[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

prd.marius

@klax187 cred ca era configurata cum zici tu, doar pana la Posta (cum vi din centru). Doua benzi dinspre centru spre gara (una dedicata BUS), si cealalata dinspre gara spre centru, la fel, dedicata BUS.

Nu stiu care e configuratia finala, dar daca cineva a vazut ce-a iesit as fi curios sa ne zica.

Ideea e ca acum citeam ceva articole legate de modernizarea strazilor din aceasta zona. Si un arhitect zicea ca vor fi piste pe ambele parti, ca stalpisorii (cei vechi de pe trotuare) incurcau pietonii, etc. Pai daca ne uitam la cati stalpisori sunt pusi acum, si mai ales pe stradutele laterale, acestia nu incurca, oare?  :((

micutzu


ciprebbe

Ce frumos seamana cu steagul.......... :)))))
( Mexic, Italia)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ladposta

de abia astept - pozele finale cu drona sau de pe un 'rooftop' - sau chiar si un mic video :-) Multumiri anticipate si o cafea/bere cand oi ajunge prin Cluj.

csebi24

Am trecut pe acolo astazi, arata bine marcajele. Confirm ca si cele verzi si cele rosii sunt in relief, cel putin cativa milimetrii si pare ceva material mai abraziv. Legat de banda de bus Baritiu -> P-ta Unirii intr-adevar au renuntat la pista de biciclisti. Intr-un fel nu-mi place, dar nu stiu daca latimea acelei benzi permitea si un autobuz si un biciclist in paralel, asa ca, cred ca solutia aleasa este rau cel mai mic.

prd.marius

#1145
Ca si parere personala, eu sunt un pic dezamagit de cum abordeaza lucrarile acestea.

Cum zicea si nicolaem, nu peste tot se pot face chestii care sa multumeasca pe toata lumea.
Dar modul cum au prezentat proiectul, cu 2 benzi de biciclete pe ambele sensuri, fara stalpisori "ca incurca pietonii", si rezultatul final, asta mi se pare dezamagitor.

Macar arata frumos "coloristica" :))

alexV

Arh. Vlad Rusu e foarte activ pe grupurile de facebook, cel putin cele cu biciclisti. Cred ca aici proiectul modificat e rezultatul unei negocieri: arhitect, primarie, circulatie. Stiti ca Planwerk propunea din 2015 inchiderea pietei unirii si pe latura de est, unde e KFC? Super indrazneata propunere. Poate dupa ce vom avea centura metropolitana.



In lipsa acestei pietonalizari, avem trafic de 2 benzi care continua pe Ferdinand, catre gara. Si din cauza asta presupun ca cei de la circulatie nu au permis ingustarea Ferdinand la 1 banda. Daca insa ar fi pietonalizata unirii est, nu ar mai fi cele 2 benzi de trafic sa se "verse" pe Ferdinand, deci atunci se va putea. Vorbim peste 7 ani, cand e gata centura.


klax187

Configuratia finala sigur va fi cu doua benzi generale spre Horea.  :((
Deja pe banda 1 sunt sageti cu indicatie "Inainte si la Dreapta" iar pe banda 2 sunt indicatii "Inainte si la Stanga".

M-as mira sa le mai stearga si a 2-a oara  :lol:

Marea reconfigurare a traficului de pe Ferdinand a ajuns sa fie o banda dedicata de autobuz pe care oricum circulau doar autobuzele si pana acum...

klax187

Legat de intrarea in intersectia cu Str Baritiu si Piata Mihai Viteazu, e prost configurata pentru biciclisti. Am sa explic mai jos de ce:

Banda de biciclete nu trebuie trasata in partea dreapta a unei benzi auto care are Obligatoriu Dreapta, sau in stanga unei benzi care are Obligatoriu Stanga.
Eu ca si bicilist sunt obligat sa merg pe banda de bicicleta pana langa trecerea de pietoni. Dar din pozitia aceea nu pot face stanga pe Baritiu.

Normal trebuia sa exista o zona de buffer langa trecerea de pietoni, in fata masinilor. In felul acesta biciclistul poate alege directia de mers in siguranta:
- Banda de bicicleta catre Baritiu
- Banda de bicicleta catre Horea
- Stanga catre Piata Mihai Viteazu.

De asemenea accesul la zona de buffer trebuie facut prin stanga benzii care are obligatoriu dreapta.
Dar poate cer prea mult de la o urbe care inca invata ce latime are o bicicleta...

klax187

Legat de intersectia Ferdinand - 21 Decembrie - Piata Unirii:
Toate autobuzele vireaza Dreapta catre Memorandumului din cate stiu eu. Prin viraj, autobuzul intra direct pe banda dedicata.
Nu inteleg de ce in situatia asta au culoarea rosie cand e verde pe directia 21 Dec - Memorandumului sau de pe Piata Unirii Est catre Memorandumului. Eu consider ca e de bun simt Verde Intermitent cu prioritate pentru autobuzele de pe 21 Decembrie si pietoni.

csebi24

^^ legat de faptul ca au rosu, ai dreptate, toate fac dreapta, dar nu cred ca pot face dreapta fara sa treaca un pic peste una din benzi, virajul este super strans. Asta e parerea mea.

prd.marius

@Klax187, total de acord cu tine.
Am trecut ieri pe acolo si chiar ma intrebam, cum o sa faca stanga cei care vin cu bicicleta dinspre centru spre gara si vor sa o ia pe Baritiu?

vasile.silion

Vor trece deodată cu pietonii. Oare nu e o explicație plauzibilă?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

raulbogdan23

De azi au fost puse in functiune noile semafoare de pe Calea Turzii si Observatorului (la Recuperare)