[CJ] Poduri si pasaje in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, February 12, 2014, 04:14:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

#60
Podul Garibaldi, 01 iulie 2018 (harta)

Exista Autorizatie de Constructie (din Aprilie) si licitatia de executie este lansata (teoretic trebuia lansata in iunie, in presa nu gasesc articole mai noi).
"Podul ar urma să aibă 50,30 m lungime și trei deschideri. Lățimea structurii va avea 20-24 m, iar carosabilul, 14 m, adică patru benzi de circulație. Actualul pod are numai trei benzi.
Se va reabilita sub trafic.
Există și o estimare de preț: 7.090.541 lei. O mare parte din suma [nm - 5 milioane] sunt alocati prin PNDL2 (vezi aici)"
Detalii: http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/podul-garibaldi-are-autorizatie-de-construire--172161.html

Eram in zona si am zis sa fac niste poze cum arata podul acum (inainte de reabilitare), sa avem la arhiva :). Pentru a urmari pozele voi descrie pozitia din care am facut pozele dupa cele patru colturi ale podului:
- Grigorescu (nord-vest) - unde este acel stalp de inalta tensiune
- Gruia (nord-est)
- Arena/Sala Polivalenta (sud-est)
- Plopilor (sud-vest)

Vedere dinspre Sala Polivalenta (1 banda dus, 2 intors)


Vedere dinspre Plopilor


Detaliu amonte (dinspre Plopilor/pista piciclete)


Detaliu pod (dinspre Plopilor)


Detaliu pod (dinspre Grigorescu)


Detaliu amonte (dinspre Grigorescu)


Detaliu aval (dinspre Arena)


Detaliu pod (dinspre Arena)


Detaliu pod (dinspre Gruia)


Detaliu aval (dinspre Gruia)



Powered by API/PUM imgur uploader

kumar

Pod complet nou, care va fi construit cu 1,1 milioane de euro

Podul Porțelanul nu mai face față demult traficului din zonă, așa încât au apărut soluții de lărgire a actualului pod sau de construire a unuia nou. Ultima soluție a fost în cele din urmă îmbrățișată. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering SRL, iar licitația pentru execuție, după depunerea unei contestații la CNSC, a fost adjudecată de Diferit SRL. Este aceeași firmă care a construit noul Pod Traian, în 2016-2017.

"Datorită dezvoltării urbane, circulația este mult sporită în prezent, față de acum 10-20 de ani, ceea ce a dus la necesitatea propunerii construirii unui nou pod cu două benzi și reabilitarea vechiului pod pentru circulație pietonală și piste biciclete. Sper ca anul viitor sau cel târziu în primăvara anului 2020 să se poată circula pe acest nou pod, iar circulația dintre zona Iris și zona 1 Mai să fie mult ușurată", a spus city-managerul Gheorghe Șurubaru.

Se va construi un pod nou de 62 de metri, cu trei deschideri, de 8,76 metri +35,94 metri + 8,76 metri. Zidurile întoarse ale culeelor vor avea 4,22 metri; acesta va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 metri carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 metri lățime pe ambele laturi ale podului. Lățimea totală va fi de 10,8 metri.

Proiectul urmărește ca principii:
- fluidizarea traficului în zonă prin construirea unui pod nou, în amonte la o distanță de 2,5 metri de cel existent
- reabilitarea podului existent cu utilitate doar piste biciclete și pietonală
- mutări, protejări și relocarea utilităților din zona podului   
Relocarea utilităților este primul pas, iar abia după aceea se vor începe lucrările de execuție. Este însă stabilit că vor începe anul acesta și că vor dura 12 luni. Dacă nu se va putea lucra pe timp de iarnă, timpul de execuție va fi prelungit corespunzător.

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou a fost estimată la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Podul este situat în municipiul Cluj Napoca și face legătura între strada Porțelanului pe malul drept și străzile Nădășel și Alexandru Sahia pe malul stâng. Acesta a fost construit în 1940  și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile este de cca. 4 m, doar cu un singur fir de circulație.







https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/pod-complet-nou-care-va-fi-construit-cu-11-milioane-de-euro-dureaza-un-an-foto--175858.html

Bogdan_Cluj

Lucrari la Pod str. Fabricii:

- se lucreaza la infrastructura
- liftare tablier
- ulterior se vor schimba grinzile laterale
- data finalizare preconizata: oct 2019

Video cu explicatii, pagina FB viceprimar: https://www.facebook.com/dan.stefan.tarcea/videos/716114698730857/

TheStig

Poza preluata de pe Facebook de pe grupul "Info Trafic jud. Cluj". Sa fie oare ceva foraje pentru studiul de fezabilitate pentru pasajul subteran din Marasti?


klax187

In zona sunt mai multe masini de forat subtraversari. In statia G-ral. Ct. Prezan, statia Crinului si in proximitatea Lidl. Eu ma gandeam ca introduc cablurile subteran... Totusi masina asta foreaza in adancime nu longitudinal...

klax187

Am trecut azi pe acolo si pot  confirma ca erau 6-7 esantioane de sol langa muncitori. Aranjate in recipiente speciale.

neobluenet

Deci e clar ca acolo se fac studii geologice pentru viitorul pasaj subteran de la sensul giratoriu. Celelalte masini de forat de care ai scris mai devreme se ocupa cu schimbarea cablurilor electrice si mutarea lor in subteran. Pe strada Rosiori, Henri Barbusse, Gorunului si Buftea au sapat un sant si au tras cablurile. Masinaria respectiva a fost folosita doar la subtraversarea strazii Bucuresti. Apoi pe 21 Decembrie, dinspre BRD spre sensul giratoriu din Marasti au tot forat. Sper ca dupa ce termina treaba se apuca de scos cablurile de pe stalpi.

StefanCelMare

#67
Update la două-trei proiecte.

1. Pasajul Mărăști:
  Luni, în cadrul Comisiei operative de circulație din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, am discutat variantele de pasaj din Mărăşti. Se avansează destul de repede pentru finalizarea studiului de fezabilitate, astfel încât în ianuarie, februarie 2019, cel târziu, să intre în Consiliul Local.

Pot să vă spun doar o concluzie: se propune ca pasajul să fie subteran, pe unde să intre şi să iasă maşinile, iar la suprafaţă să circule doar mijloacele de transport în comun, bicicliştii şi să fie spaţii deschise pentru pietoni", a declarat edilul Clujului, Emil Boc.

Dacă pentru traversarea sensului din Mărăşti e nevoie astăzi de 600 de secunde (5 minute), se va ajunge la doar 60 de secunde (1 minut) după implementarea proiectului pregătit de administraţia locală, conform proiectanţilor.

Pasajul subteran din zona sensului giratoriu Mărăști va fi cuprins între Biserica Sf. Petru și podul Aurel Vlaicu, din zona cinematografului Mărăști. La suprafață vor fi amenajate benzi dedicate pentru transportul în comun, piste de biciclete, se vor planta arbori și se va extinde spațiul pietonal. De asemenea, iluminatul public va fi modernizat, cu tehnologie led.


https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/pasaj-subteran-in-marasti-traversabil-in-60-de-secunde-la-suprafata-raman-autobuzele-si-pietonii--180557.html

2. Parkinguri Mănăștur, Hașdeu

Primăria Cluj-Napoca a dat ordinul de începere a lucrărilor la un nou parking, care ar trebui să fie gata în primăvara anului 2020.

Este vorba despre parkingul de pe Primăverii 20 - strada Gârbău din cartierul Mănăştur. Va fi construit pe o suprafață de 1.532 mp, având un regim de înălțime 2S+P+4E/5E/6E parțial şi o capacitate de 400 locuri, inclusiv locuri destinate persoanelor cu dizabilități deținătoare de autoturisme.

"Am dat ordinul de începere a lucărilor luni, estimăm că în primăvara anului 2020 acest parking va fi gata. Până acest moment, cu partea de proiectare nu au fost întârzieri. Acest lucru ne dă speranţa că vom reuşi să îl finalizăm în termenul propus", a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, la un post de radio local.

Parkingul suprateran a fost un subiect de discuție în Consiliul Local, întrucât era extrem de scump. Fiecare loc de parcare ar fi urmat să coste circa 26.000 de euro. Primăria a avut probleme și cu proiectantul care a câștigat prima atribuire, care a renunțat să mai facă planșa. În cele din urmă, lucrarea a fost câștigată de TCI Contractor General (lider de asociere) cu 25.507.622,79 de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție. Adică exact cât celălalt garaj supraetajat de pe Primăverii. De altfel, TCI CG realizează și acel parking.

Se pregătesc şantierele pentru încă 3 parkinguri

Parkingul de pe Primăverii 8 ar urma să coste peste 25 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Banii provin exclusiv de la bugetul local. Imobilul ar urma să aibă două niveluri de subsol, parter şi două etaje supraterane. Intenţia este ca garajul să aibă 266 de locuri şi ceea ce e interesant este că, între acestea, ar trebui să existe 42 de locuri pentru maşini de lux şi 27 pentru automobile electrice.

Parkingul de pe strada Mogoșoaia se construiește pe o suprafaţă de 3.910 mp şi este situat în cartierul Mănăştur, delimitat de străzile Almaşului, Primăverii, Mogoşoaia şi Emil Cioran, într-un spaţiu ocupat în prezent de 99 de garaje construite în sistem provizoriu (33 metalice şi 66 din betoane). Parkingul va avea o capacitate de 292 de locuri. Accesul va fi pe str. Emil Cioran, iar ieşirea se va face în str. Mogoşoaia. Tot TCI CG este contractorul.

În Hasdeu, Primăria este aociată cu UBB; protocolul a fost încheiat pe 99 de ani. Este vorba despre un parking suprateran care ar urma să se construiască pe strada Păstorului 67-69, pe un teren de 1.992 mp. Imobilul va avea subsol, două niveluri de demisol, parter, trei etaje şi o terasă, în total 320 de locuri. Dintre acestea, 238 de locuri vor fi cu regim închis; acestea vor fi rezervate studenţilor şi cadrelor didactice de la UBB, care vor beneficia de o reducere de 10% din valoarea abonametelor standard. Restul de 82 de locuri vor putea fi ocupate de alţi şoferi care caută un loc de parcare în zonă. În asociere, universitatea vine cu terenul, evaluat la 1.792.800 de lei (calculul s-a făcut la preţul de 900 lei/mp). Municipalitatea va suporta preţul execuţiei lucrării, estimat la peste 30 de milioane de lei, iar Serviciul public de interes local pentru administrarea parcărilor se va ocupa de managementul obiectivului.


https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/incep-lucrarile-la-un-parking-cu-400-de-locuri-se-pregateste-santierul-pentru-inca-3--180561.html

StefanCelMare

#68
Update la alte două proiecte:

1. Podul de la Gară spre Baciu:

Podul Locomotivei, cel care leagă Piaţa Gării de autogară, se pregăteşte de modernizare. Pentru a putea da drumul lucrărilor, Primăria Cluj-Napoca mai aşteaptă încă câteva avize, cel mai important fiind de la CFR Călători.

Furnizarea de energie electrică pentru locomotive, sistată pe perioada lucrărilor la pod

Pe perioada lucrărilor de modernizare a Podului Locomotivei, CFR trebuie să întrerupă furnizarea de energie electrică pentru locomotive, astfel că Primăria Cluj-Napoca trebuie să achite o sumă de bani către compania de transport feroviar de persoane din România.

