[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

#1005
Pun și eu 2-3 poze de azi.
Se lucra susținut în zona Central. Erau cel puțin 10-15 oameni acolo.
Vreo 3-4 lucrau doar la viitoarea stație de transport public.
Alții lucrau pe intersecția Tipografiei / Ferdinand.
Alte echipe lucrau la finisaje spre piața Mihai Viteazu.
Bonus: o poză cu clădirea reabilitată de lângă Sora.
Au dat jos schelele. Arată neașteptat de bine, cu obloane.
Clădirea Sora devine cam la fel ca și clădirea Poștei una dintre problemele pe centrul Clujului la reabilitat.

(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

gsimon

Am si eu o intrebare, oare cu fatada cladirii imediat dupa biserica de pe colt de pe Ferdinand, vizavi de noul suport de bicicletele (se vede si in postarea anterioara a  unui coleg) ce se intampla?  Primesc impozit majorat cu 500%? Si asta dar ca si altele mi se pare ca arata deplorabil. Vorbesc acum strict punctual pentru ca in cazul de fata sare in ochi de la o posta contrastand flagrant cu "noua strada".

StefanCelMare

Cred că aveau la dispoziție 2-3 ani să rezolve fațadele...
Parcă doar de anul ăsta a început povestea cu impozitul mărit.
Chiar ar fi interesant să aflăm ce se întâmplă cu acei proprietari care nu au reabilitat clădirile.
Poate vreun jurnalist să întrebe pe la primărie?
E posibil ca cei care au dosare de reabilitare deschise (colaborare cu primăria sau șantier aprobat) să primească păsuire, dar sunt încă destui (vreo 20-30%) care nu dau niciun semn că ar urma să reabiliteze fațadele.

klax187

Mai sunt si situatii in care au aparut schele insirate pe fatadele cladirilor pe care nu au urcat de ani de zile muncitori.
Pe langa ca fatada e fara tencuiala si zidul e crapat la mijloc, au "rezolvat" problema aspectului cu o adunatura de scanduri putrezite:
https://bit.ly/3baSiM5

ciprebbe

In principiu daca ai un contract de reabilitare valabil pt un termen viitor scapi de penalitati. E nevoie sa pornesti reabilitarea atunci ca sa fi pasuit. In rest daca nu faci nimic primesti impozitul marit. Nu stiu daca isi plateste cineva impozitul majorat.
Mai sunt inca multe cladiri in zona centrala aflate in litigiu, in general intre biserica si locatari. Si acestea scapa pt ca nu e clar jurudic cine e bun de plata.... Probabil in 2 - 3 ani se mai rezolva din ele.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qionescu1

Au primit impozitele majorate. Cunosc pe cineva care are de plătit un impozit de 3200 lei pt un ap intr-o clădire istorică. Problema e că locatarii nu sunt sprijiniți deloc. Îți trebuie proiect pt reabilitarea clădirilor istorice iar cei care fac astfel de proiecte sunt foarte puțini și cer sume exagerate. După proiect vine execuția, alți bani.  La Oradea primăria sprijină în mod real procesul de reabilitare a centrului la noi Boc spunea la radio să-și vândă casele cei ce nu le pot reabilita.

rota

tot e bine, in sectorul 3 Negoita sprijina locuirea ilegala in cladiri istorice, sa le distruga mai rapid, sa construiasca blocuri noi  :(


nicolaem

e o harababura totala acolo si o bataie de joc.
biciclisti cer benzi dedicate, altii copaci altii banda dedicata de bus.
Boc, deloc curajos, le da dreptate la toti si cere proiect in concordanta cu cerintele ONGurilor mai vocale.
problema e ca fizic nu e loc pentru toate. Ati vazut si pe str BunaZiua, cand  au plantat copaci pe un trotuar ingust incat nu mai era loc sa treci cu carucioru.pe langa el. Trebuie facuta o delimitare intre ce ar fi frumos sa facem, si ce putem face.

StefanCelMare

#1014
Măi, analizând schemele, mie nu mi se pare deloc prostie.
Se câștigă ceva foarte valoros: prioritizarea transportului public.
Cred că va schimba percepția lumii despre transportul public această schimbare.
Va fi net un câștig de timp.
E posibil ca de la nod N (intrare Cluj dinspre Florești) până hăt spre piața Mărăști să ai bandă dedicată bus.
Mare lucru. Aș scrie cu caps lock. Mare!

