[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Și saga Tipografiei lot 2 (mijloc) se apropie de final. O va face RADP.
Era foarte dubios ca nu s-a prezentat nimeni.
Mă gândeam că este vreo înțelegere sa ridice valoarea.
Până la urmă, o va face RADP.
Măcar nu va sta mizeria actuala prea mult după terminarea turnului Pompierilor prin primăvarã.

Că tot vb de Tipografiei, e tot in beznă deși avem stâlpii... Ba mai mult, e bezna mare si pe o parte din Cuza (probabil o fi la comun partea electrica cu Tipografiei tronson scuar CEC).

http://www.monitorulcj.ro/monitorul-cartierelor/85904-cu-valoarea-dublata-intr-un-singur-an-modernizarea-strazii-ocolite-de-muncitori-va-fi-realizata-de-radp-cluj-napoca#sthash.rVZycXzd.dpbs

klax187

tragi speranta ca va fi gata turnul in primavara?  :|

zol21

#1427
https://actualdecluj.ro/primaria-cauta-arhitecti-premianti-care-sa-faca-un-proiect-de-regenerare-urbana-cu-parking-pe-16-hectare-in-zona-expo-transilvania/

QuoteO licitație de 2,2 milioane lei a fost lansată de Primărie pentru studiile și proiectele tehnice necesare proiectului de regenerare urbană a zonei verzi Expo Transilvania. Adică un proiect de tipul celorlalte pornite în mai multe cartiere din oraș, walkable and smart – city, care implică extinderea parcului Aurel Vlaicu, amenjarea străzilor din proximitate dar și construirea unui parking. Criteriul de adjudecare al contractului vizează componenta financiară care contează în proporție de 40%, dar și experiența experților cheie (30%) plus obținerea unui premiu în cadrul unui concurs de soluții (restul de 30%).  Data limită pentru depunerea ofertelor este mijlocul lunii ianuarie 2021.

Contractul scos la licitație de către Primărie vizează: Servicii de elaborare a Planului Urbanistic Zonal, a expertizei tehnice, studiilor specifice tipului de investiţie, studiilor de fezabilitate şi documentaţiilor documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, a proiectelor tehnice, respectiv asigurarea asistenţei tehnice pe perioada de execuţie a lucrărilor pentru obiectivul mixt de investiţii ,,Regenerare urbană a zonei verzi Expo – Transilvania: amenajare şi extindere Parc Aurel Vlaicu, amenajare străzi adiacente după conceptul walkable and smart – city şi contruire parking".

Licitația va avea loc în 15 ianuarie anul viitor, iar durata contractului e estimată la 18 luni. Criteriul de adjudecare vizează componenta financiară dar și experiența ofertanților, atât a echipei cât și la nivelul concursurilor de soluții. Componenta finaciară contează în proporție de 40%, dar are valoare și experiența experților cheie (30%) plus obținerea unui premiu în cadrul unui concurs de soluții (restul de 30%)

Anul acesta, în septembrie, Primăria a inițiat demersurile pentru a înscrie în cartea funciară cu titlul de parc, mai precis Parcul Aurel Vlaicu, o suprafață de peste 3,1 hectare din zona Expo Transilvania situată în cartierul Mărăști din Cluj-Napoca  Terenul face parte parțial, după cum susțin serviciile de specialitate ale Primăriei, din terenul concesionat (prin licitație) acum mai bine de 11 ani societății Nervia pentru un proiect imobiliar. Nervia nu a mai putut face proiectul având în vedere că jumătate din terenul concesionat era încadrat ca zonă verde.

Acum, a pornit proiectul de regenerare urbană a unei zone de 16 hectare din Mărăști pe care dorește să o transforme de maniera celorlalte proiecte pornite în oraș (străzi reamenajate, mai mult spațiu pentru pietoni, mobilier urban și dotări high-tech și prietenoase cu mediu, parking de tipul park and ride, piste de biciclete etc). Despre proiect, municipalitatea susține că trebuie să fie corelat cu un alt proiect important al orașului – coridorul de nord Câmpul Pâinii – Răsăritului, șoseaua rapidă de-a lungul căii ferate pe care Primăria și-a asumat să o facă.

