News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Companii aeriene europene

Started by iuli, October 12, 2013, 05:18:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Eu zic ca singurul dezavantaj la turbopropulsoare fata de cele cu reactie e zgomotul mai mare si trepidatiile produse de elice. Problema cu vremea nefavorabila e relativa. Iar incidentul la care faci referire nu e concludent, problema a fost rezolvata la ATR-uri si acelea sunt cazuri rarisime, la fel se pot intampla si la avioanele cu reactie, daca e sa se intample ceva se va intampla.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

neobluenet

Am zburat cu mai multe avioane mici printre care ATR-42, CRJ-900 si EMB-95. La aterizare la Viena cu ATR-ul au fost la goluri de aer si smucituri timp de vreo 15 minute. Cu celelalte aeronave nu am intalnit astfel de situatii. Am decolat cu A320 de la Frankfurt cu un vant lateral de ziceai ca era beat pilotul, dar a fost alta senzatie decat in ATR.

Cu Q400 nu am zburat, iar cum Lufhansa le-a inlocuit din flota si acum vor sa renunte si la CRJ-uri. Le doresc multa bafta celor de la AirBaltic, o noua companie la OTP e un plus oricum l-ai lua.

Ionut

Hm, totusi Bucuresti-Riga e cam lent cu aceste avioane... e destul de departe Riga. Poate spre vecini si curse interne, insa asa departe... ma rog, poate nu ma pricep eu. Sau poate e o chestiune de numar de pasageri.

dr4qul4

#78
Nu am zis ca sunt mai putin sigure. Nu as avea nimic de obiectat pt un zbor pana la cluj (unde cred ca se zboara si cu atr42 sau poate chiar mai mici)
Doar ca nu sunt la fel de confortabile si sunt prea incete pentru o asemenea distanta. Ar insemna ca zborul sa dureze aproape 4 ore!
Eu am crezut ca trepidatiile erau de la vant, iar zgomotul datorat frecarii cu aerul mqai dens la 6-7000 m.posibil sa fi fost insa de la elice.
Cred totusi ca poza e doar de decor. Range-ul maxim e putin peste 1500 km iar distanta tot pe acolo.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Archi

citez din articol

Quote
Zborurile vor fi efectuate cu aeronave Bombardier Q400 NextGen şi au o durată de 2 ore şi 55 minute.

citez dintr-un site dedicat (pe site-ul oficial nu am gasit informatii)

Quote
Bombardier Q400 Nextgen Range: 1,014 nm (nautical miles), 1,167 sm (Statue Miles), 1,878 km (Kilometers)

Maximum Opearating Altitude: 25,000 Feet (In Flight). 10,000 Feet for Landing and Takeoff.

Precizez ca distanta directa masurata pe google earth este de ~ 1400km

frunzaverde

#80
Quote from: Ionut on June 04, 2014, 08:59:09 PM
Hm, totusi Bucuresti-Riga e cam lent cu aceste avioane... e destul de departe Riga. Poate spre vecini si curse interne, insa asa departe... ma rog, poate nu ma pricep eu. Sau poate e o chestiune de numar de pasageri.

Dash-8 Q400-urile sunt ceva mai rapide ca un turbopropulsor normal, avand viteza de croaziera in jur de 667 km/h. Un ATR 42/72 are viteza de croaziera, spre comparatie, undeva la 500-520 km/h. Spre comparatie, un 737 clasic undeva la 780 km/h (un 737 NG la 820 km/h).

Autonomia o gasesti aici: http://www.xdh.ca/DHC_Aircraft/DHC-8/DHC-8_Economics/84ProMkr.pdf. Distanta OTP-RIX este de 746 nm, ceea ce inseamna ca vor exista mici limitari de greutate (modelul lor e HGW) - neimportante dat fiind ca Air Baltic nu are o configuratie foarte densa, si nici nu se asteapta sa care cargo pe ruta asta.

Quote from: iuli on June 04, 2014, 07:44:48 PM
Eu zic ca singurul dezavantaj la turbopropulsoare fata de cele cu reactie e zgomotul mai mare si trepidatiile produse de elice. Problema cu vremea nefavorabila e relativa.

