[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


calino

Abitios proiectul de langa Platinia.
Ar fi fain sa putem vedea o randare sa ne putem face o idee despre cum va arata.

LRadu

https://files.primariaclujnapoca.ro/2020/05/05/parte-desenata-1.pdf

Acesta este PUZ-ul pe care se bazeaza lucrarea, iti poti face o idee despre cum va arata zona.

Pe mine in continuare ma sperie ideea ca a ramane doar o banda / sens pentru traifcul auto. Sunt pentru prioritizarea traficului transportului in comun, dar pe aceasta portiune cu exceptia noi intersectii care poate genera blocaje, nu erau probleme de blocare, traficul rula poate cel mai fluid pe aceasta sectiune, si am impresia ca va iesi o nebunie cu 1+1. Pacat de cele cateva cladiri de pe Calea Manastur care nu au fost restructurate, pentru ca noile retrageri ar permite probabil chiar un 2 benzi + banda bus. Poate in cativa ani.

zol21

Domnu viceprimar zice pe FB ca deocamdata nu se vor implementa benzile de autobus pe aceasta portiune.

vasile.silion

^^@LRadu, nu știu despre ce clădiri nerestructurate vorbești pe Calea Mănăștur, dar eu știu că este acolo pe dreapta, cum urci spre Mănăștur, un bloc nou, terminat acum câțiva ani, care e ridicat la aproximativ 2 m. de stradă, adică au ăsat un trotuar foarte îngust. E ultimul bloc nou pe dreapta, că apoi urmează blocurile vechi, comuniste, care au o retragere semnificativă, iar înainte de acesta, cum urci, și celelalte clădiri au retragere. Numai ăstuia i s-a aprobat, în bătaie de joc, să fie construit foarte aproape de stradă. Ce-i mai poți face?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

frunzeti

^ in zona respectiva, teoretic cel putin, exista destul spatiu in cazul in care s-ar dori largirea avand in vedere ca este o parcare mare in partea stanga vis-a-vis de blocul de care spui.

Din cate am inteles, ei ar fi vrut sa exproprieze mai multe terenuri si cladiri de pe partea de sud a strazii, dar cred ca biserica de langa USAMV e monument istoric, inclusiv zidul respectiv de la trotuar si atunci au renuntat. Vor muta in schimb gardul de la USAMV (in partea dreapta a intrarii catre USAMV) pentru a crea noua statie pentru autobuze.

klax187

Si gardul de la USAMV e problematic. Nu mai tin minte daca e in patrimoniu sau doar se opune Universitatea.

vasile.silion

Oare să fie o mică victorie a noastră?

Așteptăm să crească iarba...

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

Și, iată, iarba a crescut!  :D







Când am văzut, acum o lună, pietrișul ăla bătătorit, cam așa ca în pozele astea îmi imaginam că ar trebui să arate zona. Mă bucur că imaginația mea s-a materializat!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

prd.marius

Nu inteleg de ce n-au gandit-o asa de la inceput.
Arata mult mai bine, e verde... Ca tot se lauda primaria ca vrea sa "inverzeasca" orasul.

Multumim de poze.

frunzeti

Ce rapid a rasarit iarba  :D

E din alta poveste acum, arata mult mai bine. Pietrisul ala stabilizat neomogen arata groaznic...

StefanCelMare

#1316
Legat de PUZ-ul din zona Platinia (fosta fabrică de bere Ursus).
Părerea mea este că va cauza niște probleme pe relația est-vest.
Deși pare o optimizare pentru relația nord-sud (Grigo - Zorilor), asta se traduce într-o problemă adițională pentru relația vest-est (Florești - centru).
Din start, intersecția cu 4 ieșiri și intrări va avea niște timpi de semafor mari.
Gândiți-vă că toate străzile au și intrări și ieșiri (și Mărginașa, și Moților ambele sensuri, și Oțetului).
O intersecție relativ similară ar fi acum Piața M. Viteazu (cu Horea, Barițiu, piața și Ferdinand) - deși pe Ferdinand acum mai intră doar bus.

Pur teoretic ar trebui ca această intersecție mare de la Platinia/fabrica de bere să scadă valorile de trafic de pe Emil Isac spre Republicii de ex., iar invers, ar trebui să scadă presiunea pe Republicii - Avram Iancu dar mai ales pe Babeș - Piața Lucian Blaga, cu o creștere probabilă pe Hașdeu pentru a ieși pe Mărginașă (sugerez aici strada Hașdeu fără parcări, după finalizare parking). Posibil și o reducere pe Frunzișului ambele sensuri la unele ore (dar și o creștere la altele, gen dimineața poate va deveni mai tentantă pentru cei care doresc să evite Moților). De văzut în ce măsură se vor petrece toate astea.
E o lucrare foarte complexă, iar părerea mea este că există un risc real să paralizeze axa est-vest la anumite ore, dimineața în special Mănășturul zona Calvaria, dar posibil și centrul seara.
Îmi e greu să spun exact de acum ce trafic va scădea, unde și dacă va scădea de fapt.
Mai concret, e posibil să puște treaba complet altundeva, gen Frunzișului, calea Turzii sau Plopilor, 1 Decembrie, etc., de te miri ce s-o petrecut.

Referitor la Calvaria, posibil dimineața să devină rentabil să o iei pe sub podul Calvaria via strada Plopilor, ca să ieși la Platinia pe altă cale. (direcția vest spre est va fi aglomerată mai tare pe Moților ca urmare a timpului de roșu la semafor Platinia net mai mare). Invers, seara posibil să vedem la fel o împărțire a traficului spre Florești pe lângă Someș cu ideea de continuare via prelungire Donath pe centura nord îngustă. Cel mai probabil va crește și traficul pe str. Coșbuc seara, pentru că nu ai de ce să mai stai pe Moților până la intersecția Platinia. O iei pe Coșbuc și te duci pe acolo.
E destul de greu de spus ce efecte va avea. Sper doar să nu devină un exemplu de cum o îmbunătățire aparentă cauzează probleme neprevăzute mai mari.
Cred că va crește nevoia de a utiliza un program gen Waze care știe traficul.

