[CJ] Ce-am mai vazut din mers in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, December 07, 2012, 01:28:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

laurg

Chiar am  vrut și eu sa întreb primăria la ce s-au gândit atunci când au făcut marcajele noi pe piste, cele cu sensul unic și triunghiul, deoarece Art. 135 din REGULAMENTUL de aplicare a OUG 195/2002 aprobat prin HG 1391 / 2006 spune
Conducătorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in următoarele situații:
g)când efectuează un viraj spre stânga sau spre dreapta si se intersectează cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizată ca atare ( deși aici am avut o problemă cu un șofer care mi-a spus că traversarea pe la colțul străzii printre pătratele care marchează pista, nu e pistă de bicicletă, din cauză că nu era vopsită în culoarea pistei, să nu mai vorbesc că alții îmi spuneau să mă dau jos de pe bicicletă când traversez pe trecerea de pietoni, că ei nu știau ce înseamnă marcajele respective);
Deci la trecerile pe la coltul străzii, bicicletele ar avea prioritate, fiind STOP pentru mașinile ce vor să intre pe Dorobanților atunci acestea ar trebui să dea prioritate bicicletelor, dar ce te faci cu mașinile care vor să o ia la stânga de pe Dorobanților spre Petofi Sandor sau Saligni și nu au nici un indicator, în afara marcajelor de pe stradă? Șoferii se vor uita la pistă și vor zice că este cedează trecerea la biciclete.
Și la săgețile de sens unic, probabil s-au gândit că cei ce merg spre centru din Mărăști să folosească liniile comune de autobuz/biciclete, noroc că mi se pare că au mai lărgit banda de autobuze, că atunci când au început era clar că nu avea loc să depășească bicicletele nici un autobuz/troleibuz.

ciprebbe

La Petofi Sandor este un semafor cu galben intermitent ( multi uita de el), la Saligny nu mai e nimic (a fost indicator de pista dar s-a dus la un accident si nimenu nu l-a mai montat la loc). Teoretic e pe principiul schimbarii directiei de mers, masina schimba spre stanga, bici merge inainte ca e obligat sa mearga pe acolo.
Prostia cu sageti de sens unic e maxima si nici nu e facuta pe toata pista, undeva pe la Regina Maria dispar sagetile( spre Marasti).
Pe 21 Dec se poate circula in ambele sensuri comun cu CTP-ul iar pe Dorobantilor puteau face sens unic fix invers la pista si lasati cei care merg spre Marasti sa foloseasca carosabilul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

laurg

Am văzut că au fost mai mulți care au făcut sesizări pe mycluj, și răspunsul a fost că lățimea la pistă este prea mică și de asta au făcut sensul unic, dar i-am întrebat și eu, cum văd o deplasare de la Universitatea Tehnică de pe Dorobanților până la Trezorerie, poate așa mai gândesc și ei. Sunt curios ce vor răspunde.

prd.marius

Salut, vin catre voi cu o intrebare.
La intersectia George Baritiu cu Emil Isac, mai este interzis virajul la stanga de pe linia de tramvai?
Din ce-am observat ultima data cand am trecut pe acolo, nu mai este indicator care sa semnalizeze ca ar fi interzis.
Dar claxoane inca sunt. De aceea va intreb si pe voi, poate n-am vazut eu bine.

neobluenet

Acum ceva vreme a fost pun indicator si a fost hasurata linia de tramvai. Evident ca s-au gasit multi sa conduca din amintiri si s-a revenit la vechea configuratie cu linia de tramvai care face dreapta, iar masinile de pe ea fac stanga.

