[CJ] Ce-am mai vazut din mers in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, December 07, 2012, 01:28:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

#180
Sunt mai multe clasificari, conform legii 95/2006 actualizata
- pe criteriu teriotrial (local, judetean regional)
- pe specificul patalogiei (general. urgenta, de specialitate, afectiuni cronice)
- dpdv al invatamantului medical si cercetarii (spitale clinice cu sectii universitare, institute)
- in functie de competente

In orasele cu invatamant superior medical,  avem de toate (Spitalul Clinic Universitar, Institutul Fundeni, etc). In Cluj avem Spitalul Clinic Judetean de Urgenta
Unde avem invatamant medical, spitalele sunt in subordinea MS.

In ceea ce priveste finantarea, cheltuielile  privind actul medical propriu zis (salarii+consumabile medicale, medicamente, etc) sunt asigurate prin contract de CNAS.
Cheltuielile privind dotarile, utilitatile, infrastructura sunt asigurate de proprietarul spitalului . In unele cazuri (programe nationale), sunt asigurate de Guvernul Romaniei,  - programul cu BM privind UPU, aparatura medicala,  pentru radiologie etc.
Fiecare procedura medicala (consult, operatie, zi spitalizare) are un cost aprobat prin contract anual cu CNAS, in functie de clasificare si competente. Din cate stiu, costurile cu salariile au ajuns pe la 80-90% din total cost procedura.
In sfarsit, modul asta de finantare e extrem de pacatos, o mare risipa de bani facandu-se pe aici. Dar asta e o alta discutie.
In general autoritatile locale (CL+CJ) s-au miscat in ultima vreme, in special si cu ajutorul fondurilor europene, in special in zona de ambulatorii, dar pe exercitiul financiar curent se investesc si in cladirir si aparatura medicala
Spitalele care sunt in subordinea MS, a altor ministere, mai greu, de cele mai multe ori intervin autoritatile locale si aici, dar administrativ e extrem de complicat. (nu poti sa faci investitiii pe o proprietate care nu itit apartine)
In Cluj-Napoca spitalul Clujana e in subordinea Primarie Cluj, Consiliu Judetean parca are 5 spitale (Recuperare, Pneumoftiziologie, Infectioase, Clinic de Urgenta pentru Copii si Boli Cronice de la Borsa).

qionescu1

Multumim Florin! De ce e pacatoasa organizarea asta si unde se pierd banii? Stii cumva daca am copiat modelul? Il mai regasim si in alte state il putem compara cu al lor?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bogdan_Cluj

Incepand cu luna mai 2019 primaria Cluj Napoca a inceput sa genereze cate un newsletter lunar. ,,Prin acest newsletter municipalitatea transmite periodic un rezumat al principalelor informații comunicate public de Primăria Cluj-Napoca în perioada anterioară,,. Am decis sa agreg informatiile pentru anul 2019 aici si sa extrag informatiile legate de mobilitate si parcuri:

https://clujeuropean.com/2019/12/26/realizari-in-domeniile-mobilitate-si-parcuri-2019-cluj-napoca/

E mult, e putin?

alexV

e super sinteza. poti adauga detalii, de exemplu, aici Desemnat castigatorul licitatiei PSF+SF metrou si tren metropolitan (desemnare contestata) mergea spus cine a castigat, cine a contestat, valoarea in lei

loris

Cu bucurie in suflet va anunt ca au inceput demolarile voluntare de garaje in cartierul Intre Lacuri.







Powered by API/PUM imgur uploader

klax187

"Mica promenadă" a Clujului se schimbă radical, cu 2,8 mil. €. Dispar mașinile, gardurile și scările din fața Teatrului: link: https://bit.ly/33banqT

"Licitația pentru reabilitarea și modernizarea parcului Ștefan cel Mare a fost lansată astăzi în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) și cuprinde elaborarea fazei de proiectare (proiect tehnic + caiete de sarcini + detalii de execuție) și a fazei de execuție. Primăria Cluj-Napoca alocă pentru acest proiect suma de 13.574.836 lei (aproximativ 2,8 milioane de euro), durata de realizare a investiţiei fiind de 12 luni. Termenul limită de depunere a ofertelor este data de 6 aprilie 2020, iar criteriul de atribuire îl constituie prețul cel mai mic."

kumar

Kesz a ridicat jumătate din noua Banca Transilvania



Constructorul Kesz România a dezvăluit stadiul clădirii de 20 de milioane de euro de pe strada Dorobanților care va găzdui noul sediu central al Băncii Transilvania (BT) Cluj.

"Este seară, dar noi nu ne oprim și turnăm beton în continuare. Noul sediu al BT din Cluj-Napoca se ridică. Suntem mândri de toți membrii echipei de execuție", au menționat reprezentanții antreprenorului general.

Banca își ridică de la zero un nou sediu central în Cluj-Napoca, o clădire de birouri de aproape 20.000 mp. Este vorba despre un imobil format din trei niveluri de subsol, parter, trei etaje întregi și unul retras, în total opt niveluri subterane și supraterane.

