[CJ] Poduri si pasaje in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, February 12, 2014, 04:14:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Harry

Luni, 18 februarie, a fost dat ordinul de începere pentru lucrările de modernizare a pasajului denivelat ,,Nod N". Pasajul reprezintă una dintre principalele căi de acces în municipiul Cluj-Napoca dinspre Oradea și asigură legătura între cartierele Grigorescu și Mănăștur.

Organizarea de șantier în vederea începerii lucrărilor a fost demarată și se vor efectua reparații la infrastructura și suprastructura pasajului. La partea superioară a pasajului vor fi refăcute în totalitate calea, hidroizolația, bordurile și trotuarele existente. Fațada pasajului va fi modernizată complet, sistemul arhitectural va fi alcătuit din plăci de aluminiu eloxat pe o structură metalică, ancorată în elementele armate de beton ale pasajului. Parapetul pietonal va fi compus din aceleași tipuri de lamele din aluminiu și panouri din tablă plană perforată.

De asemenea, va fi modernizat iluminatul public și va fi instalat sistem de supraveghere video, iar fațada modernizată va avea un sistem de iluminat modern.

La finalizarea lucrărilor pasajul va avea 51,3 m lungime:
- partea carosabilă - 18,50 m lățime;
- pistă de bicicliști de 2 m lățime pe partea dreaptă;
- trotuare de 1,30 m lățime pe partea dreaptă, respectiv de 1 m lățime pe partea stângă.

Pe perioada de execuție circulația nu va fi închisă, vor exista doar restricții de circulație pe sensuri, va fi asigurată circulația pietonală și se va lucra sectorial.

Valoarea totală a investiției este de 6.010.214,93 lei fără TVA. Lucrările vor fi realizate de către SC Diferit SRL, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 9 luni de zile






kumar

Reîncep lucrările la Podul Fabricii



Se reiau lucrările de modernizare la Podul Fabricii din Cluj-Napoca, cunoscut şi ca podul Hingherilor, începând din 4 martie 2019. În perioada de execuţie a lucrărilor vor exista restricţii de circulaţie pe pod şi se va circula pe câte o bandă pe sens. Va fi asigurată şi circulaţia pietonală.

Lucrările la podul Fabricii au debutat în august 2018, iar în primă etapă a proiectului de modernizare s-a lucrat la infrastructura podului urmând ca, în etapa a doua, care începe luni, 4 martie 2019, să se facă lucrări la suprastructura podului.

"Lucrările la infrastructura podului au început cu liftarea tablierului pentru înlocuirea aparatelor de reazem. În etapa a doua, planificată pentru 2019, vor fi înlocuite grinzile marginale, se vor realiza rosturi de dilatație, se va face o suprabetonare a podului și o îmbrăcăminte completă. Vor mai fi montate panouri fonoabsorbante, parapet direcțional pentru protecția pietonilor și iluminat ambiental", declara viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, la debutul şantierului. "Lucrările la Podul Fabricii reîncep în 4 martie 2019. Au fost sistate începând cu 20 decembrie 2018, pe perioada sezonului rece", a declarat şi primarul Clujului, Emil Boc. 

Executantul lucărilor este Antrepriza Reparații și Lucrări - ARL, firmă care a câștigat și contractul de pietonalizare a laturii de vest a Pieței Unirii, după planurile arhitecților de la Planwerk. Valoarea investiţiei este de 13.767.256,25 lei (fără TVA), bani de la bugetul local. Termen de execuție: 16 luni de la data ordinului de începere (11.07.2018).

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/reincep-lucrarile-la-podul-fabricii--183258.html

Bogdan_Cluj

Lucrarile la Podul N (cel spre Floresti) au inceput de aproape doua saptamani. Se circula pe douar doua benzi, pe doua se lucreaza.

Poze de pe pod, blocat sensul spre Grigorescu/Cora:











kumar

În sfârşit! A fost lansată licitaţia pentru podul Garibaldi

Podul Garibaldi aşteaptă să fie modernizat încă din 2014. Între timp, costurile s-au dublat. Licitaţia pentru execuţia lucrărilor a fost lanstă, în final, în 19 martie 2019.

Primăria Cluj-Napoca a publicat în SEAP anunţul licitaţiei publice privind "execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii << Pos peste râul Someşul Mic pe strada Giuseppe Garibaldi (Pod Garibaldi) în municipiul Cluj-Napoca". Valoarea contractului este de 7.703.108 lei. Termenul limită de depunere a ofertelor este 8 aprilie 2019, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut.

