News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nicolaem

eram 100% sigur ca toti vor spune ca sunt urati si prea multi.
ar putea sa mai lege si o sarma intre ei si am breveta gardul pe mijlocul drumului.
cel putin pe partea cu copacii si cosurile de gunoi nu inteleg de ce mai sunt necesari.

StefanCelMare

#1111
M-am tot uitat la ei și eu, încă nu am dat un verdict.
În șantier nu arată prea grozav.
După ce se termină șantierul, va deveni ceva mai vizibilă o oarecare simetrie.
Cam de asta sunt necesari și pe partea cu copacii și coșurile.
Simetria e de dorit, mai reduce din impactul vizual.
Nu este cea mai reușită reabilitare ce a străzilor Sextil Pușcariu și Emile Zola.
Din experiența mea însă, după o perioadă de timp, câteva luni (4-5 luni), ochiul se mai obișnuiește cu noul.
Treptat modificările devin mai puțin stridente - nu doar prin obișnuință, ci și prin uzură.
Eu aș judeca rezultatul final cam la juma de an după.
Cred că era mai OK să ai spațiile pietonale cu dale de granit mari, și zona de mașini cu pavaj stil vechi (piatră cubică veche).
De fapt, e greu de zis ce ar fi fost optim acolo.
Ce pot spune este că acum este ușor kitsch.
Zona nu a arătat așa niciodată.
Pavajul este ceva ce nu a existat în vechiul Cluj.
Adițional mai ai și stâlpi OZN versus ce ar fi putut fi stâlpi din fier forjat (dar în planurile primăriei sunt OZN, așa sunt toți puși noi).
Amenajarea pare gândită pentru spații deschise, ori străduțele respective sunt înguste.
Părerea mea e că s-a ratat ceva din farmecul vechiului Cluj.
S-a mers pe modern, ceea ce este... altceva. Nu neapărat rău sau bine... e diferit.
Unora o să le placă, dar cert e că nu cadrează istoric pe o zonă istorică.

razvam

Nu prea stiu in care thread sa sa pun acesta informatie, dar vad ca cei care lucreaza pe Planul de amenajare a teritoriului judetean Cluj au inceput sa populeze site-ul.

https://www.patjcluj.ro/rezultatele.html

https://www.patjcluj.ro/rezultatele/studii-de-fundamentare.html

prd.marius

Quote from: vasile.silion on June 20, 2020, 02:30:28 PM
Au început să traseze cu vopsea pistele pentru biciclete de pe Ferdinand:

Au ingustat banda de circulatie, sau mi se pare mie? Mai incape un autobuz pe acea banda?

csebi24

Dupa cum am promis, revin cu poze

Astazi montau indicatoare rutiere



Au marcat si trecerea de pietoni pe o parte



Poze cu stalpisorii






Legat de stalpisori sunt prinsi cu "suruburi" dupa cum ziceam





La baza lor nu au mai pus piata, au pus ciment cu pietricele pare



Si cireasa de pe tort ( proba de rezistenta) deja unul este indoid







alexV

Quote from: csebi24 on June 22, 2020, 10:19:03 AM


Mersi. This is horror:
- sunt de 15 ori mai multi stalpi decat vor fi pietoni vreodata
- simetria e inexistenta, au prevazut loc de stationare in prim plan, care mai si ingusteaza culoarul pietonal la 80 cm in zona aia, pe o strada in principal pietonala.

As vrea sa vad o modificare de proiect, sa inlocuiasca toti stalpisorii de aici cu bolarzi de granit.
Si trebuie acum, inainte de receptie, nu peste 6 luni.

Am intrebat la primarie despre situatie, aflu ca asa a hotarat arhitectul, tinand cont si de buget. Am intrebat apoi arhitectul, zice ca asa a impus "fara drept de apel" comisia de circulatie din primarie. Ma invart in cerc, dar dam de capat.

E important fiindca urmeaza alte renovari in centru, de ex. Kogalniceanu, piata Blaga, etc etc. Si presimt ca vor urma acelasi sablon. Pietonalizam, si alocam 23 de stalpisori pe om, sa fie bine delimitat.