Este clar dureros ce va urma, pentru că pe calea cea mai scurtă se va gâtui intenționat traficul auto (Calea Mănăștur va deveni o stradă cu o bandă pe sens + banda dedicată autobuz).
Din punctul meu de vedere însă asta va muta traficul pe șina de tramvai începând cu Calvaria până la intersecția cu Polivalenta.
De acolo, traficul se va ramifica.
- Spre Gară se va merge peste Someș pe 1 Decembrie - Mamaia - Dragalina.
- Direcția Zorilor va merge spre Platinia (fosta Ursus) via Uzinei Electrice.
- Direcția Centru până la Primărie va merge fie pe Măcelaru fie pe Stadionului (via Uzinei Electrice), pentru că poate da în Moților / Clinicilor care vor fi mai degrevate de trafic.
- Spre Opera Maghiară va cam trebui să fii nebun să mergi ca să ajungi în centru. Acolo va fi blocaj mare pentru că și Ferdinand s-a interzis spre centru, deci pe Barițiu vor veni iar cei care au treabă în centru din direcția Nord (Gară). Deci spre Opera Maghiară ar trebui să meargă prioritar cei care merg spre Mărăști sau Gheorgheni, via Piața Mihai Viteazu, sau cei care vor să ajungă rapid chiar în centrul vechi (zona Casa Matei Corvin).
PS aici s-ar putea pune în discuție sens unic în jurul parcului. Ar fi mai fluent traficul dacă pe intersecția Opera Maghiară ar intra dinspre vest mașinile doar pe o parte. De exemplu sens unic pe Splaiul Independenței spre Opera Maghiară, și sens unic invers spre vest pe Cardinal Iuliu Hossu. Ar trebui mutate șinele de tramvai pe lateralele Splaiului Independenței. Sau asta, sau mutat sensul de tramvai spre vest pe Cardinal Iuliu Hossu.
PPS - și traficul pietonal dintre parcul central și stadion ar trebui mutat subteran (să nu mai fie treceri de pietoni la nivel). Asta ar permite fluidizarea inputului adițional dinspre centru pe acele străzi. Și aleea Stadionului ar merge sens unic spre vest. La fel s-ar fluidiza intersecțiile din Uzinei Electrice.

În sens invers, banda lipsă va fi suplinită mai greu.
Doar cu sensuri unice pe lângă parc care să fluidizeze traficul ai putea recupera o parte din capacitatea pierdută.
Poate ar trebui lărgită banda de urcare din pod Calvaria spre Florești la două benzi (pe pod ar trebui teoretic să se simtă scăderea traficului; poate ar merge doar o bandă spre Vest, cu una dedicată bus; la fel și invers, dat fiind că grosul va coborî pe sub Calvaria).

Concluzie: cu o diferențiere mai bună a direcțiilor de mers, chestia are șanse să funcționeze.
Cu siguranță va duce inițial la blocaje.
Mai ales taxiurile vor merge în continuare pe varianta cea mai scurtă, clar.
Dar în timp, localnicii vor prinde noua configurație, iar ne-localnicii vor merge cu aplicații tip waze care pot detecta rutele mai rapide.

PS - ar mai merge schimbată prioritatea în girația de sub podul Calvaria.
În sensul oferirii de prioritate benzii ce coboară din Calea Florești - posibil chiar semaforizare.
Plopilor poate duce excesul de trafic ce va rezulta, cu semaforizarea trecerilor de pietoni.
Ideal ar fi coroborat cu eventuale denivelări adiționale, pe direcția N-S (trecere subteran trafic pe direcția Plopilor - Primăverii 2 benzi, cu 1 adițională tot subteran venind din stânga).

PPPS - :D din ce am scris, se vede că este un proiect care va da peste cap traficul dintre Piața Avram Iancu și Pod Calvaria.
Multe trebuie optimizate ca să puște cât mai puțin.

qionescu1

#1015
      Prima propunere a sefului de proiect a fost 5 benzi din care doua dedicate pt bus si una reversibila pt traficul auto fara piste de biciclete pe Calea Manastur. Asta a atras mania biciclistilor majoritari in sala dar si a primarului care care a fost in ton opiniile celor mai vocali. Boc a tunat si fulgerat impotriva consultantului indicand actuala varianta propusa ar fi cea mai buna si ridicand in slavi un pesionar care i-a scris pentru aceeasi propunere.
      Consultantul a indraznit sa reaminteasca faptul ca biciclistii sunt majoritari doar in sala, ca orasul are si o viata economica iar Calea Manstur e singura conexiune cu orasul pentru aproximativ 1/3 din populatia lui si ca in lipsa unei centuri zona risca sa se blocheze.  A intreb clar si raspincat daca merita pista de biciclisti acest lucru? Pana la urma a dat inapoi si a spus ca a analizat si alte variante.
      Am vrut sa reamintesc cum a fost prima dezbatere publica cu privire la proiect. Se pare ca nimic nu s-a schimbat. Noroc cu sefa de la urbanism:
,,Cum vom justifica propunerile de expropriere dacă de fapt nu se propune o îmbunătățire a circulației? De unde o să știți că investițiile vor fi eficiente? Nu pot să vă spună cetățenii câte benzi să se facă. Cum vom justifica noi că facem un PUZ și apoi cum justificăm investiția dacă noi păstrăm aceeași ampriză a străzii, dar diminuăm benzile de circulație? Ce îmbunătățiri pentru trafic se aduc în această zonă? Cred că până nu se discută în Comisia de Circulație, nu putem da un OK. Proiectul trebuie supus unei simulări. Să vedem dacă se justifică realizarea acestui PUZ, pentru că dacă obținem aceeași circulație blocată, nu văd rostul pentru care s-a făcut acest PUZ. Se poate rezolva circulația velo și fără exproprieri, iar străpungerea, de asemenea, o putem face simplu fiind inclusă în PUG",
     Sunt de acord cu @nicolaem, ce se intampla acum e o adevarata bataie de joc. Ce sa mai zic, noroc ca e Radu Mititeanu multumit...