Cel mai mare dezavantaj mi se pare timpul suplimentar petrecut in avion. 2h55 fata de 2h cu jet e o diferenta semnificativa. Mai mult, strategia Air Baltic pentru OTP e sa vanda conexiuni (in principal spre Scandinavia) - piata din RIX e minuscula altfel.

2 turbopropuri unul dupa altul, mai ales daca destinatia finala este CPH sau OSL sau BGO sau AES mi se pare destul de chinuitor - vorbim de 5-6h in total (fara timpul pentru schimbare) intr-un turboprop lent, zgomotos si inghesuit. Si cu toate imbunatatirile aduse de Dash fata de modelele concurente, Q400 nu e competitiv dpdv al pasagerului fata de un 737/320 sau chiar un E-jet sau un CR9; si nici nu e facut sa stai in el 5-6 ore intr-o zi. Asta in conditiile in care concurenta ofera zboruri mai scurte si mai confortabile via VIE sau MUC sau chiar direct (WZZ la MMX si TRP, ROT la ARN), pe metal main-line.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

3 ore de zbor pana la Riga ?

In nici un caz nimeni nu va alege conexiuni spre Scandinavia prin Riga cu asemenea avioane.

Sunt sigur ca se poate gasi un low-cost catre Germania/Cehia/Polonia de unde se va gasi o legatura mai ieftina catre Scandinavia.

Dar pana la urma pretul conteaza si se pare ca sunt foarte economice. Insa vor trebui alimentate inainte de fiecare zbor.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on June 05, 2014, 01:04:34 AM
3 ore de zbor pana la Riga ?

Exact. 2h50 block time OTP-RIX, 2h45 RIX-OTP. Orarul e si el atroce: OTP 05:40! - RIX 08:30, RIX 23:15 - OTP 02:00!. Red eye on a prop, o experienta "fina", n-am ce zice. Serviciile la bord sunt low cost (mancare buy-on-board; bagaj de cala se plateste separat), experienta mea cu personalul de cabina este "Fabricat in URSS".

Quote from: dr4qul4 on June 05, 2014, 01:04:34 AM
In nici un caz nimeni nu va alege conexiuni spre Scandinavia prin Riga cu asemenea avioane.
Sunt sigur ca se poate gasi un low-cost catre Germania/Cehia/Polonia de unde se va gasi o legatura mai ieftina catre Scandinavia.

Low-cost + Low-cost e o idee proasta, proasta, proasta (nu iti garanteaza nimeni conexiunea, asa ca e foarte usor sa ramai blocat la mijlocul drumului). Se gasesc alternative comparabile ca pret cu Air Baltic (pentru ARN direct cu ROT sau cu KL, LH sau OS, pentru OSL direct cu WZZ sau cu KL sau AF, pentru CPH direct cu WZZ pana la MMX + tren sau cu KL sau chiar direct cu SK daca-ti alegi bine zilele, etc.).

Succesul Air Baltic va veni din preturile pe care le vor oferi. Au intrat cu 1399 SEK (160 EUR) ARN-RIX-OTP-RIX-ARN, ceea ce e la 75% din ce era pe piata pana acum; cu tarife sub 250 EUR au intrat si pe BGO sau AES. Chestia e ca AF/KL trage tare pe pietele nordice, si in momentul asta au price matching pe toate rutele Air Baltic. Si cum AF/KL au frecvente mai bune si zboruri mai decente, rezultatul va fi ca Air Baltic va renunta destul de rapid la zbor.

Piata baltica e minuscula, nu are cum sa sustina zborul, iar piata OTP-SVO e deja acoperita bine de zboruri directe, si, din motiv de vize, nu e destinatie turistica/low-fare.

Quote from: dr4qul4 on June 05, 2014, 01:04:34 AM
Dar pana la urma pretul conteaza si se pare ca sunt foarte economice. Insa vor trebui alimentate inainte de fiecare zbor.

Sunt economice pentru distante de 150-400 mile nautice, pentru care au fost facute. Cand trebuie sa platesti echipajul 1h de zbor in plus fata de jet (cum e cazul pe OTP-RIX) si ai 1h de utilizare in plus a aeronavei si de cost de oportunitate (1h block-time suplimentar fata de jet inseamna o cursa in minus operabila pe zi), economia cam dispare.