Consilierii Locali au adoptat, în şedinţa din 5 martie 2019, proiectul de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru lucrările de modernizare la podul Garibaldi. Dublarea costurilor este justificată astfel: "Având în vedere OUG 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice prevede că «în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2019, pentru domeniul construcțiilor, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată stabilește se stabilește în bani la suma de 3.000 lei pentru un program normal de lucru în medie de 167 ore pe lună, reprezentând 17,9 lei/oră». La data aprobării indicatorilor tehnico-economici (2017), salariul de bază minim brut era de 1.450 lei reprezentând tariful de 8,7 lei/h, iar proiectantul pentru personalul specializat a luat în calcul tariful de 11 lei/oră".

Durata totală de execuție a lucrărilor la Podul Garibaldi este de 9 luni de zile, iar finanțarea va fi suportată de la bugetul local. Lucrările vor fi executate "sub trafic". Garibaldi nu doar că va fi nou, dar va fi și mai larg. Va avea patru benzi de circulaţie, trotuare pe ambele părţi şi piste de biciclete.

Lucrările la podul Garibaldi erau programate să înceapă în paralel cu cele de la podul Traian. A existat şi un proiect modern, însă a fost abandonat în favoarea unuia clasic. Costurile iniţiale erau estimate la 4,8 milioane de lei.

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/in-sfarsit-a-fost-lansata-licitatia-pentru-podul-garibaldi--183903.html

Bogdan_Cluj

Update lucrari la Podul N (ultima postare pe dubiect aici)

In ultimele doua saptamani s-a lucrat la culee. Le-au daramat pe cele vechi, au "curatat" ce era turnat la capatul grinzilor si cateva zile bune se vedeau capetele grinzilor in intregime, adica au "sapat" pana unde erau rezemate de culee.
Acum au refacut pe partea cu Bucium doar acea "imbracaminte" a capetelor grinzilor, iar pe partea cu Cora au ridicat si noua culee. Cred ca au inceput sa aduca pamant in spatele culeei.

Pozele sunt de acum 2 zile, intre timp spre Bucium a aparut armatura culeei.



Bogdan_Cluj

#81
Update lucrari la Podul N

Au cofrat culeea dinspre Bucium. - poza 1
Au finalizat culeea dinspre Cora, cu tot cu (LE, mersi Tibi) placa de racordare "rampa" de acces (cea care ajuta sa nu se formeze denivelari prin tasari ulterioare). - poza 2
Au incaput sa sparga placa de pe pod (deocamdata doar banda a doua pare sa fie sparta) - fara poza
Sub pod, au curatat "tencuiala" de pe culei si au infipt niste carlige de metal, probabil de care se va lega armatura suplimentara. Probabil se va imbraca culeea intr-un strat protector de fier-beton aditional. - fara poza




TibiV

Quote from: Bogdan_Cluj on March 28, 2019, 11:32:17 AM
"rampa" de acces (cea care ajuta sa nu se formeze denivelari prin tasari ulterioare).
Adica placa de racordare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

in curand vor fi gata SF-urile pasajelor Marasti si Taietura Turcului. Sunt curios de solutii.

alexV

Primaria a fost amabila si a impartit cu noi niste planse din SF.
Mai jos e Pasaj Taietura Turcului:

alexV

Si aici avem Pasaj Subteran Marasti.
Vedere de ansamblu


Detaliu capat dinspre BRD si biserica


Giratoriu de deasupra



Capat spre aeroport

prd.marius

Multumim frumos pentru informatii.
Deci sa intelegem ca spre aleea Bibliotecii nu se face nimic? Doar spre Fabricii?

alexV

Da, asa pare. Nimic  subteran. Transportul public de asemenea ramane la suprafata.
Poate ne zice un inginer daca vede conflicte de trafic pe undeva. Daca vreo banda e prea scurta, etc..

StefanCelMare

Pentru cei cu probleme să înțealagă pasajul de la Tăietură:







Powered by API/PUM imgur uploader

prd.marius

#89
Nu sunt specialist, dar nu este cumva gresit sa nu faca ceva si spre Aleea Bibliotecii? Personal nu mi se pare o gandire prea constructiva, poate gresesc.
Stiu ca momentan traficul cel mai greu e pe cele trei cai (Bulevard E <-> V + Fabricii). Dar pe viitor? Mi se pare fix o rezolvare romaneasca, facem sa rezolvam problema de azi, fara sa ne gandim in avans.