neobluenet

Din plansele puse reiese ca strada Motilor de la Primarie la intersectia cu Clinicilor va fi 3+1, adica 2 benzi de BUS + 2 auto spre Manastur. In momentul de fata pe relatia V -> E traficul se imparte in 2 si se reuneste in fata Casei de Cultura a Studentilor (Piata Lucian Blaga). Masinile care vin din nord (Emil Isac) sau est (Memorandumului) si vor sa mearga prin piata spre est sunt destul de putine pentru ca majoritatea merg spre sud (Republicii). Daca ar fi mai putine masini dinspre Pentru Maior, atunci s-ar putea schimba un pic timpii de semaforizare. Cand va fi finalizata strapungerea de la fosta fabrica de bere, volumul masinilor care va intra in Piata Lucian Blaga va scadea pentru ca o parte vor alege sa faca stanga inainte de a intra pe Clinicilor. Asta poate duce la o usoara deblocare a zonei.

Dezbaterile publice sunt bune pentru a obtine un feedback de la comunitate, insa au o mare problema de reprezentativitate. In cazul de fata, rezultatul este o dictatura a unei minoritati vocale care are o idee fixa. Asa s-a intamplat cu linia de tramvai pe langa Somes unde "ecologistii" au protestat ca se distruge "promenada", de parca merge cineva pe un teren ingust, in panta cu tufe si copaci. Pentru multi mersul cu masina este egal cu poluare, insa putin inteleg ca poluarea rezultata de la masini trebuie luata pe un interval de timp. La un numar fix de masini, daca media de viteza intre 2 puncte este scauzta, timpul necesar pentru ca aceste masini sa treaca este mare. Cat stau la semafor motoarele masinilor functioneaza. Da, exista sistem start-stop, dar avem putine masini cu aceasta dotare si sunt multe persoane care dezactiveaza acest sistem. Masinile electrice sunt o raritate, iar cele hibride sunt o cantitate neglijabila. Sunt de acord ca o capacitate mai mare creaza trafic mai mare, dar cand masinile abia se taraie nu e o idee buna sa le blochezi.

nicolaem

stefan, spui ca traficul "se va muta" pe Dragalina (Gara), sau vor "inconjura Parcul.
Dragalina si zona Opera maghiara suntdeja congestionate. Nu suporta trafic suplimentar. Dar le poti enumera de dragul enumerarii.

Pe de alta parte muti traficul de pe Blv principal pe strazi laturalnice inguste de 1 banda pe sens. De ce ai face asta? Doar sa ametesti soferii?
De ce ai duce noxele de pe motilor in parc sau pe malul somesului?

Proiectul nu se poate face pana nu avem metropolitana gata!
Daca vrem sa fie Mititean si Dohotaru fericiti, se va face dar dupa ce e gata si se constata dezastrul se va permite "provizoriu" circulatie si pe benzile de bus. Provizoriu=pana se termnina metropolitana (10 ani cel putin)

qionescu1

Quote from: xpload24 on November 26, 2019, 04:26:09 PM
ce parere aveti este fezabil ?





O propunere interesantă a lui xpload24. Cu excepția exproprierilor din spatele stadionului cred ar trebui analizată.

StefanCelMare

Și eu tind să cred că nu va fi implementabilă linia de bus dedicată.
Este soluția cea mai simplă să renunți la ea.
Soluțiile propuse sunt niște artificii care oricât de bine le optimizăm, tot nu vor putea duce capacitatea actuală (care și aia e cam depășită).
E destul de la limită și cu centura făcută.
Pentru Cluj cam singura soluție pentru traficul pe axa est-vest devine metroul.