StefanCelMare

#1116
Nici nu știu ce să zic.
Bolarzii ăia ar trebui să fie cam înalți.
Dacă pui prea mici, nu se văd din mașină în retrovizoare sau chiar pe față la mașinile mai înalte.
De fapt nicicum nu e ideal.
Eu nu sunt mare fan al soluției alese pentru canale.
Suntem pe o zonă istorică, ar trebui capace de canal din fier forjat, fără teamă.
Se pot face frumoase, cu emblema orașului, etc.
Eu mă tem că va ieși totul prea gri cu bolarzi și fără capace canal.
O mare de gri, fără niciun reper metalic.

PS - eu aș solicita un arhitect aici, sunt chestii minore de amenajare care se pot rectifica și pot schimba aspectul în bine fără bani mulți.
PPS - referitor la spațiul de staționare, nu mi se pare absurd în contextul unei străzi pietonale.
Acolo trebuie să poată încape și mașini de gunoi de ex.
Adică traficul ar trebui să fie minim, pietonii pot trece strada.

StefanCelMare


alexV

Intr-o nota mai generala, ce l-ati intreba  pe arh Vlad Rusu?

Biroul de proiectare al dansului a castigat proiectele:
- turnul pompierilor
- parcul feroviarilor
- blv Ferdinand + E. Zola + S. Puscariu + Tipografiei
- viitorul cartier Sopor

raulbogdan23

Au aparut si semafoarele la trecerea de pietoni de langa Electrogrup/Rompetrol de pe Calea Turzii

vasile.silion

Apropo de aspectul străzii Ferdinand, în a doua fotografie postată de @csebi24 se vede că în dreptul acelei treceri de pietoni este amplasat un altfel de arbore (respectiv cred că e un platan cu tulpina albă, de genul celor din Piața Unirii) decât toți ceilalți amplasați pe toată strada (care sunt arțari, precum cei plantați pe Memorandumului). Ca și cum ar fi rămas la sfârșit fără un arbore și ar fi pus unul la întâmplare în locul acela. Astfel încât efectul vizual este foarte sâcâitor, deranjant.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

Mă tot întrebam de ce nu lucrează mai cu spor în șantierul de amenajare a piațetei din fața sucursalei CEC, de pe str. Cuza Vodă.

Posibil ca o explicație pentru întârzieri să fie vestigiile peste care au dat săpând, cred că sunt fundațiile zidului cetății medievale din colțul nord-estic al acesteia. Am făcut 2 poze:



,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

@AlexV - cam asta l-as intreba.

Parcul Feroviarilor
1. Daca proiectul se integreaza in proiectul mai mare de amenajare a malurilor Somesului
2. Cum va asigura legatura cu Parcul Armatura avand in vedere viitorul pod peste Somes si conexiunea acestuia cu str. Paris
3. Daca in proiectarea parcului s-a tinut cont si de o eventuala activitate comerciala avand in vedere nu numai activitatea recreationala dar si posibilitatea invecinarii cu un mall. Ma refer aici spatii anume destinate, amplasament etc.

Cartierul Sopor
1. De ce cartierul are doar doua conexiuni cu orasul (str. Sopor si str. Traian Vuia - o explicatie ar fi parcul de est)? La un proiect pt 70 000 de locuitori mi se par insuficiente.
2. Cum a fost gandita conectivitatea cartierului cu partea de sud a orasului (Gheorgeni/Borhanci) si partea de est (zone de dezvoltare viitoare) in lipsa continuitatii planificarii/trasarii acestor strazi (exceptie str Soporului)?
3. Cum va fi asigurat un acces facil al locuitorilor cartierului la viitorul Parc de est avand in vedere centura metropolitana care desparte cele doua zone?
4. Care este dimensiunea spatiilor verzi din viitorul cartier?
5. De ce nu s-a avut in vedere si o conexiune feroviara/metrou usor (pt un termen mai indepartat) care ar putea asigura o legatura cu intreaga zona de sud a orasului (Gheorgheni, Buna Ziua, Zorilor) avand in vedere apropierea Garii de est/aeroport/etc.  Intrebare in contextul planificarii trenului/trenurilor metropolitane.
6. Daca se are in vedere si arhitectura viitoarelor constructii. Adica se vor impune reguli care vor asigura simetrie si o arhitectura pt intregul cartier (ex. str. Dorobantilor) sau se va construi doar dupa reguli minime gen inaltime, nr etaje, retrageri etc.

Ionut


prd.marius

La cum au inceput marcajele pe Ferdinand, cred ca o sa fie o harababura.
Sunt curios ce o sa iasa la sfarsit (strada noua, cu marcaje deja refacute, date cu vopsea neagra peste cele vechi, de nu se mai intelege nimic...).