Dar pentru zboruri de 1h-1h30, pe relatii "subtiri" (unde ai 30-40-50-60 pax), turbopropurile sunt ideale. SAS, de exemplu, a deschis o intreaga retea ARN - orase secundare in Finlanda (TMP, TKU, VAA, OUL) cu AT7 si SAAB 2000. Diferentele fata de jet sunt mici (10-15 minute pe OUL si VAA, 0 pe restul), si capacitatile oferite de turbo-prop sunt mult mai adecvate cererii (si economiile permit preturi rezonabile) fata de un 737.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Daca vor sa faca conexiune catre tarile scandinave prin Riga cu un zbor de 3 ore pana in Riga au cam clacat. De data asta Tarom le-a cam dat-o in freza deschizand ruta catre Stockholm care cu siguranta va fi deservita de B737 sau A318 cu timpi mai buni si cu legaturi mai bune din capitala Suediei.

Asta e, mai dau si altii chix, nu doar romanii.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

O nouă companie aeriană în România: Emirates va începe să opereze din acest an

Quote
Compania Emirates Airline, cu sediul în Dubai, a prospectat în ultimele luni piaţa românească, iar până la sfârşitul acestui an va începe să opereze zboruri între Bucureşti şi Dubai, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse din turism.

Reprezentanţii Emirates s-au întâlnit în ultimele luni cu reprezentanţi ai mai multor agenţii de turism din România şi cu oficiali din conducerea aeroportului Otopeni, anunţându-şi intenţia de a opera zboruri între Bucureşti şi Dubai.

Compania, controlată de emiratul Dubai, a început zborururile în octombrie 1985, cu doar două avioane, un Boeing 737 închiriat şi un Airbus 300 B4. Începând cu al treilea an de funcţionare, compania a înregistrat constant profit anual, se arată pe site-ul Emirates Airline.

În prezent, Emirates are peste 215 avioane şi operează zboruri către mai mult de 140 de destinaţii în peste 80 de ţări. Peste 1.500 de zboruri pleacă din Dubai în fiecare săptămână, către destinaţii pe şase continente.

Compania este cel mai mare operator din lume pentru aeronavele Airbus A380 şi Boeing 777.

Emirates are, potrivit datelor pentru luna aprilie, comenzi transmise constructorilor de aeronave pentru peste 370 de avioane, cu o valoare de circa 162 de miliarde de dolari.

În anul financiar 2012/2013, Emirates a transportat 39,4 milioane de pasageri şi 2,1 milioane de tone de marfă.

Sursa: Mediafax
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Asa da. Sa vedem si A380 pe OTP. :-[

dr4qul4

va fi interesant de urmarit "lupta" intre Wiz si Emirates. Depinde cu ce preturi vor veni, dar sunt destul de multi pasageri potentiali. Mai ales acum dupa ce s-au scos vizele.
Dubai-ul devine o destinatie turistica destul de ieftina iar seicii sunt atrasi in Romania de oportunitati de afaceri (pamant in mod special), dar vanatoare: clasica si "de caprioare" . :lol:
nu cred ca vom vedea totusi A380 prea curand. Au alte curse mai lungi si mai importante si pana vor primi toate A380 mai dureaza.

Cred ca cele mai bucuroase sunt stewardesele romance angajate de Emirates (si sunt destule), acum vor veni gratis si mai des pe acasa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

OTP nu e autorizat pentru A380. Mai mult ca sigur vor veni cu A330. Poate vor face escala spre alte destinatii ca sa lege putin.

Nu inteleg de ce ar fi concurenta intre Wizz si Emirates?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

pt ca WIzz-ul pe Dubai are preturi de ~100 de euro pe segment.
si deja si-a facut o clientela, iar din zvonuri, ofera servicii decente.

Emirates va veni cu servicii premium, dar cati romani vor prefera sa plateasca dublu sau chiar triplu?

Chiar si de la ei, multi aleg varianta mai ieftina. Sunt si seici care nu accepta decat Emirates, dar nu uitati ca mai mult d ejumatate din populatia UAE este formata din straini (irakieni, Iranieni, Indieni) care doar lucreaza pentru seici.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024