[CJ] Poduri si pasaje in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, February 12, 2014, 04:14:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

#195
vad pe celalalt thread discutii despre podul Rasaritului.

Aici e topicul corect.
Prin 2019 ianuarie (pagina 5 aici) Tarcea spune ca SF e aproape gata si urmeaza proiectarea. Speculez doar ca in 2019 relatia primaria Cj-MT era cu totul alta (ministru era Cuc). La momentul respectiv eu eram bucuros ca in sfarsit se face. Sunt ani de zile de cand tot vorbim de o legatura Gara- IRA paralela cu calea ferata. Acum da, regret ca nu merge direct in Rasaritului.

Certif de urbanism si cateva detalii se pot gasi si aici

dupa cum se vede documentatia din 2018 in baza careia s-a solicitat SF prevedea legatura directa si pod paralel cu calea ferata:


In documentati se vorbeste despre o zona de protectie de 20m. Cum s-a triplat distanta asta, greu de zis.



klax187

Au inceput lucrarile de deviere a albiei Somesului in Grigorescu.

Nu am informatie concreta, dar banui ca este vorba despre constructia noului pod pietonal care va lega Bld 1 Decembrie cu Parcul Rozelor.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

klax187

Pasajul de la Tăietura Turcului a trecut de avizele interministeriale
sursa: https://www.stiridecluj.ro/social/pasajul-de-la-taietura-turcului-a-trecut-de-avizele-interministeriale


QuotePrimarul Emil Boc a spus că pasajul de la Tăietura Turcului a trecut de avizele interministeriale și că urmează licitația.

"Pasajul de la Tăietura Turcului e într-o fază bună, a trecut de interministerial, și va trece de Guvern, prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici, după care se scoate la licitație. Sper ca tronsonul nostru să fie primul care se realizează.

Orizontul este 2026 să se facă toată calea ferată de la Cluj la Bihor. Toate avizele de mediu interministeriale sunt, acum mai trebuie scoaterea lui la licitație.

E o investiție de 25 de milioane de euro care e într-o zonă critică a orașului", a explicat primarul Emil Boc.

Acesta promisese că se face pasajul din banii clujenilor, dar apoi l-a pasat la Ministerul Transporturilor, motivând că va fi inclus în proiectul de modernizare a liniei de cale ferată de la Cluj la Episcopia Bihorului.

klax187

Se pare ca m-am inselat si totodata v-am inselat si pe voi cu mesajul de mai sus:

QuoteAu inceput lucrarile de deviere a albiei Somesului in Grigorescu.

Albia Somesului e doar curatata deocamdata. Aluviunile se pare ca sunt depozitate in continuarea plajei deja existente.
De asemenea se lucreaza si la digul de beton care avea rolul si de alee de promenada de-a lungul raului. Mai exact, placile de beton sunt "demontate".








Powered by API/PUM imgur uploader

razvam

https://media9.ro/cum-va-arata-podul-peste-calea-ferata-de-la-taietura-turcului/

QuotePasajul de la Tăietura Turcului a intrat în procedura de licitație. Acesta este parte a proiectului de modernizarea a căii ferate de la Cluj-Napoca la Episcopia Bihor. Primele două tronsoane din acest proiect, care cuprind și pasajul Tăietura Turcului, au fost scoase la licitație la sfârșitul săptămânii trecute.

Proiectul este asumat de Ministerul Transporturilor și se realizează din PNRR; așadar, cel puțin în teorie, ar trebui să fie gata în 2026. Primarul Clujului, Emil Boc, a postat un filmuleț cu proiecția viitorului pod, care se va insera în strada Corneliu Coposu.

Studiul de fezabilitate cu privire la Pasajul Tăietura Turcului a fost realizat de către Primăria Cluj-Napoca și a fost inclus în proiectul general de modernizare a căii ferate Cluj-Episcopia Bihor. Proiectul orașului nostru are o valoare de peste 20 milioane de euro și are asigurată finanțarea din fondurile europene.


Randare video 3D postata de Boc.

https://www.facebook.com/watch/?v=229281382673424

__

O filmare aeriana din zona de anul acesta.



__

Ca sa ne amintim cum va arata, asa arata joaca cu cariocile.

https://media9.ro/se-schimba-solutia-pentru-pasajul-taietura-turcului-iata-noua-schita-a-podului/




Varianta modificata.



StefanCelMare

Noutăți despre pasajul CF spre Baciu.

"CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe două secțiuni de pe linia Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Potrivit Ministerului Transporturilor, Compania Naţională de Căi Ferate a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Cluj – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), aferente obiectivului ,,Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

În lucrările din lotul 1, Cluj-Aghireș, este inclus și spectaculosul pasaj Tăietura Turcului, care ar urma să descongestioneze traficul din zona Tetarom 1 – Dâmbul Rotund.

Pasajul are o valoare de peste 20 milioane de euro.


Valoarea contractelor – peste 3 miliarde de lei
,,Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 2.978.055.955,73 lei fără TVA, din care 1.505.138.213,54 lei fără TVA, pentru lotul 1 Cluj – Aghireș, respectiv 1.472.917.742,19 lei fără TVA, pentru lotul 2 secțiunea Aghireș – Poieni, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar", potrivit CFR.

Viteze cuprinse între 120 km/h și 160 km/h
Obiectivul general al celor două contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate.

Totodată, îndeplinirea unor obiective, printre care creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson, modernizarea stațiilor, inclusiv haltele de mișcare, modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare li modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 14.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00."

https://media9.ro/spectaculosul-pasaj-taietura-turcului-chiar-se-face-a-fost-lansata-licitatia-video/?fbclid=IwAR0zMfzJpULcUldCNKcR11_pA01Ii78c1jbhKQBB6y8idWCoY0zp9MhQxPQ

klax187

Exista ceva detalii despre renovarea si adaptarea la secolul 21 a garii Cluj Napoca?

gicu

Ar fi fost primul proiect de infrastrctură nou și important făcut de Boc. Așa îl va face CFR și Boc își va asuma laudele :)
Rămân la ideea că Primăria Cluj nu poate concepe și executa un proiect de infrasructură nou de la 0.

nicolaem

#203
pai si ce e gresit daca o primarie face SF-ul (concepe), il preda la MT care executa?
E vorba de 25 milioane euro totusi.
eventual ce poti critica e faptul ca nu e deja gata.

ciulpanescu

#204
Foarte bine ca este cuprins acest pasaj in licitatie, dar cu observatia ca este cuprins in Lotul 1.
Daca Boc se ancora puternic in problema ar fi sutinut/insista ca pasajul sa faca obiectul licitatiei unui lot separat (lot 3); stim toti care este perioada licitatiilor care includ contestatii si evaluari nesfarsite; o separare a acestui pasaj in licitatie, ca lot separat, ar fi marit sansele de executie rapida intrun viitor apropiat; ofertantii pot participa la licitatie si pentru un singur lot.

alexV

^
– Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş;
– Lot 2 Aghireş – Poieni;
– Lot 3 Poieni – Aleşd;
– Lot 4 Aleşd – Frontierǎ Ungaria.

Primaria lui Boc nu a alocat fonduri pt construirea pasajului Taietura Turcului, si a renuntat (fara anunt public) la pasajul din giratoriul Marasti. Salvarea inspirata a fost alipirea pasajului Turcului la un proiect derulat de CFR.

Stiti ritmul lucrarilor CFR, nu? Cam 10 ani o refacere de linie. Aici e mai simplu, ca nu demoleaza si refac tot, dar mai e pana departe.

RobertH

Cred ca ai inteles gresit alex. Exact asa se va face si aici cu demolarea si apoi reconstructia de la terasament .

Mi se pare o idee foarte proasta daca ar fi scos pasajul separat. In primul rand ca ai mai mari sansele sa iti vina o firma de apartament si sa castige. Mai bine sa fie legat de proiectul mare ca ala stim ca se va face chiar daca va dura mai mult. Poate fi prioritizat in cadrul lotului, daca se vrea.





Bogdan_Cluj

Revin la subiectul din cauza caruia mi-am luat cam 100 de minusuri in vara.

Nu exista nici o modalitate LEGALA (in contract) de a prioritiza o portiune dintr-un contract? De exemplu punctual pentru acest caz, sa prioritizeze pasajul si sa se faca in [cat o fi logic tehnico-economic, sa zicem] 2 ani, nu 6-10 cat va dura reabilitarea intregului lot?



klax187

Lucrarile la podul pietonal/velo peste raul Somes in Grigorescu continua:

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

csebi24

Vin si eu cu 2 poze din zona  de joi dimineata.




Sunt din zona podului pietonal actual.