[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzeti

^^ Cred ca totusi traficul pietonal cel mai intens este pe trotuarul dinspre Memo spre Baritiu, fiind frecventat de multi studenti. Acel trotuar a fost latit vizibil si va ajuta mult. Cand mergeam des pe acolo, era groaznic dimineata pe la 7:30-8.. De multe ori o luam pe strada ca sa ajung la cursuri la timp.

StefanCelMare

#1291
Legat de pistele de biciclete, nu sunt de acord @prd.marius.
Erau ne-conectate până nu demult, dar acum începe să fie un sistem conectat, cel puțin pe centru.
De la gară, ai spre centru piste pe Horea, Barițiu, Emil Isac, Ferdinand, apoi pe Memo (comune cu auto), ai prin Piața Unirii, pe Eroilor, curând pe Napoca și pe Petru Maior cu piața Blaga, și mai ai și pe Avram Iancu.
Și asta o spun eu, care nu sunt cel mai mare fan al bicicletei în Cluj, pentru că este un oraș cu dealuri (Gruia, Zorilor) și un oraș cu probleme de conexiune (vezi lipsa trasee biciclete spre Mănăștur - ar fi prin Parcul Central să zicem, dar apoi pe Plopilor ioc).
La fel, lipsesc spre Zorilor, un cartier care are probleme și cu conexiunea de bus.
Totuși, de bine de rău, pe centru s-a făcut un efort și ele au apărut.
Acum mai lipsește să le și folosească bicicliștii, că 2-3 din 10 tot pe trotuar îi văd.

Despre Emil Isac, să știți că trotuarul e ceva mai larg.
De acord că se putea mai mult, dar e ceva - ceva mai OK decât ce a fost.

prd.marius

Posibil sa gresesc eu, dar ma refeream mai ales la intersectii.
Eu personal vad ca si o prioritizare accesul facil al transportului alternativ in intersectii.
Gen, cum s-a facut pentru autobuz, prioritate in intersectii (cu semafor, tot ce trebuie), asa sa se faca si pentru biciclete.
Acolo unde e banda de autobuz, biciclistii merg dupa indicatiile semaforului autobuzului, inteleg. Dar acolo unde e pista de biciclete, in intersectie nu e chiar safe, ba ca te intersectezi cu pietoni, ba ca nu e clar cine are prioritate fata de masini, etc.

In Viena de exemplu (si pot fi date si alte exemple, asta imi vine in minte acum), biciclistii au semafor propriu pe pista de biciclete cand ajung in intersectie, si tot timpul este prioritizat.

La noi, am aflat de la un coleg aici pe forum, ca pe Dorobantilor unde s-a facut pista cu sens unic, tot bicicletele trebuie sa acorde prioritate masinilor. Asta a fost raspuns oficial de la primarie.

Nu zic ca nu s-au facut piste, dar in opinia mea, nu s-au legat intre ele cum trebuie. Sorry for the long post.

raulbogdan23

Au aparut si in Cluj semafoare pentru biciclisti, cel putin pe Regele Ferdinand iesire catre Piata Unirii si daca bine tin minte si catre Piata Mihai Viteazul este unul.

De asemenea am vazut chiar ieri ca au montat si la iesire de pe Emil Isac.

Nu stiu cat de prioritare sunt fata de masini/autobuze, dar v-om vedea.

dragos76

#1294
@nicolaem perfect de acord că ar trebui să fie mult mai vizibile soluțiile în favoarea pietonilor în Cluj. Nu știu ce e așa de greu de înțeles inclusiv de către cei din primărie că indiferent de mijlocul de deplasare folosit, orice persoană se deplasează în Cluj este ȘI pieton. Chiar dacă unii vor folosi tortuarele doar cât să se deplaseze din locul unde parchează mașina până unde le e destinația finală. Dar acest scenariu oricum este mult descurajat, și se marșează pe a folosi transportul public sau alternativ, deci cu atât mai mult sunt extrem de importante trotuarele, și asta nu doar în zona centrală ci și în cartiere.

De aceea e neplăcut că atunci când e vorba de reabilitările astea din zona centrală nu știu să fie făcute și studii privind traficul pietonal, iar soluțiile tehnice să fie luate în consecință. Sau ca aceste soluții tehnice să fie prezentate mai clar de la faza de proiect, iar lumea să poată să sesizeze dacă nu ar fi conforme cu nevoile.

În aceeași direcție mi se pare foarte periculoasă și propunerea inițială de regulament privind sistemul de închiriere a trotinetelor electrice, care permite stocarea lor oriunde pe trotuare,  cât timp sunt respectate anumite condiții. Pe lângă faptul că aceste condiții sunt destul de vagi (chiar dacă am un trotuar de 2m, dar în mijlocul lui am pomi, pe margini am ceva stâlpișori, mai pot pune și trotinete), pe lângă faptul că din păcate comportamentul unora dintre noi nu e unul corect în lipsa unor reguli clare și a unui sistem de sancțiuni eficient (și chiar sunt curios să văd cum un utilizator de trotinetă o să aibă la el o ruletă ca să vadă dacă trotuarul unde vrea să lase vehicolul are 2m) cel mai aiurea ar fi mesajul trimis, prin care pietonii ajung să fie tolerați pe trotuare.

RobertH

E posibil sa scada numarul pietonilor de pe Isac dupa reabilitarea parcului Caragiale(cand se va face...). Din cate tin minte se va face o trecere aproape de facultatea de Automatica cu o continuare spre Cetatuia . Ar fi un traseu mult mai placut pe acolo.

qionescu1

#1296
@dragos76
E simplu de inteles, o parte este mult mai vocala decat cealalta si in plus sunt pe trend si da bine la public. Nu traficul pietonal trebuie studiat si analizat ci invers, cat trafic cu mijloace alternative exista, ce potential are, cat de des e folosit, de catre cine si care sunt efectele lui in mobilitatea urbana. Daca vezi ca ai facut sacrificii, ai redus o banda, ai inghesuit pietonii si vezi ca totusi 6 luni pe an abia circula cativa pe acolo atunci trebuie sa ne ridicam niste intrebari. Ce spun eu nu exclude mijloacele alternative sau infrastructura pentru ele ci doar incerc sa spun ca nu se pot implementa oriunde si oricum in detrimentul flagrant al altor categorii. 

StefanCelMare

#1297
Asta e o gândire ciclică. Dacă nu ai bicicliști nu faci infrastructură (piste). Dacă nu ai piste, nu ai bicicliști.
Nici eu nu-s încântat de alternativa bicicletă la Cluj, dar dacă faci infrastructura, cred că nu poate fi decât de bine.
Pentru că uite, apar și trotinetele vieții de ex.
Eu nu mi-aș dori să îi am în trafic pe toți ăștia lângă mașina mea pe centru, pentru că sunt exact definiția unui dezastru în curs de desfășurare:
- sunt rapizi,
- ușor de ratat în oglinzile mașinii,
- se bagă peste tot unde au un pic de spațiu,
- nu fac zgomot,
- mulți nu știu regulile de circulație.
Deci pe zona centrală, unde străzile sunt înguste și traficul aglomerat, eu am ajuns la concluzia că sunt pro piste de biciclete. Ideal ar fi să fie comune cu benzile dedicate bus, unde se poate, pentru că pot merge suficient de repede ca să nu încurce teribil autobuzele (pot duce lejer 30 km la oră).
Oricum deja eu am început să merg mai proactiv în Cluj:
- semnalizez din timp când schimb direcția de mers
- mă uit foarte bine în oglinzi, mai ales când schimb direcția, dar și în general + relativ des
- evit să schimb des benzile

tonică

Hehe, fără prea multa supărare dar fraza asta este de fapt motto-ul întregii Europe de Est și de aici pleacă problema traficului in aceasta zona:
Eu nu mi-aș dori să îi am în trafic pe toți ăștia lângă mașina mea pe centru...
Dimpotrivă, ceilalți ce aleg sa călătorească pe jos/ biciclete/ trotinete ar trebui sa spună asta de cei cu mașini, nu invers. Nu doar în Cluj ci peste tot, fie București, Timișoara, Iași ori în orașele mici mereu cu câte un DN ori Dj taindu-le în doua.

frunzeti

Vorbind de alternative la mersul cu masina, cred ca ar trebui sa fim mai deschisi la ele decat restul lumii, nu sa avem instinctul asta de a ne apara teritoriul de sub masina. No offence!

Referitor la benzile comune de bus biciclete: parerea mea este ca ele ar functiona bine si ar fi sigure DOAR daca ar fi destul de late in asa fel incat autobuzele sa poata depasi in siguranta un biciclist, deci sa aiba loc autobuzele cel putin de 1.2-1.5 m fata de biciclist.

Eu unul am folosit si folosesc autobuzul, masina si bicicleta prin Cluj, nu neaparat in ordinea asta. Din punctul de vedere al biciclistului, in momentul in care am fost depasit de autobuz pe banda comuna, cu viteza, la mai putin de 40cm poate, crede-ma ca a fost infricosator... De atunci prefer trasee alternative cu piste sau chiar pe banda de masini unde poti fi depasit mult mai usor si as zice chiar mai in siguranta (exista multe exceptii bineinteles).

csebi24

Cred ca am mai zis si eu o data chestia asta luniile trecute. Pista de biciclete pe banda de bus nu functioneaza. Un an de zile am fost doar cu bicicleta la lucru si va zic ca unde era banda de bus mergeam pe trotuar. Te depaseste cu viteza un autobuz/troilebus de simti cum te dezechilibrezi. NU este o solutie pentru a incuraja biciclistii.

Intr-adevar poate fi un compromis pe zonele de centru unde nu poti face pista, dar spre exemplu pe N.Titulescu nu este o solutie si rar vezi biciclist pe linia de bus.

Care credeti ca nu e asa va invit sa faceti cateva zile N.Titulesc pe banda de bus sa vedeti ce senzatii tari sunt.

dragos76

Nu vreau să răspund în numele lui ȘtefanCelmare, dar și eu sunt de acord cu el în cazul trotineteleor electrice; exact pentru motivele expuse de el (indisciplină, lipsă de precauție și previzibilitate etc).
Ca șofer nu am nici o problemă în a împărți traficul cu bicicliști, și nici viceversa (deși ca biciclist nu prea folosesc străzile principale și zonele centrale).

frunzeti

Trotinetele sau mai degraba mersul pe trotineta trebuie reglementat clar si fara interpretari. Sunt de acord ca pot face mai mult rau intr-un oras cum e Clujul daca nu sunt conduse cum trebuie, daca nu sunt parcate in locuri special amenajate si mai ales daca are oricine voie sa le conduca...

RobertH

Hai sa nu amestecam mere cu pere. Ce e pe Titulescu e o improvizatie si nici vorba sa fie un exemplu de banda BUS+Bike. Similar cu "banda dedicata" de la nodu N spre Campului.   Acolo trebuie o modernizare a strazii de la 0 cum se face pe 21 Decembrie unde au largit spatiul pentru banda dedicata pentru a oferii si biciclistilor mai multa siguranta.


StefanCelMare

#1304
Eu zic ca orice separare a traficului ajută.
Apropo, eu merg pe jos la munca și retur ca idee. Dar am multe delegatii vara, deci am șofat peste medie in oraș. De toamna nu mai am delegatii, deci revin la opțiunea pieton.
Asta și pentru ca CTP are 0 trasee pe Zorilor in zona Republicii unde lucrez. Bicicleta la deal... iar greu, transpiri, mirosi... drept urmare in zona Republicii sunt pline străduțele de mașini parcate, dar bus tot nu vedem degrabă. Inteleg ca erau ceva planuri, dar cu covidul s-au cam dus. Nu e moment de lansare rute noi acum, nu le poți evalua cum trebuie.