[CJ] Ce-am mai vazut din mers in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, December 07, 2012, 01:28:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvam

QuoteAș mai întreba (în naivitatea mea) dacă se poate face un mega proiect de reabilitate termică (izolare termică) a tuturor blocurilor din împrejur (zona Piața Mărăști, înspre Aurel Vlaicu spre pod și Fabricii) pentru a da măcăr un aspect coerent estetic / al culorilor. Plus că de la traficul auto toate fațadele sunt gri/negre cum spunea un coleg aici pe forum.

P.S. Tot apropo de Mărăști. Mi-am adus aminte de un proiect de bugetare participativă din 2019 care a câștigat:
https://bugetareparticipativa.ro/proiecte/reamenajare-zona-pietonala-piata-marasti/

Te referi la ceva de genul (poza) cum s-a facut in in Sectorul 4 ?

nicolaem

in poza ta imi sare in ochi inchiderea tuturor balcoanelor. imi e greu sa inteleg de ce se permite asa ceva.
ca unii doresc pt extinderea camerei /spatiu de depozitare e altceva. dar ideea nu e ok. Pe lockdownul asta un balcon e aur curat.

la zona Marasti avem recordul de "cel mai lung bloc din tara" cu 10 scari la nr 135 si aproape 1000 de apartamente. Probabil e in top si la cel mai urat. Traiasca epoca de aur!
in mare parte acele scari sunt deja termoizolate. habar nu am cum s-a efectuat dar arata la fel de rau ca si inainte.

razvam

#197
E prajita cu HDR poza aia, uite aici una mai buna tot din Bucuresti.

Faza e ca tot ce este alb, galben, pastel, cacaniul spalacit, roz, cam in 4-5 ani la ce trafic este in zona Marasti, pana se face pasajul subteran o sa arate iar ca naiba si poate chiar si dupa.

Ma gandesc ca sigura solutie pentru aceste blocuri comuniste pe langa renovarea si termoizolare, ar fi ceva placi decoratieve tip caramida rosu inchis/maro (montate astfel incat sa nu cada cu izolarea), pentru ca traficul pentru urmatorii 10-15 ani prin acesta zona sunt slabe sanse sa se decongestioneze.

Eu am un apartament in unul din blocurile de acolo si din 2011-2012 nu mai poti usca niste rufe pe balcon din cauza funinginii care iese de la trafic, nu mai poti sta la o cafea de la praf, dai la ora 10 dimineata cu mopul si pana seara se punea praf si jeg peste tot. Eu sunt unul din aia care am decis inchiderea balconului. Am facut asta din cauza funinginii si prafului, ca daca nu spalai la cateva zile balconul se facea de 1 deget funingine care doar cu peria o scoateai dintre rosturile si colturi.

Daca chiriasii nu faceau curatenie la 2-3 zile, ajungea o spatiu de "nu intram ca nu am facut curat", asa ca l-am inchis. Am pus ferestre mari glisante cu geamuri retractabile pana in tavanul vecinului de sus, la ploaie si vant se comporta foarte bine, arata misto si este parte din apartament. Nu sunt cele mai bune ferestere la capitolul izolare, ca nu au cheder cu balon sunt tip perie, dar cum a ramas usa de termopan intiala au scop doar pentru a tine praful la distanta cat sa poata fi folosibil tot timpul anului.

Dominik

Au fost finalizate lucrările de amenajare a Parcului Între Lacuri.



















You're in Steelers Country

Dominik

You're in Steelers Country

Dominik

You're in Steelers Country

Dominik

You're in Steelers Country

nicolaem

foarte fain.
Iesim din carantina cu 3 proiecte moderne finalizate. Parc, str Ferdinand, str Bunaziua.
fiind poze "de la primarie" pare mult mai mare decat in realitate.
sunt multe amenajari, parca acum se explica si pretul mare de executie (7.8 mil lei / 9000mp )

vasile.silion

Pe topicul Poduri si pasaje in Cluj-Napoca s-a luat in discutie amenajarea scuarului din fața Bibliotecii Județene, punându-se întrebarea dacă viitorul pasaj din Piața Mărăști va afecta sau nu zona.

