[CJ] Poduri si pasaje in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, February 12, 2014, 04:14:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Bine, dar nu e dubios că doar acuma se află de acel filon, nu la proiectare, nu la fazele incipiente, ci acum când au avansat așa de mult chiar cu execuția?

vasile.silion

https://zcj.ro/administratie/podul-de-la-iesirea-din-cluj-spre-zalau-va-fi-extins-la-4-benzi--192509.html

Sunt multe puncte nevralgice din astea peste tot pe drumurile patriei care nu necesită investiții foarte mari și care, dacă s-ar rezolva, traficul s-ar îmbunătăți simțitor.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Manodragon

Pasajul Tăietura Turcului trece la CFR:
Studiul de fezabilitate pentru proiectul pasajului peste calea ferată de la Tăietura Turcului a fost trimis Căilor Ferate Române (CFR) SA, urmând să fie integrat și realizat în cadrul proiectului de modernizare a căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihorului.

Căutând pe forum am găsit o știre anunțată de Ionuț la început de Martie anul ăsta. 
Quote from: Ionut on March 08, 2019, 08:23:19 AM
In cazul electrificarii liniei Cluj Napoca – Episcopia Bihor se face reactualizarea SF, document in faza avansata. "La finele acestui an trebuie sa demaram licitatia pentru proiectare si executie. E un proiect finantat integral in actuala perioada de programare din POIM (Programul Operational Infrastructura Mare)", afirma el.

Bleotu citat de ClubFeroviar.ro
Se mai știe ceva de Magistrala M300? La cât de performant e CFR-ul, să înțeleg că acest pasaj se va face la Paștele Cailor?  :headbash:

Manodragon

Patru ofertanți pentru noul pod de peste Someș care leagă străzile Oașului și Răsăritului. articol zcj

,,Ofertele sunt în evaluare până în 9 aprilie. Durata contractului este de 24 de luni, din care 3 luni pentru serviciile de proiectare și 21 de luni pentru execuția lucrărilor."

StefanCelMare

Ceva noutăți despre podul de pe Răsăritului:

https://media9.ro/patru-oferte-pentru-podul-minune-al-clujului/?fbclid=IwAR2qSAvAICTU_lm6lxOjt7hc-GFEyoazRXhFzVvEYTBSmmDjJ2L2NeCDok4

Patru oferte pentru podul-minune al Clujului

Trebuie să admiteți că va poate fi considerat un pod-minune, pentru că ar deschide un nou culoar de trafic rutier. Podul Răsăritului, care urmează să traverseze Someșul lângă vechea fabrică Unirea și să lege zona Gării de cea a Pieței 1 Mai, ar putea elibera în parte străzile București și Traian, extrem de aglomerate la orele de vârf. Someșul mai este acolo traversat de un pod, exclusiv feroviar.

Licitația pentru proiectare și execuție este în desfășurare; ofertele s-au putut depune până în 9 decembrie, însă nu avem deocamdată un câștigător.

"Sunt patru oferte depuse la Primărie. Suntem încă în perioada de analiză și va mai dura probabil o lună până la anunțarea câștigătorului", a spus viceprimarul Dan Tarcea. Municipalitatea trebuie să stabilească învingătorul cel puțin până în 9 aprilie, data până la care firmele (sau asocierile) concurente s-au obligat să mențină ofertele.

Este oarecum surprinzător că sunt patru ofertanți, având în vedere că mai în amonte, la podul Garibaldi, care trebuie refăcut de la zero, au fost mai multe rânduri de licitații fără ofertanți.

22,7
milioane de lei ar urma să coste realizarea podului, 4,75 milioane de euro. Banii ar urma să vină de la bugetul local.
Durata contractului este de 24 de luni, din care 3 luni pentru serviciile de proiectare și 21 de luni pentru execuția lucrărilor. Așadar, în prima parte a anului 2022, ar trebui să se circule pe pod. Acesta ar urma să aibă patru benzi de circulație rutieră, două piste de biciclete de câte doi metri și trotuare de câte 1,65 metri lățime.

57,9
metri liniari este lungimea preconizată pentru Podul Răsăritului, cu o deschidere de 46 de metri, iar lățimea va fi de 26 de metri.
Podul Răsăritului apărea inițial într-un proiect mai vast al municipalității. În 2016, înainte de alegerile parlamentare, Primăria a anunțat că intenționează să lege gara de aeroport printr-un culoar care să plece de pe strada Oașului și să se continue pe Răsăritului, pe Câmpul Pâinii și așa mai departe, trecând pe la IRA. Iar primul pas era tocmai construirea acestui pod.

razvam

Stie careva ce vrea sa faca in fata la Profi in Marasti? Pare ceva alee si poate un mic parc ? Poza e de joi.


neobluenet

Zona aceea era plina de trandafiri. Sper ca au fost luati si plantati in alta parte. Daca pe diagonala se face alee pietonala, de ce au nivelat totul? Nu puteau sa lase florile din afara zonei in care aveau de lucru?