"Mai avem de obţinut câteva avize pentru respectivul pod, cel mai important fiind cel de la CFR. Trebuie să plătim o sumă CFR-ului pentru că nu se poate lucra sub tensiune, trebuie CFR să întrerupă furnizarea de energie electrică pentru locomotive şi trebuie înlocuită locomotiva electrică cu una Diesel sau cu alte surse şi încă nu ştim sumele pe care trebuie să le achităm pentru perioada construcţiei podului către CFR", a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, la un post de radio local.

Podul de 406 m lungime va fi lărgit pe alocuri, prin realizarea unui ziduri de sprijin, se va amenaja o pistă de biciclete de 2 m metri lăţime, pe partea dreaptă, pe sensul de mers spre Dâmbul Rotund, şi se vor aplica panouri fonoabsorbante transparente, cu dimensiuni variabile, care să dea un aspect modern structurii. La acestea se adaugă soluţii actuale de iluminat, cu tehnologie led, şi camere video de supraveghere.

Proiectul prevede îndepărtarea completă a asfaltului, hidroizolaţiei, bordurilor existente. Se va executa o placă de suprabetonare, din beton armat cu grosimea de cel puţin 16 centimetri, peste grinzi; se va aplica pe toată lăţimea podului o hidroizolaţie performantă şi se vor monta borduri de granit.

Noul pod costă 11,5 milioane de lei (2,4 milioane euro)

11.520.830 lei costă lucrările de la podul Locomotivei, din care partea de construcţii-montaj a fost evaluată de studiul de fezabilitate la 10.018.740 lei. Pasajul va avea partea carosabilă de 17 m lăţime în aliniament, pista de biciclişti de 2 m lăţime pe partea dreaptă şi trotuare 2 x 1,5 m lăţime utilă. Durata de realizare a investiției este de 7 luni. Finanțarea investiției se face din bugetul local.

Podul Locomotivei aşteaptă un aviz de la CFR Călători

Iată cum au fost concepute benzile de circulaţie:

· pe direcţia autogară – Piaţa Gării: 3,25 metri pentru banda centrală, 3,75 m pentru banda mediană şi 3 m pentru cea laterală, la bordură, care pe rampă, la urcare, va servi pentru încadrarea maşinilor care vin de pe bretea, iar la coborâre, va servi virajului la dreapta spre strada Fericirii

· pe direcţia Piaţa Gării – autogară vor fi două benzi, una centrală de 3,25 m, alta marginală, de 3,75 m; va exista un parapet de siguranţă, o pistă de biciclişti cu dublu sens, de 2 m lăţime, şi un trotuar de cel puţin 1 m lăţime.


Vedere dinspre autogară spre gară (dinspre Baciu spre Cluj): 



Powered by API/PUM imgur uploader

ZIUA  de CLUJ scria, în aprilie 2018, că pentru împiedicarea eroziunii laterale a terasamentului, se vor construi ziduri întoarse noi, de 2,5 mi lungime, din beton armat, pe partea dinspre autogară. La partea superioară, acestea vor fi amenajate ca trotuar. Întreaga suprastructură va fi protejată cu soluţii speciale împotriva carbonatării şi agresiunii chimice.

Parapeţii pietonali vechi vor fi îndepărtaţi. Se vor amplasa parapeţi de siguranţă corespunzători, se arată în proiect. Se vor prevedea panouri fonoabsorbante translucide/transparente din policarbonat pe ambele laturi, prinse pe ţeavă metalică având înălţime variabilă.

