News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Esplanada | Cartierul Justitiei

Started by rota, April 01, 2019, 10:52:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

Ministerul Justiţiei negociază cu Banca Mondială o finanţare de 220 milioane euro pentru Cartierul Justiţiei, care va fi pe 10 hectare pe Esplanada, în mijlocul Bucureştiului. Pe restul terenului, Primăria Capitalei vrea să facă clădiri de birouri şi parcări

Cartierul Justiţiei ar trebui să ocupe jumătate din terenul de peste 10 hectare numit Esplanada, restul revenind unor clădiri şi parcări pe care vrea să le construiască Primăria Municipiului Bucureşti.




ZF
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Earthchild

#1
Aceeasi ciorba reincalzita, cu Banca Mondiala finantatoare.
Intr-un articol de acum 1 an si jumatate, se mentiona alt proiect:
QuoteÎn ceea ce priveşte planul financiar, Christian Badea a discutat în detaliu proiectul cu managerii Băncii Mondiale, care şi-ar fi exprimat ,,susţinerea lor entuziastă", considerând că finanţarea acestuia, peste un miliard de euro, este uşor de realizat.
Centrul national al artelor Constantin Brancusi

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Xenos

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

După ce a devenit Iohannis preşedinte, ministrul justiţiei Robert Cazanciuc a convocat conferinţă de presă şi ne-a zis breaking niuzul, că se va face cartierul justiţiei bla bla.

De atunci nimic.
Acolo trebuie plan de urbanism, exproprieri, declararea utilităţii publice, concurs de proiect de arhitectură, HG de indicatori tehnico-economici, licitaţie de proiectare şi execuţie.
Când o să auziţi cuvântul EXPROPRIERE, mai vorbim despre Esplanada....

Gendan


dr4qul4

Exact. Si daca este chiar necesar sa-si faca "cartier pentru justitie", sa il faca in zona Mallului Baneasa, pe terenul recuperat de la Popoviciu. Sau la Casa Radio. Sa rascumpere terenul inainte sa se construiasca ceva acolo. Sau in orice alt loc mai la periferie. Eventual in Otopeni ca tot fac M6. Macar asa nu-l fac chiar degeaba. Chiar nu vad rostul de a-l face in buricul targului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elcraft

Zona chiar duce lipsa de parcuri, iar de traficul deja sufocat de pe bd Unirii ce sa mai zicem.

Xenos

Aici nu e chiar aşa, instanţele judecătoreşti trebuie să fie accesibile, nu poţi pune judecătoriile sectoarelor 4, 5 şi 6 în nord, pentru a da un exemplu! Acum sunt măcar grupate prin centru, în zona Unirii, cu excepţia Jud sectorului 6 de pe Ştirbei Vodă, dar care e cât de cât aproape de sectorul 6....

Problema reală a Bd. Unirii e lipsa unei linii de tramvai de mare capacitate, că la metrou nu mai visez în viaţa asta....


dr4qul4

De ce nu le poti pune in Nord daca faci M4? Eu cred ca e mai important sa le pui langa o statie de metrou, decat la 15-20 minute de mers pe jos de la cea mai apropiata statie de metrou.
Sau daca tu crezi ca e mai bine sa fie usor accesibil pentru sectoarele 4, 5, si 6....hai sa il facem pe terenul Rocar. Sau jos langa Institutul Magurele.
Oare cand vom inceta sa inghesuim totul in centrul orasului, si vom incepe sa facem infrastructura noua pentru asemenea proiecte?
Daca mai inghesuim multe in centru vom paraliza complet tot orasul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Xenos

#9
Discuţia e mai complexă şi mai veche.

Clădirile instanţelor judecătoreşti sunt reprezentative cultural, politic şi urbanistic, ele trebuie - din punctul meu de vedere, poate subiectiv, fiind oarecum în domeniu - să fie amplasate în centrul oraşelor. Istoria noastră ante- şi interbelică este grăitoare, de la Palatul de Justiţie din Bucureşti, la Palatele de Justiţie din Ardeal şi Banat (Dicasterialul din Timişoara, Palatul din Cluj, cele din Oradea şi Tg. Mureş etc. etc.) la Palatul Justiţiei şi Administraţiei din Iaşi (actualul Palat al Culturii), Regatul (atât cel român cât şi...învecinatul imperiu austro-ungar, de altfel) nu a precupeţit niciun efort pentru a conferi justiţiei cele mai reprezentative clădiri, situate, evident, în centrul oraşului.

Din motive ideologice, Ceauşescu a vrut să demoleze Palatul de Justiţie din Bucureşti, o clădire extrem de reuşită şi bine amplasată (M1/3, M2, transport suprafaţă Unirii etc.) şi să mute justiţia pe locul fostei Mănăstiri Văcăreşti, unde acum este Sun Plaza (nu-i aşa, cu bune conexiuni la magistrala 2). În comunism, pasămite, toată lumea ar fi fost fericită şi nu mai era nevoie de justiţie, nemaiexistând conflicte (private - nu, în lipsa proprietăţii şi în condiţiile economiei perfect centralizate şi planificate; penale - nu, comunistul fiind o fiinţă cu înaltă conştiinţă, iar infracţionalitatea un relict burghez).

Aşadar, din punctul meu de vedere, nu este oportun, din perspectiva civilizaţiei politice şi a mesajului pe care îl dăm publicului mai ales în zilele de astăzi, foarte grele pentru independenţa justiţiei, să mutăm clădirile justiţiei după transport (mai ales într-o Capitală), iar nu invers.
Aş zice că alegem întâi amplasamente reprezentative şi proiecte utile, dar şi frumoase pentru clădiri şi ne asigurăm că acel amplasament poate fi bine conectat la transportul public.
De aceea nu sunt de acord cu mutarea unor instanţe la cucubau doar pentru ca o magistrală goală să aibă sens. Să-şi mute Guvernul nişte agenţii şi autorităţi acolo, dacă vrea.

