[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Io

Cum e aia in Jucu procentul de salariati domiciliati in localitate raportat la populatia de virsta activa >100%? Adica sint mai multi salariati cu domiciliul in Jucu decit populatia activa? Nu e ceva gresit acolo?
Comparat in primul rind cu cartierul dormitor al Clujului, Florestiul, cu un procent de 1/5? Adica 4/5 dintre locuitorii de virsta activa ai Florestiului nu sint salariati? N-as crede. Ce e gresit aici?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

"salariați domiciliați in localitate" înseamnă numărul total de salariați ai firmelor ce au "domiciliu" in localitate. In Jucu este sediu pentru Robert Bosch, De Longhin și alții și că atare rezultă acel raport: mulți salariați, putina populație activa.

Io

Explica-mi, te rog, diferenta intre domiciliu si "domiciliu". Cumva ma indoiesc ca salariatii de la Bosch dorm in Parcurile Tetarom ...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Intreaba-i pe autorii studiului. Nu de alta dar sunt mulți consultanți pe lumea asta dispuși să spună orice tâmpenie doar sa fie pe placul beneficiarului.

Vezi de exemplu aceasta perla de ieri: https://www.facebook.com/461995477211374/posts/3232541593490068/

qionescu1

Zice ca BV, se misca mai bine pe zona metropolitana si nu a facut greselile Bucurestiului si Clujului... Ar fi interesant sa fi venit cu niste date concrete sa vedem cu ce si de ce.

cristi767

#1190
@Ion, adică contează unde muncești, nu unde ești domiciliat. Nu îmi dau seama ce e atât de dificil de înțeles. Dacă eu am o firmă în satul X și ea are 1000 de angajați, localitatea X va avea 1000 de angajați acolo, prin intermediul firmei mele. Nu e relevant pentru astfel de statistică unde locuiesc efectiv oamenii ăia. Pot fi cu flotant în satul x. Poate fac naveta. Poate stau "la negru" în satul X, dar figurează în altă parte.

Astfel de indicatori nu se culeg cu buletinul omului în mână ci analizând societătile cu sediul din localitatea respectivă cu privire la numărul lor de angajați. O localitate poate profita de pe urma contribuțiilor salariale prin aceea că firmele au sediul acolo, fără să conteze unde sunt efectiv domiciliați angajații. Singurul lucru când contează domiciliul e la la impozitul pe mașină și la alte taxe care depind de domiciliul cetățeanului. În rest, cele mai relevante taxe/contribuții sunt cele pe proprietate (contează unde e proprietatea) sau unde e sediul firmei la care lucrezi (ce am explicat mai sus).

De asta e așa mare miza să ai primăria unei comune mici de lângă un oraș mare (Vezi Ghimbav, de exemplu): pentru că ai câte o firma mamut care îți aduce o grămadă de impozite și taxe prin numărul mare de angajați, dar distribuirea efectivă se face exclusiv la cei care au domiciliul sau locuiesc în fapt acolo (adică ai bani mai mulți să mulțumești mai puține persoane).

qionescu1

#1191
Noul gard la si de lângă "prima stradă smart". UT a înțeles și și-a făcut treabă.



Powered by API/PUM imgur uploader

reed

Se poate inchiria si toaleta? Dincolo de gluma,arata bine gardul ala.

qionescu1


Iceman

Știe cineva de ce nu se mai lucrează în Piața Lucian Blaga și strada Napoca de o perioadă bună?... lucrările stagnează de la cei de la Diferit

vasile.silion

Diferit lucrează acum în piațeta de pe Cuza Vodă. Se pare că nu pot lucra pe mai multe șantiere deodată - cel puțit așa arată acum, asta lasă să se înțeleagă...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

KSP

La sensul giratoriu de la ieșirea din oraș de după aeroport spre Aphaida erau echipe de la DRDP care montau indicatoare noi de circulație. Poate modifică în sfârșit configurația giratoriului :)

qionescu1

Confirm. Astăzi la 15:30 erau utilajele și angajații drdpdului la fata locului dar și un echipaj de politie. Se pregăteau de marcat. In sfârșit la aprox 10 luni de la propunere o vedem realizată. Sa vedem cum iese.

qionescu1

Cei 50 de metri dintre pod și sensul giratoriu trebuiau să fie la 4 benzi. Girația la 2 benzi, după girație înspre Dezmir 1banda și dinspre Dezmir spre Cluj 2 benzi. Se pare că în loc cu sa lărgească cu  1-1,5 metri cei 50 de metri dintre pod și girație drdp preferă soluții de compromis care vor aglomera ieșirea din Cluj lipsa celei de a doua benzi de aici neputand fructifica girația lărgită pt cele două relații distincte: una in direcția Dezmir și una pt centură.







Powered by API/PUM imgur uploader

TheStig

Poze de ieri (21.08) cu lucrarile de modernizare din Cluj-Napoca.

Strada Petru Maior









Strada Emil Isac











Powered by API/PUM imgur uploader