Cele 16 hectare sunt în cartierul Mărăști, cel mai urât cartier al orașului, după cum spun specaliștii (fără spații verzi sau dotări publice), delimitarea de strada Ialomiței, tronsonul de la intesecția str. Dâmboviței până la intersecția Fabricii de Zahăr, dar și str. Dâmboviței – tronson de la intesecția cu strada Ialomiței, strada Tribun Vlăduțiu, aleea Dâmboviței, parc Aurel Vlaicu

vasile.silion

Pe Tipografiei, cel puțin pe sectorul de lângă Central, au pornit becurile la stâlpi. Au încercat să aranjeze și pavajul din jurul stâlpilor, dar din păcate nu prea le-a reușit, o lucrare parcă făcută în grabă, de mântuială...













Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

zol21

QuotePrimăria clujeană a scos la licitație proiectarea și execuția lucrărilor pentru reabilitarea Parcului IL Caragiale, a străzii Octavian Petrovici și, parțial, strada George Barițiu, conform licitatia.ro. Dacă nu vor fi contestații, anul viitor ar urma să înceapă lucrările.

https://media9.ro/se-schimba-baritiu-se-va-vedea-canalul-morii-si-va-exista-un-pod-peste-parau/

gsimon

Aveti mai multe informatii de forajele ce se executa in diverse zone din oras? Cipariu, spatele catedralei, sensul giratoriu Gheorgheni?

vasile.silion

Găsești mai multe informații pe topicul dedicat infrastructurii feroviare din Cluj, mai ales în postările de pe ultimele pagini.
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1588.msg321708#msg321708
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Harry

Sincer? Arata oribil stalpisorii aia. Aveti si voi un Babu ca la Ct ?:)))

StefanCelMare

#1433
Da, m-am tot gândit la ce puteau pune în loc de stâlpi, sincer mie nu mi-e clar.
Pe strada Emile Zola s-a renunțat aparent total la delimitare, dar, și aici este un mare dar, Emile Zola este o fundătură, cu acces teoretic doar pentru riverani.
Spre deosebire, pe strada Tipografiei va fi trafic destul de serios.
Nu cred că în Clujul vechi am avut această problemă până acum.
Cam toate străzile refăcute cu pavaj 100% (fără asfalt) din centrul vechi până acum erau cu trafic auto redus.
Nu văd situația mai bună nici cu bolarzi, sau cu alte efecte... cam orice pui acolo, o să arate mediocru.
Poate era mai bine să lase banda auto asfaltată, și să aleagă o soluție gen strada IC Brătianu.





Singurul avantaj la pavaj continuu acolo este dacă pietonalizezi complet, caz în care nu ai nevoie de stâlpi.
Posibil să fi gândit strada ca viitoare pietonală în weekenduri sau în caz de evenimente care se țin la turnul pompierilor, habar nu am.


Powered by API/PUM imgur uploader

TheStig

Am trecut astazi prin zona Piata Lucian Blaga - str. Napoca si am facut cateva poze. Singurul loc unde mai era de lucru era in piateta din fata Croco, in rest parea sa fie gata peste tot. La intersectia str. Napoca cu str. Universitatii si P-ta Unirii au ramas marcajele vechi, astfel ca acum banda 1 de pe Napoca se continua cu banda 2 din Piata Unirii, iar banda 2 de pe Napoca se continua cu banda 3 din Piata Unirii de pe care esti obligat sa faci stanga. De asemenea, pista de biciclete se termina brusc in intersectia cu str. Universitatii, iar ca sa ajungi la pista de pe Eroilor trebuie sa traversezi 2 benzi intens circulate.