Se vor monta corpuri led cu puteri de 180 W, pe stâlpi noi, de 10 m înălţime pe străzile şi bretelele din jur şi de 6 m pe pod, respectiv patru proiectoare led de 99 W sub pod, prinse de structura podului. Supravegherea se va asigura cu patru camere video conectate la dispeceratul de monitorizare a traficului al primăriei.


https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/podul-locomotivei-asteapta-un-aviz-de-la-cfr-calatori-costa-24-milioane-euro-si-carosabilul-va-avea-17-m-latime--180626.html

2. Podul Porțelanului

Se pregăteşte şantierul pentru reconstrucţia celui mai îngust pod din Cluj-Napoca. Momentan se lucrează la relocarea utilităţilor de gaz şi energie electrică.

"Acolo avem deja o licitaţie care este adjudecată. Mai avem încă de mutat două rânduri de utilităţi, gaz şi energie electrică. În această săptămână încep lucrările pentru mutarea conductei de gaz, ulterior urmând cei cu energia electrică. Electrica s-a aprovizionat deja cu materialele necesare. După ce vom muta aceste utilităţi vom putea începe reconstrucţia efectivă a podului.

Undeva în primăvara anului viitor va începe organizarea de şantier, depindem foarte mult de cum vor reuşi să finalizeze lucrările cei de la gaz şi cei de la Electrica. Vorbim acolo de o conductă de gaz mare şi de nişte transformatoare şi nişte linii de  110 kilovolţi pe care le are Electrica", a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, la un post de radio local.

Podul Porţelanul va fi complet nou, cu două benzi

Se va construi un pod nou de 62 de metri, cu trei deschideri, de 8,76 metri +35,94 metri + 8,76 metri. Zidurile întoarse ale culeelor vor avea 4,22 metri; acesta va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 metri carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 metri lățime pe ambele laturi ale podului. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea totală va fi de 10,8 metri.

Randarea din imaginea de mai jos pare mai veche, cu un singur trotuar: [n.a.]



Powered by API/PUM imgur uploader

Când scăpăm de cel mai îngust pod din Cluj-Napoca. Reconstrucţia costă  1,1 milioane de euro

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou a fost estimată la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering SRL, iar licitația pentru execuție, după depunerea unei contestații la CNSC, a fost adjudecată de Diferit SRL. Este aceeași firmă care a construit noul Pod Traian, în 2016-2017.

Podul este situat în municipiul Cluj Napoca și face legătura între strada Porțelanului pe malul drept și străzile Nădășel și Alexandru Sahia pe malul stâng. Acesta a fost construit în 1940  și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile este de cca. 4 m, doar cu un singur fir de circulație.


https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/cand-scapam-de-cel-mai-ingust-pod-din-cluj-napoca-reconstructia-costa-11-milioane-de-euro--180624.html

StefanCelMare

Demersuri pentru un pod nou, care devine esențial pentru traficul din Cluj


Notă: cred că acolo nu este strada Decebal, ci strada Căii Ferate (care merge la gară), dar nu sunt sigur.

Primăria a lansat de peste doi ani ideea unui nou pod peste Someș. Este vorba despre așa-numitul pod "Răsăritului". De atunci, lucrurile nu s-au mișcat cu prea multă viteză. Astăzi, viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că s-a apăsat pedala de accelerație. "Estimez că vom avea un studiu de fezabilitate în luna martie", a declarat Tarcea, pentru Media9. Odată realizat "SF"-ul, se va putea trece la proiectare și execuție.

Unde va fi podul Răsăritului și de ce este esențial
Podul care urmează să fie construit a luat numele unei străzi paralelă cu calea ferată, care pleacă din nordul Parcului Feroviarilor și ajunge până dincolo de strada Fabricii. Aceasta ar urma să fie legată, prin noua trecere peste Someș, de drumul care vine dinspre gară. Este vorba despre strada Căii Ferate, care apoi se intersectează cu Decebal.

În fapt, Primăria își dorește o arteră care să lege gara de aeroport, de-a lungul șinelor, iar acest pod este esențial pentru proiect. Planurile au fost întârziate însă de faptul că drumul ar urma să treacă prin zona de protecție a căii ferate, lucru care se pare că nu convine CFR.