PS - intersecția are un potențial de a deveni destul de problematică și pentru linia est-vest de transport comun... fără benzile dedicate, autobuzele vor avea probleme să se încadreze pe banda centrală (toate benzile de lângă trotuar devin în acest context benzi pentru viraj la dreapta). Asta se mai poate rezolva din semaforizare pentru că poți da verde pe înainte și dreapta simultan, să zicem, deci busul poate merge înainte de pe banda de dreapta. O astfel de abordare cauzează însă probleme cu semaforul pentru pietoni, care devine verde simultan cu virajul dreapta al mașinilor. Multe, multe necunoscute oricum. Tind să cred că ar fi mai bine să facă benzile dedicate de bus, cu deviere trafic via str. Plopilor, pentru că efectiv e muuuult mai OK pentru transportul în comun, care ar suferi destul de mult la lipsa benzilor dedicate. El nu poate ocoli intersecția, va fi blocat în traficul sensibil mai secvențat de pe Moților.
Sau asta, sau să faci pasaje pietonale, deși e greu și asta, că ai canalul Morii în zonă.
Ce să mai, un clusterf%$$, orice faci nu e bine.

PPS - e o intersecție utilă în ideea viitoarei centuri ce va duce traficul spre zona Cora... dacă ne gândim ajută la devierea traficului spre și dinspre Cora.

qionescu1

#1317
Primaria a angajat un consultant pentru largirea de la Platinia printr-o licitatie corecta. Consultantul, o firma din Bucuresti, a venit cu cea mai buna solutie pe care a considerat-o la acel moment adica 2 benzi de dedicate pt bus pe Calea Manastur si 3 pt restul traficului auto, din care un reversibila in functie fluxurile orare de trafic.

A treia banda venea prin sacrificarea pistei de biciclisti dar consultantul a motivat-o prin lipsa centurii si a intrebat clar, printr-un gest de curaj zic eu, daca primaria isi asuma blocarea orasului dupa care a amintit ca publicul din sala nu reprezinta majoritatea, care e blocata pe drumuri. Asta s-a intamplat la dezbatere pt ca primarul Boc care a luat primul cuvantul nu a fost deloc multumit de varianta propusa, pronuntandu-se categoric impotriva solutiei consultantului aratand ca 2 benzi pt auto si 2 dedicate pt bus plus piste de biciclete sunt suficiente dupa care a parasit sala.

Acum ca e bine sau rau putem discuta mult aici dar intersectia va fi o mare realizare asteptata de foarte multi ani. Dar daca primarul a cunoscut deja cum trebuia sa arate artera de ce a mai facut licitatie? Iar ce spune Tarcea vizavi de etapa I nu este intru totul adevarat pt ca la dezbateri consultantul a recunoscut ca nu a corelat str. Marginasa cu Zorilor ci s-a rezumat la ceea ce se vede pe harta.

O alta problema o reprezinta dimensiunea pistelor de bicicleta de 2 metri pe ambele sensuri, care sunt prea generoase cu spatiu sacrificat in detrimentul pietonilor, trotuarele fiind prea inguste la o asemenea artera. Insa problema cea mai acuta sunt benzile dedicate pe cea mai importanta relatie in oras in lipsa centurii.

Varianta Boc, cea care se implementează nu a avut pana acum avizul comisiei de circulatie, din cauza aceluiasi motiv invocat si de consultant: lipsa centurii. Nu stiu daca s-a razgandit comisia, sau daca nu s-a tinut cont de avizul ei, sau daca impreuna cu intersectia va urma o reconfigurare a a mai multor strazi astfel incat sa nu se blocheze orasul.

https://www.stiridecluj.ro/politic/axa-calea-manastur-calea-motilor-primarie-la-cinci-benzi-primarul-emil-boc-se-opune-video

unupeaici

Nu stiu daca s-a mai postat ...

Primăria Baciu a anunţat că au început lucrările de extindere la 4 benzi a podului de la Petrom.

"Începând de săptămâna trecută, au început lucrările de extindere la 4 benzi a podului de la Petrom și a tronsonului cuprins între intersecția cu Valea Seacă - Napolact. Lucrările sunt Finanțate de CNAIR prin DRDP Cluj și se vor finaliza în Vara anului 2021. Pe perioada derulării lucrărilor vor apărea unele restricționări ale traficului rutier", transmite Primăria Baciu.

https://zcj.ro/administratie/un-pod-important-intre-cluj-napoca-si-baciu-se-extinde-la-4-benzi--205948.html

Daca ar face cateva exproprieri pe stanga sau pe dreapta in zona intersectiei cu Valea Seaca pentru a realiza 2 benzi pe sens s-ar fluidifica un pic circulatia pe directia Cluj Napoca - Zalau. Si e posibil sa se decongestioneaze toata zona. Cred ca lucrarea va demera si din prisma complexului de blocuri care se va ridica pe platforma unde a fost Salice.

RobertH

QuotePrimăria municipiului Cluj-Napoca publică spre informarea publicului PROPUNEREA privind AMENAJAREA ANSAMBLULUI URBAN CETATUIA,  studiu realizat în baza soluției câștigătoare a concursului internațional de soluții " Cetățuia Hill – International Design Competition / Amenajare Cetățuia".
Sursa







Powered by API/PUM imgur uploader