Potrivit autorizației de construire, edificarea clădirii ar urma să coste 88,6 milioane de lei, împrejmuirea, alte 1,3 milioane, iar organizarea de șantier, 1,9 milioane. Durata de execuție prevăzută este de trei ani. Prin urmare, cel târziu până în 2021, sediul central al băncii se va muta pe artera care duce spre cartierul Mărăști.

Inițial, conducerea BT spera ca imobilul să poată fi dat în folosință încă din 2019. BT a cumpărat cu 9 milioane de euro terenurile pentru noua clădire în 2016. BT a achiziționat şi o proprietate de pe str. Traian Moşoiu nr. 35, pe unde maşinile ar urma să iasă din parcare.

Sursa

Ionut

Discuția despre zona din fata Profi Mărăști a fost mutată pe thread-ul dedicat pasajelor în Cluj.

Manodragon

#189
Apropo de propuneri concrete si Mărăști.
Aș întreba primăria de ce clădirea despre care vorbește și Marius mai sus nu este supusă acelei supraimpozitări de 500% pentru a motiva proprietarii să o tencuiască măcar. Este ,,la gri", sau cum se spune, de când am venit eu la Cluj - peste 7 ani.




Powered by API/PUM imgur uploader

Aș mai întreba (în naivitatea mea) dacă se poate face un mega proiect de reabilitate termică (izolare termică) a tuturor blocurilor din împrejur (zona Piața Mărăști, înspre Aurel Vlaicu spre pod și Fabricii) pentru a da măcăr un aspect coerent estetic / al culorilor. Plus că de la traficul auto toate fațadele sunt gri/negre cum spunea un coleg aici pe forum.

P.S. Tot apropo de Mărăști. Mi-am adus aminte de un proiect de bugetare participativă din 2019 care a câștigat:
https://bugetareparticipativa.ro/proiecte/reamenajare-zona-pietonala-piata-marasti/

Nu prea înțeleg din răspunsul de aici de pe pagină care e suprafața pe care se angajează să o reabiliteze dar acum mi-am amintit că zilele trecute am văzut niște lucrători care puneau pavaje lângă clădirea Pieței Mărăști dar pe o suprafață foarte mică, între Piață și primul bloc din dreapta acesteia conform pozei de mai sus. Nu știu dacă e vorba de proiectul de la bugetare participativă.

P.P.S. Primăria are totuși o direcție în această zonă fiindcă de curând a ras câteva magazine/tarabe care se aflau pe partea nordică a 21 Decembrie iar acum locul arată mai curat. Apropo de propuneri: ar trebui să se planteze câțiva arbori cu balot în locurile unde se poate acum că tot au eliminat acele magazine:


TheStig

In legatura cu zona Pietei Marasti, in ultima sedinta de consiliu local s-a aprobat demolarea unei cladiri din zona, mai multe detalii aici: https://files.primariaclujnapoca.ro/proiect_hotarare/2020/04/16/29.pdf.
Din ce-mi dau seama din textul hotararii pare a fi vorba de cladirea din poza de mai jos:

gsimon

De demolarea garajelor (in special in zona Marasti) mai aveti ceva informatii?
Ca tot suntem la piata Marasti,  exista in spatele blocurilor de la piata Marasti (partea cu Lidl, de o parte si alta a strazii Crinului) multe garaje neatacate.
Ma gandesc daca nu ar fi o varianta demolarea lor, reconfigurarea spatiului ramas si mutarea masinilor de la principala pentru a prelungi banda de autobus de la Office pana la sensul diratoriu din Marasti ?  O:-)

ciprebbe

Orice garaj din CJ de pe spatiul public are zilele numarate. Numarul acesta il stie doar Primaria, dar multe contracte pt spatiul de sub garaje deja nu au mai fost prelungite pt 2020
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

loris

Intre Lacuri au demolat cam 80% din garajele situate la sud de strada Dunarii. Se lucreaza la curatarea si amenajarea zonei, suplimentar se si asflateaza o strada care era doar pamant inainte. Vroiam sa fac poze dupa ce termina dar daca reusesc sa ies maine prin cartier o sa fac cateva. Sunt curios de ce nu au demolat toate garajele la sud de Dunarii, am vazut ca a facut cineva tichet pe tema asta, sunt curios ce raspuns primeste

gsimon

Asta e foarte bine ca se da inainte cu demolatul.
Eu ma gandeam la sugestia anterioara, din prisma faptului ca ar beneficia multi cetateni ce vin in centru de banda de autobuz (ca tot sunt prioritizate), plus ca da bine la imagine sa prelungeasca banda cu inca 600-700 m.
Adica mi se pare un cost-beneficiu mult mai mare si mai de impact, decat demolarea garajelor de pe Dunarii (cu care de altfel nu am nimic impotriva).