Str. Clinicilor


Intersectie str. V. Babes


In fata Casei de Cultura





Zona in care inca mai sunt lucrari





Intersectie str. Napoca cu str. Republicii


Intersectie str. Napoca cu str. Samuil Micu



Powered by API/PUM imgur uploader

vasile.silion

#1435
Faza aia cu pista de biciclete de pe Napoca ce se termină brusc la intersecția cu Universității și nu are continuare pe cei 200 m până la pista de pe Eroilor nu o înțeleg nici eu. Oare chiar nu se gândesc să refacă marcajele în fața librăriei Universității astfel încât să introducă acolo și pista de biciclete care să lege continuu pista de pe Napoca la cea de pe Eroilor?
M-am tot întrebat care ar fi fost cea mai bună soluție?
Tind să cred că dacă făceau pista pe partea stângă a străzii Napoca era mai ușor pentru această continuare. În fața librăriei Universității ar fi continuat pista tot pe stânga, pe direcția de mers, pe la limita cu platoul pieții Unirii (pe sub arțari) și ar fi ajuns la intersecția cu Eroilor unde, printr-o trecere "de pietoni", pista ar fi ajuns drept în capătul celei de pe Eroilor. În linie dreaptă! Era cea mai simplă variantă.
Așa, au făcut pe Napoca pista de biciclete pe dreapta, dar ca să ajungi la cea de pe Eroilor care e pe stânga, trebuie să-ți găsești singur o soluție improvizată pe acolo.
Oare chiar nu se gândesc să traseze cumva acea porțiune
lipsă a pistei de biciclete? Ar fi păcat să nu avem continuitate!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

frunzeti

In aceasta faza nu cred ca avea cum sa fie inclus si marcajul din zona intersectiilor Eroilor - P. Unirii - Universitatii - Napoca pentru ca pur si simplu nu e parte din proiectul respectiv. Probabil la primavara se vor face ceva ajutari in intersectia respectiva. Eu vad doua solutii in continuarea pistei:

1) traversare acolo unde se termina Napoca si continuare pe carosabil, usor stanga si pe trecerea de pietoni dintre P. Unirii si Eroilor. Aici mi se pare mai alambicat drumul cu 2 traversari + eventual trotuar blocat de pietoni intre P. Unirii si Eroilor.


2) continuare pana la trecerea de pietoni de la inceputul strazii Eroilor si traversare spre pista de pe Eroilor, respectiv latura estica a P. Unirii. Solutia asta mi se pare cea mai ok avand in vedere ca se face doar o traversare, iar traseul este mai cursiv. Va fi necesara o translatie la stanga a celor 2 benzi auto ce vin de pe Napoca spre Eroilor si revenirea apoi pe traseu pe Eroilor.

StefanCelMare

#1438
Sunt mai multe continuări necesare la ce s-a făcut acum pe zona Piața Blaga.
Deja Clinicilor arată rău, cel puțin pana la intersecția cu str. Iuliu Hațieganu / urcarea spre Hașdeu, ar trebui actualizată conform cu piața. Ar trebui si pista de biciclete spre Hașdeu, pentru ca pe acolo se poate duce distinct in timp pana in Mănăștur spre Calvaria via curtea USAMV.
Apoi si strada Hațieganu și Eminescu spre parc deja arată rău. Pe Hațieganu poate ramane cum e marcajul, ca banda de ambulanță o pot folosi si bicicletele. Pe Eminescu ar trebui banda biciclete...
Asta ca sà nu mai zic de Babeș. Și acolo trebuie adus la zi.
Si Republicii macar pana la Gradina Botanica...
Pe toate strazile enumerate corpurile de iluminat pe stalpi de beton arată oribil, cablurile sunt mult mai vizibile acum că in centru au dispărut... iar trotuarul ar trebui regândit pe unele complet.
Pe Eminescu sunt încă stâlpi de lemn probabil ai Telekom (fost Romtelecom) ! Parcă și pe Clinicilor mai sunt... Despre ce secol vorbim?

StefanCelMare

Și un update la zona Croco din piața Lucian Blaga.
Începe să arate bine.
La mai mare, că se poate.

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader