[CJ] Ce-am mai vazut din mers in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, December 07, 2012, 01:28:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexV

Au pornit lucrările și pe strada O Petrovici de lângă parcul Caragiale (parte a aceluiași proiect)

Elimină parcările, plantează copaci, lasă banda de  de trafic pt acces riverani/ shared space.




nicolaem

tin minte ca au fost prealuate si pe aici imagini si comentarii din presa de scandal despre un hotel de pe Avram Iancu.
Dupa cum era de asteptat a iesit ceva in regula:

https://media9.ro/cioc-cioc-cine-e-acasa-in-noul-courtyard-by-marriott-downtown/

StefanCelMare

Estetic și practic e departe de a fi perfect acel hotel.
Când spun practic, mă refer la dimensiunea geamurilor.
Am trecut pe lângă hotel, are nișe geamuri foarte mici, par chiar mai mici ca cele din blocurile comuniste.
În prezent moda este cu geamuri mari, lumină multă în camere.
Ai altă senzație într-o cameră cu geamuri mici.
Însă probabil asta se va reflecta în preț.
Adică mă aștept să fie sub Radisson-ul de la stadion de exemplu, deși ambele sunt central situate.
Estetic e cum e, ia notă de trecere așa, la limită.
Dacă Mariott nu are probleme să-și pună sigla pe el, nu e chiar de nota 1.
I-aș da așa un 5-6 din 10.
Pe undeva e bine pentru Cluj să aibă lanțurile mari hoteluri central.

nicolaem

#528
o fi departe de perfectiune dar e departe si de hate-ul pe care si l-a luat pe nedrept sa ajunga atat de cunoscut.

Si e mult subiectivism. Tu il critici ca are geamuri mici si nu mari moderne.
In schimb altii il criticau ca e prea modern, pentru o zona istorica.
in fapt toate cladirile de la el pana la Fac de Drept sunt similare, pare ca a fost o intentie a arhitectului de incadrare in specificul zonei.



inclusiv pe parte opusa sunt la fel, vezi moderna "platinia" de acolo tot cu geamuri mici dar cu caramida aparenta

alexV

Acoperisul ala in stil francez, insa cu doua etaje, e prea mult. Arata bine fiindca e festit nou. Nu e Mariott, ci Courtyard. La fel cum hotelurile Hampton si DoubleTree din Cluj nu sunt Hilton, doar au acelasi management.

GML

Oare langa parcul Caragiale vor fi interzise total parcarile ?
Azi dimineata am fost in zona, si peste tot au fost puse foi cu mesajul Parcare interzisa, si au fost trase peste tot benzi de avertizare.

alexV

Da. Am revazut planul de situatie propus, se desfiinteaza toate parcarile. Sa fie de bun augur. Ramane drumul de acces catre parcarea subterana a cladirii BT, lat de 3m si delimitat cu bolarzi. In dreptul palatului Telefoanelor este o alveola de asteptare de 7,5 m  lungime.

Am observat ca refac trotuarul de pe Baritiu pana in intersectie, deci continuizeaza si pista velo. De asemenea intervin si asupra spatiului ala dosnic si dubios dintre cladirile BT si Palatul Postei.


nicolaem

Se desființează 95 locuri de parcare acolo.
Enorm și binevenit.
Am văzut că se plâng unii riverani

neobluenet

E bine ca se desfiinteaza parcarile la sol, insa ele trebuie suplinite prin parking-uri. Inteleg ca centrul trebuie sa fie pentru oameni, nu pentru masini, insa in toate orasele mari exista mai multe parking-uri la marginea centrului. Astfel, daca mergi in centru si ai nevoie de masina, sa o poti lasa undeva.

Ii inteleg si pe riverani, au si ei dreptul sa detina o masina si sa nu trebuiasca sa mearga dupa ea la capatul orasului de fiecare data cand au nevoie. Sunt de acord ca trebuie incurajat transportul in comun, insa nu poti folosi transportul in comun tot timpul. Iti faci cumparaturile de la supermarket si ai nevoie de mai multe sticle de suc / apa / bere. Ce faci? Le cari ca magarul cu autobuzul? Iti rupi mainile si spatele? Mergi de 2 sau 3 ori la cumparaturi? Normal ar fi sa exista parking-uri cu abonamente la pret decent pentru riverani si plata orara ridicata pentru restul. Mersul in centru cu masina se descurajeaza prin preturi mari la parcare si control / amendat des.