Descongestionează Piața Abator
Podul Răsăritului va fi esențial și dintr-un alt punct de vedere. El va scurta traseul celor vin dinspre estul Clujului și merg către gară, respectiv către zona Baciu. Mulți șoferi aleg în prezent traseul strada București – strada Traian și congestia nu e prea mare, însă zona se va aglomera îngrozitor. În Piața Abator se construiește deja un bloc de 22 de etaje și stau la rând trei de 16, care vor avea la bază mall-ul Oxygen. Când vor fi gata, îmi închipui că nu veți dori prea mult să tranzitați zona decât dacă nu aveți încotro.


https://media9.ro/demersuri-pentru-un-pod-nou-care-devine-esential-pentru-traficul-din-cluj/

dragos76

Sunt curios dacă se va veni aici cu o soluție mai îndrăzneață, prin care podul să fie prelungit și acolo să iasă o intersecție denivelată, pe direcția noua vs Oașului-Traian. E clar costurile ar fi mult mai mari, dar nu îmi dau seama dacă un pod și apoi o intersecție la nivel acolo lângă podul de CF (probabil cu un sens giratoriu) ar fi suficiente.

RobertH

#71
Quote from: StefanCelMare on January 29, 2019, 09:50:44 AM
Notă: cred că acolo nu este strada Decebal, ci strada Căii Ferate (care merge la gară), dar nu sunt sigur.

Daca luam dupa ce zice agentia Tarsim , zice ca e pe strada Caii Ferate. Google zice Decebal. DRDP Cluj zice ca e tot pe Decebal.
Acolo poate fiecare e pe ce strada vrea.   :)

alexV

^
Podul propus este in poarta la DRDP Cluj, prima cladire pe Str. Decebal.  :lol:
Pare o solutie buna acolo. 50m in amonte e o trecere pietonala peste somes, si tot acolo un baraj/prag cu ecluza. Barajul are si o placheta, posibil "monument".

Pe malul stang al somesului ar fi 4 directii, iar pe malul drept 2 directii de deservit

neobluenet

Planul podului de pe strada Rasaritului este ceva mai vechi, a fost deja inclus in PUG alaturi de viitoare artera paralela cu calea ferata. Se vrea o legatura mai rapida intre IRA / podul peste CF de pe Aurel Vlaicu si gara, iar aceasta a fost planificata cu mult timp inainte daca ne uitam la pasajul peste strada Fabricii. Pe langa cel CF (a carui culee si pila centrala e facuta pentru extindere la 3 linii) mai exista 2 poduri cu latimea carosabilului de cel putin 7m. Cel nordic este folosit mai intens, insa cel sudic leaga strada Henri Barbusse de o zona de blocuri, iar dupa pod drumul e prea virajat pentru un tranzit rapid.

Sper sa nu faca doar un pod, pentru ca utilitatea lui ar fi doar locala: cei care merge pe strada Bucuresti intre strazile Paris si Traian, daca merg inspre gara, vor merge pe aici probabil. Insa daca se prelungeste drumul pana la IRA, chiar pe un sens in prima faza, tot ce vine din est inspre gara va merge pe aici.

nicolaem

podul respectiv + continuare drum pana la IRA e singuri proiect major de infrastructura care se poate realiza pe termen mediu intr-un oras sufocat de trafic.

Va fi mare nevoie de el, in special dupa ce in ultima vreme apar tot mai multe reconversii imobiliare in zona industriala situata in imediata apropriere a cai ferate.
Ar scoate si mare parte din traficul din Marasti pe directia Gara, Tetarom 1, Baciu din zona centrala.

zic ca e singurul deoarecele centura metropolitana va fi extrem de scumpa (necesita 1 tunel 1 viaduct+ cateva pasaje) nu o vad posibila a fi realizata in urmatorii 20 de ani.

Din pacate nu vad ca si prioritar acel proiect, e mai mult la "si altele"