Pun niște poze cu amenajarea respectivei zone aici, deoarece nu prea are tangență cu topicul celălalt. Lucrarea este înaintată, au terminat aleea mediană, au creat tot felul de movile care vor fi înierbate, au plantat copaci (mai mulți mesteceni) și arbuști, pe care ieri îi udau. Încă se mai lucrează. Bănci nu am văzut instalate. Câteva poze de ieri:






,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

razvam

#204
@vasile.ion

Arata misto. Am facut rost de o poza de sus pentru azi.

Trebuia sa pui in continuare pe poduri si pasaje, ca acolo mi-a fost mutat si mie post-ul.

Dominik

Regenerare urbană sustenabilă in Cluj-Napoca
Cea mai veche stradă din Cluj-Napoca și un obiectiv de investiții important din zona istorică a municipiului, strada Regele Ferdinand, a fost modernizată și redată clujenilor. Proiectul cu finanțare europeană include și str. Tipografiei, str. Emile Zola, str. Sexil Pușcariu, respectiv scuarul CEC.
Pe str. Ferdinand, care anterior nu avea niciun copac, au fost plantați 51 arbori cu balot în cadrul procesului de reabilitare. Pentru aceștia a fost instalat un sistem de irigații automat, cu senzor de ploaie / umiditate. 12 stații electrice de încărcare pentru biciclete și trotinete sunt amplasate pe această arteră, din totalul de 23 stații pentru biciclete / trotinete și 8 stații de încărcare pentru mașini electrice din proiectul general. De asemenea, proiectul general include și: primul stand pentru taxiuri electrice din Cluj-Napoca (va fi amplasat pe str. Tipografiei), sistem inteligent de management al traficului, respectiv sistem de iluminat public prin tehnologie LED.
Creșterea calității spațiului public a fost urmărită în acest proiect nu doar prin plantări, ci mai ales prin reorganizarea spațiului pietonal și carosabil. Traficul a fost reorganizat astfel: se păstrează două benzi de acces pe direcția Centru - Strada Horea, sens pe care a fost creată o pistă de biciclete / trotinete cu lățime de 1,5 m. Pe direcția Horea - Centru, transportul public și bicicliștii beneficiază de bandă dedicată comună, realizată prin reducerea lățimii carosabilului. Stația de transport în comun de pe frontul estic (în fața magazinului Central) permite acum atât staționarea concomitentă a două autobuze, cât și neîntreruperea circulației velo în timpul staționării. De asemenea, o nouă trecere de pietoni și velo a fost marcată în dreptul străzilor Tipografiei și O. Petrovici. Valoarea totală estimată a proiectului este de 23.056.184,98 lei din care valoarea nerambursabilă solicitată este de 21.425.503,55. Proiectul este realizat de Primăria Cluj-Napoca prin fonduri europene - Programul Operațional Regional 2014-2020.

























You're in Steelers Country

ciprebbe

Au facut sens unic pista de bici de pe Eroilor si Dorobantilor  spre Marasti.
Au vopsit un triunghi alb (gen cedeaza trecerea) la intersectii unde exista marcaj pe asfalt si STOP la masini.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

klax187

Acel triunghi este o semnalizare pt denivelare.
la fel cum este marcat si pe bumperele pt autoturisme la trecerea de pietoni.

prd.marius

Se dau jos schelele de pe Casa de Cultura a Studentilor.
N-am apucat sa fac poze, dar doar "i-au dat o fata" mai noua/proaspata.

Sincer, ma asteptam sa fie mai de impact reabilitarea. Prima reactia a fost sa ma intreb, "ma, dar astia n-au mai renovat-o?".

ciprebbe

@klax187 -  nu e semnalizare pt deviere, cica e semn de cedeaza trecerea:)) si masinile care vin din stanga au Stop.   Te doare mintea.......
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe