[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

nicolaem

dece e mai bine "sa se stea pe 2"? Mai incap 3-4  masini acolo in plus ca si "buffer" pe a 2a banda.

Ideea e ca de pe babes "vine 1 banda", deci ar ajunge in continuare doar o banda pe Maior. Nu influenteaza fluenta de deplasare. 1 intra, 1 iese.
Daca vopsesti partial Motilor ca banda de bus nuse remediaza nimic. doar muti conflictul de trafic mai la west. pentru ca 2 benzi intra- 1 iese.

Imp e ca ai inteles ce am vrut sa zic. Sa fim deacord nu e neaparat necesar :).

csebi24

^ da e clar ce zici tu, nu e o idee rea, eu ce ziceam e doar cred ca logica lor. Oricum se pot testa ambele variante sub trafic, asa ar fi ideal;.

qionescu1

Vineri ora 17, coada de la giratia de la Dezmir se intindea pana la Rompetrol la 200m de aeroport(As putea zice ca in vremurile bune). Daca pe relatia Dezmir - Cluj e rezolvata problema prin reorganizarea la 3 benzi de la giratia cu Rondocarton si largirea giratiei de la pasajul din Dezmir la 2 benzi continuand asa pana la intrarea in oras, in sens invers deci la iesire din Cluj spre Dezmir ne poticnim in 50 m de drum care se va lasa mult asteptat pt largire.

Nu vorbim de cine stie ce investitie ci de largirea cu 1 sau  1.5 m pe o distanta de 50 metri de la podul de la iesire din Cluj pana la giratia de la Dezmir. Fara 4 benzi nu putem fructifica giratia largita la 2 benzi pentru ca vorbim de 2 directii la iesirea din Cluj: una pt centura alta in directia Dezmir. Se vede asta zilnic dar azi s-a vazut cat se poate de clar ce cozi poate forma lipsa acestei largiri. Din pacate nici nu mai exista alta solutie de reorganizare pe relatia asta.

LRadu

Ma depaseste de ce daca tot s-au apucat de lucrari, largiri si asfaltari, de ce nu au facut si acea mica extindere de 50 de metri ?
Insa, acolo este absolut necesara largirea si a celor 2 sensuri giratorii de pe centura (cel de la OMV si cel de la iesirea din Apahida) pentru ca se creeaza dopuri foarte mari constant. Vineri seara pe centura care vine de pe bd. Muncii coada e de multe ori aproape de statia de betoane. Invers tot asa.
Stiu ca este prevazuta largirea la 2 benzi odata cu metropolitana, dar pana atunci nu cred ca ar fi atat de greu sa se adauge o banda la sensurile acelea giratorii care ar rezolva foarte multe probleme.

qionescu1

#1219
Poate pentru ca e nevoie de proiect, implicarea cnair, birocratie etc. dar chiar si asa ar fi avut destul timp, propunerea de reorganizare a intersectiei e de acum 10 luni. Ori de atunci nu au facut decat sa stearga marcajele si largeasca giratia asfaltand vreo 50 mp. Sa zicem ca 2 luni au gandit-o dar sa stai cu indicatoarele de lucrari 8 luni fara sa faci nimic e cam mult. Nu mai zic ca timp de 10 ani habar nu au avut de problemele din intersectie.

In legatura cu sensurile giratorii de pe centura Apahida cel de Sub Coasta si de la intrarea in Apahida sunt motivele principale pentru care centura e mai tot timpul blocata (in special vineri sau duminica) sau se circula cu viteze reduse pe ea. Inteleg ca Sub Coasta a fost cea mai ieftina solutie fata de o intersectie denivelata dar daca pe directiile principale giratia avea doua benzi n-am mai fi avut cozile pe care le vedem. Apoi giratia de la intrarea in Apahida nu ar fi trebuit sa existe, acolo cred ca s-ar fi impus o intersectie cu buzunare de stocaj. O astfel de intersectie a fost posibila in Bunesti spre Gherla, nu vad de ce pt o intersectie mult mai putin folosita (inspre directia Apahida) s-a ales solutia giratiei. Nu sunt impotriva giratiilor dar pe un drum national chiar european, cu valori de trafic foarte mari, pe o centura, giratiile nu creaza decat blocaje si reduc viteza ceea ce contravine chiar scopului lor.

Propunerea de remediere e mai veche si trebuie promovata pentru ca orizontul intersectiilor denivelate de la centura metropolitana e posibil sa fie undeva la 7-10 ani. N-ar fi mare lucru de facut, drdp s-ar putea descurca linistit.

https://clujeuropean.com/2019/12/28/centura-apahida-si-corectiile-necesare/

qionescu1

Partea dinspre Apahida, pt cei care nu ați fost prin zonă.







Powered by API/PUM imgur uploader

unupeaici

Tot legat de largiri de drumuri (nu intra chiar la Cluj Napoca, ci la judetul Cluj), ar fi oportuna largirea E60 intre Floresti si intrarea pe A3. Maxim 1 metru pe sens ar fi suficient pentru a crea o banca in plus. Largirea podului aflat inainte de sensul giratoriu de la intrarea in Luna de sus ar fi punctul nevralgic al acestei lucrari. Dar cum se poate la largirea podului de pe Calea Baciului (aflat inainte de Petrom) poate se va putea si aici.

klax187

Si pe unde o sa mai depaseasca "jmecherii" cand se face coloana?  :hm:

csebi24

^ pai daca tot facem facem 2 benzi si una de urgente pentru smecheri, sa nu ii lasam asa cu buza umflata.

Eu stiu ca acolo intr-o vreme au fost 2 benzi si dupa au renuntat, oricum daca se face in viitorul apropiat centura, nu cred ca va fi nevoie.

unupeaici

Realizarea centurii (7 ani, termen vehiculat aici) va scadea mult traficul pe acest tronson. Dar sa nu uitam ca zona Gilau se dezvolta (a aparut un mini parc logistic - chiar si Emerson isi muta o parte din activitate acolo, plus traficul spre zona de munte a judetului creste, pana in 2023-2024 ar trebui sa avem A3 Targu Mures - Poarta Salajului. Toate cele de mai sus coroborate vor duce la cresterea traficului, astfel incat nu se va sta in coloane doar de vinerea pana duminica ci se va sta si in timpul saptamanii. 

qionescu1

Miercuri,  ora 16:20 centura Apahida, de la giratia dinspre Jucu pana dupa giratia de la Sub Coasta am circulat cu 20 km/h maxim 30 uneori. La un moment dat m-a depasit un biciclist.
Azi ora 19 toata centura blocata, ce-i drept lumea pleaca din Cluj, dar sa vezi toata centura plina de la pasajul de la aeroport/statia betoane de pe Bd Muncii pana dupa giratia dinspre Jucu e ceva. Giratiile astea de pe centura sunt principala cauza a ambuteiajelor de aici. Nu e asa in fiecare zi dar nici departe nu suntem.

danny_cbu

Sper ca la OMV si iesirea spre Jucu vom avea intersectii denivelate odata cu centura metropolitana ca sa nu mai avem ambuteiajele de acum.
Apropo, proiectul centurii tine cont de proiectul devierii Somesului in zona Apahida? Stiu ca sensul giratoriu de la OMV a fost construit chiar pe traseul Somesului deviat
https://sannicoara.ro/wp-content/uploads/2015/10/sens-subcoasta.jpg

csebi24

Ce se stie de noile tramvaie aduse la Cluj? Inca n-am vazut niciunu pe nicio linie? Asa mult dureaza testele pe ele?

qionescu1

#1228
O data cu propunerea de reorganizare a intersectiei de langa aeroport, Drdp a mai largit o intersectie in Sanicoara si la alta a creat un buzunar de stocaj. Cu modificarile astea care elimina substantial blocajele pe relatia Apahida-CLuj, azi ora 17:00, fara accident sau alt eveniment, Waze mi-a indicat cel mai rapid itinerar de la Jucu spre Cluj prin Apahida si nu pe centura ei unde se circula cu 24 de km/h. Circul foarte des pe aici si o zic in continuu, giratiile de pe centura asa cum sunt organizate acum sunt principala cauza a ambuteiajelor. Sa ajungi mai repede la Cluj traversand toata Apahida, Sanicoara si Dezmir decat pe centura lor e impotriva logicii. Repet nu vorbim de situatii izolate ci lucrul asta se repeta foarte des. Cat le-ar lua, in timp si bani, sa largeasca o giratie si a doua sa o reorganizeze?

Iceman

Compania Diferit a adus 13 muncitori din Sri Lanka pentru a suplimenta forță de muncă și a termina străzile Emile Zola Napoca și Piața Lucian Blaga în termenul de finalizare conform graficului, tot o dată au sosit și plăcile de granit pe 100X50 din China.... săptămâna aceasta termină lucrările pe strada tipografiei și la scuarul CEC ulterior vor reveni spre Strada Ferdinand să remedieze miciile defecțiuni rămase