietoni pista de biciclete e in afara discutiei despre proiect. Ca nu iti lace statuia iar nu vad ce legatura are cu proiectul.

In rest ce zici e  real si sunt necesare imbunatatiri de functionalitate. Eu pun in discutie poza din proiect, platformele respective si senzatiaca va ramane mai putina iarba