StefanCelMare

Acolo nu ar urma să fie pasajul denivelat atât de dezbătut?
Ciudat moment să amenajeze zona pietonal, pentru că în max. 2-3 ani acolo ar trebui să fie șantier serios.
Mai degrabă aș spera că e ceva amenajare pentru un mic șantier, poate foraje de adâncime, etc.

vladb

Pai va fi pasaj denivelat si pe directia asta? (Aleea Bibliotecii - Fabricii).
Eu stiam ca ideea agreata e pasaj subteran pe directia principala (Aurel Vlaicu - Bulevardul 1 Decembrie 1918 sau mai usor pe axa est - vest a orasului). Si restul sa fie la nivelul solului. Ceva de genul pasajului de la intrarea in Pitesti dinspre Rm. Valcea. Fluxul principal dededesubt, fluxul secundar si virajele adiacente inspre/dinspre fluxul principal deasupra.
Adica sa nu ma intelegeti gresit... Ar fi ideal o intersectie pe 3 nivele acolo, dar... asa se "vrea" oare?

razvam



Am revenit cu o poza de azi.

QuoteSper ca au fost luati si plantati in alta parte.

Ce am prins eu a fost pe la sfarsit cand a scos din radacini ce era pe interior, cu un escavator si i-a aruncat intr-o remorca.

QuoteFluxul principal dededesubt, fluxul secundar si virajele adiacente inspre/dinspre fluxul principal deasupra.

Asta stiam si eu, dar se pare un fel de amenajare temporara de parc, la cum arata, nu cred ca se apuca inca de pasajul subteran.

Manodragon

Pe MyCluj a fost pusa o intrebare in 14.04 despre ce se intampla in acel spatiu verde.

Raspunsul: "Buna ziua. Zona la care faceti referire va fi reamenajata din punct de vedere peisagistic (se vor monta pavaje si banci, se vor planta arbori cu balot la radacina, se va monta gazon rulat si un sistem de irigat care sa acopere intreaga suprafata de spatiu verde, pentru asigurarea apei). Va multumim pentru colaborare"

StefanCelMare

Înțeleg. Pasajul denivelat e evident pe direcția est-vest, centru-aeroport, dar partea din poză va fi și ea afectată.
Nu are cum să se deniveleze cele două direcții fără să ajungi cu amenajarea și acolo.
Gândiți-vă la podul Calvaria, eu cel puțin cam așa văd denivelarea, deci eu mă gândesc că se va săpa, nu doar direct sub giratoriu, ci și în laterale, pentru bretelele de acces.
Probabil că se estimează că va dura minim 2-3 ani dacă amenajează spațiul ăla.

nicolaem

spatiul ala verde arata execrabil. investitia in amenajare pare minora (cateva banci si un pic de gazon).
Nu se justifica abandonarea doar pentru ca "peste 3 ani poate va fi santier"

Eu sper sa nu avem acel pasaj in oras - doar ar incuraja traficul. Toate resursele trebuie concentrate pe centura, tren Baciu-Jucu, drum rapid pe marginea cai ferate. Ganditi-va la cei 5 ani de praf pe care ii suporta cei care stau in zona. oricum blocurile respectiva arata exact ca peretii unei afumatori. uitati-va de curiozitate la diferenta de culoare dintre partea dinspre giratoriu si cea "din spate".

StefanCelMare

Nu știu ce să zic @nicolaem
Mie mi se pare că amenajarea de acolo nu ar încuraja traficul, ci ar fi o dezvoltare logică a zonei.
Acolo ai intersecție pe direcții de trafic, ai spațiu necesar pentru denivelare, deci nu văd o forțare.
Dacă mergi pe logica ta, nu mai facem nici autostrăzi, nimic, că încurajează traficul.
De acord că trebuie prioritzat transportul public, dar asta nu se bate cap în cap cu intersecțiile denivelate, acolo unde se poate vorbi despre denivelare.

xpload24

pasajul va fi pe directia Est -Vest . 21 Decembrie 1989 cu bretele spre / dinspre str. Fabricii....
aleea bibliotecii nu cred ca va fi afectata :)