Intersectia respectiva are mai multe probleme, in fata la Opera Maghiara sunt 3 benzi, una transformata in stand de taxi, dar ele trebuiau sa fie asa: 1 pentru mers inspre V dinspre Baritiu, una dinspre Manastur spre Iuliu Hossu, una dinspre Manastur spre Baritiu si Emil Isac. Evident asta presupunea ca linia de tramvai sa fie separata de traficul auto. Acest lucru nu s-a intamplat pentru ca zona aceea dintre strada si Somes cu iarba si tufe, cu panta de 45 de grade, denumita spatiu de promenada, ar fi fost adusa la nivel si asfaltata. Activistii de mediu si protestatarii de serviciu s-au trezit abia cand trebuia sa inceapa lucrul efectiv la aceast sector, nu in etapa de consultari publice si pentru ca era an electoral nu s-a executat conform proiectului initial.

csebi24

Stau in P-ta Mihai Viteazu si trec destul de des pe acolo, problema in varianta cu 2 benzi una spre dreapta si una pentru inainte si spre Email Isac este ca se facea foarte mare coloana. Numarul de masini care vor sa faca stanga pe Emil Isac si inainte este mult mare decat cel care vor sa faca dreapta spre parcu mare. Din cauza asta se sta mult la semafor si ajung si cei care vor sa faca dreapta sa stea in coloana ca nu au cum sa ajunga pe banda de facut dreapta care este scurta. Coada deobicei era aproape cat toata strada Baritiu. Modelul actual mai impoarte un pic coloana si e mai ok, problema este doar ca tramvaiu trebuie sa stea la semator sa faca dreapta pentru ca cei de pe linia de tramvai au rosu la stanga.

Sincer m-am tot gandit la intersectia aia si nu este o solutie care sa impace si pe toata lumea, spatiu este mult prea mic.

StefanCelMare

@neobluenet
Hai sa nu denigram alti oameni. Acel spatiu mic de pe marginea apei da acum aspectul zonei. Poate nu crezi, dar fara el era beton sau asfalt pana la parc, si ar fi aratat mult mai rau. De acord ca trebuie gasite solutii, dar betonarea malului apei, nu mi se pare una.

dragos76

În plus, legat de ce ziceai neoblunet cu dezbateri la faza de proiect vs execuție: din păcate la foarte multe lucrări din Cluj proiectul tehnic nu se face public. Ce se prezintă în faza de dezbatere publică e foarte schematic, și te trezești doar la faza de execuție să vezi realitatea. La cazul ăsta concret nu știu detalii, să pot băga mână în foc că așa a fost treaba, și se știa de la început de toată soluția; dar avem destule exemple recente (totuarele de pe Bună Ziua cu pomi în mijloc, stâlpii de pe mijlocul străzii E Zola etc) când ne-am trezit puși în fața faptului împlinit.

neobluenet

@StefanCelMare: nu am nimic personal cu oameni care protesteaza, dar sa o faca cu cap. Plansele cu reabilitarea tramei stradale adiacente liniei de tramvai au fost publice inainte sa se liciteze proiectul. Daca respectivii protestatari ar fi urmat toti pasii legali atunci, nu as fi avut nimic de obiectat. Dar ei s-au trezit mult prea tarziu. E ca si cum te-ai duce la agentia de turism, ai primi niste oferte, nu esti atent, platesti un concediu in Turcia si te duci in Grecia. Cand ajungi in avion afli unde merge si faci scandal sa te duca in Turcia.

Inca un lucru general valabil in societatea romaneasca e ca putini vin cu solutii, toata lumea e nemultumita. Daca se face ceva, se trezesc cativa sa conteste ca nu e bine, ca trebuia facut altceva. Nimeni nu vine cu un plan, o solutie. Ar fi util daca persoanele interesate de mediu / urbanism / infrastructura ar investi energia consumata pe contestatii in ceva util. De exemplu o solutie buna pentru toate categoriile de persoane din cartierul X sau de pe strada Y. Dar e mai distractiv si mai usor sa protestezi decat sa iti pui mintea la contributie pentru a face ceva util si a oferi o alternativa.