Un mare plus pentru proiectul de pe Baritiu este ca se face o trecere de pietoni in dreptul parcului. Cand eram student, era tare incomod sa ocolesti pe la capetele strazii pentru a ajunge la facultate dinspre parc / Piata Muzeului.

alexV

Quote from: neobluenet on February 05, 2024, 09:06:31 AMIti faci cumparaturile de la supermarket si ai nevoie de mai multe sticle de suc / apa / bere. Ce faci? Le cari ca magarul cu autobuzul? Iti rupi mainile si spatele? Mergi de 2 sau 3 ori la cumparaturi?

Solutii din perspectiva mea, ca am locuit 2 ani in Bruxel fara masina: 1) taxi/Uber - cand iei de la Ikea sau aprovizionezi pe termen lung. 2) Cumperi de la supermarketul de proximitate - asta e cel mai des. Exista serviciu de livrat apa la usa ta, in RO, vezi La Fantana.

Quote from: neobluenet on February 05, 2024, 09:06:31 AMNormal ar fi sa exista parking-uri cu abonamente
Te incumeti sa gasesti/faci o harta cu parkingurile centrale din Cluj? Leul, Primariei, BT arena, si viitoarle de pe Clinicilor, Avram Iancu.

Sigur ca ele sunt utile. Cand vorbim insa de cost, 25-30 mil euro bucata, poate s-ar baga in seama non-soferii ca vor si ei proiecte de la primarie, de o fractiune din banii aia: o scoala, un parc, trotuare la nivel macar, sau indraznesc sa viseze la un CTP cu rute actualizate.

Sa inchei: Parizienii tocmai au votat supra-taxarea parcarii SUV-urilor, intre 12 si 18 euro ora. Politicile lor publice dau rezultate in sensul scaderii nr de masini in oras de la an la an. Administratia Amsterdamului a fost votat pe promisiunea ca elimina 10 mii de locuri de parcare de suprafata din oras, o fractiune ft mica compensata prin construirea de parking subteran. Hai cu centura Clujului, ca ulterior sa poata fi redat centrul orasului oamenilor!

dragos76

Eu nu îmi dau seama cum ar ajuta pe riverani în aprovizionarea personală cu bunuri existența mai multor parkinguri în zona peri-centrală?
\Cred că i-ar ajuta ca să aibă acces temporar pe străzile de domiciliu cu mașina ca să descarce portbagajul, să ducă lucrurile în casă, și apoi să își ducă mașina în parkingurile existente. Similar ca orice mașină de aprovizionare, care duce de exemplu marfă la localurile horeca din aceste zone.

Deci după mine se folosește un argument fals, sau nerelevant, pentru cererea de a se permite parcarea în zonă pentru riverani.

Liviu M

@alexV: parizienii au votat parcare scumpă pentru SUV-urile altora, SUV-urile lor sunt scutite. :lol: Exemplu mai bun pare a fi Lyon.

StefanCelMare

@alexV
Ai cumva și un plan din proiect la nivel?
Adică sunt curios cum va fi delimitat canalul de strada Barițiu.
Bănuiesc că va fi delimitat adică, dar cu ce fel de elemente?
Stil gard cu bretele ca pe Andrei Șaguna? Stil beton ca pe Cardinal Iuliu Hossu?
În rest, ca riveran central, pot zice că mașina nu o mai aduc în centru decât foarte rar. Stă în spatele clădirii la muncă. Merg pe jos, uneori cu autobuz, sau rar iau taxi dacă duc ceva mai greu. Nu e chiar așa aiurea, decât dacă vrei să duci obiecte gen bucăți de mobilier. Alea nu le ia nici taxiul... Atunci de obicei planific duminică dimineață să mut astfel de chestii, că atunci găsesc loc de parcare aproape de bloc.
Deci, soluții sunt.

qionescu1

Trecerea aia de pietoni e binevenita in zona dar are riscul de a crea mare deranj daca nu e sincronizata cu semaforizarea din intersectia vecina.

RobertH