Mai sunt nişte chestiuni de oportunitate pentru justiţiabili, avocaţii trebuie să alerge de la o instanţă la alta. Este clar că, de exemplu, Palatul de Justiţie va rămâne unde este, Tribunalul Bucureşti (fostul Junior, pe diagonală faţă de Esplanada), la fel.
Aşadar, Esplanada este un bun amplasament, poate pentru un proiect integrat de tip cartier al justiţiei şi cartier cultural al Bucureştilor (mult invocata sală de concerte modernă). Nu ar avea sens ca un avocat să alerge de la Junior sau de la Palatul de Justiţie la un alt sediu aflat la 10 staţii de metrou (nu mai zic de toată comedia cu conexiunile şi cu schimbatul - nici măcar o linie directă spre un sediu din Pipera, să zicem, nu mi se pare satisfăcătoare).
Apoi, conexiunea cu orice magistrală spre periferie va fi utilă pentru unii şi mai puţin utilă pentru alţii, or situarea în centru oferă o anumită echidistanţă şi chiar echitate.

Soluţia aşadar este o linie de transport de mare capacitate între Piaţa Constituţiei (cel puţin - eu aş uni-o cu tramvaiul de pe Ghencea) - Piaţa Unirii - Esplanada - Alba-Iulia - Muncii (cel puţin), care ar rezolva o problemă foarte actuală şi care, desigur, s-ar acutiza dacă pe Esplanada se va construi ceva - orice. Să fim realişti, acolo dacă nu va face statul nimic o vor face privaţii şi traficul va fi cu atât mai intens....


dr4qul4

clar esti subiectiv. Si iti dau si un contr-exemplu. CPI de la Haga este intr-o margine a orasului, care la randul lui este destul de izolat si de Rotterdam si de Amsterdam.
Dar poti aduce si tu exemple din alte tari, care au construit asemenea aglomerari de cladiri in centrul oraselor.
Pentru mine Justitia nu este cu nimic mai presus decat guvern/armata/politie. Atat si nimic mai mult.
Dar, ca cetatean, apreciez mutarea serviciului pasapoarte din Piata Amzei, si in Park Lake si Plaza Mall. Sau a serviciului inmatriculari de la Udriste in Pipera.

Iar daca  tot facem cartie pentru Justitie, atunci mutam si Tribunalul si Curtea de Apel tot acolo. Si aici facem un muzeu
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

Eu nu cred ca vom vedea in urmatorii 10 de ani ceva construit aici(au trecut 30 de ani de la Revolutie, iar terenul acela a ramas un maidan ingrozitor,  orasul avand in buzunar un proiect unic pentru estul european..."Esplanada")
Ce se incearca acum, presupun ca este revitalizarea acelei "Zonei zero"pt. oras, printr-o capcana pentru cei care au in zona terenurile: declara tot arealul "zona de interes national", se natioanlizeaza terenurile, construiesc candva ceva pentru Bucuresti, iar restul terenului va fi o dedicatie pt. investitorii cu ochii sticlosi la noi afaceri.
Si da, pentru oras in general, cat si pentru zona in mod special ar fi fost o mana cereasca un parc central in inima orasului...Cum Iliescu a improprietarit 50 % din cetatenii tarii cu terenuri in zone care-mai-de-care  indecente, e clar ca
1- a atras pt. totdeauna milioane de alegatori pt. partid
2- a blocat Romania si capitala pentru zeci de ani de la o dezvoltare sanatoasa. Cine mai doreste astazi sa-si doneze(sau sa-l vanda orasului la un pret decent) terenul oricum supralicitat, sa-l doneze pentru a fi construit un parc urias?! Ceauseii si urmasii nu au gandit niciodata pentru cetate...
Si de ce nu? Poate va fi revigorarea unei "Esplanada" mai mica, dar totusi, care ramane "oho!". Si sa mai speram si mult spatiu verde...

Harry

Ceva imi spune ca tot ce se va face acolo va fi un Lidl sau cv asemanator :))))

elcraft

Problema cu traficul, aglomeratia, poluarea si spatiile verzi e mai stringenta decat ca ia avocatul metroul. De la Centrul Civic spre Est nu mai ai nici un parc pana la IOR, nu spatii de joaca, nu nimic, si e plin de zone "dormitor". Iar ca trafic, dimineata si seara tronsonul Alba Iulia-Unirii este o coloana de masini pe 3 benzi/sens (inclusiv banda de autobuz). Sigur ca trebuie un tramvai, dar nici ala nu se va face in viata asta.

Niciun scenariu nu e de bun simt pe terenul ala in afara de parc.

Xenos

Am gândit și eu așa, dar este imposibil ca acea suprafață enormă de teren ultracentral să rămână virană!

Câtă vreme avem șansa ca acolo să nu răsară încă vreo 15 ansambluri rezidențiale și să îndeplinim ceva funcțiuni de utiltate publică, precum sală de concerte, instanțe judecătorești și parchete etc (care în orice țară civilizată sunt în centru, nici nu simt nevoia să elaborez pe tema asta, aici voi trebuie să vă documentați), e bine să prindem momentul.

Când ai o problemă de trafic o rezolvi, nu visezi că pui o pădure și nu va crește traficul. Acolo e clar nevoie de un tramvai, dacă nu chiar metrou, dar metrou mai greu, deci tramvai de mare capacitate.