StefanCelMare

Tot nu-s de acord, @neobluenet...
Protestul este un drept și este un lucru perfect normal - și de dorit - în orice societate liberă.
Iar punctual, eu unul nu cred că cei care nu vor distrugerea malului Someșului trebuie să vină cu soluții... de asta ai departament de urbanism, circulație la primărie. Sunt specialiști, avem universitate tehnică...

laurg

Acesta este raspunsul primit de mine pentru pistele de biciclete>
Sesizarea dumneavoastră cu numărul 440619 / 13.09.2020 a fost închisa având rezoluția: Partial - 1)Pista/banda de biciclete die pe Calea Dorobantillor asa a fost gandita, atunci la inceput, ca o pista/banda cu sens unic, drept dovada fiind si latimea ei, de 1,20 metri. O pista/banda pentru biciclete ce se amenajează pentru circulatia in dublu sens trebuie sa aiba, conform Ghidului metodologic de reglementare a lucrarilor de infrastructura pentru biciclete, o latime de minim 3 metri (!!!), ceea ce oricum nu corespunde cu situatia data. 2)Da, la momentul de fata biciclistul aflat pe trotuar trebuie sa cedeze trecerea la traversarea strazilor (Petofi, Năvodari, Pitesti etc) pentru ca pista de biciclete nu se continua si pe carosabil. Acel marcaj de ghidare trasat din patrate nu este o pista pentru biciclete ci reprezinta doar un LOC DE TRAVERSARE PENTRU BICICLIȘTI și arată locul pe unde biciclistii pot traversa strada, fiind in mers, pe bicicleta, dar cu acordarea prioritatii de trecere pentru vehiculele aflate in miscare. Astfel, aceste cazuri nu sunt similare cu situatia prevazuta de articolul de lege la care faceti referire. 3)In situatia data, nu se poate merge pe bicicleta dinspre Univ. Tehnica spre Trezorerie, folosind pista pentru biciclete de pe Calea Dorobantilor. LA MOMENTUL DE FAȚĂ solutia este să se folosească trasee alternative, ocolitoare, dar de lungime mai mare.

Deci din punctul lor de vedere legislatia rutiera care spune: Art. 135 Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
g)cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare;, nu se aplica?

ciprebbe

Politia rutiera e de alta parere. Stiu caz cand a saltat permisul soferului care a lovit usor un biciclist.
Eu as sugera sa faci o adresa si catre politia rutiera Cluj sa ne trimita si ei un raspuns scris.
E adevarat ca masinile care vin de pe acele strazi nu au indicatorul de atentie la biciclisti, indicator care s-a montat in multe locatii din uras unde NU sunt piste .....:(((
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

doodoo

Marcajul de ghidaj pentru biciclete de pe carosabil # pista, deci NU ai nici o prioritate.

ciprebbe

ORDONANTA DE URGENTA 195 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice
Art6.25
pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor;

REGULAMENT de aplicare a OUG 195/2002 aprobat prin HG 1391 / 2006
Art. 76 Marcajele aplicate pe drumurile publice sunt:
c) transversale, care pot fi:
4. de traversare pentru biciclisti;
Art.81 (4) Marcajul transversal constand din linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic fata de axul drumului, indica locul destinat traversarii partii carosabile de catre biciclisti.
Art. 135 Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
g)cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare;

Nu stiu ce ai vrut sa evidentiezi prin "Marcajul de ghidaj pentru biciclete de pe carosabil" pentru ca legislatia e clara. Au aparut si pe strazile laterale indicatoare cu Atentie la biciclisti, iar rutiera salta permise pentru neacordare de prioritate (caz concret langa jandarmerie).
Mi se pare normal ca daca muti obligatoriu biciclistul pe directia Centru-Marasti pe pista de pe trotuar sa aibe prioritate cand vin masini din lateral.
Daca ai argumente legale cu "NU au nici o prioritate" te rog sa le expui.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

doodoo

Ma refeream la pct 2 din răspunsul primăriei, postat mai sus, cu care sunt de acord.